1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.07.2013 № 826/7120/13-а
(в порядку письмового провадження)
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Кротюка О.В., суддів: Вєкуа Н.Г., Головань О.В., вирішив адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Прем'єр-міністра України Азарова Миколи Яновича, заступника Міністра соціальної політики України Коломієць В.М., Кабінету Міністрів України про визнання незаконною постанови, зобов'язання вчинити дії.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся ОСОБА_1 з позовом до Прем'єр-міністра України Азарова М.Я., заступника Міністра соціальної політики України Коломієць В.М., Кабінету Міністрів України і просить суд:
- Визнати незаконною постанову КМУ від 13.03.2013 № 149 "Деякі питання виплати у 2013 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
- Зобов'язати відповідачів внести зміни до постанови КМУ від 13.03.2013 № 149 "Деякі питання виплати у 2013 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" з метою приведення її у відповідності до Конституції та Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
- Вжити заходи примусу до відповідних посадових осіб з метою відновлення їх діяльності у напрямку контролю за додержанням законодавства з питань соціального захисту ветеранів війни.
- Витребувати з Генеральної прокуратури звіт про результати розслідування кримінальної справи № 49-3379 від 20.01.2012 та здійснити перегляд переліку осіб, які незаконно отримують або мають право на пільги ветерана війни, скасувати статус ветерана війни, призначеного таким особам незаконно, стягнути на користь держави та громадян компенсації за незаконне використання пільг та моральної шкоди з метою отримання додаткового джерела для фінансування потреб дійсних ветеранів війни.
- Відновити діяльність у напрямку контролю за додержанням законодавства з питань соціального захисту ветеранів війни, передбачених чинним Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", а саме: щорічно розглядати в Міністерстві соціальної політики України і КМУ у встановленому порядку належні пропозиції з питань формування державної соціальної політики України, забезпечувати її реалізацію; протягом місяця розробити пропозиції щодо вдосконалення законодавства та нормативних документів з питань соціального захисту ветеранів війни та внести їх в установленому порядку на розгляд Міністерству соціальної політики України і КМУ; протягом місяця спільно Міністерству соціальної політики України і КМУ розробити заходи з метою унеможливлення подальшого порушення законодавства з питань соціального захисту ветеранів війни; до кінця поточного року опублікувати у засобах масової інформації розроблені пропозиції та заходи, щорічно звітувати перед громадянами про результати моніторингу у сфері соціального захисту населення, у тому числі інвалідів, ветеранів війни; використовуючи усі наявні можливості, активно реагувати на кожні випадки порушення законодавства з питань соціального захисту ветеранів війни, вживати заходи щодо попередження таких порушень; Міністерству соціальної політики України і КМУ забезпечити участь у розроблені проектів Державної програми економічного і соціального розвитку України, Державного бюджету України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України з метою забезпечення виплат у повному обсязі належної мені та іншим учасникам бойових дій відповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щорічної разової грошової допомоги у розмірі п'яти мінімальних пенсій за віком у 2013 та подальших роках; протягом місяця надати на мою адресу детальну інформацію про відновлення діяльності у напрямку контролю за додержанням законодавства з питань соціального захисту ветеранів війни.
- Зобов'язати Прем'єр-міністра України Азарова М.Я. особисто розглянути мою заяву від 17.03.2013 щодо щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2013 та попередні роки та контролю за додержанням законодавства з питань соціального захисту ветеранів війни і дати відповідь за особистим підписом протягом місяця.
- Визнати незаконними рішення та бездіяльність відповідачів щодо додержання і правильного застосування Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
- Стягнути з відповідачів двадцять тисяч гривень на відшкодування моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями та бездіяльністю щодо додержання і правильного застосування Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
Відповідач Кабінет Міністрів України заперечив проти позовних вимог, з підстав, викладених у письмовому запереченні, долученому до матеріалів справи.
Інші відповідачі своєї письмової позиції щодо позовних вимог до відома суду не довели, заяв та клопотань від власного імені відносно розгляду справи без своєї участі не направляли.
У відповідності до ч. 6 ст. 128 КАС України суд ухвалив про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 є ветераном війни - учасником бойових дій згідно посвідчення серії НОМЕР_2, отримує пенсію за вислугу років згідно відомостей пенсійного посвідчення № НОМЕР_1.
Позивач вважає незаконною постанову Кабінету Міністрів України № 149 "Деякі питання виплати у 2013 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань" від 13.03.2013 (далі - постанова КМУ), оскільки остання не відповідає положенням Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (№ 3551-XII від 22.10.93), Конституції України (254к/96-ВР від 28.06.1996).
Стаття 161 КАС України встановлює, що під час прийняття постанови суд вирішує, зокрема:
1) чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;
2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.
У відповідності до положень частини 1 статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно положень статті 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Вирішуючи позовні вимоги в цій частині, суд виходить з наступного.
Як вбачається з змісту Постанови КМУ, остання прийнята відповідно до пункту 4 розділу "Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2013 рік", який набрав чинності з 1 січня 2013 року. У відповідності до цього пункту закону встановлено, що у 2013 році норми і положення, зокрема, статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України на 2013 рік.
Пункт 4 розділу "Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2013 рік" у встановленому законом порядку неконституційним не визнавався, а отже в силу положень ст. 19, 68 Конституції України підлягає застосуванню та виконанню.
Таким чином, судом вбачається, що сфера відносин в частині питання виплати допомоги до 5 травня, зокрема учасникам бойових дій, регулюється двома законами, а саме: "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про Державний бюджет України на 2013 рік" (пункт 4 розділу "Прикінцеві положення").

................
Перейти до повного тексту