- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження примірної структури бізнес-плану інноваційного проекту
На виконання підпункту 2 пункту 2 наказу Міністерства освіти і науки України від 30.07.2013
№ 1052 "Про затвердження форми заяви про розгляд інноваційного проекту, форми інноваційного проекту та Порядку проведення державної експертизи інноваційних проектів", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 серпня 2013 року за № 1351/23833,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити примірну структуру бізнес-плану інноваційного проекту, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 23.11.2007
№ 1032 "Щодо затвердження форми заяви про розгляд інноваційного проекту та форми інноваційного проекту".
3. Департаменту організаційно-аналітичного забезпечення і взаємодії із засобами масової інформації та громадськими об'єднаннями (Марченко А. В.) зробити відмітку у справах архіву.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Державного агентства з питань науки, інновацій та інформатизації України Семиноженка В. П.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
13.12.2013 № 1764
ПРИМІРНА СТРУКТУРА
бізнес-плану інноваційного проекту
"(початок титульного аркуша)
Бізнес-План
інноваційного проекту
(назва проекту)
Терміни реалізації проекту: початок -
закінчення -
Виконавець/виконавці проекту:
(місто, рік)
(закінчення титульного аркуша)
Зміст
1. |
Загальні відомості |
4 |
1.1. |
Повна і коротка назва проекту |
4 |
1.2. |
Пріоритетні напрями |
4 |
1.3. |
Виконавець/виконавці проекту |
4 |
2. |
Інноваційні характеристики проекту |
4 |
2.1. |
Ключові слова |
4 |
2.2. |
Реферат проекту |
4 |
2.3. |
Масштаб проекту |
6 |
2.4. |
Спрямованість проекту |
6 |
2.5. |
Ступінь новизни інноваційного продукту / інноваційної продукції |
6 |
2.6. |
Опис інноваційного продукту / інноваційної продукції. |
7 |
2.7. |
Можлива сфера застосування інноваційного продукту / інноваційної продукції, наявність попиту споживачів |
7 |
2.8. |
Перспективи удосконалення інноваційного продукту / інноваційної продукції |
8 |
3. |
Оцінка ринків збуту. Конкуренція на ринку. Стратегія маркетингу |
8 |
3.1. |
Форма реалізації інноваційного продукту / інноваційної продукції |
8 |
3.2. |
Аналіз ринку інноваційного продукту / інноваційної продукції |
8 |
3.3. |
Стратегія реалізації інноваційного продукту / інноваційної продукції |
9 |
3.4. |
Організація реклами |
9 |
3.5. |
Сервіс і гарантії |
10 |
4. |
Організаційний план розробки проекту та організації виробництва інноваційного продукту / інноваційної продукції |
10 |
4.1. |
Стан виконання робіт за проектом до моменту його затвердження |
10 |
4.2. |
Календарний план виконання робіт за проектом |
11 |
4.3. |
Організація виробництва інноваційного продукту / інноваційної продукції |
13 |
4.4. |
Постачання матеріалів, устаткування по імпорту для виконання проекту та організації виробництва з розрахунком їхньої потреби |
13 |
5. |
Охорона прав на об'єкти інтелектуальної власності та сертифікація інноваційного продукту / інноваційної продукції |
13 |
5.1. |
Охорона прав на об'єкти інтелектуальної власності |
13 |
5.2. |
Сертифікація інноваційного продукту / інноваційної продукції |
14 |
6. |
Фінансовий план проекту |
14 |
7. |
Очікувана ефективність проекту |
17 |
7.1. |
Економічна ефективність проекту |
17 |
7.2. |
Соціальна ефективність проекту |
17 |
7.3. |
Екологічна ефективність проекту |
18 |
7.4 |
Інші види ефектів |
18 |
8. |
Аналіз потенційних ризиків проекту |
18 |
8.1. |
Основні фактори ризику проекту |
18 |
8.2. |
Управління ризиками |
19 |
9. |
Ступінь екологічної безпеки під час виконання проекту |
19 |
10. |
Загальні висновки |
19 |
11. |
Керівник / керівники проекту |
19 |
1. Загальні відомості
1.1. Повна і коротка назва проекту.
1.2. Пріоритетні напрями.
1.3. Виконавець / виконавці проекту.
(Зазначаються повна і коротка назви кожної організації-виконавця, місцезнаходження / місце проживання, ідентифікаційний код юридичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті), веб-сайт, телефони, факси, адреси електронної пошти).
2. Інноваційні характеристики проекту
2.1. Ключові слова.
(Ключові слова мають визначати: науковий напрям проекту і/або галузі/сфери застосування; функціональне призначення і характерні ознаки кінцевого результату проекту (інноваційного продукту / інноваційної продукції) щодо його властивостей і застосування).
2.2. Реферат проекту.
(Інформація має бути структурована за розділами:
• назва проекту та інноваційного продукту / інноваційної продукції (табл. 1);
Таблиця 1.
Назва проекту та інноваційного продукту / інноваційної продукції.
Назва проекту та інноваційного продукту / інноваційної продукції |
Тип (модель) |
|
|
• стислий опис проекту;
• відповідність пріоритетним напрямам, визначеним чинним законодавством;
• вирішення проблем загальнодержавного, регіонального або галузевого рівня, що знайшли своє відображення в рішеннях директивних органів;
• основні техніко-економічні показники проекту;
• зміцнення зв'язків між наукою і виробництвом, створення умов для збереження, розвитку і використання вітчизняного науково-технічного потенціалу;
• організаційні рішення виробничого, адміністративного, комерційного або іншого характеру, що істотно поліпшують структуру та якість виробництва і/або соціальної сфери;
• термін реалізації проекту;
• витрати на реалізацію проекту і строк його окупності;
• необхідний обсяг фінансування;
• основні ринки збуту інноваційного продукту / інноваційної продукції;
• фінансово-економічні показники:
у тому числі: (роки, витрати);
- проведення наукових досліджень;
- проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт;
- підготовка дослідного виробництва і випуск дослідної та дослідно-промислової партії інноваційного продукту / інноваційної продукції;
- створення промислового виробництва;
- промислове виробництво;
- обладнання;
- обігові кошти;
- інші;
• джерела і умови фінансування проекту:
- власні кошти;
- залучені кошти;
- кредити банків та умови їх залучення;
- інші джерела;
• сума зборів і відрахувань за період реалізації інноваційного проекту, що надійдуть до державного та місцевих бюджетів та державних цільових фондів;
• основні виробничі показники за період реалізації інноваційного проекту (загальний обсяг виробництва у вартісних і натуральних показниках);
• стислий перелік робіт та необхідні обсяги фінансування при створенні інноваційного продукту / інноваційної продукції (таблиця 2);
Таблиця 2.
Стислий перелік робіт та необхідні обсяги фінансування при створенні інноваційного продукту / інноваційної продукції.
№ п/п |
Найменування робіт |
Необхідні обсяги фінансування, тис. гривень |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
|
Разом |
|
• сфери застосування інноваційного продукту / інноваційної продукції;
• оцінка ефективності проекту:
- економічний ефект (строк окупності проекту, індекс прибутковості);
- соціальний ефект (кількість задіяних робочих місць, у т.ч. які будуть створені додатково, підвищення кваліфікації працівників;
- інше).
2.3. Масштаб проекту.
(Зазначаються:
міжнародний, загальнодержавний, регіональний, міжгалузевий, галузевий, місцевий рівень проекту з посиланням на документи, які це підтверджують;
яким чином вирішуються проблеми загальнодержавного, регіонального або галузевого характеру, що знайшли своє відображення в рішеннях директивних органів).
2.4. Спрямованість проекту.
(Розкривається питання випуску нових видів інноваційного продукту / інноваційної продукції, технологій і послуг, підвищення їх якості, продуктивності праці, економії ресурсів, розширення експортних можливостей, заміщення імпортної продукції, у тому числі щодо:
- відповідності змісту проекту необхідності підтримки національного виробника;
- соціальної спрямованості проекту (нові робочі місця, підвищення якості праці, зростання заробітної плати тощо);
- ступеня екологічної безпеки під час виконання проекту).
2.5. Ступінь новизни інноваційного продукту / інноваційної продукції.
(Зазначається:
• один з наступних аспектів: "не має аналогів у світі", "перевищує світовий рівень", "не має аналогів в Україні", "перевищує рівень вітчизняних аналогів за усіма показниками або частково";
• патентна охорона, патентна чистота на потенційних ринках;
• науково-технічний рівень розробки в порівнянні з кращими світовими аналогами;
• наявність прав на об'єкти інтелектуальної власності, що використовується в проекті, та рівень їх охорони).
2.6. Опис інноваційного продукту / інноваційної продукції.
(Довільний текст, у тому числі з додатками. У додатках можуть бути наведені фотографії, ілюстрації, рекламні проспекти нової продукції, інші роз'яснювальні матеріали.
Інформація має бути структурованою за такими розділами:
• призначення інноваційного продукту / інноваційної продукції;
• технічні параметри;
• характеристики інноваційного продукту / інноваційної продукції, у тому числі щодо новизни (технологічних та технічних показників, експлуатаційних характеристик тощо);
• переваги над аналогами в країні і за кордоном (порівняльні технологічні, технічні та експлуатаційні характеристики, конкурентоспроможність інноваційного продукту / інноваційної продукції на вітчизняному та світовому ринках (табл. 3).
Таблиця 3.
Порівняльна характеристика інноваційного продукту / інноваційної продукції та аналогів.
Техніко-економічні показники (найменування та одиниці виміру) |
Найменування аналогів продукту/ продукції |
Найменування інноваційного продукту / інноваційної продукції |
|
1 |
2 |
n |
|
|
|
|
|
|
Оцінка інноваційного продукту / інноваційної продукції:
• розглядаючи інноваційний продукт / інноваційну продукцію як системне ціле, зазначити, що є новим у розробці - сама система, частина або елемент системи;
• зазначити, у чому виявляються нові показники якості запропонованого інноваційного продукту / інноваційної продукції в порівнянні з аналогами).
2.7. Можлива сфера застосування інноваційного продукту / інноваційної продукції, наявність попиту споживачів.
(Зазначається сфера/сфери застосування (галузі народного господарства, в яких можливе застосування, конкретні споживачі, покупці, можливості експорту або заміщення імпорту, партнери по кооперації та ін.).
2.8. Перспективи удосконалення інноваційного продукту / інноваційної продукції.
(Зазначаються напрями можливого удосконалення споживчих властивостей інноваційного продукту / інноваційної продукції шляхом поліпшення:
технологічних та технічних показників;
експлуатаційних характеристик;
гарантійного обслуговування;
залучення інших підприємств для розширення випуску;
організації випуску матеріалів і комплектуючих, що заміняють імпорт.
Зазначаються терміни можливого удосконалення інноваційного продукту / інноваційної продукції).
3. Оцінка ринків збуту. Конкуренція на ринку. Стратегія маркетингу
3.1. Форма реалізації інноваційного продукту / інноваційної продукції.
(Зазначається, у яких формах передбачається реалізація інноваційного продукту / інноваційної продукції в Україні і за кордоном (вироби, послуги, програмний продукт, право на використання об'єктів інтелектуальної власності: винахід, корисна модель, промисловий зразок, know-how та ін.).
3.2. Аналіз ринку інноваційного продукту / інноваційної продукції.
(Інформація має бути структурована за розділами:
• патентна чистота на потенційних ринках (у тому випадку, якщо за тематикою проекту проводилися патентні дослідження, наводяться відомості: про ціль досліджень, глибину пошуку, ким проводилися);
• потенційні покупці і планові обсяги продажів протягом терміну реалізації проекту за роками (назви фірм або організацій, перший продаж або ні, обґрунтування);
• наявність попиту споживачів, укладених договорів на постачання інноваційного продукту / інноваційної продукції;
• конструктивні особливості інноваційного продукту / інноваційної продукції та аналогів (табл. 4);
Таблиця 4.
Конструктивні особливості інноваційного продукту / інноваційної продукції та аналогів.
№ п/п |
Конструктивні особливості |
Інноваційний продукт / інноваційна продукція |
Аналог продукту/ продукції |
• аналіз конкурентоспроможності (наявність конкурентів, потенційні конкуренти, їх цілі, переваги і недоліки конкурентів та їхнього інноваційного продукту / інноваційної продукції, наявність компаній-монополістів або таких, що займають домінуючу позицію в сфері, сегментація (розподіл) ринку між конкурентами підприємства);
• конкурентоспроможність інноваційного продукту / інноваційної продукції на вітчизняному та світовому ринках;
• оцінка насиченості ринку, тобто ступеня задоволення потреб потенційних покупців у запропонованому інноваційному продукті / інноваційній продукції в Україні і за кордоном:
• потреба ринку - за роками;
• сегмент ринку, який буде охоплено виконавцем;
• сегмент ринку, який буде охоплено конкурентом;
• у т. ч. за імпортом.
Обов'язково зазначаються джерела інформації, на підставі яких робиться аналіз ринку інноваційного продукту / інноваційної продукції).
3.3. Стратегія реалізації інноваційного продукту / інноваційної продукції.
(Інформація має бути структурована за розділами:
• ціни (допустима ціна одиниці продукції, ціни на аналогічний продукт/продукцію в Україні і за кордоном, можлива зміна ціни, можливість надання знижок при продажу) (табл. 5);
Таблиця 5.
Ціни на інноваційний продукт / інноваційну продукцію та аналоги.
№ п/п |
Інноваційний продукт / інноваційна продукція |
Аналог продукту/продукції |
Ціна з ПДВ |
тис. гривень |
тис. доларів США |
|
|
|
|
|
• канали розповсюдження інноваційного продукту / інноваційної продукції (персональні продажі, посередники)).
3.4. Організація реклами.
(Надається план рекламних заходів для просування на ринок запропонованого інноваційного продукту / інноваційної продукції) (табл. 6).
Таблиця 6.
План рекламних заходів для просування на ринок інноваційного продукту / інноваційної продукції.
Види реклами |
Частка, % |
Реклама в ЗМІ |
|
Друкована реклама |
|
Реклама в мережі Інтернет |
|
Пряма реклама |
|
Інші види реклами |
|
3.5. Сервіс і гарантії.
(Інформація має бути структурована за розділами:
• сервісне обслуговування після реалізації інноваційного продукту / інноваційної продукції;
• надання гарантій після реалізації інноваційного продукту / інноваційної продукції).
4. Організаційний план розробки проекту та організації виробництва інноваційного продукту / інноваційної продукції
4.1. Стан виконання робіт за проектом до моменту його затвердження.
(Подається у відсотках до обсягу даного виду робіт:)
- досліджено та обґрунтовано наукові аспекти |
% |
- досліджено та обґрунтовано технічні аспекти |
% |
- проведено теоретичні та експериментальні дослідження |
% |
- розроблено технологію, ескізний і технічний проект |
% |
- розроблено робочу документацію, створено дослідні зразки |
% |
- проведено підготовку та освоєння виробництва |
% |
- наявні необхідні права на об'єкти інтелектуальної власності |
% |
- наявні дозволи екологічного контролю |
% |
- проведено соціальні дослідження |
% |
- досліджено та обґрунтовано екологічні аспекти проекту |
% |
- проведено маркетингові дослідження |
% |
- наявність матеріально-технічної бази |
% |
- наявність промислових потужностей |
% |
- наявність необхідного персоналу |
% |
- визначено та узгоджено фінансування проекту |
% |
- визначено та узгоджено місце виконання проекту |
% |
- інші види робіт |
% |
4.2. Календарний план виконання робіт за проектом.
(Інформація має містити відомості про основні етапи, строки, обсяги та виконавців робіт, за кожним етапом та сумарно, включно з датою готовності продукції до реалізації) (табл. 7)).
Таблиця 7.
План виконання робіт за проектом.
№ п/п |
Найменування робіт, технологій та придбання технологічного обладнання |
Виконавець |
Строк |
Витрати, тис. гривень |
|
|
|
|
|
4.3. Організація виробництва інноваційного продукту / інноваційної продукції.
(Інформація має бути структурована за розділами:
• стислий перелік технологічних процесів виготовлення інноваційного продукту / інноваційної продукції;
• перспективний план капіталовкладень (табл. 8);
Таблиця 8.
Перспективний план капіталовкладень (тис. гривень).
Показники |
Всього |
Рік |
20__ |
20__ |
…. |
n |
1 кв. |
2 кв. |
3 кв. |
4 кв. |
Обсяги капіталовкладення на придбання устаткування |
|
|
|
|
|
|
|
|
Обсяги капіталовкладення на виготовлення власними силами |
|
|
|
|
|
|
|
|
Обсяги капіталовкладення в будівництво |
|
|
|
|
|
|
|
|
Разом капіталовкладень |
|
|
|
|
|
|
|
|
• обсяг виробництва, що планується (табл. 9);
Таблиця 9.
Запланований обсяг виробництва (тис. гривень).
Назва інноваційного продукту / інноваційної продукції |
Всього |
Рік |
20__ |
20__ |
…. |
…. |
n |
|
|
|
|
|
|
|
• опис наявних і необхідних для виробництва інноваційного продукту / інноваційної продукції устаткування і приміщень;
• кількість і кваліфікація виробничого персоналу (детальні відомості щодо прогнозної потреби в кадрах);
• розрахунок потреби в персоналі та заробітній платі (табл. 10);
Таблиця 10.
Розрахунок потреби в персоналі та заробітній платі (тис. гривень).
№ п/п |
Найменування категорій |
Рік |
20___ |
20_ |
... |
n |
потреба, чоловік |
середня заробітна плата |
витрати на заробітну плату |
нарахування на заробітну плату |
|
|
|
1 |
Робітники основного виробництва |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Робітники допоміжного виробництва |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Спеціалісти і службовці |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Разом |
|
|
|
|
|
|
|
• необхідна кооперація при виробництві інноваційного продукту / інноваційної продукції (організація-співвиконавець, фінансові умови кооперації виробництва інноваційного продукту / інноваційної продукції) (табл. 11);
................Перейти до повного тексту