1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
Департамент з питань запобігання
використанню банківської системи
для легалізації кримінальних доходів
та фінансування тероризму
Л И С Т
15.09.2008 N 48-012/1433-12404
Банкам України,
Асоціації українських
банків,
Українському
кредитно-банківському союзу,
Територіальним управлінням
Національного банку України
Роз'яснення щодо здійснення фінансового моніторингу
Національний банк України здійснює постійний моніторинг рішень Організації Об'єднаних Націй, Групи з розробки фінансових заходів протидії відмиванню коштів (FATF), Бюро з питань протидії фінансовим злочинам при Міністерстві фінансів США (далі - FinCEN) та інших відповідних зарубіжних державних органів, що можуть мати вплив на оцінку ризиків країн та юрисдикцій.
Принагідно FinCEN є підрозділом фінансової розвідки США, яке було створено в 1990 році з метою протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом. Діяльність FinCEN направлена, зокрема, на забезпечення виконання фінансовими установами США законодавства США з питань запобігання легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, та протидію використанню фінансової системи США з метою легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансування тероризму.
Також, FinCEN надає фінансовим установам США рекомендації стосовно ризиків встановлення стосунків з фінансовими установами, які здійснюють свою діяльність на території відповідних країн та юрисдикцій.
Тому, Національний банк України пропонує банкам України, які мають кореспондентські відносини з банками США, звернути увагу на рекомендації, надані FinCEN фінансовим установам США.
Крім того, звертаємо увагу на необхідність вжиття банками під час встановлення кореспондентських відносин заходів з метою з'ясування, чи вживає банк-кореспондент належних заходів для запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, як це передбачено пунктом 3.9 Положення про здійснення банками фінансового моніторингу, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 14.05.2003 N 189.
Водночас, Національний банк України рекомендує банківським установам внутрішніми процедурами визначити співробітника банку, який би здійснював моніторинг законодавства країн, з резидентами яких банком встановлені або передбачається встановлення ділових відносин, що відповідатиме положенням 21-ї та 22-ї рекомендацій Групи з розробки фінансових заходів протидії відмиванню коштів (FATF).
Інформація про повідомлення FinCEN стосовно ризиків стосунків з фінансовими установами, розташованими на території Ірану та їхніми філіями за кордоном
Національний банк України листом від 24.04.2008 N 48-012/652-5590 поінформував банки про заяву Групи з розробки фінансових заходів протидії відмиванню коштів (далі - FATF) щодо відсутності в Ісламській Республіці Іран повномасштабних процедур з метою запобігання відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом та боротьби з фінансуванням тероризму.
20 березня 2008 р. FinCEN на доповнення до повідомлення FATF від 11 жовтня 2007 року, в якому зверталась увага банківських та фінансових установ на вагомі недоліки у системі протидії відмиванню коштів, одержаних злочинним шляхом, та загрози фінансування тероризму в Ісламській Республіці Іран, додатково звернулось до банківських та фінансових установ США.
FinCEN з посиланням на заяву FATF від 28 лютого 2008 року та Резолюцію Ради Безпеки ООН 1803 відзначає стурбованість щодо продовження збільшення ризику для міжнародної фінансової системи з боку фінансового сектору Ірану та Центрального банку Ірану.
Також FinCEN зазначає, що недоліки системи протидії відмиванню коштів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму додатково посилюються діями Уряду Ірану, які направлені на незаконну діяльність та фінансування тероризму. На думку FinCEN, за допомогою банків, які належать державі, Уряд Ірану приховує свою причетність шляхом ускладнення трансакцій, а також використовує різні методи обману, спеціально направлені на приховування правдивої інформації. Зокрема, Уряд Ірану вимагає від підконтрольних йому банків, щоб назви державних банків були виключені з переказів, що ускладнює для посередників (банківських та фінансових установ інших країн) виявлення справжніх учасників операцій. Крім цього, FinCEN звертає увагу на те, що Центральний банк Ірану та комерційні банки Ірану продовжують надавати фінансові послуги іранським компаніям, які окремо визначені у резолюціях Ради Безпеки ООН 1737 та 1747. Міністерство фінансів США також стурбоване тим, що Центральний банк Ірану можливо сприяє трансакціям банків, до яких також застосовані окремі санкції.
Резолюція Ради Безпеки ООН 1803 закликає всі банківські установи та фінансові установи країн членів проявляти пильність до трансакцій з банками, розташованими на території Ірану та їхніми філіями за кордоном. Крім банків Bank Melli та Bank Saderat, які окремо виділені зазначеною резолюцією Ради Безпеки ООН, Сполучені Штати Америки пропонують фінансовим установам взяти до уваги ризики, пов'язані із недоліками в іранській системі протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму по відношенню до існуючого переліку банків.
Перелік банків, до яких застосовані санкції
Назва Місце знаходження
AGRICULTURAL BANK (a. k. a. BANK
KESHAVARZI)
Tehran, Iran
AGRICULTURAL COOPERATIVE BANK OF
IRAN (a. k. a. BANK
TAAVONKESHAVARZIIRAN)
Tehran, Iran
AGRICULTURAL DEVELOPMENT BANK OF
IRAN (a. k. a. BANKJOSIAIYI
KESHANVARZI)
Tehran, Iran
ARIAN BANK (a. k. a. ARYAN
BANK)
Kabul, Afghanistan
BANKO INTERNACIONAL DE DESAROLLO
SA
Caracas, Venezuela
BANK KARGOSHAEE Tehran, Iran
BANK MASKAN (a. k. a. HOUSING
BANK (of Iran))
Tehran, Iran
BANK MELLAT Tehran, Iran
BANK MELLAT Seoul, South Korea
BANK MELLAT Ankara, Istanbul, Izmir,
Turkey
BANK MELLI IRAN Tehran, Iran
BANK MELLI IRAN Paris, France
BANK MELLI IRAN Hamburg, Germany
BANK MELLI IRAN Central, Hong Kong
BANK MELLI IRAN Baghdad, Iraq
BANK MELLI IRAN Muscat, Oman
BANK MELLI IRAN Al Ain, Deira, Dubai City,
Fujairah, Ras al-Khaimah,
Sharjah, United Arab Emirates
BANK MELLIIRANZAO Moscow, Russia
BANK OF INDUSTRY AND MINE (of
Iran) (a. k. a. BANK SANAD
VAMADAN)
Tehran, Iran
BANK REFAH (f. k. a. WORKERS
WELFARE BANK, f. k. a. BANK
REFAHKARGARAN)
Tehran, Iran
BANK SADERATIRAN Tehran, Iran
BANK SADERAT Paris, France
BANK SADERAT Frankfurt, Hamburg, Germany
BANK SADERAT Athens, Greece
BANK SADERAT Baalbak, Beirut, Saida,
Lebanon
BANK SADERAT Muscat, Oman
BANK SADERAT Doha, Qatar
BANK SADERAT Ashqabat, Turkmenistan
BANK SADERAT Abu Dhabi, Ajman, Al Ain, Dubai
City, Sharjah, United Arab
Emirates
BANK SADERAT PLC London, United Kingdom
BANK SADERATTASHKENT Tashkent, Uzbekistan
BANK SEPAH Tehran, Iran
BANK SEPAH Paris, France
BANK SEPAH Frankfurt, Germany
BANK SEPAH Rome, Italy
BANK SEPAH INTERNATIONAL PLC London, United Kingdom
BANK TEJARAT Tehran, Iran
BANK TEJARAT Paris, France
BANK TEJARAT Dusanbe, Tajikistan
THE CENTRAL BANK OF IRAN
(a. k. a. BANK BANK MARKAZI
JOMHOURIISLAMIIRAN)
Tehran, Iran
EUROPAEISCH-IRANISHE HANDELSBANK
AG (f. k. a. DEUTSCH-IRANISHE
HANDELSBANK AG)
Hamburg, Germany
EUROPAEISCH-IRANISHE HANDELSBANK
AG (f. k. a. DEUTSCH-IRANISHE
HANDELSBANK AG)
Tehran, Iran
EXPORT DEVELOPMENT BANK OF IRAN
(a. k. a. BANK
TOWSEHSADERATIRAN)
FUTURE BANK B. S. C. Manama, Bahrain
IRAN OVERSEAS INVESTMENT BANK
PLC (a. k. a. IRAN
OVERSEASINVESTMENT CORPORATION
LIMITED)
London, United Kingdom
KARGOZARI BANK TEJARAT Tehran, Iran
MELLAT BANK DB AOZT (a. k. a.
MELLAT BANK S/B CJSC)
Yerevan, Armenia
MELLAT BANK S/B CJSC (a. k. a.
MELLAT BANK DB AOZT)
Yerevan, Armenia
MELLI BANK PLC. London, United Kingdom
PERSIA INTERNATIONAL BANK PLC. London, United Kingdom
PERSIA INTERNATIONAL BANK PLC. Dubai City, United Arab
Emirates

................
Перейти до повного тексту