- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 586 від 22.04.2019 )
Про затвердження Процедури встановлення тарифу на послугу з централізованого диспетчерського управління об’єднаною енергетичною системою України
1. Затвердити Процедуру встановлення тарифу на послугу з централізованого диспетчерського управління об’єднаною енергетичною системою України, що додається.
2. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її опублікування в офіційному друкованому виданні - газеті "Урядовий кур’єр".
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕКП
27.07.2017 № 976
ПРОЦЕДУРА
встановлення тарифу на послугу з централізованого диспетчерського управління об’єднаною енергетичною системою України
1. Загальні положення
1.1. Ця Процедура встановлює порядок встановлення Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), тарифу на послугу з централізованого диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України.
1.2. У цій Процедурі терміни вживаються в таких значеннях:
базовий період - період тривалістю календарний рік, який передує прогнозному періоду;
встановлення тарифу - затвердження НКРЕКП рівня тарифу на послугу з централізованого диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України, розрахованого відповідно до Порядку визначення необхідного доходу та тарифу на послугу з централізованого диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України;
допоміжна послуга - послуга, яку суб’єкт господарювання придбаває в постачальників допоміжних послуг для забезпечення сталої та надійної роботи об'єднаної енергетичної системи України та відповідної якості електричної енергії;
заявник - суб’єкт господарювання, який виконує функцію з централізованого диспетчерського управління об’єднаною енергетичною системою України відповідно до Закону України
"Про електроенергетику" та який подав заяву про встановлення або перегляд тарифу на послугу з централізованого диспетчерського управління об’єднаною енергетичною системою України;
нецільове або необґрунтоване використання коштів, передбачених затвердженим тарифом - використання коштів на цілі або у розмірах, не передбачених встановленою структурою тарифу та/або схваленою інвестиційною програмою;
структура тарифу - структура обґрунтованих витрат заявника (операційних витрат та витрат з прибутку) на здійснення ліцензованої діяльності, що групуються за економічними елементами і на основі яких розраховується та встановлюється тариф;
перегляд тарифу - зміна раніше встановленого тарифу на послугу з централізованого диспетчерського управління об’єднаною енергетичною системою України, у тому числі його структури, за заявою суб’єкта господарювання або ініціативою НКРЕКП;
прогнозний період - період тривалістю календарний рік, на який заявник здійснює розрахунок тарифу.
1.3. Заявник зобов'язаний обґрунтувати відповідність структури його витрат структурі тарифу.
1.4. Суб’єкт господарювання, що здійснює діяльність з централізованого диспетчерського управління об’єднаною енергетичною системою України, зобов'язаний використовувати кошти, отримані внаслідок здійснення ліцензованої діяльності, виключно на витрати, передбачені встановленою структурою тарифу.
1.5. Закупівля будь-яких товарів, виконання робіт та послуг, передбачених структурою тарифу, здійснюється на конкурсних засадах згідно з діючими нормативними актами.
2. Вимоги до оформлення заяви
2.1. Для встановлення тарифу на послугу з централізованого диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України заявник подає до НКРЕКП заяву за встановленою формою (додаток 1) і такі документи у друкованій та електронній формах в одному примірнику:
1) пояснювальну записку щодо необхідності встановлення тарифу, що включає обґрунтування прогнозованих витрат компанії за їх складовими;
2) розрахунок тарифу на прогнозний період, що включає розрахунок витрат заявника на послугу з централізованого диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України та розрахунок прибутку від здійснення ліцензованої діяльності (додаток 2);
3) фінансову звітність за базовий та останній звітний періоди;
4) розрахунок витрат на оплату праці за базовий та прогнозний період;
5) розрахунок амортизаційних відрахувань на прогнозний період, здійснений відповідно до Податкового кодексу України;
6) інші обґрунтовуючі матеріали.
2.2. Для перегляду тарифу на послугу з централізованого диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України заявник подає до НКРЕКП заяву за встановленою формою (додаток 1) і такі документи у друкованій та електронній формах в одному примірнику:
1) пояснювальну записку щодо необхідності перегляду тарифу, що включає обґрунтування прогнозованих витрат компанії за їх складовими;
2) розрахунок тарифу на прогнозний період, що включає розрахунок витрат заявника на послугу з централізованого диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України та розрахунок прибутку від здійснення ліцензованої діяльності (додаток 2);
3) фінансову звітність за базовий та останній звітний періоди;
4) інші обґрунтовуючі матеріали.
2.3. Вартісні показники в розрахунках надаються в тис. грн з округленням до цілого числа, обсяг передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами у тис. МВт·год з округленням до цілого числа, тарифи у грн/МВт·год з округленням до двох знаків після коми.
3. Умови перегляду тарифу за зверненням заявника
3.1. Суб’єкт господарювання, що здійснює діяльність з централізованого диспетчерського управління об’єднаною енергетичною системою України, має право звернутися до НКРЕКП із заявою про перегляд рівня тарифу на послугу з централізованого диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України.
3.2. Перегляд тарифів на послугу з централізованого диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України здійснюється в разі наявності таких умов:
1) необхідності оновлення (реконструкції) основних фондів стратегічно важливих об'єктів, які забезпечують вирішення загальносистемних завдань централізованого диспетчерського управління, погодженої з центральним органом виконавчої влади, що здійснює управління в електроенергетиці;
2) зміни витрат на здійснення діяльності з централізованого диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України, що склалася з причин, незалежних від діяльності заявника, якщо це призводить до зміни тарифів більше ніж на 5 % від затвердженого рівня на базовий період;
3) збиткової діяльності суб’єкта господарювання за базовий період, що склалася з причин, незалежних від діяльності суб’єкта.
4. Умови встановлення (перегляду) тарифу за ініціативою НКРЕКП
4.1. НКРЕКП може ініціювати встановлення (перегляд) тарифу суб’єкта господарювання, що здійснює діяльність з централізованого диспетчерського управління об’єднаною енергетичною системою України, як засіб державного регулювання в електроенергетиці в разі:
1) закінчення періоду, на який розраховувався тариф та його структура (або закінчення терміну врахування окремих витрат у структурі тарифу);
2) встановлення факту нецільового або необґрунтованого використання коштів, передбачених затвердженим тарифом на послугу з централізованого диспетчерського управління об’єднаною енергетичною системою України;
3) надання суб’єктом господарювання, що здійснює діяльність з централізованого диспетчерського управління об’єднаною енергетичною системою України, до НКРЕКП недостовірної інформації щодо здійснення діяльності;
4) зміни витрат на здійснення ліцензованої діяльності з централізованого диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України, що склалися з причин, незалежних від заявника, якщо це призводить до зміни тарифу більше ніж на 5 % від затвердженого рівня;
5) в інших випадках, передбачених нормативно-правовими актами НКРЕКП.
4.2. При невиконанні суб’єктом господарювання інвестиційної програми НКРЕКП може зменшити діючий тариф, вилучивши зі структури тарифу невикористані кошти, які були передбачені на реалізацію інвестиційної програми, або врахувати ці кошти як джерело фінансування інвестиційної програми на прогнозний період.
5. Порядок та строки розгляду заяви
5.1. Для встановлення тарифу на послугу з централізованого диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України заява та додані до неї документи згідно з положеннями, передбаченими главою 2 цієї Процедури, подаються для реєстрації до НКРЕКП не пізніше ніж за 60 календарних днів до початку прогнозного періоду.
5.2. Для перегляду тарифу на послугу з централізованого диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України заява та додані до неї документи згідно з положеннями, передбаченими главою 2 цієї Процедури, подаються для реєстрації до НКРЕКП не частіше одного разу на квартал.
................Перейти до повного тексту