1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАКАЗ
19.12.2012 № 4008
Про затвердження Порядку розроблення і виконання планів діяльності Фонду державного майна України на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим
З метою вдосконалення організаційно-методичних засад розроблення і виконання планів діяльності Фонду державного майна України на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим, відповідно до Бюджетного кодексу України від 8 липня 2010 р. № 2456-VI та Методичних рекомендацій щодо розроблення планів діяльності головних розпорядників бюджетних коштів (за бюджетними призначеннями, визначеними Законом про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період) на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим, затверджених наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 25 липня 2012 р. № 869 , а також з урахуванням службової записки Управління координації розробки та виконання програмних документів від 2 листопада 2012 р. № 18-835-2с
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розроблення і виконання планів діяльності Фонду державного майна України на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим (далі - Порядок), що додається.
2. Першому заступнику Голови Фонду, заступникам Голови Фонду та керівникам структурних підрозділів Фонду забезпечувати складання і виконання планів діяльності Фонду державного майна України на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим, відповідно до цього Порядку.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Фонду державного майна України від 27 липня 2012 р. № 3181 "Про затвердження Порядку розроблення і виконання планів діяльності Фонду державного майна України на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим".
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Фонду О. Рябченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
19.12.2012 № 4008
ПОРЯДОК
розроблення і виконання планів діяльності Фонду державного майна України на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим
1. Загальні положення
План діяльності Фонду державного майна України на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим (стратегічний план), - це основний документ із планування діяльності Фонду державного майна України (далі - Фонд), який визначає місію Фонду, стратегічні цілі, завдання, заходи та очікувані результати його діяльності як суб'єкта державного управління у сфері приватизації, оренди, використання та відчуження державного майна, управління об'єктами державної власності, а також у сфері державного регулювання оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності.
Стратегічний план складається відповідно до завдань і функцій Фонду, визначених Законами України "Про Фонд державного майна України" , "Про Державну програму приватизації" , іншими актами законодавства, а також відповідно до положень щорічного послання Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України, рішень Президента України та Кабінету Міністрів України щодо впровадження реформ, прогнозних та програмних документів економічного та соціального розвитку.
Стратегічний план складається щороку на плановий і два бюджетні періоди, що настають за плановим, виходячи з індикативних прогнозних показників обсягів видатків і надання кредитів з бюджету на два бюджетні періоди, що настають за плановим, доведених Міністерством фінансів України - I етап складання стратегічного плану.
Стратегічний план щороку приводиться у відповідність із показниками державного бюджету на плановий бюджетний період та прогнозом державного бюджету на два бюджетні періоди, що настають за плановим, - II етап складання стратегічного плану.
Стратегічний план діє і виконується Фондом до завершення чергового етапу складання стратегічного плану і затвердження його у встановленому порядку.
У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
стратегічне планування - процес визначення цілей та завдань Фонду державного майна України щодо реалізації державної політики у сфері його діяльності, методів і способів досягнення цих цілей відповідно до пріоритетів державної політики, функцій та повноважень Фонду;
звітний період - період, що охоплює два роки (минулий та поточний роки);
плановий період - період, що охоплює три роки (плановий та два наступні роки).
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Бюджетному кодексі України , Законах України "Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України" і "Про Фонд державного майна України" .
2. Структура стратегічного плану
Стратегічний план Фонду на I етапі складання розробляється за такою структурою:
Pозділ 1. Місія Фонду державного майна України.
Pозділ 2. Аналіз поточної ситуації та оцінка факторів впливу.
Pозділ 3. Стратегічні цілі, завдання та показники результатів їх виконання.
На II етапі складання стратегічного плану уточнюється редакція розділів 1 - 3, а також стратегічний план доповнюється розділами:
Pозділ 4. Бюджетні програми.
Pозділ 5. Річний план роботи Фонду державного майна України на перший рік планового періоду.
3. Організаційне забезпечення розроблення стратегічного плану
Організаційне забезпечення розроблення стратегічного плану здійснюється Управлінням координації розробки та виконання програмних документів, відповідальним за координацію стратегічного планування.
Структурні підрозділи Фонду відповідно до своєї компетенції готують інформаційно-аналітичні матеріали та пропозиції до розділів стратегічного плану, у тому числі за формами згідно з додатками до цього Порядку.
Підготовлені матеріали та пропозиції до проекту стратегічного плану керівники структурних підрозділів погоджують із заступниками Голови Фонду відповідно до тимчасового розподілу обов'язків та надають для узагальнення до Управління координації розробки та виконання програмних документів.
Заступники Голови Фонду відповідно до тимчасового розподілу повноважень можуть формувати робочі групи за напрямами своєї роботи для підготовки пропозицій до проекту стратегічного плану Фонду.
Розділи стратегічного плану формуються обов'язково за наявності інформаційно-аналітичних матеріалів та пропозицій структурних підрозділів Фонду до проектів відповідних розділів стратегічного плану, погоджених (завізованих) заступниками Голови Фонду відповідно до тимчасового підпорядкування підрозділів центрального апарату та розподілу функціональних обов'язків між керівництвом Фонду.
Управління координації розробки та виконання програмних документів опрацьовує та узагальнює матеріали та пропозиції до проекту стратегічного плану і формує на їх основі проект стратегічного плану Фонду.
Проект стратегічного плану, розроблений згідно з матеріалами та пропозиціями до нього, які були завізовані заступниками Голови Фонду, погоджується з ними та подається на розгляд та затвердження Голові Фонду.
Розроблення розділу 1 "Місія Фонду державного майна України"
Pозділ формується відповідно до положень щорічного послання Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України, положень Законів України "Про Фонд державного майна України" , "Про Державну програму приватизації" , про Державний бюджет України на відповідний рік, рішень Президента України та Кабінету Міністрів України щодо впровадження реформ, прогнозних та програмних документів економічного та соціального розвитку, зокрема Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки .
У цьому розділі повинна бути наведена місія Фонду, яка переважно формулюється на довгостроковий період. Вона визначає основне призначення Фонду як суб'єкта державного управління і його роль у реалізації державної політики у сфері приватизації, оренди, використання та відчуження державного майна, управління об'єктами державної власності, а також у сфері державного регулювання оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності.
Розроблення розділу 2 "Аналіз поточної ситуації у сфері діяльності Фонду"
У цьому розділі повинні бути наведені:
• інформація про основні завдання та показники результатів їх виконання відповідно до стратегічного плану минулого року;
• аналіз основних проблем реалізації державної політики у сфері діяльності Фонду, на розв'язання яких спрямовано стратегічний план;
• оцінка основних зовнішніх і внутрішніх чинників, що впливають на діяльність Фонду у сфері приватизації, оренди, використання та відчуження державного майна, управління об'єктами державної власності, а також у сфері державного регулювання оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності.
Висновки, одержані внаслідок проведеного аналізу поточної ситуації та оцінки чинників впливу на розвиток сфери діяльності, є основою для розроблення розділів 3 - 5 стратегічного плану.
Розроблення розділу 3 "Стратегічні цілі, завдання та показники результатів їх виконання"
У цьому розділі повинні бути наведені:
• стратегічні цілі Фонду;
• завдання, спрямовані на досягнення стратегічних цілей, та показники результатів виконання поставлених завдань.
Стратегічні цілі Фонду - це кінцеві (очікувані) результати роботи Фонду у сфері його діяльності, на досягнення яких вона спрямована. Кількість стратегічних цілей, як правило, не перевищує п'яти.
Стратегічні цілі є похідними від місії Фонду. При їх визначенні Фонд:
- виходить із цілей та пріоритетів економічного і соціального розвитку України та державної політики у сфері своєї діяльності, визначених стратегічними і програмними документами;
- ураховує результати проведеного аналізу поточної ситуації та оцінки факторів впливу, зазначені у розділі 2 стратегічного плану, положення щорічного послання Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України, рішення Президента України та Кабінету Міністрів України щодо впровадження реформ, прогноз Державного бюджету України на два бюджетні періоди, що настають за плановим, програмні документи вищих органів влади щодо економічного та соціального розвитку.
Завдання визначають шляхи досягнення стратегічних цілей Фонду за допомогою найбільш ефективних методів. За кожною стратегічною ціллю необхідно сформулювати не більше семи завдань. Сукупність завдань за визначеними стратегічними цілями повинна охоплювати всю сферу діяльності Фонду.
Під час визначення завдань Фонду слід урахувати такі вимоги:
• кожне завдання повинно бути спрямоване на досягнення лише однієї стратегічної цілі;
• реалізація кожного завдання є необхідною умовою для досягнення стратегічної цілі;
• строк виконання завдання, як правило, не повинен перевищувати трьох років;
• завдання повинні бути орієнтованими на результат, вимірюваними та відповідати наявним ресурсам.
Для кожного завдання повинно бути визначено не більше п'яти показників результатів його виконання. Показники результатів - це кількісні та якісні показники, які характеризують рівень виконання Фондом завдань у звітному та плановому періодах.
Під час визначення завдань доцільно за кожним із визначених завдань закріпити заступника Голови Фонду, директора департаменту, відповідальних за його виконання.
Показники результатів діяльності Фонду, а також джерела інформації щодо їх розміру або значення, зокрема з метою забезпечення їх моніторингу та планування, визначаються кожним керівником структурного підрозділу Фонду за напрямом своєї роботи та за погодженням із заступником Голови Фонду відповідно до тимчасового розподілу обов'язків.
Під час визначення показників результатів виконання завдань необхідно:
• сформувати оптимальний набір показників з одночасним збереженням повноти інформації та своєчасності її подання;
• за кожним із визначених показників указати значення за роками звітного та планового періодів виконання відповідного завдання;
• за кожним із визначених показників закріпити структурний підрозділ Фонду, відповідальний за досягнення запланованих кількісних або якісних значень згаданого показника в межах виконання відповідного завдання;
• урахувати, що для цілей моніторингу слід використовувати показники, за якими звітні дані надходять на постійній основі і не рідше одного разу на рік.
У разі коли завдання та показники результатів їх виконання на плановий рік, визначені в проекті стратегічного плану, не відповідають (за змістом завдання або значенням відповідного показника) визначеним у попередньому стратегічному плані на відповідний рік, потрібно обґрунтувати доцільність коригування відповідних завдань та/або причини відхилення від запланованих показників.
Стратегічні цілі Фонду, завдання та показники результатів їх виконання на плановий період, а також взаємозв'язок визначених стратегічних цілей Фонду із стратегічними цілями та пріоритетами розвитку країни, що визначені актами законодавства та стратегічними і програмними документами, розробляються у вигляді таблиць 3.1 та 3.2 додатка 1 до цього Порядку.
Пропозиції структурних підрозділів Фонду або робочих груп, створених відповідно до цього Порядку, до проекту розділу 3 готуються ними за формою таблиць 3.1 та 3.2 додатка 1 до цього Порядку.
Дані, які наводяться у стратегічному плані у вигляді таблиць 3.1 та 3.2 додатка 1 до цього Порядку, використовуються для підготовки Фондом бюджетного запиту, який складається Управлінням фінансово-бухгалтерської роботи на підставі затвердженого стратегічного плану та відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 6 червня 2012 р. № 687 "Про затвердження Інструкції з підготовки бюджетних запитів", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 червня 2012 р. за № 1057/21369. Отже, пропозиції структурних підрозділів Фонду або робочих груп, створених відповідно до цього Порядку, до проекту розділу 3 готуються ними обов'язково за формою таблиці 3.2 додатка 1 до цього Порядку за погодженням з Управлінням фінансово-бухгалтерської роботи.
У таблиці 3.1 "Взаємозв'язок стратегічних цілей із пріоритетами розвитку країни", яка визначає відповідність стратегічних цілей органу планування стратегічним цілям та пріоритетам розвитку країни, визначеним актами законодавства та стратегічними і програмними документами, повинні бути наведені:
- у графі 1 - код та напрям державної політики (згідно з додатком 2 до цього Порядку);
- у графі 2 - код та найменування стратегічної цілі; кодифікація стратегічних цілей є тризначною: XXN, де XX - код напряму державної політики (згідно з додатком 2 до цього Порядку), N - порядковий номер стратегічної цілі;
- у графі 3 - стратегічні цілі, пріоритети або завдання розвитку країни відповідно до нормативно-правового акта, стратегічного, програмного документа;
- у графі 4 - назва та реквізити нормативно-правового акта, стратегічного, програмного документа, яким визначено відповідну стратегічну ціль (пріоритет, завдання) розвитку країни;
- у графі 5 - основні шляхи реалізації стратегічної цілі у плановому періоді (розроблення нормативно-правових актів, стратегічних, програмних, прогнозних документів; виконання затверджених стратегій, планів тощо).
У таблиці 3.2 "Завдання, спрямовані на досягнення стратегічних цілей, та показники результатів їх виконання" повинні бути наведені:
- у позиції "Стратегічна ціль" - код та найменування стратегічної цілі органу планування (відповідно до графи 2 таблиці 3.1);
- у позиції "Завдання" - код та визначення завдання, що спрямоване на досягнення відповідної стратегічної цілі; кодифікація завдань є чотиризначною і похідною від кодифікації відповідної стратегічної цілі: XXNZ, де XX (YY) - код напряму державної політики (згідно з додатком 2 до цього Порядку), N - порядковий номер стратегічної цілі, Z - порядковий номер завдання (за кожною стратегічною ціллю необхідно сформулювати не більше семи завдань).
- у графі 2 - одиниця виміру значень відповідного показника результату;
- у графі 3 - джерело інформації (статистичні збірники, звітність, дані управлінського обліку, інші види джерел інформації, що підтверджують достовірність значень визначеного показника результату);
- у графах 4 і 5 - значення відповідного показника результату за звітний період (у графі 4 - звітне значення за попередній рік, у графі 5 - затверджене значення на поточний рік);
- у графах 6 - 8 - значення відповідного показника результату на плановий період (у графі 6 - планове значення на наступний рік, у графах 7 і 8 - прогнозні значення на два роки, що настають за плановим);
- у графі 9 - необхідний на наступний рік фінансовий ресурс для забезпечення досягнення відповідного показника результату виконання завдання.
Розроблення розділу 4 "Бюджетні програми"
Pозділ формується Управлінням фінансово-бухгалтерської роботи у вигляді таблиці 4, наведеної у додатку 1 до цього Порядку. У цьому розділі повинні бути наведені:
у позиції "Стратегічна ціль" - код та найменування стратегічної цілі Фонду відповідно до графи 2 таблиці 3.1 та таблиці 3.2;
у позиції "Завдання" - код та визначення завдання відповідно до таблиці 3.2; у графі 1 - порядковий номер бюджетної програми;
у графі 2 - КПКВК, наданий бюджетній програмі (у разі коли бюджетна програма вводиться вперше, графа "КПКВК" не заповнюється), та повна назва бюджетної програми;
у графі 3 - код, визначений відповідно до Функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 14 січня 2011 р. № 11 "Про бюджетну класифікацію" (далі - КФКВ);
у графах 4 і 5 - видатки на виконання бюджетної програми на поточний рік (тис. гривень);
у графах 6 - 11 - видатки на виконання бюджетної програми на плановий період (тис. гривень).
Детальна інформація щодо всіх бюджетних програм Фонду наводиться в бюджетному запиті, який складається на підставі затвердженого стратегічного плану та відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 6 червня 2012 р. № 687 "Про затвердження Інструкції з підготовки бюджетних запитів", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 червня 2012 р. за № 1057/21369.
Розроблення розділу 5 "Річний план роботи Фонду державного майна України на перший рік планового періоду"
Річний план роботи Фонду державного майна України на перший рік планового періоду (далі - річний план) формується у вигляді таблиці, наведеної у додатку 3 до цього Порядку.
До річного плану включаються заходи щодо:
розроблення проектів стратегічних, законодавчих, інших нормативно-правових актів та актів нормативного характеру (зокрема регуляторних);
підготовки проектів організаційних, розпорядчих та інших документів щодо удосконалення реалізації державної політики у сфері діяльності Фонду.
До річного плану також можуть включатися інші заходи щодо виконання визначених актами законодавства завдань та функцій Фонду, спрямованих на виконання стратегічних цілей і завдань Фонду, заходи з проведення науково-дослідних робіт та/або впровадження їх результатів.

................
Перейти до повного тексту