- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
Про накладення штрафу на ЗАТ "AES Київобленерго" за порушення ліцензійних умов з постачання і передачі електричної енергії
Національна комісія регулювання електроенергетики України на відкритому засіданні 26.08.2005 розглянула питання про порушення Закритим акціонерним товариством "AES Київобленерго" Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ 13.06.1996
N 15/1, і Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами, затверджених постановою НКРЕ 13.06.1996
N 15 (далі - ліцензійні умови з передачі та постачання електроенергії).
ЗАТ "AES Київобленерго" (08132, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Київська, 2б, р/р N 26000200137221 в АБ "СІТІБАНК" (Україна) м. Києва, МФО 300584, ЄДРПОУ 23243188, тел. 494-43-20; голова правління - Джей Маккоскі) здійснює постачання електричної енергії за регульованим тарифом на підставі ліцензії ПСр N 1290 та передачу електроенергії місцевими (локальними) електромережами на підставі ліцензії ПР N 107.
Відповідно до графіку планових перевірок на 2005 рік Київським територіальним представництвом (ТП) НКРЕ здійснено перевірку ліцензованої діяльності ЗАТ "AES Київобленерго" з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами за період 2004 рік та I квартал 2005 року, за результатами якої складено акт від 15.08.2005 N 47. Перевіркою виявлено недотримання ЗАТ "AES Київобленерго" ліцензійних умов з постачання та передачі електроенергії.
У результаті аналізу тендерної документації ЗАТ "AES Київобленерго" встановлено, що протягом перевіреного періоду при закупівлі окремих видів однорідного товару загальна сума закупівлі розділялась на частини, а також було змінено ціну закупівлі у порівнянні з тендерною пропозицією. У цілому сума закупівель, здійснених з порушенням Порядку придбання товарів, робіт і послуг ліцензіатами, ціни (тарифи) на відповідну діяльність яких встановлюються НКРЕ (далі - Порядок), затвердженого постановою НКРЕ від 25.12.2002
N 1455, становила 1176471 грн., що свідчить про порушення пунктів 2.5, 3.5.1
ліцензійних умов з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами та пунктів 2.5, 3.4.1 ліцензійних умов з постачання електричної енергії за
регульованим тарифом щодо здійснення закупівель товарів, робіт та послуг на конкурсних засадах і дотримання законодавства України та нормативно-технічних документів.
Перевіркою виявлено недотримання Товариством структури тарифів на передачу та постачання електричної енергії та невиконання інвестиційної програми, затверджених постановою НКРЕ від 26.02.2003
N 159 (із змінами, внесеними постановою НКРЕ від 22.04.2004
N 399, а також порушення вимог Процедури встановлення або перегляду тарифів для ліцензіатів з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами та з постачання електроенергії за регульованим тарифом (далі - Процедура), затвердженої постановою НКРЕ від 01.08.2001
N 801, щодо порядку надання звітів про виконання інвестиційної програми. У звітних даних ЗАТ "AES Київобленерго" встановлено надання НКРЕ недостовірної інформації. Товариство у 2005 році несвоєчасно надало до НКРЕ розрахунок коефіцієнтів нормативних технологічних втрат в мережах, чим порушило вимоги Тимчасового положення про порядок подання, визначення та затвердження економічних коефіцієнтів технологічних витрат електроенергії, затвердженого постановою НКРЕ від 30.11.2001
N 1179.
Товариством порушено пункт 3.2.1
ліцензійних умов з постачання та
передачі електроенергії у частині надання інформації під час перевірки, зокрема не надано пооб'єктний перелік місцевих (локальних) електричних мереж, інформацію щодо формування даних у формі
N 13-НКРЕ "Звіт про надходження коштів на поточний рахунок ліцензіатів" за IV квартал 2004 року при здійсненні інших видів діяльності, документальне підтвердження встановлення АСКОЕ на межі розподілу електромереж з іншими ліцензіатами, інформацію щодо використання коштів, отриманих від перевищення нормативних технологічних витрат.
ЗАТ "AES Київобленерго" не надало даних в цілому по області про загальну кількість юридичних споживачів, з якими є договори на користування електричною енергією, та про кількість переукладених договорів про постачання електроенергії згідно з Правилами користування електричною енергією (далі - ПКЕЕ), затвердженими постановою НКРЕ 31.07.1996
N 28. Водночас вибірковою перевіркою встановлено, що Товариство порушило пункт 2 постанови НКРЕ від 22.08.2002
N 928 (із змінами, внесеними постановою НКРЕ від 12.05.2003
N 391 щодо переукладання договорів зі споживачами (субспоживачами).
ЗАТ "AES Київобленерго" не надало повну інформацію про стан здійснення розрахунків оплати спожитої електроенергії у випадку перевищення договірних величин. Водночас при вибірковій перевірці Бориспільського, Обухівського, Білоцерківського РЕМ виявлено, що нарахування за перевищення договірних величин споживання електричної енергії проводилося без внесення в комп'ютерну програму. В Обухівському РЕМ у січні 2005 року 73 споживачам було нараховано за перевищення договірних величин споживання - оплату здійснили лише 2 споживачі, інші нарахування скасовані, що свідчить про порушення пунктів 7.26, 7.31, 7.32 та 7.33
ПКЕЕ.
Незадовільний технічний стан повітряних та кабельних ліній електропостачання ЗАТ "AES Київобленерго", а особливо їх охоронних зон, трансформаторних підстанцій, пристроїв РЗ та ПА, призвів до зростання недовідпуску електричної енергії споживачам при аварійних відключеннях за 6 місяців 2005 року 18,4 МВт.год., що вдвічі більше ніж за відповідний період 2004 року (9,15 МВт.год.), а також є наслідком незадовільного ремонтно-експлуатаційного обслуговування (як за його обсягами, так і за змістом робіт), яке в останні роки погіршується, що свідчить про порушення пунктів 2.28 і 8.3
ПКЕЕ та пунктів 1.122, 4.16, 4.240, 1.119, 4.2.156, 2.3.15 ПУЕ. Якість обслуговування електромереж погіршилась в порівнянні з 2001 роком в першу чергу через скорочення експлуатаційного персоналу в РЕМ-ах близько 400 чоловік, при цьому чисельність збутового персоналу зросла на 170 чоловік. Товариство також не проводить вчасно планову повірку засобів обліку, не веде контроль за дотриманням встановлених режимів та не має графіку обмеження споживання електричної потужності.
................Перейти до повного тексту