- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
ПОСТАНОВА
08.08.2012 р. |
Справа N 2а-3962/12/2670 |
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючої - судді Пісоцької О. В., суддів - Каракашьяна С. К., Кармазіна О. А., за участю секретаря судового засідання - Швечикової В. Ю., розглянувши у приміщенні суду у місті Києві у відкритому судовому засіданні справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Миргородм'ясо" до Міністерства фінансів України, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Державної податкової служби України, про визнання нормативно-правового акта в частині таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Миргородм'ясо" (далі - ТОВ "Миргородм'ясо", позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Міністерства фінансів України (далі - відповідач), в якій просить визнати пункт 10.1.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року
N 1588 , таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили - пункту 66.3 статті
66 Податкового кодексу України.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 14 жовтня 2011 року ТОВ "Миргородм'ясо" змінено адресу та за місцем нової реєстрації одержано довідку про взяття на облік платника податків N 189/29-032. Проте після звернення позивача до Миргородської об'єднаної податкової інспекції Полтавської області, на обліку якої позивач перебуває з часу реєстрації, з вимогою про зняття останнього з обліку йому відмовлено з посиланням на підпункт 10.1.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року
N 1588 , та - на наявність судових справ за позовами ТОВ "Миргородм'ясо" до податкового органу.
У судовому засіданні представник позивача, посилаючись на порушення прав ТОВ "Миргородм'ясо", просив підпункт 10.1.4 вказаного
Порядку визнати незаконним та таким, що суперечить акту вищої юридичної сили - пункту 66.3 статті
66 Податкового кодексу України. Додатково вказував на те, що у передбачений вказаним
Порядком спосіб податковий орган маніпулює платниками податків, оскільки фактично позбавляє можливості оскаржувати рішення відповідної податкової інспекції. Також просив суд звернути увагу на те, що нормативно-правовий акт, нижчий за рівнем правової дії, не може самостійно встановлювати обмеження, які не передбачені
Конституцією , законом або кодексом.
Міністерство фінансів України стосовно задоволення заявленого позову заперечує, посилаючись на те, що посадові особи відповідача під час видання оскаржуваного нормативно-правового акта діяли на підставах, у спосіб та в межах повноважень, визначених чинним законодавством.
Державна податкова служба України,
ухвалою суду від 14 червня 2012 року залучена до участі у справі як третя особа, просить суд у задоволенні позову відмовити, посилаючись на безпідставність заявленого позову. У судовому засіданні представник третьої особи зауважував на тому, що оскаржуваний нормативно-правовий акт доповнює положення пункту 66.3 статті
66 Податкового кодексу України.
Відповідно до частин 3, 4, 5 статті
171 Кодексу адміністративного судочинства України оголошення про відкриття провадження у даній адміністративній справі опубліковано в офіційному періодичному виданні "Офіційний вісник України" за N 53 23 липня 2012 року.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення повноважних представників сторін та третьої особи судом встановлено наступне.
ТОВ "Миргородм'ясо" є юридичною особою (код за ЄДРПОУ 36909569), яка 15 березня 2010 року зареєстрована за адресою: Полтавська область, місто Миргород, вул. Хорольська, буд. 46-б, - і з 16 липня 2010 року перебуває на обліку (за N 11787) Миргородської об'єднаної державної податкової інспекції Полтавської області (далі - Миргородська ОДПІ Полтавської області).
У вересні 2011 року рішенням учасників (засновників) змінено місцезнаходження товариства на наступне: 03113, місто Київ, вул. Дружківська, буд. 10, - про що 04 жовтня 2011 року внесено запис до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. Позивачу видано довідку про взяття на облік платника податків від 14 жовтня 2011 року N 189/29-032, яка була дійсна до 20 січня 2012 року.
Позивач звертався до Миргородської ОДПІ Полтавської області з проханням щодо зняття ТОВ "Миргородм'ясо" з обліку останньої, проте листом від 13 січня 2012 року "Про термін перебування на обліку" N 175/10/29-019 податковий орган відмовив у задоволенні вимоги юридичної особи, залишивши її на податковому обліку Миргородської ОДПІ Полтавської області. Як підставу у знятті з реєстрації юридичної особи податковим органом зазначено пункт 10.1.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року
N 1588 . Додатково вказано, що станом на 13 січня 2012 року в Окружному адміністративному суді м. Києва знаходяться наступні справи за позовними заявами ТОВ "Миргородм'ясо" та Миргородської ОДПІ, а саме: N 2а-1670/6981/11 - про визнання протиправним та скасування наказу про проведення перевірки, визнання протиправними дій по проведенню перевірки; N 2а-16375/11/2670 - про визнання протиправним та скасування наказу; N 2а-14184/11/2670 - про визнання протиправним дій та скасування податкового повідомлення-рішення (N 0000232301 від 26 квітня 2011 року по ПДВ); N 2а-14204/11/2670 - про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення (0000242301 від 26 квітня 2011 року по податку на прибуток); N 2а-14563/11/2670 - про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення (N 0000702301 від 29 липня 2011 року по ПДВ); N 2а-14577/11/2670 - про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення (N 0000682301 від 27 вересня 2011 року по податку на прибуток); N 2а-14576/11/2670 - про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення (N 0000692301 від 29 липня 2011 року по ПДВ); N 2а-16373/11/2670 - про визнання протиправної та скасування податкової вимоги N 82 від 12 грудня 2011 року.
Листом Миргородської ОДПІ Полтавської області від 17 лютого 2012 року N 976/10/29-019, стосовно запиту ТОВ "Миргородм'ясо" про надання нової довідки ф.
N 4-ОПП та видачі свідоцтва платника ПДВ, позивачу роз'яснено пункт 9.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 грудня 2011 року
N 1588 , та підпункт 3.14.2, пункт 4.2 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07 листопада 2011 року
N 1394 .
Так, 09 грудня 2011 року Міністерством фінансів України видано наказ "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів" за
N 1588 (далі - Наказ N 1588), який 07 листопада 2011 року зареєстрований в Міністерстві юстиції України за N 1369/20107.
Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом
N 1588 (далі - Порядок N 1588), 06 січня 2012 року опублікований у періодичному офіційному виданні "Урядовий кур'єр" (N 3) і з цього часу набув чинності.
Відповідно до підпункту 10.1.4 Порядку
N 1588 в органі державної податкової служби за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) термін перебування платника податків на обліку повинен бути продовжений до:
- закінчення поточного бюджетного року у разі реєстрації зміни місцезнаходження суб'єкта господарювання - платника податків, яким згідно з частиною восьмою статті
45 Бюджетного кодексу України сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду;
- закінчення документальної перевірки та узгодження сум грошових зобов'язань за її результатами, якщо перевірка була розпочата або призначена та орган державної податкової служби вже повідомив платника податків про її проведення;
- повернення надміру сплачених платежів, контроль за справлянням яких здійснюють органи державної податкової служби, або їх відшкодування платнику податків, якщо останній відповідно до поданих заяв чи податкових декларацій (звітів, розрахунків) претендує та має право на таке повернення чи відшкодування, і термін повернення переплати чи відшкодування настав;
- закінчення процедур судового оскарження сум грошових зобов'язань або закінчення процедур адміністративного оскарження сум грошових зобов'язань та спливу місячного строку після закінчення процедур адміністративного оскарження, якщо в результаті таких процедур органами державної податкової служби прийнято рішення про повне або часткове незадоволення скарги платника податків.
Пунктом 66.3 статті
66 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI (далі -
Податковий кодекс України), на відповідність якому перевіряються положення підпункту 10.1.4
Порядку N 1588, передбачено, що у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та орган державної податкової служби, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, органами державної податкової служби за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.
Підставою для зняття з обліку платника податків в одному органі державної податкової служби і взяття на облік в іншому є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін органами державної реєстрації.
У такому разі платник податків зобов'язаний подати органу державної податкової служби за новим місцезнаходженням відповідну заяву у десятиденний строк від дня реєстрації зміни місцезнаходження (місця проживання) у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. У разі неподання такої заяви протягом 10 календарних днів платник податків або посадові особи платника податків несуть відповідальність відповідно до закону.
Враховуючи викладене, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення щодо їх задоволення, оцінивши відповідно до статті
86 Кодексу адміністративного судочинства України докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд дійшов наступних висновків.
................Перейти до повного тексту