- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
22.10.2009 N 23120/7/15-0817 |
Про особливості адміністрування збору за забруднення навколишнього природного середовища у зв'язку із змінами законодавства
Державна податкова адміністрація України з прийняттям спільного наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України та ДПА України від 22.06.2009
N 327/322, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.07.2009 за N 641/16657 (набрав чинності з 31 липня 2009 року), яким внесено зміни до Інструкції про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та ДПА України від 19.07.99
N 162/379, зареєстрованого в Мін'юсті України 09.08.99 за N 544/3837 (далі - Інструкція N 162/379), роз'яснює особливості адміністрування збору за забруднення навколишнього природного середовища, що справляється за викиди (пересувними та стаціонарними джерелами забруднення), скиди та розміщення відходів.
Пунктом 2.1 Інструкції
N 162/379 визначено, що платниками збору є:
- суб'єкти господарювання незалежно від форм власності;
- юридичні особи, що не здійснюють господарської (підприємницької) діяльності;
- бюджетні, громадські та інші підприємства, установи і організації, постійні представництва нерезидентів, які зареєстровані в Україні, або нерезиденти, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників;
- громадяни, які здійснюють на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони викиди і скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище та розміщення відходів.
З 31 липня 2009 року до платників збору не належать об'єднання, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої територіальної громади.
Особливості організації роботи щодо зарахування платників податків до категорії платників окремого податку - збору за забруднення навколишнього природного середовища, що справляється за викиди (пересувними та стаціонарними джерелами забруднення), скиди та розміщення відходів, полягають в наступному.
Вимоги щодо зарахування платників до категорії платників окремого податку - збору за забруднення навколишнього природного середовища, визначені Інструкцією
N 162/379, та особливостями, встановленими підпунктами 8.4.1 і 8.4.2 пункту 8.4 Інструкції N 162/379 та розділом 9 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом ДПА України від 19.02.98
N 80, зареєстрованого у Мін'юсті України 16.03.98 за N 172/2612 (в редакції наказу ДПА України від 17.11.98
N 552), із змінами.
З метою дотримання вимог чинного законодавства, починаючи з 31 липня 2009 року органи ДПС зобов'язані зараховувати підприємства (установи, організації) - юридичних осіб та інших платників, що визначені у пункті 2.1 Інструкції
N 162/379, до категорії платників окремого податку - збору за забруднення навколишнього природного середовища, що справляється за викиди (пересувними та стаціонарними джерелами забруднення), скиди та розміщення відходів:
за місцем знаходження стаціонарних джерел забруднення та/або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об'єктів, які розташовані на територіях інших, ніж відповідний платник збору, сільських, селищних або міських рад у разі здійснення викидів та скидів стаціонарними джерелами забруднення та розміщення відходів;
та/або за місцем знаходження об'єднань, філій, відділень та інших відокремлених підрозділів, що були до 31 липня 2009 року самостійними платниками збору у разі здійснення викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин пересувними джерелами забруднення.
Рішення про таке зарахування приймається на підставі реєстраційної заяви або податкового розрахунку збору, поданих платником збору до відповідного органу державної податкової служби, або за результатами документальної перевірки, проведеної органами державної податкової служби.
У інших випадках, не передбачених у абзацах другому - п'ятому сторінки 2 цього листа, у порядку реєстрації та обліку платників збору в органах ДПС змін не відбувається.
При цьому, податковим органам для ефективної організації роботи необхідно діяти відповідно до положень Порядку взаємодії між структурними підрозділами органів державної податкової служби з питань реєстрації та обліку платників податків, затвердженого наказом ДПА України від 28.02.2007
N 110, та з урахуванням вимог чинного законодавства.
Підприємства (установи, організації) - юридичні особи та інші платники, що визначені у пункті 2. 1 Інструкції
N 162/379, та мають у своєму складі об'єднання, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, мають подавати податкові розрахунки та сплачувати збір з урахуванням викидів, скидів та розміщення відходів, здійснених такими об'єднаннями, філіями, відділеннями та іншими відокремленими підрозділами.
Так, підприємства (установи, організації) - юридичні особи та інші платники, що визначені у пункті 2.1 Інструкції
N 162/379, що мають у своєму складі об'єднання, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, повинні подавати податкові розрахунки за 9 місяців 2009 року та сплачувати збір за податковий (звітний) період - III квартал 2009 року (в т .ч. липень місяць п. р.) з урахуванням податкових зобов'язань зі збору, що виникли у всіх об'єднань, філій, відділень та інших відокремлених підрозділів, що були до 31 липня 2009 року самостійними платниками збору, в т. ч. за їх місцем знаходження (за місцем перебування на податковому обліку), в частині пересувних джерел забруднення або/та за місцем знаходження стаціонарних джерел забруднення та/або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об'єктів.
................Перейти до повного тексту