1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.03.2012 № 2а-6215/11/2670
( Додатково див. Ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду № 2а-6215/11/2670 від 14.06.2012 )
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії: головуючого судді Донця В.А.; суддів Маруліної Л.О. та Шрамко Ю.Т., вирішив у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України про визнання незаконною постанови Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2011 року № 341 в частині ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом про визнання незаконним підпункт 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2011 року № 341 "Про розміри разової грошової допомоги, що виплачується у 2011 році відповідно до Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань" (постанова № 341) в частині виплати у 2011 році разової грошової допомоги інвалідам війни I групи в розмірі 1000 грн.
Позов мотивований тим, зокрема, що позивач як інвалід війни I групи відповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" має право на отримання щорічної разової грошової допомоги в розмірі 10 мінімальних розмірів пенсій за віком, що з урахуванням статті 21 Закону України "Про Державний бюджет на 2011 рік" становить 7640 грн., проте підпунктом 1 пункту 1 постанови № 341 вказана допомога, встановлена в розмірі 1000 грн. На думку позивача, встановлення в постанові № 341 фіксованого розміру допомоги суперечить вимогам вказаних законів України, Рішенням Конституційного Суду України від 30 листопада 2010 року № 22-рп/2010, від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007.
Позивач до судового засідання 29 лютого 2012 року не прибула, просила здійснювати судовий розгляд справи за її відсутності.
Представник Кабінету Міністрів України в судовому засіданні проти позову заперечив, зазначивши, що постанова № 341 видана в межах компетенції, на виконання Конституції та законів України. У письмових запереченнях також вказано про хибне посилання позивача на положення статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", оскільки мінімальна пенсія за віком, встановлена цим Законом, поширюється лише для визначення розмірів пенсій. Крім того, представник зазначив, що постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 липня 2011 року в справі № 2а-6271/11/2670, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 29 лютого 2012 року, відмовлено в задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 про визнання нечинним абзацу п'ятого підпункту 2 пункту 1 постанови № 341.
Відповідно до статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) відповідачем опубліковано оголошення в Офіційному віснику України № 37, 2011 р.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва провадження у справі зупинялось на підставі пункту 3 частини першої статті 156 КАС України до набрання законної сили постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 червня 2011 року в адміністративній справі № 2а-5686/11/2670, однак ухвалою Київського апеляційного адміністративного від 19 січня 2012 року вказану ухвалу суду першої інстанції скасовано, справу направлено для продовження розгляду.
У судовому засіданні 29 лютого 2012 року відповідно до частин четвертої, шостої статті 128 КАС України судом ухвалено про розгляд справи за наявними матеріалами та продовження розгляду справи в письмовому провадженні.
Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представника Кабінету Міністрів України, дослідивши докази, які містяться в матеріалах справи, судом встановлено наступне.
Кабінетом Міністрів України видано постанову від 4 квітня 2011 року № 341 "Про розміри разової грошової допомоги, що виплачується у 2011 році відповідно до Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та " Про жертви нацистських переслідувань" (Офіційний вісник України, 2011, № 26, ст. 1049).
Відповідно до абзацу другого підпункту 1 пункту 1 постанови № 341 встановлено, зокрема, що виплата у 2011 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань", здійснюється інвалідам війни I групи в розмірі 1000 гривень.
Згідно з пояснювальною запискою Міністерства праці та соціальної політики України (супровідний лист від 24.03.2011 р. № 1227/0/10-11/014 до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про розміри разової грошової допомоги, що виплачується у 2011 році відповідно до Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань") метою проекту акта було встановлення розміру та порядку виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня учасникам бойових дій, інвалідам війни, учасникам війни, особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, особам, на яких поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", та жертвам нацистських переслідувань в межах коштів, передбачених Законом України "Про Державний бюджет України на 2011 рік".
Проект акта погоджено без зауважень Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі та Міністерством юстиції України - із зауваженнями, які враховані.
Міністерством юстиції України за результатами правової експертизи прийнято висновок, відповідно до якого акт погоджено із зауваженнями щодо невідповідності проекту актам законодавства, що мають вищу юридичну силу та вимогам нормопроектувальної техніки.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 171 КАС України право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб'єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.
З матеріалів судової справи вбачається, що ОСОБА_1 є: інвалідом I групи (посвідчення від 23.06.2005 р. серії НОМЕР_1); інвалідом війни I групи (довідка від 22.08.2006 р. № 682).
Таким чином, позивач є особою, щодо якої застосовувались положення постанови № 341, тому вона має право на її оскарження в суді.
Відповідно до частини першої статті 117 Конституції України Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.
Згідно зі статтею 50 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" від 7 жовтня 2010 року № 2591-VI Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України видає обов'язкові для виконання акти - постанови і розпорядження (частина перша). Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України (частина друга).
Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 року № 712), передбачено, що акти Кабінету Міністрів нормативного характеру видаються у формі постанов (пункт 1 параграфа 39).
Відповідно до параграфа 43 Регламенту Кабінету Міністрів України головним розробником проекту акта Кабінету Міністрів є орган, який здійснює його підготовку (пункт 1). Підготовку проектів актів Кабінету Міністрів здійснюють відповідно до своєї компетенції міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації (пункт 2). Головний розробник зобов'язаний погодити проект акта Кабінету Міністрів з усіма заінтересованими органами, а також з Мінфіном та Мінекономіки (за винятком проекту розпорядження з кадрових питань). Проект акта Кабінету Міністрів щодо використання бюджетних коштів, інших фінансових ресурсів держави та державного майна погоджується з ГоловКРУ (пункт 5).
Як уже зазначалось, проект постанови було внесено Міністерством праці та соціальної політики України, погоджено, в тому числі Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі та Міністерством юстиції України - із зауваженнями, які враховані.
Таким чином, за висновком колегії суддів, відповідачем дотримано вимог вказаних правових актів щодо порядку видання та форми постанови № 341.
Згідно з частиною п'ятою статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII (в редакції Закону України від 25 грудня 1998 року № 367-XIV) щорічно до 5 травня інвалідам війни виплачується разова грошова допомога у розмірах: інвалідам I групи - десять мінімальних пенсій за віком; II групи - вісім мінімальних пенсій за віком; III групи - сім мінімальних пенсій за віком.
Рішеннями Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007 та від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 визнано неконституційними відповідні положення законів України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" від 19 грудня 2006 року № 489-V та "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2007 року № 107-VI, якими частина п'ята статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" викладалась в редакції: "щорічно до 5 травня інвалідам війни виплачується разова грошова допомога у розмірах, які визначаються Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України".

................
Перейти до повного тексту