- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Р І Ш Е Н Н Я
Про колективний трудовий спір між найманими працівниками державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд" міста Красноармійська Донецької області та адміністрацією державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд" міста Красноармійська Донецької області
26.10.2005 року Національна служба посередництва і примирення зареєструвала колективний трудовий спір між найманими працівниками державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд" міста Красноармійська Донецької області та адміністрацією державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд" міста Красноармійська Донецької області (реєстраційний номер
097-05/05-В. Відповідно до положень статті
2 Закону України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" Національна служба посередництва і примирення зареєструвала таки висунуті найманими працівниками вимоги:
"1) погасити заборгованість із заробітної плати до 01.12.2005 року в повному обсязі;
2) своєчасно виплачувати заробітну плату в строки, які передбачені колективним договором;
3) ввести нові тарифні ставки та посадові оклади відповідно до законодавчо встановленого рівня;
4) забезпечити найманих працівників підприємства засобами індивідуального захисту відповідно до встановлених нормативів;
5) забезпечити виконання ст.
43 Гірничого закону України щодо безоплатного надання працівникам вугілля на побутові потреби та компенсації витрат на електричну енергію і газ".
21 листопада 2005 року трудовий арбітраж прийняв рішення по суті колективного трудового спору. Вимоги найманих працівників були визнані правомірними. Одночасно трудовий арбітраж констатував, що адміністрація підприємства не в змозі самостійно виконати зареєстровані вимоги найманих працівників.
Національна служба посередництва і примирення відповідно до повноважень визначених Законом України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" та Положенням про Національну службу посередництва і примирення, затвердженим Указом Президента України від 17 листопада 1998 року
N 1258/98, із змінами внесеними Указом Президента України від 30 грудня 2000 року
N 1393/2000, розглянула матеріали колективного трудового спору та встановила наступне.
ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" є генеральним підрядником на будівництві більшості шахт Красноармійського, Селидівського, Добропільського районів Донецької області, а також основним виконавцем робіт на шахтній поверхні.
Основною причиною виникнення колективного трудового спору в ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" є незадовільний господарський стан підприємства, який утворився через недосконалий механізм ціноутворення, формування складових заробітної плати в будівництві, що здійснюється за рахунок бюджетних коштів, необґрунтовану відмову замовників від компенсації фактичних витрат підрядника.
За 9 місяців 2005 року власними силами підприємства були виконані будівельно-монтажні роботи на суму 19008 тис. грн., що складає 115% до відповідного періоду минулого року, з них будівельні роботи - на суму 14685 тис. грн., або 77%, що складає порівняно з тим же періодом 2004 року 113%. На об'єктах вугільної промисловості в якості генерального підрядника ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" у 2005 році виконано робіт на суму 17867 тис. грн., або 125% порівняно з 2004 роком, з них будівельні роботи на суму 13544 тис. грн. або 76%, що складає порівняно з 2004 роком 125%.
Разом з тим, незважаючи на збільшення обсягів робіт, що виконуються, економічний стан підприємства залишається тяжким. ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" фактично не має обігових коштів та реальних джерел їх поповнення.
Оскільки основну масу замовлень, які виконує ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд", складають будівельно-монтажні роботи на шахтах за рахунок бюджетних коштів, важливою складовою стабільної роботи підприємства є своєчасне отримання цих коштів. Разом з тим, бюджетне фінансування будівництва у 2005 році було відкрито лише з березня місяця. Протягом поточного року, у зв'язку з реорганізацією системи управління вугільною галуззю, необхідністю переоформлення документів на відкриття фінансування робіт, бюджетні кошти постійно затримувалися на казначейських рахунках та отримувалися виконавцями робіт із значним запізненням.
Отримання ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" безвідсоткової бюджетної позики з державного бюджету на погашення заборгованості із виплати заробітної плати працівникам, яка утворилася на 1 квітня 2005 року і не була погашена на момент набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік
" та деяких інших законів України", в сумі 1331 тис. грн. не дозволило підприємству остаточно вирішити питання заборгованості із заробітної плати. Була погашена заборгованість минулих років, але виникла поточна заборгованість, яка коливається в межах 2-3 місячних фондів оплати праці. Станом на 01.12.2005 року заборгованість із заробітної плати працівникам ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" (з нарахуваннями) склала 2581 тис. грн.
Дебіторська заборгованість ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" станом на 01.11.2005 року становила 18055 тис. грн. і в основному має поточний характер.
Кредиторська заборгованість ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" станом на 01.11.2005 року становила 29925 тис. грн., у тому числі:
кредит Промінвестбанку - 2000 тис. грн.;
безвідсотковий державний кредит - 1331 тис. грн.;
оплата праці - 1698 тис. грн.;
розрахунки із соціального страхування - 822 тис. грн.;
розрахунки з бюджетом - 1150 тис. грн.;
отримані та невідпрацьовані аванси - 1746 тис. грн.;
внутрішньовиробничі витрати - 3650 тис. грн.;
розрахунки із субпідрядними організаціями - 10871 тис. грн.;
інше (матеріали, послуги) - 6657 тис. грн.
По кредитних договорах у заставі перебуває майно підприємства на суму близько 4 млн. грн. Відсутність обігових коштів не дозволяє забезпечити нормальне матеріально-технічне постачання для збільшення обсягів будівельно-монтажних робіт. Можливість поповнення коштів за рахунок отримання авансів від замовників, що фінансуються з державного бюджету, в 2005 році практично використана, тобто вичерпано визначений нормативами 30-ти відсотковий ліміт авансування робіт.
Таким чином, у підприємства відсутні реальні джерела збільшення видатків на оплату праці та перегляд рівня тарифних ставок та окладів. За існуючих умов збільшення рівня тарифних ставок та окладів відповідно до умов визначених галузевою угодою призведе лише до збільшення заборгованості із заробітної плати найманим працівникам.
Збільшення фінансування заходів з охорони праці на підприємстві та витрат на забезпечення працівників пільговим побутовим паливом можливо лише шляхом включення цих витрат у договірну ціну будівництва, з чим погоджуються не всі замовники.
................Перейти до повного тексту