- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
22.04.2019 № 586
Про затвердження Порядку формування тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління
1. Затвердити Порядок формування тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
3. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її опублікування в офіційному друкованому виданні - газеті "Урядовий кур’єр".
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕКП
22.04.2019 № 586
ПОРЯДОК
формування тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок поширюється на оператора системи передачі, який здійснює функції диспетчерського (оперативно-технологічного) управління об’єднаною енергетичною системою України (далі - ОЕС України) та організацію паралельної роботи з енергетичними системами інших держав (далі - суб’єкт господарювання), та застосовується Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), при встановленні тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління.
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
амортизація - систематичний розподіл вартості основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів, які використовуються при здійсненні діяльності з оперативно-технологічного управління ОЕС України, що амортизується протягом строку їх корисного використання (експлуатації);
базовий рік - період тривалістю календарний рік, який передує прогнозному року;
встановлення (формування) тарифу - встановлення рівня тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління для суб’єкта господарювання, у тому числі його структури, за заявою суб’єкта господарювання на прогнозний рік;
заява - офіційне письмове звернення суб’єкта господарювання до НКРЕКП щодо встановлення тарифу;
заявник - суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з оперативно-технологічного управління ОЕС України та який подав заяву про встановлення або перегляд тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління;
інвестиційна програма - план використання коштів для підвищення рівня надійності та економічності роботи основних фондів, який містить комплекс зобов’язань суб’єкта господарювання на період її виконання щодо розвитку суб’єкта господарювання, джерела її фінансування, графік виконання та пояснювальну записку;
перегляд тарифу - зміна раніше встановленого тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління для суб’єкта господарювання серед прогнозного року за заявою суб’єкта господарювання або ініціативою НКРЕКП;
прогнозний рік - період тривалістю календарний рік, на який здійснюється розрахунок тарифу;
прогнозований необхідний дохід (прогнозовані витрати) - сума доходу, який повинен отримати суб’єкт господарювання при провадженні діяльності з оперативно-технологічного управління ОЕС України у прогнозному році відповідно до структури тарифу, встановленого НКРЕКП на прогнозний рік;
розрахунковий прибуток - розрахункова сума прибутку заявника від провадження діяльності з оперативно-технологічного управління ОЕС України, включена до складу прогнозованого необхідного доходу відповідно до структури тарифу, встановленої НКРЕКП на прогнозний рік;
структура тарифу - складова економічно обґрунтованих витрат заявника на провадження господарської діяльності з оперативно-технологічного управління ОЕС України, що групуються за економічними елементами і на основі яких розраховується та встановлюється тариф;
тариф на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління (далі - тариф) - розмір плати в розрахунку на одиницю обсягу передачі електричної енергії та обсягу відпущеної електричної енергії виробниками електричної енергії, визначених згідно з цим Порядком, що забезпечує відшкодування суб’єкту господарювання обґрунтованих витрат на провадження діяльності з диспетчерського (оперативно-технологічного управління) управління ОЕС України, а також отримання прибутку.
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у законах України
"Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг",
"Про ціни і ціноутворення",
"Про природні монополії",
"Про ринок електричної енергії",
Кодексі системи передачі, затвердженому постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309 (далі - Кодекс системи передачі),
Правилах ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 307, Галузевих методичних рекомендаціях з формування собівартості виробництва, передачі та постачання електричної і теплової енергії, розроблених АТ "ЛьвівОРГРЕС" та затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 20 вересня 2001 року № 447,
Положенні (стандарті) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 року № 318 (далі - П(С)БО 16 "Витрати"), зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 19 січня 2000 року за № 27/4248.
НКРЕКП забезпечує доступ споживачів до інформації шляхом оприлюднення тарифу, його складових, операційних витрат, змін тарифу на офіційному веб-сайті у мережі Інтернет.
( Абзац другий пункту 1.3 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 787 від 12.05.2021 )
Під час засідання не оголошується інформація, що є конфіденційною для суб’єкта господарювання. Перелік конфіденційної інформації, у разі її наявності, з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 09 серпня 1993 року
№ 611 "Про перелік відомостей, що не становлять комерційної таємниці" заявник подає до НКРЕКП за 5 днів до дня засідання.
1.4. Вартісні показники в розрахунках надаються в тис. грн з округленням до цілого числа, обсяги електричної енергії - у МВт•год з округленням до цілого числа, тариф - у грн/МВт•год з округленням до двох знаків після коми.
Обсяг передачі електричної енергії визначається:
( Пункт 1.4 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1306 від 11.10.2022 )
у період до приєднання оператора системи передачі до ІТС механізму:
( Абзац третій пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1817 від 04.10.2023 )
до 31 грудня 2023 року (включно) як сума обсягу передачі (споживання) електричної енергії та обсягу експорту електричної енергії;
( Абзац пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1817 від 04.10.2023 )
з 01 січня 2024 року як обсяг передачі (споживання) електричної енергії;
( Абзац пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1817 від 04.10.2023 )
у період після приєднання оператора системи передачі до ІТС механізму як обсяг передачі (споживання) електричної енергії.
( Пункт 1.4 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1306 від 11.10.2022 )
Обсяг відпущеної електричної енергії виробниками електричної енергії визначається:
( Пункт 1.4 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1306 від 11.10.2022 )
у період до приєднання оператора системи передачі до ІТС механізму:
( Абзац восьмий пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1817 від 04.10.2023 )
до 31 грудня 2023 року (включно) як сума обсягу відпущеної електричної енергії виробниками електричної енергії з генеруючими одиницями типу B, C, D та обсягу імпорту електричної енергії;
( Абзац пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1817 від 04.10.2023 )
з 01 січня 2024 року як обсяг відпущеної електричної енергії виробниками електричної енергії з генеруючими одиницями типу B, C, D;
( Абзац пункту 1.4 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1817 від 04.10.2023 )
у період після приєднання оператора системи передачі до ІТС механізму як обсяг відпущеної електричної енергії виробниками електричної енергії з генеруючими одиницями типу В, С, D.
( Пункт 1.4 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1306 від 11.10.2022 )
1.5. Розрахунок тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління та всіх його складових здійснюється без урахування податку на додану вартість.
1.6. Суб’єкт господарювання, що провадить діяльність з оперативно-технологічного управління ОЕС України, зобов’язаний використовувати кошти, отримані від здійснення зазначеної діяльності, виключно на витрати, передбачені встановленою структурою тарифу.
1.7. Закупівля будь-яких товарів, виконання робіт та послуг, передбачених структурою тарифу, здійснюється на конкурсних засадах згідно з чинним законодавством України.
2. Вимоги до оформлення заяви та документів, що додаються до неї
2.1. Для встановлення (перегляду) тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління заявник подає до НКРЕКП заяву (за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку) і такі документи у друкованій та електронній формах в одному примірнику:
1) пояснювальну записку щодо необхідності встановлення (перегляду) тарифу, що включає обґрунтування прогнозованих витрат за їх складовими;
2) розрахунок тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління на прогнозний рік, що включає розрахунок необхідного доходу (прогнозованих витрат) суб’єкта господарювання на провадження діяльності з оперативно-технологічного управління ОЕС України (за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку);
3) копію фінансової звітності за останній звітний період;
4) розрахунок витрат на оплату праці на прогнозний рік;
5) розрахунок амортизаційних відрахувань на прогнозний рік, здійснений згідно зі стандартами бухгалтерського обліку та відповідно до
Податкового кодексу України, та інформацію щодо сум фактичних амортизаційних відрахувань за податковим та бухгалтерським обліками за базовий рік;
( Підпункт 6 пункту 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2610 від 06.12.2019 )
7) розшифровку статей виробничих послуг, сировини та матеріалів за базовий рік (очікуваний факт) та на прогнозний рік;
8) розрахунок прибутку на прогнозний рік;
9) копію порядку розподілу активів, витрат та доходів між видами господарської діяльності та наказу про його затвердження (при першому встановленні тарифу та/або на вимогу НКРЕКП);
10) прогнозований баланс електричної енергії;
11) джерела фінансування інвестиційної програми на прогнозний рік, визначені з урахуванням вимог Порядку розроблення, подання на схвалення та виконання інвестиційної програми оператора системи передачі, що є додатком 12 до Кодексу системи передачі, згідно з формою, наведеною в додатку 13 до Кодексу системи передачі;
( Підпункт 11 пункту 2.1 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 826 від 30.04.2024 )
12) інші обґрунтовуючі матеріали.
2.2. Усі документи, що надаються заявником до НКРЕКП відповідно до вимог цього Порядку у друкованій формі, мають бути підписані керівником заявника (або особою, на яку покладені обов’язки керівника), а копії документів - завірені належним чином.
2.3. Відповідальність за достовірність даних, наданих у документах, несе заявник.
................Перейти до повного тексту