- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.03.2012 |
№ 2а-6215/11/2670 |
Позивач до судового засідання 29 лютого 2012 року не прибула, просила здійснювати судовий розгляд справи за її відсутності.
Представник Кабінету Міністрів України в судовому засіданні проти позову заперечив, зазначивши, що
постанова № 341 видана в межах компетенції, на виконання
Конституції та законів України. У письмових запереченнях також вказано про хибне посилання позивача на положення статті
28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", оскільки мінімальна пенсія за віком, встановлена цим
Законом, поширюється лише для визначення розмірів пенсій. Крім того, представник зазначив, що
постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 липня 2011 року в справі № 2а-6271/11/2670, залишеною без змін
ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 29 лютого 2012 року, відмовлено в задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 про визнання нечинним абзацу п'ятого підпункту 2 пункту 1
постанови № 341.
У судовому засіданні 29 лютого 2012 року відповідно до частин четвертої, шостої статті
128 КАС України судом ухвалено про розгляд справи за наявними матеріалами та продовження розгляду справи в письмовому провадженні.
Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представника Кабінету Міністрів України, дослідивши докази, які містяться в матеріалах справи, судом встановлено наступне.
Згідно з пояснювальною запискою Міністерства праці та соціальної політики України (супровідний лист від 24.03.2011 р. № 1227/0/10-11/014 до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про розміри разової грошової допомоги, що виплачується у 2011 році відповідно до
Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та
"Про жертви нацистських переслідувань") метою проекту акта було встановлення розміру та порядку виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня учасникам бойових дій, інвалідам війни, учасникам війни, особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, особам, на яких поширюється чинність
Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", та жертвам нацистських переслідувань в межах коштів, передбачених
Законом України "Про Державний бюджет України на 2011 рік".
Проект акта погоджено без зауважень Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі та Міністерством юстиції України - із зауваженнями, які враховані.
Міністерством юстиції України за результатами правової експертизи прийнято висновок, відповідно до якого акт погоджено із зауваженнями щодо невідповідності проекту актам законодавства, що мають вищу юридичну силу та вимогам нормопроектувальної техніки.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті
171 КАС України право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб'єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.
З матеріалів судової справи вбачається, що ОСОБА_1 є: інвалідом I групи (посвідчення від 23.06.2005 р. серії НОМЕР_1); інвалідом війни I групи (довідка від 22.08.2006 р. № 682).
Таким чином, позивач є особою, щодо якої застосовувались положення
постанови № 341, тому вона має право на її оскарження в суді.
Відповідно до частини першої статті
117 Конституції України Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.
Згідно зі статтею
50 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" від 7 жовтня 2010 року № 2591-VI Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України видає обов'язкові для виконання акти - постанови і розпорядження (частина перша). Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України (частина друга).
Відповідно до параграфа 43
Регламенту Кабінету Міністрів України головним розробником проекту акта Кабінету Міністрів є орган, який здійснює його підготовку (пункт 1). Підготовку проектів актів Кабінету Міністрів здійснюють відповідно до своєї компетенції міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації (пункт 2). Головний розробник зобов'язаний погодити проект акта Кабінету Міністрів з усіма заінтересованими органами, а також з Мінфіном та Мінекономіки (за винятком проекту розпорядження з кадрових питань). Проект акта Кабінету Міністрів щодо використання бюджетних коштів, інших фінансових ресурсів держави та державного майна погоджується з ГоловКРУ (пункт 5).
Як уже зазначалось, проект постанови було внесено Міністерством праці та соціальної політики України, погоджено, в тому числі Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі та Міністерством юстиції України - із зауваженнями, які враховані.
Таким чином, за висновком колегії суддів, відповідачем дотримано вимог вказаних правових актів щодо порядку видання та форми
постанови № 341.
................Перейти до повного тексту