- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ВИЩИЙ АРБІТРАЖНИЙ СУД УКРАЇНИ
Л И С Т
N 01-8/207 від 10.06.96 м.Київ |
Арбітражним судам України
Про деякі питання практики застосування окремих норм чинного законодавства при вирішенні спорів
У порядку інформації доводяться до відома відповіді Вищого Арбітражного Суду України на запити щодо застосування окремих норм чинного законодавства при вирішенні спорів.
( Пункт 1 виключено на підставі Листа Вищого господарського суду
N 01-8/1289 від 22.10.2003 )
( Пункт 2 скасовано на підставі Листа Вищого Арбітражного Суду
N 01-8/272 від 01.08.97 )
3. При вирішенні спорів, пов'язаних з розрахунками за реалізацію сільськогосподарської продукції, виникло питання: які товаровиробники агропромислового комплексу мають право на одержання пені, встановленої Указом Президента України від 16.03.95 N 227/95, на що Вищий Арбітражний Суд України повідомив таке. Товаровиробник, незалежно від організаційної форми та форми власності (стаття
4 Закону України
"Про пріорітетність соціального розвитку села та агропромислового комплексу в народному господарстві") має право на одержання встановленої статтею 4 названого Указу України пені за умови, якщо сільськогосподарська продукція чи продовольство вироблені безпосередньо ним самим.
( Пункт 4 виключено на підставі Листа Вищого господарського суду
N 01-8/1042 від 02.10.2001 )
( Пункт 5 відкликано на підставі Листа Вищого арбітражного суду
N 01-8/184 від 21.04.99 )
4. У практиці вирішення спорів, пов'язаних з приватизацією, виникли питання, що наводяться нижче разом з відповідями на них.
4.1. Який строк установлено на подання заяви про визнання недійсним рішення органу приватизації про затвердження протоколу конкурсної комісії.
Пунктом 2 статті
2 Закону України
"Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" встановлено місячний строк для подання заяв про визнання недійсними угод, укладених на аукціоні, конкурсі. Що ж до заяви про визнання недійсним рішення органу приватизації про затвердження протоколу конкурсної комісії, то строк подання її названою статтею не обмежується.
4.2. Чи може бути підставою для визнання недійсним договору купівлі-продажу, укладеного органом приватизації з покупцем об'єкта, відсутність рішення органу приватизації про затвердження протоколу конкурсної комісії?
Угоди, укладені за результатами конкурсу, можуть визватися недійсними з підстав, передбачених статтею 22 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", а також за правилами глави 3
Цивільного кодексу України. Відсутність рішення органу приватизації про затвердження протоколу конкурсної комісії не може бути підставою для визнання недійсним договору купівлі-продажу, укладеного між органом приватизації і покупцем, оскільки укладання такого договору фактично є згодою продавця з результатами конкурсу. Крім того, рішення органу приватизації про затвердження протоколу конкурсної комісії є актом ненормативного характеру.
5. На запитання, чи можливе звернення стягнення на заставлене майно, якщо заставодатель визнав вимоги заставодержателя, Вищий Арбітражний Суд України відповів таке.
Якщо заставлене майно знаходиться у заставодержателя і боржник погодився з пропозицією кредитора про задоволення вимог за рахунок цього майна (що не суперечить статті
20 Закону України
"Про заставу"), то у заставодержателя відсутні підстави для звернення з відповідним позовом до арбітражного суду.
Якщо ж предмет застави знаходиться у заставодавця і не переданий заставодержателю незважаючи на визнання його вимоги, останній вправі звернутися до арбітражного суду з відповідним позовом.
6. На запитання, чи входить до кола виконавчих документів розпорядження податкової інспекції, Вищий арбітражний суд України повідомив, що стаття
3 Закону України
"Про виконавче провадження" вміщує перелік документів, які підлягають виконанню Державною виконавчою службою.
................Перейти до повного тексту