1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
Р І Ш Е Н Н Я
25.06.2007 N 1369
Щодо нової редакції Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 09.01.97 N 2 (у редакції рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13.02.2001 N 27)
З метою вдосконалення процедури правозастосування на ринку цінних паперів та враховуючи вимоги законодавства, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку
ВИРІШИЛА:
1. Схвалити проект нової редакції Правил розгляду справ про порушення на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 09.01.97 N 2 (у редакції рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13.02.2001 N 27 (далі - Проект).
2. Керівнику апарату Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Керівник апарату Комісії) Ю.Назаренку забезпечити:
опублікування повідомлення про оприлюднення Проекту в офіційних друкованих виданнях Комісії:
оприлюднення Проекту та аналізу регуляторного впливу на офіційному веб-сайті Комісії;
подання Проекту на погодження до Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва.
3. Юридичному управлінню забезпечити:
винесення Проекту протягом місяця після закінчення терміну для надання пропозицій та зауважень на засідання Комісії.
4. Контроль за виконанням залишаю за собою.
Голова Комісії А.Балюк
Проект
СХВАЛЕНО
рішенням Державної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
25.06.2007 N 1369
ПРАВИЛА
розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій
Розділ 1. Загальні положення
1.1. Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій (далі - Правила) розроблено відповідно до Законів України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", "Про цінні папери та фондовий ринок", "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Кодексу України про адміністративні правопорушення, Указу Президента України від 14.02.97 N 142/97 "Про Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку" (із змінами та доповненнями) та інших нормативно-правових актів.
Правила визначають порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.
1.2. Метою цих Правил є забезпечення дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог законодавства на ринку цінних паперів, захисту прав учасників ринку цінних паперів, створення умов розвитку добросовісної конкуренції на ринку цінних паперів, контролю за прозорістю ринку цінних паперів шляхом своєчасного застосування санкцій за порушення законодавства про цінні папери.
1.3. Розгляд справ про правопорушення, вчинені на території України, здійснюється згідно з цими Правилами.
1.4. Завданням провадження у справах про правопорушення є своєчасне, повне й об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з чинним законодавством, забезпечення виконання винесеного рішення, а також виявлення причин та умов, що сприяють учиненню правопорушень і запобігання правопорушенням.
1.5. Уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення ознак правопорушення вжити всіх необхідних заходів для встановлення факту правопорушення та його документального закріплення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.
Рішення за справою повинно бути законним та обґрунтованим. Рішення повинно ґрунтуватися лише на тих доказах, які були досліджені під час розгляду справи.
Доказами в справі про правопорушення є будь-які фактичні дані, отримані в законному порядку, що свідчать про наявність чи відсутність правопорушення, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
1.6. Відповідним підрозділом територіального органу Комісії в цих Правилах визнається відділ територіального органу Комісії, який здійснює функції правозастосування.
1.7. Профільним підрозділом Комісії в цих Правилах визнається департамент, управління, відділ Комісії або її територіального органу, який здійснює функції щодо регулювання відповідного напряму діяльності на ринку цінних паперів.
Уповноваженим підрозділом центрального апарату Комісії в цих Правилах визнається підрозділ центрального апарату Комісії, який здійснює функції правозастосування.
1.8. Розгляд справ про правопорушення здійснюється виключно уповноваженими особами Комісії (далі - уповноважені особи) у межах наданих повноважень.
1.9. У разі виявлення порушень чинного законодавства, розгляд яких не належить до компетенції Комісії, уповноважена особа надсилає відповідні матеріали до державних органів, до компетенції яких належить вирішення даної справі.
1.10. Юридична особа може бути притягнена до відповідальності за вчинення правопорушення не пізніше трьох років з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніше трьох місяців з дня його виявлення.
1.11. Адміністративне стягнення на громадянина чи посадову особи може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - два місяці з дня його виявлення.
1.12. Справи про правопорушення розглядаються відповідно до повноважень уповноваженою особою, на підвідомчій території якої було виявлено порушення, або уповноваженою особою, на підвідомчій території якої перебуває особа, щодо якої порушено справу про правопорушення.
Справи про адміністративні правопорушення розглядаються за місцем їх вчинення.
1.13. Якщо правопорушення вчинено спільними діями кількох осіб, то справи про правопорушення щодо цих осіб передаються одній уповноваженій особі, яка розглядає їх одночасно.
1.14. Якщо правопорушення вчинено відокремленим підрозділом юридичної особи (філією, представництвом тощо), то справа про правопорушення щодо юридичної особи може розглядатися за місцезнаходженням відокремленого підрозділу.
1.15. Об'єднання справ про правопорушення юридичними особами в одне провадження і виділення справи про правопорушення юридичною особою в окреме провадження допускається тільки в тому разі, якщо це сприятиме всебічному, повному та об'єктивному вирішенню справи.
Про об'єднання справ про правопорушення і виділення справи про правопорушення в окреме провадження уповноваженою особою виноситься постанова.
1.16. Акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова про накладення адміністративного стягнення) вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Доказом надіслання акта про правопорушення на ринку цінних паперів, постанови про розгляд справи, постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанови про накладення адміністративного стягнення) є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпелю та касовий чек.
Розділ 2. Уповноважені особи, які розглядають справи про правопорушення, та їх повноваження
2.1. Справи про правопорушення у відношенні юридичних осіб у межах наданих повноважень розглядаються уповноваженими особами:
Головою Комісії;
членами Комісії;
начальниками територіальних органів Комісії;
працівниками центрального апарату Комісії за письмовим дорученням Голови або членів Комісії;
працівниками територіальних органів Комісії за письмовим дорученням начальника відповідного територіального органу Комісії.
Справи про адміністративні правопорушення в межах наданих повноважень розглядаються уповноваженими особами:
Головою Комісії;
членами Комісії;
начальниками територіальних органів Комісії.
2.2. Голова та члени Комісії можуть розглядати справи про правопорушення і застосовувати до учасників ринку цінних паперів санкції, передбачені в пунктах 18.1 - 18.14 цих Правил.
2.3. Справа про правопорушення може бути розглянута колегіально в складі трьох членів Комісії за пропозицією члена Комісії, уповноваженого розглядати дану справу, за погодженням з Головою Комісії.
2.4. У разі відсутності (відрядження, відпустки, хвороби тощо) Голови або члена Комісії розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів здійснюється іншим членом Комісії.
У разі відсутності (відрядження, відпустки, хвороби тощо) начальника територіального органу Комісії розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів здійснюється особою, яка виконує обов'язки начальника територіального органу Комісії.
2.5. Начальник територіального органу Комісії розглядає справи про правопорушення та застосовує санкції до учасників ринку цінних паперів, що передбачені у пунктах 18.1 - 18.6, 18.10 - 18.14 цих Правил.
2.6. Працівники центрального апарату Комісії та територіального органу Комісії розглядають справи про правопорушення відповідно до письмового доручення і застосовують санкцію до учасників ринку цінних паперів, передбачену в пункті 18.5 цих Правил.
У разі відсутності (відрядження, відпустки, хвороби тощо) працівника центрального апарату Комісії розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів здійснюється іншим працівником центрального апарату Комісії, який є уповноваженою особою.
У разі відсутності (відрядження, відпустки, хвороби тощо) працівника територіального органу Комісії розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів здійснюється іншим працівником територіального органу Комісії, який є уповноваженою особою.
2.7. Якщо уповноважена особа територіального органу Комісії при розгляді справи про правопорушення вбачає необхідність застосувати санкцію, застосування якої не входить до її компетенції, то вона протягом трьох днів надсилає матеріали справи про правопорушення для розгляду до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії. Уповноважений підрозділ центрального апарату Комісії протягом п'яти робочих днів після отримання матеріалів справи про правопорушення передає їх члену Комісії, до компетенції якого відповідно до розподілу обов'язків та/або письмового доручення Голови Комісії належить розгляд даної справи про правопорушення.
2.8. Голова Комісії має право витребувати будь-яку справу, що перебуває у провадженні однієї уповноваженої особи, та передати її на розгляд іншій уповноваженій особі або прийняти її до свого провадження.
Розділ 3. Провадження у справах про правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичних осіб
3.1. Справа може бути порушена тільки в тому разі, якщо є достатні дані, які вказують на наявність ознак або факту вчинення правопорушення.
3.2. Справу про правопорушення не може бути порушено, а порушена справа підлягає закриттю:
за відсутності події правопорушення;
за відсутності в діянні складу правопорушення;
якщо справа не підлягає розгляду Комісією;
у разі закінчення на дату розгляду справи про правопорушення строків, передбачених у пункті 1.10 цих Правил;
якщо є не скасована постанова уповноваженої особи, рішення Комісії, рішення суду за тим самим фактом;
у разі скасування державної реєстрації або визнання банкрутом юридичної особи, щодо якої порушено справу про правопорушення;
у разі скасування законодавчого акта, який встановлює відповідальність за правопорушення;
якщо внаслідок змін законодавства вчинене діяння втратило характер правопорушення;
за наявності за даним фактом порушеної справи про правопорушення щодо особи, яка притягується до відповідальності.
3.3. Уповноважена особа Комісії розглядає справу про правопорушення та виносить рішення за справою у точній відповідності з чинним законодавством та оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи.
3.4. Уповноважена особа може закрити справу про правопорушення у разі його усунення на час розгляду справи, за винятком справ, за результатом розгляду яких передбачено застосування штрафної санкції.
3.5. Провадження у справі про правопорушення зупиняється у випадках:
перебування на розгляді в Комісії, в органах судової влади або в інших державних органах іншої справи, висновки за якою матимуть значення для результатів розгляду;
необхідності проведення експертизи, додаткової перевірки або отримання висновків спеціалістів;
у разі відсутності інформації про місцезнаходження особи, щодо якої порушено справу.
Про зупинення провадження у справі уповноваженою особою виноситься постанова про зупинення провадження.
3.6. Провадження у справі відновлюється після з'ясування обставин, які спричинили його зупинення, про що уповноважена особа виносить постанову про відновлення провадження.
3.7. Постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення, про відновлення провадження у справі про правопорушення протягом трьох робочих днів з дати винесення надсилаються юридичній особі, щодо якої порушено справу.
У разі зупинення провадження у справі у зв'язку з відсутністю інформації про місцезнаходження особи, щодо якої порушено справу, постанова про зупинення провадження не надсилається юридичній особі, щодо якої порушено справу, а надсилається одночасно з постановою про відновлення провадження у справі.
3.8. У разі зупинення провадження у справі про правопорушення на підставі пункту 3.5 цих Правил, уповноваженою особою матеріали справи направляються уповноваженій особі, яка склала акт про правопорушення і яка повинна забезпечити здійснення заходів, передбачених в постанові про зупинення провадження у справі.
3.9. Порушення вимог чинного законодавства та цих Правил щодо розгляду справи є підставою для направлення справи на новий розгляд.
Уповноважена особа Комісії, яка отримала рішення Комісії про направлення справи на новий розгляд, виносить постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою призначає дату розгляду справи про правопорушення.
3.10. У випадку виявлення описок (які не впливають на суть правопорушення) в акті про правопорушення, постанові, винесеній за результатами розгляду справи, уповноважена особа, яка склала акт або винесла постанову з власної ініціативи або за клопотанням особи, щодо якої складено акт (винесено постанову), може прийняти рішення про їх виправлення.
Уповноважена особа виносить постанову про виправлення описок, яка не пізніше трьох робочих днів з дати її винесення направляється особі, у відношенні якої її було винесено.
Розділ 4. Порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичних осіб
4.1. Уповноважена особа при виявленні ознак правопорушення виносить постанову про порушення справи.
Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови.
Якщо після винесення постанови про порушення справи, але до моменту складання акта про правопорушення, виявлено підстави, передбачені пунктом 3.2 цих Правил, то уповноважена особа виносить постанову про закриття провадження у справі.
У випадку виявлення правопорушення під час проведення перевірки постанова про порушення справи, акт про правопорушення виносяться в день підписання акта перевірки за місцем проведення перевірки.
У випадку складання акта про відмову ліцензіата в проведенні перевірки постанова про порушення справи, акт про правопорушення виносяться в день складання акта про відмову ліцензіата в проведенні перевірки.
У випадку порушення справи щодо відсутності ліцензіата за місцезнаходженням постанова про порушення справи, акт про правопорушення виносяться одночасно.
4.2. Уповноваженою особою про вчинення правопорушення юридичною особою складається акт про правопорушення.
Акт про правопорушення складається та підписується не пізніше 15 робочих днів з дати винесення постанови про порушення справи.
4.3. Якщо юридичною особою вчинено декілька правопорушень, то справи про правопорушення порушуються, а акти про правопорушення складаються уповноваженою особою окремо залежно від виду діяльності юридичної особи та виду санкції.
4.4. Акти про правопорушення у межах наданих повноважень мають право складати:
Голова Комісії, члени Комісії, директори департаментів, начальники управлінь, начальники відділів, інші працівники центрального апарату Комісії;
начальники територіальних органів Комісії, їх заступники, начальники відділів, інші працівники територіальних органів Комісії.
4.5. Акт про правопорушення повинен містити: номер, дату, місце його складання; посаду, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала акт про правопорушення (у разі надання повноважень за дорученням - реквізити доручення); повну назву юридичної особи, місцезнаходження, код за ЄДРПОУ, банківські реквізити, засоби зв'язку; виклад обставин і суть правопорушення; посилання на нормативний акт, норму якого порушено; відомості про повторне вчинення правопорушень особою, щодо якої складено акт про правопорушення; інші відомості, необхідні для вирішення справи про правопорушення.
Пояснення особи, щодо якої складено акт про правопорушення, є складовою частиною акта про правопорушення і приєднуються до нього у вигляді додатка.
Акт про правопорушення підписується особою, яка його склала, і керівником або представником юридичної особи, щодо якої його складено.
У разі відмови керівника або представника юридичної особи підписати акт про правопорушення уповноваженою особою на акті робиться напис про відмову.
4.6. Уповноважена особа до підписання акта про правопорушення вирішує такі питання:
чи витребувані необхідні додаткові матеріали;
чи наявні підстави, передбачені в пункті 3.2 цих Правил;
чи підлягають задоволенню клопотання особи, щодо якої порушено справу.
4.7. За мотивованим письмовим клопотанням особи, яка притягується до відповідальності (її представника) уповноважена особа до складання акта про правопорушення може прийняти рішення про перенесення дати підписання акта про правопорушення з урахуванням абз. 2 п. 4.2 Правил.
Про перенесення дати підписання акта про правопорушення особа, яка притягується до відповідальності, повідомляється письмово.
4.8. У разі неявки особи, яка притягується до відповідальності (її представника), акт складається в той самий день, на який було викликано особу, про що робиться відповідний напис на акті про правопорушення.
4.9. Один примірник акта про правопорушення після підписання надається керівнику або представнику юридичної особи, щодо якої його складено. У разі неявки керівника або представника юридичної особи на підписання акта про правопорушення, один примірник акта не пізніше наступного робочого дня надсилається юридичній особі.
4.10. Акт про правопорушення, після його складання, протягом трьох робочих днів разом з поясненнями та іншими документами справи, направляються уповноваженій особі, яка правомочна розглядати справу про правопорушення, для підготовки справи до розгляду.
4.11. Уповноважена особа, якщо їй надані повноваження застосовувати санкції, за умови присутності порушника чи його представника та за його письмовим клопотанням, може розглянути справу про правопорушення відразу після складання акта про правопорушення.
Розділ 5. Підготовка до розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи
5.1. Уповноважена особа при підготовці справи про правопорушення до розгляду вирішує такі питання:
чи належить до її компетенції розгляд даної справи;
чи витребувані необхідні додаткові матеріали;
чи наявні підстави, передбачені в пункті 3.2 цих Правил;
чи підлягають задоволенню клопотання осіб, які беруть участь у розгляді справ.
5.2. Якщо уповноваженою особою Комісії при підготовці справи до розгляду будуть встановлені підстави, передбачені в пункті 3.2 цих Правил, справа про правопорушення може бути закрита до визначення дати її розгляду, про що виноситься відповідна постанова, яка протягом трьох робочих днів з дати її винесення надсилається особі, щодо якої закрито справу.
5.3. Якщо уповноваженою особою Комісії при підготовці справи до розгляду будуть встановлені підстави, передбачені в пункті 3.5 цих Правил, провадження у справі може бути зупинено до визначення дати розгляду справи.
5.4. Уповноважена особа вирішує питання, передбачені у пункті 5.1 цих Правил, визначає дату розгляду справи про правопорушення та виносить постанову про це, яку надсилає юридичній особі, щодо якої порушено справу не менше ніж за п'ять робочих днів до дати розгляду справи.
5.5. У разі необхідності уповноважена особа може витребувати додаткові матеріали, висновки, пояснення та інші докази, без яких неможливо прийняти рішення за справою.
До розгляду справи про правопорушення можуть залучатися фахівці, експерти, треті особи, використовуватися їх письмові висновки та пояснення, що стосуються справи.
5.6. Уповноважена особа за умови присутності особи, яка притягується до відповідальності (її представника), та за її мотивованим письмовим клопотанням може прийняти рішення про достроковий розгляд справи.
Про перенесення дати розгляду справи (достроковий її розгляд) робиться відмітка на постанові про розгляд справи, поряд з якою підписується уповноважена особа, яка прийняла рішення про достроковий розгляд справи та особа, яка притягується до відповідальності (її представник) про ознайомлення з встановленою датою розгляду справи.
Розділ 6. Розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичних осіб
6.1. Справа про правопорушення щодо юридичної особи розглядається у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності.
Повноваження представника юридичної особи, що притягується до відповідальності, засвідчуються довіреністю, оригінал або копія якої залучається до матеріалів справи.
У разі відсутності керівника або представника юридичної особи справа про правопорушення розглядається за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце і час розгляду справи.
6.2. Керівник або представник юридичної особи має право: бути заслуханим, давати пояснення, надавати докази, заявляти клопотання, оскаржити рішення уповноваженої особи за справою.
Керівник або представник юридичної особи, щодо якої розглядається справа про правопорушення, має право висловлюватися рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження у справі.
6.3. Розгляд справи починається з представлення уповноваженої особи, яка розглядає дану справу.
Уповноважена особа, що розглядає справу, оголошує, яка справа підлягає розгляду; хто притягується до відповідальності; здійснює перевірку повноважень осіб, що беруть участь у розгляді справи, шляхом витребування необхідних документів; ознайомлює з актом про правопорушення на ринку цінних паперів; заслуховує осіб, які беруть участь у розгляді справи; досліджує докази, розглядає клопотання, приймає рішення за справою.
6.4. Уповноважена особа при розгляді справи про правопорушення зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено правопорушення; чи винна дана юридична особа в його вчиненні; чи підлягає вона відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують або обтяжують відповідальність, і які саме, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
6.5. У розгляді справи про правопорушення можуть брати участь працівник уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії) та працівник профільного підрозділу Комісії.
Працівник уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії) надає правову допомогу в дотриманні процедури провадження у справі, бере участь у дослідженні доказів, подає уповноваженій особі свої пропозиції з приводу дотримання законодавства та винесення рішення.
Працівник профільного підрозділу бере участь у дослідженні доказів, висловлює свої міркування, забезпечує документальне оформлення прийнятого рішення та доводить до відома про прийняте рішення зацікавлених осіб.
Розділ 7. Постанова за справою про правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичних осіб
7.1. Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою.
Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.
7.2. Постанова складається з вступної, описової, мотивувальної та резолютивної частин.
У вступній частині постанови зазначаються: номер постанови; дата та місце розгляду справи; посада, прізвище, ім'я та по батькові уповноваженої особи, яка винесла постанову; документ, на підставі якого вона діє; відомості про особу, щодо якої розглядається справа (повна назва юридичної особи, місцезнаходження, код за ЄДРПОУ, банківські реквізити, засоби зв'язку).
Описова частина повинна містити викладення обставин, встановлених при розгляді справи, та посилання на нормативний акт, норми якого порушено.
У мотивувальній частині наводяться посилання на докази, що підтверджують факт правопорушення і вину юридичної особи, наявність обставин, що пом'якшують чи обтяжують відповідальність, або ж факти, що вказують на відсутність правопорушення, посилання на відповідні норми законодавчого акта, який передбачає відповідальність за дане правопорушення.
У резолютивній частині повинно бути зазначено прийняте за справою рішення.
Постанова за справою повинна містити вказівку про порядок та строк її оскарження.
Постанова за справою про правопорушення підписується уповноваженою особою, яка розглянула справу, та скріплюється гербовою печаткою.
7.3. За справою про правопорушення уповноважена особа приймає одне з таких рішень:
1) про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів;
2) про закриття справи.
7.4. Постанова за справою про правопорушення набирає чинності відразу після її оголошення.
Рішення про анулювання ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів набуває чинності відповідно до чинного законодавства.
7.5. Рішення за справою оголошується негайно після закінчення розгляду справи про правопорушення.
Примірник постанови надається особі, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом трьох робочих днів з дати її винесення.
7.6. Про накладення штрафів на комерційні банки профільний підрозділ Комісії у триденний строк письмово інформує Національний банк України.
7.7. Про накладення санкції у вигляді зупинення на термін до одного року розміщення (продажу) та обігу цінних паперів того чи іншого емітента профільний підрозділ Комісії направляє оригінал постанови професійному учаснику ринку цінних паперів, яким забезпечується облік цінних паперів цього емітента.
7.8. Усі додаткові матеріали, які були надані під час розгляду, долучаються до справи.
7.9. Постанова за справою про правопорушення, винесена в центральному апараті Комісії, разом з усіма матеріалами справи протягом п'яти робочих днів подається уповноваженому підрозділу центрального апарату Комісії для зберігання, обліку, нагляду та контролю за виконанням рішення про накладення санкції.
Копія постанови за справою про правопорушення, винесеної за місцезнаходженням територіального органу Комісії, протягом п'яти робочих днів надається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії для обліку та нагляду.
Контроль за виконанням рішення про накладення санкцій територіальним органом Комісії здійснює керівник територіального органу.
7.10. Застосування санкції за порушення законодавства на ринку цінних паперів не звільняє юридичну особу від обов'язку усунути порушення законодавства.
Розділ 8. Строки розгляду справ про правопорушення щодо юридичних осіб
8.1. Уповноважена особа приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання акта про правопорушення та документів, що стосуються справи.
Уповноважена особа приймає рішення про накладення інших санкцій протягом 15 робочих днів після отримання акта про правопорушення та документів, що стосуються справи.
8.2. Перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати, з якою пов'язано його початок.
Якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, то днем закінчення строку є перший за ним робочий день.
Розділ 9. Провадження у справах про адміністративні правопорушення
9.1. Провадження у справах про адміністративні правопорушення, розгляд справ про адміністративні правопорушення, порядок накладення адміністративних стягнень та виконання постанов здійснюється відповідно до вимог Кодексу України про адміністративні правопорушення.
9.2. Уповноважена особа Комісії розглядає справу про правопорушення та виносить рішення за справою у точній відповідності до чинного законодавства та оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи.
9.3. Справи про правопорушення щодо громадян чи посадових осіб розглядаються на підставі протоколів про адміністративне правопорушення.
9.4. Справу про правопорушення не може бути порушено, а порушена справа підлягає закриттю за наявності обставин, передбачених статтею 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Розділ 10. Порушення справи про правопорушення щодо громадян чи посадових осіб
10.1. У разі виявлення правопорушення з боку громадянина чи посадової особи уповноваженою особою складається протокол про адміністративне правопорушення (далі - протокол).
10.2. Протоколи у межах наданих повноважень мають право складати:
Голова Комісії та члени Комісії, директори департаментів, начальники управлінь, начальники відділів, інші працівники центрального апарату Комісії;
начальники територіальних органів Комісії, їх заступники, начальники відділів, інші працівники територіальних органів Комісії.
10.3. Справа про правопорушення вважається порушеною з дати складання протоколу.
10.4. При вчиненні однією посадовою особою чи громадянином двох або більше адміністративних правопорушень уповноважена особа складає протокол за кожне правопорушення окремо.
10.5. У протоколі зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу порушника (прізвище, ім'я, по батькові; дата та місце народження, паспортні дані (при можливості); адреса; місце роботи; посада); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; пояснення порушника; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Протокол складається в одному примірнику та підписується особою, яка його склала, і особою, яка вчинила адміністративне правопорушення. Протокол складається в присутності особи, яка вчинила правопорушення.
У разі відмовлення особи, яка вчинила правопорушення, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Відмова від підписання протоколу не є підставою для припинення розгляду справи. Особа, яка вчинила правопорушення, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
При складенні протоколу порушникові роз'яснюються його права і обов'язки, передбачені статтею 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення, про що робиться відмітка у протоколі.

................
Перейти до повного тексту