- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Порядку організації проведення наукових досліджень і науково-технічних розробок у сфері стандартизації та метрології державними підприємствами та установами, що належать до сфери управління Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, за бюджетною програмою 1201220 "Наукова і науково-технічна діяльність у сфері економічного розвитку, стандартизації, метрології та метрологічної діяльності
( Заголовок в редакції Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
№ 18 від 15.01.2020 )
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку
економіки, торгівлі та сільського господарства
№ 18 від 15.01.2020 )
Відповідно до частини третьої статті
48 Закону України
"Про наукову і науково-технічну діяльність" , з метою впорядкування планування та проведення наукових-дослідних та дослідно-конструкторських робіт у сфері стандартизації та метрології
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок організації проведення наукових досліджень і науково-технічних розробок у сфері стандартизації та метрології державними підприємствами та установами, що належать до сфери управління Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, за бюджетною програмою 1201220 "Наукова і науково-технічна діяльність у сфері економічного розвитку, стандартизації, метрології та метрологічної діяльності".
( Пункт 1 в редакції Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
№ 18 від 15.01.2020 )
2. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства економічного розвитку і торгівлі України:
від 10.04.2017 № 544 "Про затвердження Порядку організації проведення наукових досліджень і науково-технічних розробок у сфері стандартизації та метрології державними підприємствами та установами, що належать до сфери управління Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, за бюджетною програмою 1201220 "Збереження та функціонування національної еталонної бази, забезпечення функціонування служб, прикладні наукові і науково-технічні розробки, виконання робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням у сфері стандартизації, метрології та еталонної бази, гармонізація національних стандартів з міжнародними та європейськими, підготовка наукових кадрів у сфері економічного розвитку";
від 26.03.2018 № 419 "Про внесення змін до Порядку організації проведення наукових досліджень і науково-технічних розробок у сфері стандартизації та метрології державними підприємствами та установами, що належать до сфери управління Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, за бюджетною програмою 1201220 "Збереження та функціонування національної еталонної бази, забезпечення функціонування служб, прикладні наукові і науково-технічні розробки, виконання робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням у сфері стандартизації, метрології та еталонної бази, гармонізація національних стандартів з міжнародними та європейськими, підготовка наукових кадрів у сфері економічного розвитку".
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Перший віце-прем'єр-міністр України - Міністр економічного розвитку і торгівлі України |
С.І. Кубів |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
11.07.2019 № 1196
ПОРЯДОК
організації проведення наукових досліджень і науково-технічних розробок у сфері стандартизації та метрології державними підприємствами та установами, що належать до сфери управління Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, за бюджетною програмою 1201220 "Наукова і науково-технічна діяльність у сфері економічного розвитку, стандартизації, метрології та метрологічної діяльності"
( Заголовок Порядку в редакції Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
№ 18 від 15.01.2020 )
( У тексті Порядку слова "департамент фінансової роботи та господарського забезпечення" у всіх відмінках замінено словами "департамент фінансово-господарської діяльності" у відповідному відмінку згідно з Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
№ 18 від 15.01.2020 )
( У тексті Порядку та додатках до нього слова "Міністерство економічного розвитку і торгівлі України" у всіх відмінках замінено словами "Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України" у відповідному відмінку, слово "Мінекономрозвитку" замінено словом "Мінекономіки" згідно з Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
№ 18 від 15.01.2020 )
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок установлює основні засади організації проведення та механізм формування науково-дослідних робіт (далі - НДР) та дослідно-конструкторських робіт (далі - ДКР), за якими проводяться наукові дослідження та науково-технічні розробки у сфері стандартизації та метрології для Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки) державними підприємствами та установами, що належать до сфери управління Мінекономіки (далі - державні підприємства та установи), за рахунок коштів державного бюджету за бюджетною програмою 1201220 "Наукова і науково-технічна діяльність у сфері економічного розвитку, стандартизації, метрології та метрологічної діяльності" (далі - бюджетна програма) з метою виконання завдань і функцій, визначених
Положенням про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459.
( Пункт 1.1 розділу 1 в редакції Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
№ 18 від 15.01.2020 )
1.2. Замовлення на виконання НДР і ДКР у сфері метрології та стандартизації державними підприємствами та установами здійснюється відповідно до цього Порядку з урахуванням вимог:
9) постанови Кабінету Міністрів України від 31.03.92
№ 162 "Про державну реєстрацію науково-дослідних, дослідно-конструкторських робіт і дисертацій";
10) постанови Кабінету Міністрів України від 01.02.95
№ 84 "Про створення Національного автоматизованого інформаційного фонду стандартів";
11) постанови Кабінету Міністрів України від 20.07.96
№ 830 "Про затвердження Типового положення з планування, обліку і калькулювання собівартості науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт";
12) постанови Кабінету Міністрів України від 04.04.2001
№ 332 "Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп'ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету";
13) постанови Кабінету Міністрів України від 19.12.2001
№ 1709 "Про затвердження переліку наукових об'єктів, що становлять національне надбання, та внесення змін до Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. № 174";
14) постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002
№ 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ";
15) постанови Кабінету Міністрів України від 18.09.2002
№ 1395 "Про створення національного фонду нормативних документів";
16) постанови Кабінету Міністрів України від 14.09.2011
№ 967 "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для збереження та функціонування національної еталонної бази";
17) постанови Кабінету Міністрів України від 28.09.2011
№ 1009 "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для гармонізації національних стандартів з міжнародними та європейськими";
18) постанови Кабінету Міністрів України від 20.08.2014
№ 459 "Питання Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України";
19) постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.2015
№ 663 "Про затвердження Положення про Службу стандартних зразків складу та властивостей речовин і матеріалів";
20) постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.2015
№ 664 "Питання Служби єдиного часу і еталонних частот";
21) постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015
№ 1113 "Про затвердження Положення про Службу стандартних довідкових даних про фізичні сталі та властивості речовин і матеріалів";
22) постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016
№ 1041 "Про затвердження Програми розвитку еталонної бази на 2018 - 2022 роки";
23) постанови Кабінету Міністрів України від 11.01.2018
№ 13 "Про затвердження Порядку формування тематики наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету, та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України";
24) розпорядження Кабінету Міністрів України від 19.08.2015
№ 844 "Про схвалення Стратегії розвитку системи технічного регулювання на період до 2020 року";
25) наказу Державного комітету України з питань науки та інтелектуальної власності, Міністерства економіки України та Міністерства фінансів України від 29.09.99
№ 10/153/305 "Про затвердження Порядку визначення обсягів фінансування наукових об'єктів, що становлять національне надбання", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.01.2000 за № 44/4265;
26) наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2002
№ 57 "Про затвердження документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.02.2002 за № 86/6374;
27) наказу Міністерства освіти і науки України від 27.10.2008
№ 977 "Про затвердження Порядку державної реєстрації та обліку відкритих науково-дослідних, дослідно-конструкторських робіт і дисертацій", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.04.2009 за № 312/16328;
28) наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 05.10.2016
№ 1685 "Про затвердження Методики визначення трудомісткості та вартості робіт з національної стандартизації", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.10.2016 за № 1402/29532;
29) ДСТУ 3973-2000 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання науково-дослідних робіт. Загальні положення";
30) ДСТУ 3974-2000 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання дослідно-конструкторських робіт. Загальні положення";
31) ДСТУ 3231:2007 "Метрологія. Еталони одиниць вимірювань державні, первинні та вторинні. Основні положення, порядок розроблення, затвердження, реєстрації, зберігання та застосування" (далі - ДСТУ 3231);
32) ДСТУ 3008:2015 "Інформація та документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура та правила оформлювання" (далі - ДСТУ 3008).
1.3. Підставою для проведення НДР та/або ДКР є виконання завдань, покладених на Мінекономіки законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами.
1.4. Замовником НДР та/або ДКР є Мінекономіки (далі - замовник), а відповідальним за їх виконання є структурний підрозділ Мінекономіки, на який покладено функції щодо забезпечення формування і реалізації державної політики у сфері стандартизації та метрології (далі - відповідальний).
Виконавцями НДР та/або ДКР є державні підприємства та установи, що мають наукові, фінансові, технічні та виробничі можливості, необхідні для виконання НДР та/або ДКР, і включені до мережі головного розпорядника бюджетних коштів відповідно до його рішення (далі - виконавці).
2. Порядок планування НДР та ДКР
2.1. З метою підготовки проектів плану науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт Мінекономіки у сфері метрології та плану науково-дослідних робіт Мінекономіки у сфері стандартизації (далі - плани НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації) на відповідний плановий рік державні підприємства та установи, що мають намір виконувати НДР та/або ДКР за бюджетною програмою, подають замовнику до 10 січня року, що передує плановому року, пропозиції до планів НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації на відповідний плановий і наступні за плановим два роки за бюджетною програмою (далі - пропозиції) за формою, наведеною в додатку 1 . Разом з пропозиціями виконавець подає:
заявки на виконання НДР та/або ДКР на плановий рік (далі - заявки) за формою, наведеною в додатку 2;
калькуляцію кошторисної вартості НДР та/або ДКР на плановий рік щодо кожної НДР та/або ДКР за формою, наведеною в додатку 3;
зведену калькуляцію кошторисної вартості НДР та/або ДКР на плановий рік щодо всіх НДР та/або ДКР, за формою, наведеною в додатку 4, що виконуються на державному підприємстві або в установі, на підставі нормативних і розрахункових даних.
Виконавці здійснюють аналіз збалансованості обсягів розрахованих витрат і наявних виробничих ресурсів та можливостей їх використання для проведення НДР та/або ДКР.
Планування витрат на проведення НДР та/або ДКР здійснюється виконавцями самостійно на основі розрахунків, результати яких відображаються в калькуляції кошторисної вартості в цілому за темою, у тому числі вартості робіт, які підлягають виконанню в поточному році.
Пропозиції виконавця розглядаються та схвалюються науково-технічною радою державного підприємства або установи (далі - НТР виконавця) та подаються відповідальному для формування попередніх показників проекту Державного бюджету України на відповідний плановий рік і наступні за плановим два роки.
З метою забезпечення виконання всіх етапів НДР та/або ДКР, узгодження послідовності цих етапів та одержання конкретних наукових результатів, спрямованих на розв'язання визначених завдань, замовник здійснює планування НДР та/або ДКР на три - п'ять років.
2.2. Відповідальний за напрямами бюджетної програми розглядає пропозиції та заявки, готує проекти планів НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації на плановий рік за формою, наведеною в додатку 5 , та вносить їх до 1 квітня року, що передує плановому, на розгляд та схвалення науково-технічної ради у сфері технічного регулювання при Мінекономіки (далі - НТР Мінекономіки).
Відповідальний з урахуванням пропозицій НТР Мінекономіки щодо схвалених проектів планів НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації у строки, визначені Мінфіном, готує зведені пропозиції, надані виконавцями для формування попередніх та прогнозних показників і бюджетного запиту на відповідний плановий рік та наступні за плановим два роки, та подає їх департаменту фінансово-господарської діяльності для подання до Мінфіну.
2.3. Після прийняття Закону України про Державний бюджет України на відповідний плановий рік відповідальний протягом 10 робочих днів разом з виконавцями уточнює проекти планів НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації за напрямами використання бюджетних коштів за бюджетною програмою та вносить їх на розгляд НТР Мінекономіки.
На підставі рішення НТР Мінекономіки про схвалення проектів планів НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації відповідальний у двотижневий строк готує проект наказу про затвердження цих планів. Затверджені плани НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації оприлюднюються на офіційному веб-сайті замовника.
2.4. У разі ненабрання чинності на початку року Закону України про Державний бюджет України на відповідний плановий рік відповідальний готує проект наказу Мінекономіки про затвердження планів НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації на відповідний період з урахуванням вимог статті
41 Бюджетного кодексу України.
2.5. У разі внесення змін до Закону України про Державний бюджет України на поточний рік у частині скорочення обсягів видатків за бюджетною програмою відповідальний уточнює плани НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації для внесення їх на розгляд НТР Мінекономіки.
На підставі рішення НТР Мінекономіки про схвалення уточнених планів НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації відповідальний готує проект наказу про внесення змін до планів НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації.
2.6. За напрямами використання бюджетних коштів за бюджетною програмою, які потребують унесення змін до порядків використання бюджетних коштів, з метою визначення механізму використання бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті, відповідальний разом з проектом наказу, зазначеним в абзаці другому пункту 2.3 розділу 2 цього Порядку, відповідно до частини сьомої статті
20 Бюджетного кодексу України розробляє проекти постанов Кабінету Міністрів України про внесення відповідних змін до порядків використання бюджетних коштів та подає їх на розгляд Кабінету Міністрів України.
Відповідно до частини восьмої статті
20 Бюджетного кодексу України відповідальний на підставі затверджених планів НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації розробляє перелік результативних показників бюджетної програми і подає департаменту фінансово-господарської діяльності пропозиції до проекту паспорта бюджетної програми для погодження його Мінфіном та затвердження його наказом Мінекономіки.
З метою підготовки та подання до Мінфіну звіту про виконання паспорта бюджетної програми на відповідний рік відповідальний подає департаменту фінансово-господарської діяльності інформацію щодо виконання результативних показників бюджетної програми за напрямами використання бюджетних коштів.
2.7. Виконавці затверджують у строки, установлені
Порядком складання, розгляду, затвердження та основними вимогами до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228, погоджені відповідальним плани використання бюджетних коштів, помісячні плани використання бюджетних коштів і розрахунки, які обґрунтовують показники видатків бюджету на відповідний рік, щодо доцільності включення витрат до планів використання бюджетних коштів, та подають департаменту фінансово-господарської діяльності для погодження державним секретарем Мінекономіки.
Плани використання бюджетних коштів, помісячні плани використання бюджетних коштів і розрахунки, які обґрунтовують показники видатків бюджету на відповідний рік, складаються у двох примірниках, один примірник залишається в департаменті фінансово-господарської діяльності, другий - надається виконавцю, копія цих документів надається відповідальному.
Виконавець подає затверджені та погоджені плани використання бюджетних коштів на поточний рік відповідним органам Казначейства.
2.8. Планування витрат на проведення НДР та/або ДКР здійснюється виконавцем відповідно до Типового положення з планування, обліку і калькулювання собівартості науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.07.96
№ 830 (далі - Типове положення), з урахуванням обґрунтованих розрахунків, результати яких відображаються в калькуляції кошторисної вартості НДР та/або ДКР за етапами та НДР та/або ДКР у цілому.
Трудомісткість та вартість робіт з національної стандартизації щодо виконання прикладних наукових та науково-технічних розробок у сфері стандартизації визначаються відповідно до
Методики визначення трудомісткості та вартості робіт з національної стандартизації, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 05.10.2016 № 1685, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.10.2016 за № 1402/29532.
Визначення обсягів фінансування наукових об'єктів, що становлять національне надбання, щодо забезпечення збереження та належного функціонування національної еталонної бази (державних еталонів та лінійно-геодезичного полігону), здійснюються відповідно до
Порядку визначення обсягів фінансування наукових об'єктів, що становлять національне надбання, затвердженого наказом Державного комітету України з питань науки та інтелектуальної власності, Міністерства економіки України і Міністерства фінансів України від 29.09.99 № 10/153/305, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.01.2000 за № 44/4265.
2.9. Витрати на оплату праці визначаються відповідно до вимог
Типового положення та не повинні перевищувати 70 відсотків повної вартості НДР та/або ДКР, які проводяться безпосередньо виконавцем.
Накладні витрати включаються до калькуляції кошторисної вартості НДР та/або ДКР пропорційно обсягам витрат на оплату праці основних виконавців.
Розмір накладних витрат не може перевищувати 30 відсотків розміру витрат на оплату праці працівників виконавця, які залучені до виконання замовлення на проведення НДР та/або ДКР.
Витрати на роботи з проведення НДР та/або ДКР, які виконуються сторонніми підприємствами, установами, організаціями, здійснюються за розрахунком виконавця на договірній основі іншими підприємствами за умови, що роботи, які будуть виконуватися сторонніми підприємствами, установами, організаціями, не можуть бути виконані штатними працівниками виконавця та ці витрати становлять не більше ніж 50 відсотків повної вартості НДР та/або ДКР.
Для проведення НДР щодо створення стандартних зразків складу та властивостей речовин і матеріалів, визначення стандартних довідкових даних про фізичні сталі та властивості речовин і матеріалів, гармонізації національних стандартів з міжнародними та європейськими витрати на роботи, які виконуються сторонніми підприємствами, установами, організаціями, можуть становити до 90 відсотків повної вартості НДР.
Витрати на матеріали, паливо та енергію для науково-виробничих цілей і спецобладнання розраховуються з урахуванням обґрунтованої потреби. До розрахунків додається пояснювальна записка з обґрунтуванням витрат на придбання спецобладнання. Розрахунки на придбання спецобладнання передбачаються за умови затвердження Законом України про Державний бюджет України на відповідний плановий рік бюджетних призначень та виділення асигнувань відповідно до плану використання бюджетних коштів та підписуються керівником виконавця.
Зазначені умови складання калькуляції кошторисної вартості поширюються на розрахунки, які здійснюють сторонні організації - співвиконавці НДР та/або ДКР під час оформлення договорів з виконавцем.
2.10. Для проведення робіт із збереження та забезпечення належного функціонування національної еталонної бази виконавці подають замовнику до 20 січня кожного року пропозиції до плану заходів, необхідних для збереження та забезпечення належного функціонування національної еталонної бази, на відповідний рік (далі - план заходів) за формою, наведеною в додатку 6 , разом з калькуляцією кошторисної вартості НДР та/або ДКР на відповідний рік (додаток 3), відповідними розрахунками та обґрунтуваннями.
Відповідальний відповідно до пункту 6 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для збереження та функціонування національної еталонної бази, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2011
№ 967 , та затверджених планів використання бюджетних коштів готує проект наказу про затвердження плану заходів. Копію наказу та звіти про його виконання відповідальний надсилає Мінфіну.
3. Порядок замовлення і приймання НДР та ДКР
3.1. Після затвердження планів НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації, плану заходів замовник і виконавець за кожною НДР та/або ДКР укладають замовлення на виконання науково-дослідної та/або дослідно-конструкторської роботи для Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - замовлення) на плановий рік у двох примірниках за формою, наведеною в додатку 7.
Замовлення повинно містити, зокрема, вимоги до виконання (технічне завдання), упровадження результатів (перевірки застосування), реєстрації та обліку НДР та/або ДКР. До замовлення додається калькуляція кошторисної вартості НДР та/або ДКР на плановий рік (додаток 3) щодо кожної НДР та/або ДКР.
У разі коли строк виконання НДР та/або ДКР становить понад один рік, робота є перехідною та в замовленні після теми НДР та/або ДКР зазначається в дужках порядковий номер року виконання НДР та/або ДКР.
Замовлення на виконання НДР та/або ДКР затверджується першим заступником (заступником) Міністра відповідно до розподілу обов'язків (далі - заступник Міністра) та реєструється відповідальним у журналі реєстрації замовлень. Один примірник замовлення залишається у відповідального, другий - надається виконавцю.
Журнал реєстрації замовлень повинен містити назву НДР та/або ДКР, номер і дату реєстрації замовлення на виконання НДР та/або ДКР та назву виконавця.
3.2. На проведення НДР та ДКР щодо створення/удосконалення державних первинних/вторинних еталонів одиниць вимірювань виконавцем складаються технічні завдання (далі - ТЗ) у двох примірниках на весь період їх створення/удосконалення відповідно до ДСТУ 3231. Один примірник ТЗ залишається у відповідального, другий - надається виконавцю.
Для прийняття створеного/удосконаленого державного первинного/вторинного еталона замовником утворюється комісія.
До складу комісії залучаються представники відповідального, державних підприємств та установ, що провадять метрологічну діяльність.
Комісія складає висновок про створений/удосконалений державний первинний/вторинний еталон (далі - висновок) у двох примірниках за формою, наведеною в додатку 8 . Один примірник висновку комісія надає замовнику в 14-денний строк з дня підписання його головою та членами комісії, другий - виконавцю. Разом із висновком замовнику надається документація на еталон: паспорт еталона, правила зберігання і застосування еталона, що визначаються організацією - розробником еталона, пропозиції щодо призначення вченого зберігача еталона, матеріали досліджень метрологічних властивостей еталона. Після отримання висновку про створений державний первинний/вторинний еталон замовник визначає організацію - зберігача державного первинного/вторинного еталона.
3.3. Замовник разом з виконавцем створює належні умови для проведення НДР та/або ДКР, ефективного використання бюджетних коштів, які спрямовуються на виконання НДР та/або ДКР та досягнення необхідних наукових (науково-прикладних) результатів.
3.4. Виконавець після виконання етапу НДР та/або ДКР або замовлення в цілому надає замовнику до п'ятого числа місяця, що настає за звітним періодом, звітну документацію, схвалену НТР виконавця; після виконання етапу НДР та/або ДКР - акт приймання-здачі НДР та/або ДКР за виконаним етапом замовлення згідно з формою, наведеною в додатку 9; після закінчення НДР та/або ДКР за замовленням - акт приймання-здачі НДР та/або ДКР за замовленням згідно з формою, наведеною в додатку 10 (далі - акти приймання-здачі).
У разі коли замовлення на виконання НДР та/або ДКР містить один етап, за результатами виконання цього етапу складається тільки акт приймання-здачі НДР та/або ДКР за замовленням. Якщо замовлення на виконання НДР та/або ДКР складається з декількох етапів, на останньому етапі виконання НДР та/або ДКР складаються акти приймання-здачі за етапом та за замовленням у цілому.
Акти приймання-здачі готуються у двох примірниках та підписуються представниками виконавця і замовника. Після підписання актів приймання-здачі відповідальний здійснює їх реєстрацію в журналі реєстрації актів приймання-здачі.
Журнал реєстрації актів приймання-здачі повинен містити номер і дату реєстрації акта приймання-здачі окремих етапів та НДР та/або ДКР у цілому, назву етапу НДР та/або ДКР за замовленням, номер і дату замовлення, та назву виконавця НДР та/або ДКР.
Облік витрат на виконання НДР та/або ДКР здійснюється на підставі документів первинного обліку. Метою обліку є визначення фактичних витрат за місцем їх здійснення. Виконавець за кожною НДР та/або ДКР складає та щомісяця, але не пізніше 10 числа після звітного періоду, подає відповідальному у двох примірниках картку обліку фактичних витрат на проведення НДР та/або ДКР (додаток 11) (далі - картка обліку). У разі виникнення відхилень від планових показників виконавець надає обґрунтовані пояснення. Один примірник картки обліку залишається відповідальному, другий - надається департаменту фінансово-господарської діяльності.
Для здійснення замовником аналізу використання коштів виконавець після закінчення кожного етапу складає звіт про виконання кошторису витрат на проведення НДР та/або ДКР (додаток 12) та зведену відомість витрат на проведення НДР та/або ДКР (додаток 13). У разі наявності відхилень від планових показників виконавець надає обґрунтовані пояснення. Зазначені документи готуються у двох примірниках та надсилаються не пізніше 15 числа після звітного періоду департаменту фінансово-господарської діяльності.
До звітної документації належать остаточний та анотований звіти, передбачені замовленням та оформлені відповідно до ДСТУ 3008, ДСТУ 3231 та цього Порядку.
За результатами виконання НДР та/або ДКР повинні бути підготовлені:
протягом року за етапами - анотований звіт, що передбачається умовами замовлення;
у кінці року на останньому етапі - остаточний звіт.
Остаточний звіт оформляється відповідно до ДСТУ 3008 державною мовою і подається замовнику в електронному та паперовому вигляді.
Анотований звіт про виконання НДР та/або ДКР оформляється за формою, наведеною в додатку 14.
До остаточного звіту завершених НДР та/або ДКР щодо створення/удосконалення державних первинних/вторинних еталонів додаються:
паспорт еталона;
правила зберігання та застосування еталона, що визначаються організацією - зберігачем еталона;
пропозиції щодо призначення вченого зберігача національного еталона;
матеріали з питань дослідження метрологічних властивостей еталона;
висновок.
3.5. Відповідальний у строк, що не перевищує 10 робочих днів з дня надходження звітної документації, яка містить результати виконання НДР та/або ДКР, розглядає та опрацьовує цю документацію.
Відповідальний подає акти приймання-здачі на підпис заступнику Міністра.
Після підписання та реєстрації актів приймання-здачі один примірник акта залишається у відповідального, другий - надається виконавцю.
3.6. У разі мотивованої відмови замовника від приймання результатів НДР та/або ДКР сторони складають двосторонній акт про доопрацювання НДР та/або ДКР (додаток 15) із зазначенням переліку зауважень до результатів НДР та плану-графіка заходів доопрацювання НДР та/або ДКР (перелік необхідних доробок і термінів їх виконання).
Доопрацювання НДР та/або ДКР здійснюється за рахунок виконавця. Після доопрацювання виконавець повторно подає акти приймання-здачі та відповідну звітну документацію.
У разі мотивованої відмови замовника від приймання результатів НДР та/або ДКР після доопрацювання замовлення вважається невиконаним. Повторний акт приймання-здачі на доопрацювання НДР та/або ДКР не складається.
Відповідальний ініціює в установленому порядку розгляд зазначеного питання на засіданні НТР Мінекономіки для прийняття відповідного рішення.
3.7. У разі коли під час проведення НДР та/або ДКР стає очевидним, що її неможливо виконати згідно з вимогами замовлення та ТЗ, виконавець зупиняє виконання і не менше ніж за 30 днів до завершення відповідного етапу НДР та/або ДКР повідомляє про це замовника.
3.8. Обладнання, дослідні зразки, макети та інші вироби, придбані чи виготовлені в процесі роботи, які залишаються у виконавця після завершення виконання замовлення НДР та/або ДКР або припинення НДР та/або ДКР, повинні бути проінвентаризовані та оприбутковані на баланс виконавця відповідно до законодавства.
4. Порядок фінансування проведення НДР та/або ДКР
4.1. Фінансування проведення НДР та/або ДКР здійснюється відповідно до затверджених Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік бюджетних призначень та виділених асигнувань загального фонду Державного бюджету України за бюджетною програмою за напрямами використання бюджетних коштів (далі - напрями), які визначаються паспортом бюджетної програми на відповідний рік.
4.2. Бюджетні кошти, передбачені для забезпечення збереження та належного функціонування національної еталонної бази (державних еталонів та лінійно-геодезичного полігону), що становить національне надбання, гармонізації національних стандартів з міжнародними та європейськими, спрямовуються за напрямами, визначеними порядками використання бюджетних коштів, затвердженими постановами Кабінету Міністрів України, та паспортом бюджетної програми.
4.3. Підставою для підготовки розподілу відкритих бюджетних асигнувань з метою здійснення видатків на виконання НДР та/або ДКР є:
відкриті в Казначействі асигнування згідно з помісячним розписом асигнувань загального фонду Державного бюджету України;
плани НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації, затверджені наказом Мінекономіки;
плани використання бюджетних коштів, помісячні плани використання бюджетних коштів та розрахунки, які обґрунтовують показники видатків бюджету;
паспорт бюджетної програми;
пропозиції щодо відкриття бюджетних асигнувань на плановий місяць на загальну суму (додаток 16), які визначаються відповідно до помісячних планів використання бюджетних коштів, калькуляції кошторисної вартості, залишку невикористаних асигнувань та наявних бюджетних фінансових зобов'язань, надані виконавцями департаменту фінансово-господарської діяльності за погодженням відповідального.
4.4. Департамент фінансово-господарської діяльності:
забезпечує своєчасну підготовку розподілу відкритих бюджетних асигнувань для здійснення видатків на виконання НДР та/або ДКР згідно з планами НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації відповідно до затвердженого плану використання бюджетних коштів та помісячного плану використання бюджетних коштів на поточний рік за бюджетною програмою;
щокварталу до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, надає відповідальному інформацію про стан фінансування НДР та/або ДКР.
4.5. Кошти, які передбачаються для проведення НДР та/або ДКР з державного бюджету, є цільовими асигнуваннями і не можуть бути використані виконавцями для інших цілей.
4.6. У разі зменшення бюджетних асигнувань та з метою недопущення кредиторської заборгованості замовник готує доручення виконавцю щодо підготовки відповідних змін до річних та помісячних планів використання бюджетних коштів.
5. Контроль за виконанням НДР та/або ДКР і впровадження їх результатів
5.1. Відповідальний здійснює контроль за виконанням планів НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації, систематизацію даних (інформації) про стан проведення НДР та/або ДКР за замовленнями на підставі звітної документації та актів приймання-здачі.
5.2. НДР та/або ДКР підлягають державній реєстрації та обліку в Українському інституті науково-технічної експертизи та інформації, що підтверджується реєстраційною, обліковою та інформаційною картками.
Оригінали реєстраційної, облікової та інформаційної карток за кожною НДР та/або ДКР зберігаються у виконавців, завірені копії карток виконавець надає відповідальному.
5.3. Виконавець щороку до 20 січня року, наступного за звітним, за результатами проведення НДР та/або ДКР готує та надає замовнику схвалені НТР виконавця звіти про виконання планів НДР та/або ДКР у сфері метрології та стандартизації. У звіті наводяться загальні відомості про НДР та/або ДКР (кількість НДР та/або ДКР, обсяги фінансування, підстава для виконання тощо) та інформація про впровадження результатів НДР та/або ДКР, що виконувалися у звітному році на замовлення Мінекономіки державним підприємством або установою, за формою, наведеною в додатку 17.
Виконавець раз на півроку до 20 числа місяця, що настає за звітним періодом, готує та подає замовнику звіт про виконання плану заходів, необхідних для збереження та забезпечення належного функціонування національної еталонної бази, на відповідний рік (додаток 18).
................Перейти до повного тексту