- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про необхідність усунення Міністерством екології та природних ресурсів України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"
Відповідно до статті
30 Закону України від 11.09.2003 № 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) та на підставі звернень суб'єктів господарювання, Державна регуляторна служба України здійснила експертизу наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 06.02.2009
№ 52 "Про затвердження Правил технічної експлуатації установок очистки газу" (далі - Наказ № 52), зареєстрованого Міністерством юстиції України 13.04.2009 за № 327/16343, та встановила наступне.
Наказом № 52 затверджено Правила технічної експлуатації установок очистки газу, що є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання (фізичними і юридичними особами), які розміщують, проектують, будують, реконструюють, технічно переозброюють, експлуатують установки очистки газу (далі - ГОУ).
Так, відповідно до
Правил технічної експлуатації установок очистки газу суб'єкт господарювання зобов'язаний зареєструвати (перереєструвати) ГОУ в органах Мінприроди, шляхом подання письмового звернення (листа) та інших документів, згідно з переліком, визначеним розділом VI цих Правил.
Законом України "Про адміністративні послуги" визначено, що адміністративна послуга - результат здійснення владних повноважень суб'єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов'язків такої особи відповідно до цього Закону.
У розумінні вищезазначеного
Закону реєстрація (перереєстрація) ГОУ має ознаки адміністративної послуги.
Разом з тим, відповідно до статті
5 Закону України "Про адміністративні послуги" виключно законами, які регулюють суспільні відносини щодо надання адміністративних послуг, встановлюються, зокрема, перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги підстави для одержання адміністративної послуги; суб'єкт надання адміністративної послуги та його повноваження щодо надання адміністративної послуги; платність або безоплатність надання адміністративної послуги; граничний строк надання адміністративної послуги; перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги.
Тобто, необхідність реєстрації (перереєстрації) ГОУ повинна бути передбачена виключно
Законом, а не наказом, як на сьогодні.
Також, Планом організації підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення реалізації Закону України від 06.09.2012
№ 5203-VI "Про адміністративні послуги", схваленим на засіданні Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 (протокол № 80), встановлено завдання центральним органам виконавчої влади забезпечити приведення актів законодавства у відповідність до вимог цього Закону.
................Перейти до повного тексту