- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
19.04.2010 N 7742/7/23-4017/233 |
( Лист втратив чинність на підставі Листа Державної
податкової служби
N 8199/7/10-1017/1114 від 23.03.2011 )
Про відповідальність за недопущення до перевірки
Державна податкова адміністрація України надала роз'яснення щодо притягнення до відповідальності фізичних осіб - підприємців у зв'язку із недопуском до перевірки стосовно дотримання ними порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій та повідомляє наступне.
У разі недопуску працівників органів державної податкової служби до проведення перевірки за наявності законних підстав для її проведення та надання платнику податків відповідних документів у встановленому Законом України від 4 грудня 1990 року
N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні" (далі - Закон N 509) порядку посадові особи органів державної податкової служби мають право:
1. Застосувати арешт активів платника податків. Право на проведення перевірок з питань додержання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог Закону України від 6 липня 1995 року
N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265) встановлено статтею
15 Розділу IV Закону
N 265.
При цьому четвертим пунктом статті
16 Закону
N 265 встановлено, що перевірки осіб, які використовують реєстратори розрахункових операцій, розрахункові книжки або книги обліку розрахункових операцій, здійснюються у порядку, передбаченому законодавством України. Такий порядок встановлено Законом
N 509, а умови застосування арешту активів платника податків при здійсненні таких перевірок - Законом України від 21 грудня 2000 року
N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон N 2181).
Відповідно до підпункту 9.1.2 пункту 9.1 статті
9 Закону
N 2181 арешт активів може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб податкового органу до обстеження приміщень, що використовуються для одержання доходів або пов'язані з отриманням інших об'єктів оподаткування, електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних систем, що застосовуються для розрахунків за готівку або з використанням карток платіжних систем, вагокасових комплексів, систем та засобів штрихового кодування. При цьому згідно із пунктом 1.1 статті
1 Закону
N 2181 до платників податків також відносяться фізичні особи, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.
Підпунктом 9.3.1 пункту 9.3 статті
9 Закону
N 2181 та пунктом 4 Порядку застосування адміністративного арешту активів платників податків, затвердженого наказом ДПА України від 25.09.2001
N 386 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.10.2001 за N 865/6056 (далі - Порядок), передбачено, що за поданням відповідного підрозділу податкової міліції керівник податкового органу (його заступник) може прийняти рішення про застосування арешту активів платника податків.
2. Скласти протокол про вчинення адміністративного правопорушення.
................Перейти до повного тексту