- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо застосування граничних термінів проведення періодів (етапів) виробництва фільмів за видами, хронометражем та форматом
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо застосування граничних термінів проведення періодів (етапів) виробництва фільмів за видами, хронометражем та форматом (додаються).
2. Голові Державного агентства України з питань кіно (К.О. Копилова) забезпечити розміщення цього наказу на офіційних сайтах Мінкультури та Держкіно.
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
культури України
28.09.2012 № 1076
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо застосування граничних термінів проведення періодів (етапів) виробництва фільмів за видами, хронометражем та форматом
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.2. Ці Методичні рекомендації визначають класифікацію фільмів за видами, хронометражем, форматом зйомки, кольору, запису звуку, норми виробки за знімальну зміну та норми допоміжного часу на виробництво фільмів за видами фільмів в хвилинах екранного часу та можуть застосовуватися всіма суб'єктами кінематографії незалежно від форм власності.
2. ВИДИ ФІЛЬМІВ
2.1. За видами фільми поділяються на ігрові, анімаційні та не ігрові.
2.2. Визначення фільмів.
2.2.1. Фільм ігровий (художній) - фільм, створений на основі літературного та режисерського сценарію з докладно розробленим сюжетом, композиційно вибудованою драматургією, детальними характеристиками персонажів, ґрунтовним описом місць подій та втілений в екранній постановці засобами акторської гри, мистецтва режисера, оператора, художника, композитора.
2.2.2. Фільм анімаційний - фільм синтетичного мистецтва, в основі якого є послідовний ряд спеціально створених і "оживаючих" на екрані мальованих, об'ємно-лялькових образів (персонажів), зафіксованих методом покадрової зйомки або комп'ютерної технології.
2.2.3. Фільм не ігровий науково-пізнавальний - фільм, який у загальнодоступній формі розповсюджує знання, розповідає про досягнення науки і техніки, гуманітарних наук, культури і мистецтва, про природні явища, життя тварин тощо.
2.2.4. Фільм неігровий учбовий - вид науково-пізнавального фільму, що призначений для використання у процесі навчання.
2.2.5. Фільм неігровий хронікально-документальний - фільм, в основу якого покладено подія, що реально відбувається (не спеціально підготовлена для зйомок). Це оперативно зафіксовані у вигляді прямого репортажу кульмінаційні моменти документальної події.
2.2.6. Фільм не ігровий художньо-документальний - фільм, заснований на справжніх подіях і реальних учасниках цієї події, у якому ігрові епізоди органічно поєднуються з документальними кадрами.
2.2.7. Фільм не ігровий літописний - фільм, заснований на регулярних документальних зйомках сюжетів, які відображають характерні особливості часу, місця, обставин подій.
2.2.8. Фільм не ігровий документальний - фільм, у якому учасниками є реальні люди і фіксуються життєві події, усвідомлює ці події, зводить факти у ступінь образного узагальнення, філософськи аналізує їх сутність.
2.2.9. Фільм не ігровий документально-публіцистичний - фільм створений на основі оригінального сценарію, матеріалом якого є вивчені, усвідомлені реальні факти і явища дійсності, які є суспільне значущими.
2.2.10. Фільм ігровий (фільм-спектакль) - екранізація спектаклю, постановка якого здійснюється в театрі. Зйомки фільму можуть бути як безпосередньо в театрі або переноситися зі сцени у павільйон або на натуру з використанням театральних декорацій.
2.2.11. Фільм ігровий (телевізійний) - фільм, створений на основі літературного і режисерського сценаріїв і зафіксований на кіноплівці чи електронному носії спеціально для показу у мережі телевізійного мовлення. З урахуванням особливостей композиційна побудова і зображальні засоби телевізійного фільму мають свою специфіку: у ньому переважають середні та крупні плани, довгі монологи тощо.
2.2.12. Фільм просвітницький ігровий патріотичного спрямування - фільм з історичним, фольклорним чи етнографічним забарвленням, що спрямований на національно-патріотичне виховання та освіту молодих поколінь українців на прикладах героїчної саможертовності та відданості національній ідеї видатних історичних постатей, літературних героїв чи фольклорних персонажів.
( Пункт 2.2 розділу 2 доповнено новим підпунктом 2.2.12 згідно з Наказом Міністерства культури
№ 277 від 05.05.2017 )
3. ХРОНОМЕТРАЖ ФІЛЬМІВ ЗА ВИДАМИ
3.1. Фільми класифікуються за хронометражем, а саме:
повнометражні - хронометражем від 52 хвилин екранного часу.
короткометражні - хронометражем до 52 хвилин екранного часу.
3.2. До роботи над фільмом можуть залучатися дебютанти.
Фільм-дебют - перша робота режисера у створенні певного виду фільму - ігрового, анімаційного, не ігрового. Для режисера, який створив короткометражний фільм будь-якого виду, перший повнометражний фільм цього ж виду є також фільмом-дебютом.
Граничний хронометраж фільму-дебюту - 20 - 25 хвилин екранного часу. Повнометражний фільм-дебют може створюватись лише на кіностудіях державної форми власності.
4. КЛАСИФІКАЦІЯ ФІЛЬМІВ
4.1. Фільми класифікуються:
4.1.1. за форматом зйомки:
- із співвідношенням сторін 1:1,37;
- із співвідношенням сторін 1:1,66;
- із співвідношенням сторін 1:1,85;
- із співвідношенням сторін 1:2,35;
4.1.2. за видом носія інформації:
- знятий на кіноплівку;
- знятий на цифрові носії;
- комбінований (тобто частина фільму відзнята на плівку, частина на електронні носії).
4.1.3. за форматом звукозапису:
- монофонічний аналоговий звуковий формат - запис звуку одноканальний дводоріжечний;
- стереофонічний аналоговий 3.1 (Dolby Surround) звуковий формат - запис звуку двоканальний дводоріжечний з розміщенням звукової інформації по каналах: лівий фронтальний; центральний фронтальний; правий фронтальний; канал звукового оточення;
- стереофонічний цифровий 5.1 (Dolby Digital) звуковий формат - запис звуку у цифровому форматі з розміщенням звукової інформації по каналах: лівий фронтальний; центральний фронтальний; правий фронтальний, лівий канал звукового оточення; правий канал звукового оточення; канал зверхнизьких частот;
- стереофонічний цифровий 6.1 (Dolby Digital Surround EX) звуковий формат - запис звуку у цифровому форматі з розміщенням звукової інформації по каналах: лівий фронтальний; центральний фронтальний; правий фронтальний; лівий канал звукового оточення; задній канал звукового оточення; правий канал звукового оточення; канал зверхнизьких частот.
4.1.4. за кольором:
- чорно-білий - зйомка фільму здійснюється на чорно-білій кіноплівці або на іншому носії.
- кольоровий - зйомка фільму здійснюється на кольоровій кіноплівці або на іншому носії.
5. НОРМИ ВИРОБКИ ЗА ЗНІМАЛЬНУ ЗМІНУ ТА НОРМИ ДОПОМІЖНОГО ЧАСУ НА ВИРОБНИЦТВО ФІЛЬМІВ ЗА ВИДАМИ В ХВИЛИНАХ ЕКРАННОГО ЧАСУ
5.1. Норми виробки за знімальну зміну на виробництво ігрових художніх фільмів в хвилинах екранного часу встановлюються в залежності від місця проведення зйомки, окрім фільмів, зазначених в пункті 5.3 цих Методичних рекомендацій:
- у павільйоні |
- 2,28 - 2,53 хвилин екранного часу; |
- на натурі (окрім зимової) |
- 1,45 - 1,81 хвилин екранного часу; |
- на зимовій натурі |
- 1,05 - 1,30 хвилин екранного часу; |
- в інтер'єрах |
- 1,92 - 2,10 хвилин екранного часу; |
- для фільмів-концертів та фільмів-вистав |
- 2,82 - 3,69 хвилин екранного часу. |
5.2. Норми виробки за знімальну зміну, зазначені в пункті 5.1 цих Методичних рекомендацій, можуть бути знижені у таких розмірах від середньої норми:
- при зйомках за участю дітей - виконавців головних та основних ролей, або ж акторів-інвалідів (з обмеженими можливостями) - до 35 відсотків;
- при зйомках за участю непрофесійних акторів - виконавців головних та основних ролей - до 40 відсотків;
- при зйомках за участю тварин, ігрових сцен з акторами під водою, масових сцен, трюкових сцен, сцен з застосуванням піротехніки, аерозйомках - до 40 відсотків;
- костюмованих сцен або сцен зі складним та/або спеціальним гримом, протезуванням, пастижем - до 35 відсотків;
- інших складнопостановочних сцен, що пов'язані з ризиком для життя - до 40 відсотків;
- при зйомках на режимних об'єктах або в інших місцях, що мають обгрунтовані обмеження стосовно тривалості знімальної зміни - до 40 відсотків;
- при здійсненні постановки фільму режисером-постановником або оператором-постановником, що не має досвіду самостійної роботи (фільми-дебюти) - до 10 відсотків.
5.3. На фільми-комедії, фільми фантастичної тематики встановлюються такі норми виробки за знімальну зміну:
- у павільйоні |
- 1,56 - 2,06 хвилин екранного часу; |
- на натурі (окрім зимової) |
- 1,09 - 1,52 хвилин екранного часу; |
- на зимовій натурі |
- 1,0 - 1,48 хвилин екранного часу; |
- в інтер'єрах |
- 1,23 - 1,74 хвилин екранного часу. |
5.4. При зйомках особливо складних трюкових епізодів, що пов'язані з маневруванням великогабаритних наземних та водних транспортних засобів, застосуванням складних трюкових номерів та при зйомках на воді норми виробки за знімальну зміну можуть визначатись у дні зйомок зазначених трюкових епізодів за нижчою межею діючих норм, але не більше як 40 відсотків.
5.5. У випадках, коли у фільмі головну роль виконує кінорежисер-постановник цього фільму, кіностудіям (продюсерам) надається право планувати знімальні об'єкти, в яких кінорежисер-постановник зайнятий як виконавець головної ролі, за нижчою межею норм виробки, затверджених для художніх фільмів, але не більше як 10 відсотків.
5.6. Зниження норми виробки за знімальну зміну можливе лише з однієї з причин, одночасно присутніх у фільмі, незалежно від їх кількості.
5.7. Середня норма виробки за знімальну зміну при роботі знімальної групи за кордоном встановлюється не менше 2,35 хвилини екранного часу за зміну, незалежно від кандидатури режисера-постановника, місця проведення зйомок (павільйон, натура, інтер'єр тощо) та інших умов. Норма допоміжного часу встановлюється в межах 25 відсотків від кількості знімальних змін.
5.8. Допоміжний час (підготовка, освоєння, репетиція) для ігрових фільмів встановлюється у таких відсотках від знімальних змін:
- фільми-комедії, фільми фантастичної тематики - до 35 відсотків;
- фільми за участю дітей та/або непрофесійних акторів - до 35 відсотків;
- інші фільми - до 25 відсотків.
5.9. Середня норма виробки за знімальну зміну на виробництво не ігрових науково-пізнавальних, документальних, учбових, документально-публіцистичних, освітніх фільмів та літописних сюжетів для всіх форматів зйомки встановлюється до 1,45 хвилини екранного часу в хвилинах екранного часу.
5.10. Норма виробки за знімальну зміну, визначена у пункті 5.9 цих Методичних рекомендацій, може бути знижена:
- при зйомках за участю дітей (головні виконавці) до 16 років - до 30 відсотків;
- при створенні кінофільму кінорежисером або кінооператором, які не мають досвіду самостійної роботи (фільми - дебюти), - на 10 відсотків;
- при зйомках за участю тварин, птахів та комах, а також за особливо важких умов (повітряні, високогірні, арктичні та підводні) - на 45 відсотків;
- зменшення норми виробки за знімальну зміну надається лише по одній із причин, незалежно від кількості їх одночасно присутніх під час виробництва кінофільму.
5.11. По фільмах спільного виробництва із іноземними партнерами середня норма виробки не ігрових науково-пізнавальних, документальних, учбових, документально-публіцистичних, освітніх фільмів у корисному метражі за знімальну зміну встановлюється:
................Перейти до повного тексту