- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23.03.2010 |
Справа № 7/510 (2-а-8735/08) |
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного
суду у складі:
головуючого судді: Шостака О.О.,
суддів: Бистрик Г.М., Костюк Л.О.,
при секретарі: Горяіновій Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційні скарги ОСОБА_2, ОСОБА_3, Кабінету Міністрів України на
постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24.02.2009 року у справі за позовом ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Кабінету Міністрів України; 3-ті особи: ОСОБА_4, ОСОБА_5, про оскарження нормативно-правових актів та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИЛА:
Позивачі звернулися до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Кабінету Міністрів України про визнання незаконними та скасування постанови КМ України
№ 836 від 26.07.1996 р. "Про компенсації виплат особам, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи",
№ 562 від 12.07.2005 р. "Про щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи",
№ 848 від 31.08.2005 р. "Про розмір середньої вартості путівки для виплати компенсації особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за 2004 рік",
№ 649 від 20.04.2007 року "Про встановлення розмірів виплат деяким категоріям громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи",
№ 183 від 12.03.2008 року "Про розміри разової грошової допомоги, що виплачується в 2008 році відповідно до Законів України "Про жертви нацистських переслідувань" та "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та зобов'язання привести зазначені постанови у відповідність з
Конституцією України, Закону України
"Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", Закону України
"Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
Не погоджуючись з вищезазначеною постановою, позивачі подали апеляційну скаргу, в якій просять скасувати незаконну, на їх думку, постанову суду першої інстанції та постановити нову про задоволення позову в повному обсязі. В своїй апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необґрунтованість та необ'єктивність рішення суду, неповне з'ясування всіх обставин, що мають значення для вирішення справи, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування судового рішення.
В свою чергу відповідач також подав апеляційну скаргу на постанову суду першої інстанції, просить її скасувати в частині задоволених позовних вимог та постановити в цій частині нову про відмову в позові.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що апеляційна скарга позивачів не підлягає задоволенню, а апеляційна скарга відповідача підлягає задоволенню, виходячи з наступного:
Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (ч. 1 ст.
2 КАС України).
Відповідно до ч. 1 ст.
9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачі являються учасниками ліквідації наслідків на ЧАЕС та мають право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни-інвалідів війни та ветеранів війни-учасників бойових дій.
Відповідно до ст.
55 Конституції України державою гарантовано право людини та громадянина на звернення за захистом своїх порушених прав та законних інтересів.
Правовідносини, що склалися між сторонами є публічно-правовими правовідносинами, а тому, спори, що виникають з публічно-правових відносин розглядаються в порядку адміністративного судочинства України відповідно до вимог
КАС України.
Статтею
99 КАС України встановлено річний строк на звернення до суду за захистом порушених прав та законних інтересів.
Відповідно до копій посвідчень позивачів, статуси учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС вони отримали у 1997 році, а статуси інвалідів війни 2 групи - ОСОБА_3 07.12.2006 року, статус ветерана війни-учасника бойових дій - ОСОБА_2 07.05.2007 року.
Суд першої інстанції правомірно прийшов до висновку, що оскаржувані позивачами нормативно-правові акти були чинними на момент отримання ними статусу інваліда війни 2 групи та ветерана війни-учасника бойових дій, а тому позивачі мали право на звернення до суду за захистом своїх прав у строк, встановлений ст.
99 КАС України.
При розгляді справи позивачами не було заявлено клопотання про поновлення строку звернення до суду за захистом своїх прав.
Відповідно до ст.
100 КАС України пропуск строку на звернення до адміністративного суду, встановлений ст. 99 цього Кодексу, є підставою для відмови у задоволенні позовних вимог, якщо на цьому наполягає відповідач.
................Перейти до повного тексту