1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
02.02.2009 N 2-а-8266/08/2070
( Постанову частково скасовано згідно з Постановою Вищого адміністративного суду N К-37590/09 від 21.09.2010 )
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Спірідонова М.О. суддів: Зінченко А.В., Ральченко І.М. (за участю секретаря судового засідання Свіргун О.О.), розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ТОВ "Велтон.Телеком" до Національної комісії з питань регулювання зв'язку України про визнання протиправними і скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з зазначеним позовом та просив визнати протиправним і скасувати рішення Національної комісії з питань регулювання зв'язку України від 07.12.2007 р. N 1002 в частині відмови Товариству з обмеженою відповідальністю "Телекомунікаційна компанія "Велтон.Телеком" в переоформленні дозволу НР 002103 від 13.09.2007 р. на використання номерного ресурсу ємністю 5000 номерів з індексами 910XXX - 914XXX у м. Чернігові, визнання недійсним дозволу НР 002103 від 13.09.2007 р., зобов'язати відповідача переоформити Товариству з обмеженою відповідальністю "Телекомунікаційна компанія "Велтон.Телеком" дозвіл НР 002103 від 13.09.2007 р. на використання номерного ресурсу ємністю 5000 номерів з індексами 910XXX - 914XXX у м. Чернігові.
В обґрунтування заявленого позову зазначив, що 17.08.2007 р. відповідачем було видано позивачу ліцензію серії АА N 364537 на право надання послуг фіксованого місцевого телефонного зв'язку з ємністю мережі понад 10000 номерів на території, зокрема, Чернігівської області. Строк дії ліцензії - до 17.08.2012 р.
Оскільки Позивач був створений в результаті реорганізації шляхом виділення з оператора телекомунікацій Товариства з обмеженою відповідальністю "Телекомунікаційна компанія "Велтон.Телеком", та є його правонаступником, а здійснення позивачем виду діяльності, зазначеного у ліцензії серії АВ N 364537, потребувало виділення номерного ресурсу, на підставі заяви ТОВ "ТК "Велтон.Телеком" (лист N 1677/67 від 16.08.2007 р.) НКРЗ було прийнято рішення N 930 від 13.09.2007 р. про переоформлення Позивачу дозволу на використання номерного ресурсу ємністю 5000 номерів з індексами 910XXX - 914XXX у м. Чернігів, згідно з п. 6.2.1 Положення (реорганізація юридичної особи - суб'єкта господарювання шляхом виділення).
На підставі зазначеного рішення Позивачу було видано дозвіл HP 002103 від 13.09.2007 р. на використання номерного ресурсу ємністю 5000 номерів з індексами 910XXX - 914XXX у м. Чернігів, терміном дії - до 17.08.2012 р., зі строком задіяння номерного ресурсу - до 04.11.2007 р., а дозвіл HP 000871 від 04.11.2006 р., що був раніш виданий ТОВ "ТК "Велтон.Телеком", було визнано недійсним.
Рішенням НКРЗ від 07.12.2007 р. N 1002 позивачу було відмовлено в переоформленні дозволу HP 002103 від 13.09.2007 р. на використання номерного ресурсу ємністю 5000 номерів з індексами 910XXX - 914XXX у м. Чернігів, а дозвіл HP 002103 від 13.09.2007 р. визнано недійсним.
Дане рішення позивач вважає незаконним та необґрунтованим, таким, що порушує його права та законні інтереси.
Представник позивача в судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив задовольнити, виходячи з доводів, викладених в позовній заяві. При цьому також пояснив, що розроблена проектна документація у позивача дійсно відсутня, а без неї, відповідно, відсутня можливість для монтування комутаційного обладнання для приєднання до ТМЗК. Проте це сталося з вини ВАТ "Укртелеком", яке відмовило позивачу у взаємоз'єднанні без поважних причин.
Відповідач та його представник в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив в їх задоволенні відмовити, вказуючи на безпідставність позову. Додатково представник відповідача пояснив, що до компетенції відповідача при вирішенні питання про переоформлення дозволу не входить дослідження питання, з якої причини виникла бездіяльність оператора, а коли позивач вважав, що відмова ВАТ "Укртелеком" є необґрунтованою, він згідно чинного порядку мав право звернутися для врегулювання цього питання до відповідача, який, в разі встановлення необґрунтованості дій ВАТ "Укртелеком" мав право зобов'язати цього суб'єкта погодити та виконати взаємоз'єднання з позивачем. Проте цього позивач не зробив.
Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.
Згідно з ч. 1 ст. 17 Закону України "Про телекомунікації" відповідач є органом регулювання у сфері телекомунікацій.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 18 та ч. 3 ст. 69 Закону відповідач здійснює розподіл, присвоєння, облік номерного ресурсу, видачу та скасування дозволів, нагляд за використанням номерного ресурсу. Однією з основних засад формування та розподілу номерного ресурсу відповідно до п. 4 ч. 4 вказаної статті Закону є забезпечення раціонального використання номерного ресурсу.
Відповідно до п. 12 ч. 1 ст. 18 Закону України "Про телекомунікації" відповідач приймає в межах своєї компетенції рішення, які є обов'язковими для виконання суб'єктами ринку телекомунікацій.
Статтею 1 Закону визначено, що номерний ресурс - це сукупність цифрових знаків, що використовуються для позначення (ідентифікації) мереж, послуг, пунктів закінчення мережі в телекомунікаційних мережах загального користування.
Відповідно до ч. 1 ст. 69 Закону номерний ресурс є технічно обмеженим ресурсом.
Згідно ч. 1 ст. 70 Закону номерний ресурс надається оператору телекомунікацій на термін дії відповідної ліцензії для використання без права передачі іншим особам, крім випадків вторинного розподілу, відповідно до законодавства, на підставі дозволу, що надається відповідачем.
Згідно п. 1.4 Положення про державне регулювання номерного ресурсу телекомунікаційної мережі загального користування України дозвіл на використання номерного ресурсу - це документ, оформлений на бланку з використанням елементів захисту його від підробки, виданий НКРЗ, що засвідчує право оператора використовувати виділений рішенням відповідача номерний ресурс за призначенням у визначеній телекомунікаційній мережі та/або території.
Отже номерний ресурс виділяється оператору на праві користування і не є його власністю.
Частиною 4 ст. 70 Закону визначено виключний перелік підстав, відповідно до яких відповідач приймає рішення щодо вилучення (повністю або частково) у оператора телекомунікацій номерного ресурсу.
Порядок державного регулювання номерного ресурсу телекомунікаційної мережі загального користування України визначений Положенням про державне регулювання номерного ресурсу телекомунікаційної мережі загального користування України, яке затверджене рішенням НКРЗ від 01.06.2007 р. N 769 та зареєстроване у Міністерстві юстиції України 20.06.2007 р. за N 679/13946.
Відповідно до п. 6.1 Положення у разі виникнення у оператора підстав для переоформлення дозволу на використання номерного ресурсу оператор повинен звернутись до НКРЗ із заявою та відповідним пакетом документів.
Так, судом встановлено, що 02.10.2007 позивач звернувся до відповідача із заявою про переоформлення дозволу на використання номерного ресурсу НР 002103 від 13.09.2007 р. ємністю 5000 номерів з індексами 420XXX - 424XXX на підставі п. 6.2.6 Положення, тобто продовження терміну задіяння номерного ресурсу.
Рішенням відповідача від 12.05.2006 року N 266 позивачу переоформлено зазначений дозвіл на використання номерного ресурсу ємністю 5000 номерів з індексами 420XXX - 424XXX у м. Чернігові у зв'язку з подовженням строку задіяння номерного ресурсу та видано новий дозвіл N НР 000230 з продовженням строку задіяння на 12 місяців.
Рішенням відповідача від 02.11.2006 року N 434 позивачу переоформлено зазначений дозвіл на використання номерного ресурсу ємністю 5000 номерів з індексами 420XXX - 424XXX у м. Чернігові для переключення на 910XXX - 914XXX у м. Чернігові, та видано 04.11.2006 року новий дозвіл, в якому встановлено термін задіяння 04.11.2007 року.

................
Перейти до повного тексту