1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
Р І Ш Е Н Н Я
N АД-15/2001/52-54 від 23.02.2001
Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республіки Бєларусь
( Про закінчення 26 березня 2006 року строку застосування остаточних антидемпінгових заходів додатково див. Повідомлення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 16.04.2005 ) ( Дію антидемпінгових заходів, застосованих цим рішенням,  продовжено до прийняття Комісією відповідного рішення,  за результатами їх перегляду  згідно з Рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі N АД-127/2006/144-39 від 05.05.2006 ) ( Дію остаточних антидемпінгових заходів, застосованих цим рішенням, продовжено терміном на п'ять років згідно з Рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі N АД-155/2007/144-40 від 14.05.2007 ) ( Додатково див. Повідомлення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.12.2011 )
Відповідно до Закону України від 22 грудня 1998 року N 330-XIV "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (далі - Закон) Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі - Міжвідомча комісія) розглянула:
Звіт Міністерства економіки України "Про результати антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республіки Бєларусь", що проводилось відповідно до рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 11.02.2000 N АД-1/2000 (далі - Звіт Міністерства).
1. Антидемпінгове розслідування.
1.1. Відповідно до ст. 12 Закону рішенням від 11.02.2000 N АД-1/2000 Міжвідомчої комісії було порушено антидемпінгове розслідування, щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походження з Республіки Бєларусь.
1.2. Відповідно до ст. 14 Закону рішенням від 11.10.2000 N АД-10/2000/52-40А Міжвідомчої комісії були застосовані попередні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походження з Республіки Бєларусь.
1.3. 26 жовтня 2000 р. у газеті "Урядовий кур'єр" було опубліковане рішення Міжвідомчої комісії від 11.10.2000 р. N АД-10/2000/52-40А "Про застосування попередніх антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республіки Бєларусь".
1.4. 15 листопада 2000 р. відповідно до ст. 34 Закону нотою N 2.2/20-63139 Міністерство закордонних справ України нотифікувало Посольство Республіки Бєларусь про застосування попередніх антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республіки Бєларусь та передало копії відповідних документів.
1.5. Після прийняття Міжвідомчою комісією рішення про застосування попередніх антидемпінгових заходів до Міністерства звернулись білоруський концерн "Беллегпром", білоруський виробник ВАТ "Белфа" та українські імпортери: ТОВ "Каскад" і приватне підприємство "Малахіт" щодо реєстрації їх як заінтересованих сторін у цьому розслідуванні. Однак, у зв'язку з тим, що вищезазначені підприємства не вчинили ніяких дій щодо їх реєстрації в установленому порядку та не повідомили у встановлені Законом строки про свою участь в антидемпінговому розслідуванні, а також враховуючи відмову ВАТ "Белфа" надати відповіді на запитальник, який був направлений білоруським виробникам та експортерам 13 травня 2000 р. відповідно до ст.13 ч.3 Закону, за встановленою Законом формою. Міністерством на підставі ч.20 ст.1 та ч.12 ст.12 Закону було відмовлено вище перерахованим підприємствам у реєстрації їх як заінтересованих сторін.
2. Національний товаровиробник (скаржник).
Під час розслідування Міністерством встановлено, що скарга подана ВАТ "Фабрика штучного хутра" вважається поданою національним товаровиробником.
Оскільки, згідно з даними, отриманими від компетентних органів України та скаржника, було встановлено, що сукупне виробництво ВАТ "Фабрика штучного хутра" подібного до товару, який імпортується з Бєларусі, становить більш 50 % від всього обсягу його виробництва в Україні, таким чином, ВАТ "Фабрика штучного хутра" відповідно до ст. 11 та ч.6 ст. 12 Закону є належним скаржником та визначається як національний товаровиробник.
3. Товар, що є об'єктом антидемпінгового розслідування.
3.1. Відповідно до рішення Міжвідомчої комісії від 11 лютого 2000 р. N АД-1/2000 та скарги ВАТ "Фабрика штучного хутра" товар, що є об'єктом антидемпінгового розслідування та імпорт якого в Україну заподіює шкоду, є хутро штучне та полотно ворсове походженням з Республіки Бєларусь.
3.2. В ході антидемпінгового розслідування відповідно ст. 11 та ст. 12 Закону було встановлено, що:
у період розслідування (з 1 січня 1999 року по 31 грудня 1999 року) в Україну імпортувалось хутро штучне та полотно ворсове, а саме:
- хутро штучне та вироби з нього (далі - хутро штучне), які класифікуються згідно з Державним класифікатором України "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" та мають код 4304;
- полотна трикотажні ворсові (включаючи довговорсові полотна) та полотна махрові (далі - полотно ворсове), які класифікуються згідно з Державним класифікатором України "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" та мають код 6001:
3.2.1 у період розслідування в Україну ввозилося хутро штучне та полотно ворсове походженням з Республіки Бєларусь;
3.2.2 у період розслідування в Україну ввозилося хутро штучне та полотно ворсове з інших країн, імпорт яких не був визначений скаржником як такий, що заподіює шкоду.
3.3. Подібний товар.
Міністерством, відповідно до ч.25 ст. 1 Закону, було проведено дослідження імпорту товару, що є об'єктом розслідування з Республіки Бєларусь на підставі відповідних критеріїв (система класифікації та кодування товарів; методи виробництва; сировина, що використовується для виробництва; фізичні характеристики; вимоги покупця (споживача); вимоги Держстандарту; використання кінцевим споживачем), та встановлено, що хутро штучне та полотно ворсове, вироблене національним товаровиробником, є подібними до хутра штучного та полотна ворсового, яке ввозиться в Україну з Республіки Бєларусь.
4. Дослідження демпінгового імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування.
4.1. У процесі цього антидемпінгового розслідування, на підставі даних органів виконавчої влади України та скаржника, було встановлено, що протягом періоду розслідування відбувалось зростання в абсолютних величинах обсягів демпінгового імпорту в Україну товару (код ТН ЗЕД 4304 та 6001) походженням з Республіки Бєларусь. При цьому темпи зростання відповідно I кварталу 1999 року становили:
II кв. 1999 р. - 39,49 %;
III кв. 1999 р. - 42,60 %;
IV кв. 1999 р. - 41,20 %.
4.2. Встановлено, що в період розслідування імпорт хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республіки Бєларусь здійснювався в значних обсягах, займаючи значну частку в споживанні на внутрішньому ринку України, а саме 13,98 %.
4.3. Було досліджено та встановлено, що протягом періоду розслідування та з 1997 року по 1999 рік спостерігається суттєве зменшення ціни за одиницю товару, що є об'єктом цього антидемпінгового розслідування походженням з Республіки Бєларусь. В період розслідування ціна за одиницю товару, що імпортувався з Республіки Бєларусь, була в середньому на 39,38 % меншою за середню ціну подібного товару, який виробляється національним товаровиробником. Темпи зменшення ціни за одиницю товару (код ТН ЗЕД 4304 та 6001) , що є об'єктом розслідування, є значними та становили відповідно до 1997 р.:
1998 р. - 14,52 %;
1999 р. - 47,95 %.
5. Нанесення шкоди національному товаровиробнику.

................
Перейти до повного тексту