1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
29.11.2007 N 1662
Про затвердження Регламенту Національної комісії регулювання електроенергетики України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії регулювання електроенергетики N 31 від 22.01.2009 N 879 від 27.07.2009 N 202 від 03.02.2011 N 2074 від 27.10.2011 )
Відповідно до Положення про Національну комісію регулювання електроенергетики України, затвердженого Указом Президента України від 14.03.95 N 213 "Про заходи щодо забезпечення діяльності Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України", постанови Кабінету Міністрів України від 19.09.2007 N 1143 "Про затвердження Типового регламенту центрального органу виконавчої влади" Національна комісія регулювання електроенергетики України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Регламент Національної комісії регулювання електроенергетики України, що додається.
2. Постанови НКРЕ від 14.02.2000 N 133 "Про затвердження Регламенту Національної комісії регулювання електроенергетики України", від 19.04.2000 N 424 "Про внесення зміни до Регламенту Національної комісії регулювання електроенергетики України, затвердженого постановою НКРЕ від 14.02.2000 N 133", від 27.04.2001 N 456 "Про внесення зміни до Регламенту Національної комісії регулювання електроенергетики України, затвердженого постановою НКРЕ від 14.02.2000 N 133", від 09.12.2002 N 1364 "Про внесення зміни до Регламенту Національної комісії регулювання електроенергетики України", від 01.03.2007 N 280 "Про внесення змін до Регламенту Національної комісії регулювання електроенергетики України" та від 24.04.2007 N 481 "Про внесення змін до Регламенту Національної комісії регулювання електроенергетики України" визнати такими, що втратили чинність.
В.о. Голови Комісії С.Дунайло
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕ
29.11.2007 N 1662
РЕГЛАМЕНТ
Національної комісії регулювання електроенергетики України
I. Загальні положення
1. Цей Регламент установлює порядок організації діяльності Національної комісії регулювання електроенергетики України (далі - НКРЕ, Комісія), пов'язаної із здійсненням її повноважень.
2. НКРЕ спрямовує свою діяльність на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства.
3. НКРЕ в межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає постанови, розпорядження, накази, організовує і контролює їх виконання, а в разі потреби видає разом з іншими органами виконавчої влади спільні акти.
У випадках, передбачених законодавством, рішення Комісії, прийняті в межах її повноважень, є обов'язкові для виконання центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і громадянами.
4. НКРЕ під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими державними органами, а також з відповідними органами інших держав.
( Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою НКРЕ N 2074 від 27.10.2011 )
5. Діяльність НКРЕ є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом розміщення інформації про неї на веб-сайті, публікацій у засобах масової інформації, трансляції по радіо і телебаченню репортажів, інтерв'ю, виступів керівних працівників Комісії.
Інформація про діяльність НКРЕ надається громадянам, представникам засобів масової інформації відповідно до законодавства.
II. Організація роботи Національної комісії регулювання електроенергетики України
Планування роботи
6. НКРЕ планує свою роботу на основі та на виконання законів України, Програми діяльності, рішень і доручень Верховної Ради та Кабінету Міністрів України, актів і доручень Президента України, які належать до компетенції Комісії, а також Положення про Національну комісію регулювання електроенергетики України.
7. НКРЕ розробляє та затверджує відповідно до Порядку планування діяльності Національної комісії регулювання електроенергетики та здійснення контролю за його виконанням річні плани діяльності НКРЕ (далі - річні плани):
План діяльності НКРЕ;
План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів НКРЕ;
План науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт НКРЕ.
8. У річних планах визначаються:
перелік завдань (робіт), що повинні бути виконані;
відповідальні за виконання завдань (робіт);
строки виконання завдань (робіт).
9. Річні плани розробляються структурними підрозділами НКРЕ, визначеними Головою Комісії.
10. Структурні підрозділи НКРЕ провадять свою діяльність згідно з квартальними планами, що розробляються на підставі річних планів та затверджуються Головою Комісії.
11. Моніторинг виконання річних планів проводиться щоквартально.
12. По закінченні строку дії річних планів НКРЕ готує звіти про їх виконання, які оприлюднюються шляхом розміщення на веб-сайті НКРЕ та в Інформаційному бюлетені НКРЕ.
Визначення повноважень керівництва та інших працівників апарату Національної комісії регулювання електроенергетики України
13. Повноваження Голови Комісії визначаються Положенням про Національну комісію регулювання електроенергетики України, затвердженим Указом Президента України від 14.03.95 N 213.
14. Розподіл обов'язків між Головою та членами Комісії здійснює Голова Комісії відповідно до законодавства.
Розподіл обов'язків затверджується наказом НКРЕ, у якому визначаються:
перелік закріплених за відповідним Членом Комісії обов'язків, що випливають з покладених на НКРЕ завдань та функцій;
перелік структурних підрозділів, діяльність яких спрямовується, координується та контролюється відповідним Членом Комісії.
15. Положення про структурний підрозділ розробляється керівником відповідного підрозділу, погоджується з Членом Комісії (відповідно до розподілу обов'язків) і затверджується Головою Комісії.
16. Обов'язки керівника структурного підрозділу визначаються положенням про структурний підрозділ. Обов'язки інших працівників структурних підрозділів визначаються посадовими інструкціями, що погоджуються Членом Комісії (відповідно до розподілу обов'язків) і затверджуються Головою Комісії.
Управління персоналом та проходження державної служби
17. Організація кадрової роботи в НКРЕ здійснюється згідно з окремим планом роботи відділу кадрів, який складається щоквартально на підставі річного плану. Планом визначаються заходи з добору, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників.
18. Призначення на посади та звільнення з посад працівників НКРЕ здійснюється відповідно до Закону України "Про державну службу" та Кодексу законів про працю України.
19. Працівникам згідно з наказом НКРЕ та/або графіком роботи, погодженим профспілковим комітетом та затвердженим Головою Комісії, установлюється розрахункова тривалість робочого часу на місяць та рік. Вона визначається з розрахунку норми тривалості робочого часу - 40 годин на тиждень відповідно до Кодексу законів про працю України та розпорядку дня, установленого Правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників НКРЕ, з двома вихідними днями - суботою та неділею.
Для виконання невідкладної та непередбаченої роботи працівники, які займають посади державних службовців, та інші категорії працівників залучаються до роботи у вихідні, святкові та неробочі дні в установленому чинним законодавством порядку. Робота в ці дні компенсується відповідно до законодавства про працю.
20. Для оперативного вирішення завдань, пов'язаних з діяльністю НКРЕ, за дорученням Голови Комісії у святкові та вихідні дні з 900 до 1800 здійснюється чергування. До чергування можуть залучатися працівники структурних підрозділів відповідно до графіка, затвердженого Головою або Членом Комісії.
Перебування працівника в робочий час за межами приміщень НКРЕ з метою вирішення службових питань дозволяється керівником структурного підрозділу.
Про свою відсутність у робочий час у зв'язку із службовою необхідністю керівники структурних підрозділів повідомляють Члена Комісії, який координує діяльність відповідного структурного підрозділу.
21. У НКРЕ створюється кадровий резерв, який підлягає щорічному перегляду та затвердженню. З особами, зарахованими до кадрового резерву, проводиться робота, спрямована на підвищення їх ділової кваліфікації, необхідної для роботи на відповідних посадах.
З метою набуття практичного досвіду, перевірки професійних і ділових якостей осіб, зарахованих до кадрового резерву, або державних службовців, які претендують на зайняття більш високих посад, може проводитися в установленому порядку їх стажування на відповідних посадах у структурних підрозділах НКРЕ.
22. З метою підвищення ефективності роботи державних службовців та відповідальності за доручену справу один раз на три роки проводиться атестація державних службовців, порядок проведення якої визначається Положенням про проведення атестації державних службовців.
У період між атестаціями проводиться щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов'язків відповідно до Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого наказом Головдержслужби.
( Абзац другий пункту 22 із змінами, внесеними згідно з Постановою НКРЕ N 2074 від 27.10.2011 )
Результати атестації та щорічної оцінки беруться до уваги керівництвом НКРЕ та відділом кадрів під час проведення ротації кадрів на окремих посадах.
23. За особливі трудові заслуги НКРЕ вносить пропозиції щодо нагородження працівника державними нагородами, відомчими нагородами Державного агентства з питань державної служби, Міністерства енергетики та вугільної промисловості та інших державних органів.
( Абзац перший пункту 23 із змінами, внесеними згідно з Постановою НКРЕ N 2074 від 27.10.2011 )
За сумлінну працю, зразкове виконання трудових обов'язків та інші досягнення в роботі до працівників НКРЕ застосовуються заходи матеріального і морального заохочення - грошова винагорода, нагородження відомчими заохочувальними відзнаками НКРЕ (Подякою, Грамотою, Почесною грамотою, нагрудним знаком "За заслуги") з виплатою одноразової грошової премії.
( Абзац другий пункту 23 із змінами, внесеними згідно з Постановою НКРЕ N 2074 від 27.10.2011 )
III. Нормотворча діяльність
24. Нормотворча діяльність НКРЕ провадиться на основі та на виконання Конституції та законів України, актів Президента України й постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства, а також з ініціативи НКРЕ.
25. Підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проектів нормативно-правових актів здійснюється в порядку, установленому Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 N 950, іншими актами законодавства.
26. Розроблення проекту нормативно-правового акта в НКРЕ покладається на структурний підрозділ відповідно до його компетенції.
27. Для розроблення проекту нормативно-правового акта може утворюватися згідно з наказом НКРЕ робоча група.
28. У процесі розроблення проекту нормативно-правового акта:
проводиться аналіз стану справ у відповідній сфері правового регулювання та причин, що обумовлюють необхідність підготовки проекту;
визначається предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання;
перевіряється його відповідність актам законодавства вищої юридичної сили, чинним міжнародним договорам України та забезпечується опрацювання проекту з урахуванням acquis cornmunautaire, якщо проект за предметом правового регулювання належить до сфери, правовідносини в якій регулюються законодавством ЄС;
забезпечується погодження проекту з іншими заінтересованими органами виконавчої влади та в разі потреби вносяться необхідні поправки;
вживаються заходи для усунення розбіжностей, зокрема організовується та проводиться за участю заінтересованих органів виконавчої влади, які мають зауваження до проекту, детальне обговорення шляхів вирішення спірних питань.
29. Проект нормативно-правового акта перед поданням на розгляд Голові Комісії обов'язково узгоджується з усіма заінтересованими структурними підрозділами НКРЕ, юридичним управлінням та Членом Комісії, який координує діяльність відповідного структурного підрозділу.
30. Нормативно-правові акти Комісії підлягають державній реєстрації в порядку, установленому законодавством.
Рішення НКРЕ з питань встановлення цін та тарифів (крім встановлення цін та тарифів для населення) і функціонування оптового ринку електричної енергії не підлягають державній реєстрації.
( Абзац другий пункту 30 в редакції Постанови НКРЕ N 2074 від 27.10.2011 )
IV. Організація роботи з документами
31. Організація роботи з документами в НКРЕ здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства, затвердженої наказом НКРЕ (далі - Інструкція), розробленої відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.97 N 1153 "Про затвердження Примірної інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади".
32. Організація роботи з документами, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється в установленому законодавством порядку.
33. Організація діловодства покладається на Голову Комісії.
34. До основних видів роботи з документами належать:
реєстрація вхідної кореспонденції;
робота з документами у структурних підрозділах;
підготовка документів для доповіді керівництву;
підготовка та узгодження проектів нормативно-правових актів та актів організаційно-розпорядчого характеру;
організація виконання рішень Кабінету Міністрів України;
підготовка та оформлення документів до засідань Комісії;
оформлення копій та додатків до документів;
реєстрація та відправлення вихідної кореспонденції;
організація та здійснення контролю за виконанням документів;
складення номенклатури та формування справ;
підготовка справ до архівного зберігання та користування архівною документацією;
ведення обліку, зберігання та використання бланків, печаток і штампів НКРЕ.
35. Система електронного документообігу та обробка інформації в НКРЕ повинні відповідати вимогам державних стандартів та Інструкції з діловодства.
36. З метою забезпечення своєчасного та на належному рівні виконання документів у НКРЕ здійснюється контроль у порядку, затвердженому Інструкцією з діловодства.
Розділ V. ЗАСІДАННЯ КОМІСІЇ
Засідання як основна форма роботи Комісії
37. Основною формою роботи Комісії є засідання.
38. Засідання Комісії скликає Голова Комісії.
39. Засідання Комісії є відкритими і гласними, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством та цим Регламентом.
40. Засідання Комісії є відкриті і закриті. У разі необхідності, за рішенням Комісії, проводяться виїзні засідання, на які запрошуються заінтересовані особи. З питань, які стосуються забезпечення функціонування ринків електричної енергії і природного газу і потребують термінового розгляду, проводяться робочі засідання.
( Пункт 40 в редакції Постанови НКРЕ N 2074 від 27.10.2011 )
41. На відкритих засіданнях розглядаються питання про:
видачу, переоформлення, зупинення, анулювання ліцензії та продовження, поновлення дії ліцензії;
установлення вимог щодо здійснення ліцензіатами інших, крім ліцензованих, видів господарської діяльності;
порушення ліцензійних умов, чинного законодавства, адміністративні правопорушення;
застосування санкцій до ліцензіатів у разі невиконання ними ліцензійних умов та порушення чинного законодавства;
захист прав споживачів електричної та теплової енергії, природного газу та нафти;
затвердження та перегляд тарифів на передачу електроенергії місцевими (локальними) електромережами та на постачання електричної енергії за регульованим тарифом;
затвердження тарифів на відпуск електричної енергії та на виробництво теплової енергії;
затвердження тарифів на передачу електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами;
затвердження економічних коефіцієнтів нормативних технологічних витрат електроенергії та/або допоміжних економічних коефіцієнтів нормативних технологічних витрат електроенергії, а також унесення відповідних змін до них;
затвердження коефіцієнтів понаднормативних витрат електроенергії, що враховуються при розрахунку тарифів на електроенергію;
( Абзац дванадцятий пункту 41 вилучено на підставі Постанови Національної комісії регулювання електроенергетики N 31 від 22.01.2009 )
затвердження цін на природний газ для споживачів України, тарифів на транспортування, постачання та зберігання природного газу, тарифів на транспортування нафти та аміаку;
схвалення інвестиційних програм ліцензіатів та внесення змін до них;
проведення експертиз;
погодження закупівель;
розгляд скарг щодо проведення закупівель ліцензіатами НКРЕ;
схвалення проектів регуляторних актів НКРЕ.
42. У випадках, коли розгляд питань на відкритому засіданні Комісії суперечить вимогам щодо збереження державної або комерційної таємниці, та в інших випадках, передбачених чинним законодавством, проводяться закриті засідання Комісії.
43. У закритому засіданні Комісії беруть участь особи, присутність яких визнана Комісією необхідною для розгляду відповідного питання.
44. Комісія наприкінці закритого засідання приймає рішення щодо поширення протоколу та інших документів.
45. Інші питання, крім тих, які визначені у пункті 41 цього Регламенту, можуть розглядатися як на відкритих так і на робочих засіданнях.
( Пункт 45 в редакції Постанови НКРЕ N 2074 від 27.10.2011 )
Мова засідань Комісії
46. Засідання Комісії проводяться державною мовою.
47. Особам, які беруть участь у розгляді питань і не володіють українською мовою, забезпечується право ознайомлення з документами та участі в розгляді питань через перекладача, а також право виступати на засіданні рідною мовою. Витрати, пов'язані з оплатою роботи перекладача, несе особа, заінтересована в його участі.
Колегіальність розгляду питань
48. Розгляд питань та прийняття рішень проводиться Комісією колегіально.
49. Голова і Члени Комісії беруть участь у розгляді питань, винесених на розгляд Комісії, безпосередньо. У разі знаходження у відрядженні, Голова і Члени Комісії можуть приймати участь у засіданні дистанційно, шляхом застосування технічних засобів, зокрема відео- та аудіозв'язку. При прийнятті рішень Голова Комісії, Члени Комісії мають один голос.
( Пункт 49 в редакції Постанови НКРЕ N 2074 від 27.10.2011 )
Рівноправність членів Комісії під час розгляду питань
50. Усі члени Комісії є рівноправними під час розгляду питань та прийняття рішень на засіданні Комісії.
51. Головуючий на засіданні не має права обмежувати членів Комісії в можливості ставити питання учасникам засідання, знімати поставлені членами Комісії запитання, коментувати висловлювання та запитання членів Комісії.
52. Члени Комісії під час засідань повинні утримуватися від коментарів, реплік та втручання в дії головуючого.
Кворум та порядок вирішення питань Комісією на засіданнях
53. Засідання Комісії є правомочним, якщо на ньому присутня більшість від загального складу Комісії.
54. Якщо розгляд питань неможливий у зв'язку з відсутністю необхідної кількості членів Комісії, засідання переноситься на інший час.
55. Рішення Комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість від загального складу Комісії.
56. Член Комісії, не згодний з прийнятим рішенням, може письмово викласти свою особисту думку на окремому аркуші, який додається до цього рішення.
57. Рішення вважається не прийнятим, якщо воно не набрало необхідної кількості голосів, зокрема, при рівному розподілі голосів "за" й "проти".
Порядок проведення засідань
58. Відкриті засідання Комісії проводяться не рідше одного разу на тиждень. У період між відкритими засіданнями Комісія, у разі необхідності, проводить закриті або робочі засідання.
59. У разі необхідності Комісія може прийняти рішення про зміну порядку проведення засідань або про продовження своєї роботи наступного дня після дня засідання. Комісія має право скликати позачергове відкрите засідання з питань, які були перенесені або відкладені з попереднього відкритого засідання або потребують термінового розгляду.
( Пункт 59 із змінами, внесеними згідно з Постановою НКРЕ N 879 від 27.07.2009 )
Порядок підготовки питань до розгляду на засіданнях Комісії
60. Винесенню питання на засідання Комісії передує його підготовка відповідними структурними підрозділами НКРЕ.
Під час підготовки питання до розгляду на відкритому засіданні Комісії для обговорення питань, які мають важливе суспільне значення, у разі необхідності можуть проводитися відкриті слухання.

................
Перейти до повного тексту