1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
09.06.2021 № 935
Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14 червня 2018 року № 428
Відповідно до Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг,
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Внести до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14 червня 2018 року № 428 "Про затвердження Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов" такі зміни:
1) після пункту 1 доповнити новим пунктом 2 такого змісту:
"2. Встановити, що під час здійснення планових або позапланових перевірок за 2019 рік (упродовж якого відбулося впровадження повномасштабного ринку електричної енергії) аналіз діяльності оператора системи передачі здійснюється в цілому за рік за видами діяльності з передачі електричної енергії та диспетчерського (оперативно-технологічного) управління.".
У зв’язку з цим пункти 2 та 3 вважати відповідно пунктами 3 та 4;
2) Порядок контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов викласти в новій редакції, що додається.
2. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її оприлюднення на офіційному вебсайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Голова НКРЕКП В. Тарасюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова
Національної комісії, що здійснює
державне регулювання у сферах
енергетики та комунальних
послуг
14.06.2018 № 428
(в редакції постанови
Національної комісії, що здійснює
державне регулювання у сферах
енергетики та комунальних
послуг
09.06.2021 № 935)
ПОРЯДОК
контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов
1. Загальні положення
1.1. Дія цього Порядку поширюється на суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, які отримали ліцензії на провадження господарської діяльності та регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - ліцензіати):
1) у сфері енергетики:
діяльності з виробництва, передачі, розподілу електричної енергії;
постачання електричної енергії споживачу;
трейдерської діяльності на ринку електричної енергії;
здійснення функцій оператора ринку електричної енергії;
здійснення функцій гарантованого покупця на ринку електричної енергії;
діяльності з транспортування, розподілу, зберігання (закачування, відбору), надання послуг установки LNG, постачання природного газу;
діяльності з транспортування нафти, нафтопродуктів та інших речовин трубопровідним транспортом;
2) у сфері комунальних послуг:
діяльності з виробництва теплової енергії на теплогенеруючих установках, включаючи установки для комбінованого виробництва теплової та електричної енергії, транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії;
діяльності у сфері централізованого водопостачання та водовідведення.
1.2. Цей Порядок застосовується НКРЕКП при здійсненні контролю за дотриманням законодавства та ліцензійних умов ліцензіатами шляхом проведення планових та позапланових виїзних, а також невиїзних перевірок.
1.3. Цей Порядок установлює:
процедуру організації та проведення перевірок;
порядок оформлення результатів перевірок;
права та обов’язки голови та членів комісії з перевірки;
права та обов’язки уповноваженої особи ліцензіата;
контроль за виконанням рішень НКРЕКП;
порядок застосування санкцій до ліцензіатів за порушення законодавства та ліцензійних умов.
1.4. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
відмова ліцензіата у проведенні перевірки - недопуск членів комісії з перевірки до здійснення перевірки за відсутності передбачених для цього законом підстав (зокрема ненадання документів, інформації щодо предмета перевірки на вимогу членів комісії з перевірки, відмова в доступі до місць провадження діяльності, об'єктів, що використовуються ліцензіатом при провадженні діяльності, що підлягає ліцензуванню, відсутність ліцензіата за його місцезнаходженням згідно з даними, що містяться у справі ліцензіата, відсутність уповноваженої особи ліцензіата за місцезнаходженням ліцензіата протягом першого та останнього дня перевірки);
заходи державного контролю - планові, позапланові, виїзні та невиїзні перевірки;
повторне порушення - вчинення ліцензіатом протягом року з дня прийняття НКРЕКП рішення про застосування санкцій за порушення ліцензійних умов та законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг нового порушення вимог ліцензійних умов та/або законодавства, щодо яких приймалося таке рішення.
Інші терміни вживаються в цьому Порядку у значеннях, наведених у законах України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", "Про природні монополії", "Про ринок природного газу", "Про ринок електричної енергії", "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг", "Про теплопостачання", "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення", Порядку ліцензування видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженому постановою НКРЕКП від 03 березня 2020 року № 548.
2. Загальні вимоги до проведення планових та позапланових перевірок
2.1. Рішення про проведення перевірки приймається НКРЕКП на засіданні, що проводиться у формі відкритого слухання, та оформлюється постановою.
2.2. Для проведення перевірки оформляється посвідчення за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку, яке підписується Головою НКРЕКП або виконуючим обов’язки Голови НКРЕКП і засвідчується печаткою та долучається разом з актом перевірки після її закінчення до ліцензійної справи.
Посвідчення на проведення перевірки реєструється у книзі реєстрації посвідчень на проведення перевірки дотримання ліцензіатами вимог законодавства та ліцензійних умов (додаток 2 до цього Порядку), сторінки якої мають бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою.
2.3. Для проведення перевірки ліцензіата НКРЕКП створює комісію з числа працівників центрального апарату та/або територіального органу НКРЕКП (далі - ТО НКРЕКП) і призначає голову комісії з перевірки.
Комісія з перевірки складається щонайменше з трьох представників центрального апарату НКРЕКП та/або ТО НКРЕКП, з числа яких призначається голова комісії з перевірки, який:
є відповідальним за своєчасне проведення перевірки та її результати;
розподіляє обов’язки з виконання завдань при здійсненні перевірки між членами комісії з перевірки та здійснює контроль за їх виконанням.
До проведення перевірок НКРЕКП має право залучати представників інших державних органів, органів місцевого самоврядування за згодою керівників цих органів.
У випадках та порядку, передбачених законом, перевірки проводяться за місцезнаходженням та/або місцем провадження ліцензіатом та його відокремленими підрозділами господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, або у приміщенні НКРЕКП або її територіального органу.
2.4. Планові та позапланові виїзні перевірки проводяться в робочий час ліцензіата, установлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку, у присутності уповноваженої особи ліцензіата.
2.5. Уповноваженою особою ліцензіата є керівник або особа, уповноважена керівником представляти ліцензіата під час перевірки (далі - уповноважена особа ліцензіата).
2.6. У перший день здійснення планової, позапланової виїзної перевірки голова та члени комісії з перевірки зобов’язані пред’явити уповноваженій особі ліцензіата оригінал посвідчення на проведення перевірки з наданням його копії та службові посвідчення.
Голова та члени комісії з перевірки без посвідчення на проведення перевірки та службових посвідчень не мають права брати участь у перевірці ліцензіата.
2.7. Перед початком здійснення планової, позапланової виїзної перевірки голова та/або члени комісії з перевірки вносять запис до журналу реєстрації перевірок ліцензіата (за його наявності).
2.8. У разі неможливості працівника, якого включено до складу комісії з перевірки, з поважних причин взяти/продовжити участь у цій перевірці та з метою забезпечення мінімально необхідного складу комісії або необхідності включення додаткового члена комісії оформляється нове посвідчення без зміни строку та питань перевірки.
Оригінал такого посвідчення пред’являється ліцензіату та надається його копія.
2.9. Посадовій особі НКРЕКП забороняється здійснювати перевірки ліцензіатів, зі службовими особами яких посадова особа перебуває в родинних стосунках або у разі виникнення в неї конфлікту інтересів згідно із законодавством у сфері запобігання і протидії корупції.
2.10. Під час проведення перевірок не допускається вилучення у ліцензіатів оригіналів їхніх фінансово-господарських, бухгалтерських, інших документів, а також комп’ютерів та їх частин.
2.11. У разі якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів допускають неоднозначне (множинне) трактування прав і обов’язків ліцензіатів або повноважень НКРЕКП, така норма трактується в інтересах ліцензіата.
3. Організація та проведення планових перевірок
3.1. Планові перевірки ліцензіатів проводяться не частіше одного разу на рік відповідно до річного плану, який затверджується НКРЕКП до першого грудня року, що передує плановому, та оприлюднюється на офіційному вебсайті не пізніше п’яти днів до початку відповідного планового періоду.
Внесення змін до річного плану здійснення заходів державного контролю допускається в частині виключення ліцензіата, зміни найменування ліцензіата, дати та строку проведення перевірки та виправлення технічних помилок.
Не допускається зміна дати та строку проведення перевірки на більш ранній період ніж було визначено в річному плані здійснення заходів державного контролю.
НКРЕКП щорічно до 01 червня готує звіт про виконання річного плану державного контролю за попередній рік, який включається до річного звіту про діяльність Регулятора та підлягає оприлюдненню на офіційному вебсайті.
3.2. Річний план здійснення заходів державного контролю складається з урахуванням періодичності проведення планових перевірок:
для суб’єктів великого підприємництва, суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання, на яких покладені спеціальні обов’язки для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринків у сфері енергетики, – не частіше одного разу на рік;
для суб’єктів середнього підприємництва – не частіше одного разу на два роки;
для суб’єктів малого підприємництва, у тому числі суб’єктів мікропідприємництва, – не частіше одного разу на три роки.
Для цілей цього Порядку застосовуються критерії віднесення ліцензіатів до певних категорій суб’єктів господарювання, що визначені Господарським кодексом України.
3.3. Планові перевірки не можуть здійснюватися за період, який вже перевірявся.
3.4. Планова перевірка проводиться за умови надання ліцензіату письмового повідомлення про проведення планової перевірки за формою, наведеною в додатку 3 до цього Порядку, не пізніше як за 10 днів до її початку.
Повідомлення надсилається рекомендованим листом (за місцезнаходженням ліцензіата згідно з даними, що містяться в ліцензійній справі, або місцем провадження ліцензіатом господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню) або вручається особисто уповноваженій особі ліцензіата під розписку з реєстрацією в журналі вхідної кореспонденції.
3.5. Після письмового повідомлення ліцензіата про проведення планової перевірки комісія з перевірки може направити ліцензіату запити з переліком інформації та документів, які необхідно надати для підтвердження дотримання ліцензіатом вимог законодавства та ліцензійних умов, відповідно до питань перевірки.
Ліцензіат зобов’язаний надати відповідь на зазначений запит із відповідними матеріалами в зазначений у запиті строк.
3.6. Строк проведення планової виїзної перевірки не може перевищувати 15 робочих днів, а щодо суб’єктів малого підприємництва - п’яти робочих днів.
У разі великих обсягів перевірки строк проведення планової виїзної перевірки за рішенням НКРЕКП може бути збільшений до 20 робочих днів, а для суб’єктів малого підприємництва - до семи робочих днів з внесенням відповідних змін до посвідчення на проведення перевірки.
3.7. Планові перевірки проводяться відповідно до переліків питань, наведених у додатках 4-29 до цього Порядку, які є складовими акта, складеного за результатами проведення перевірки дотримання ліцензіатом вимог законодавства та ліцензійних умов у відповідних сферах (далі – акт перевірки).
4. Організація та проведення позапланових виїзних перевірок
4.1. Підставами для здійснення позапланових виїзних перевірок є:
1) подання ліцензіатом письмової заяви про здійснення перевірки;
2) обґрунтоване звернення фізичної або юридичної особи про порушення ліцензіатом її законних прав;
3) обґрунтоване звернення суб’єктів господарювання та споживачів про порушення суб’єктом природної монополії законодавства з питань доступу до електричних/теплових/газових мереж та/або порушення ліцензійних умов;
4) перевірка виконання рішень НКРЕКП щодо усунення порушень вимог законодавства, прийнятих за результатами планових або позапланових перевірок;
5) перевірка достовірності наданих НКРЕКП даних у звітності або в інших документах.
Анонімні звернення не є підставою для проведення перевірок.
Про проведення позапланової виїзної перевірки ліцензіат повідомляється у день початку перевірки.
4.2. Під час проведення позапланової виїзної перевірки з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цієї перевірки, з обов’язковим зазначенням цих питань у посвідченні на проведення перевірки.
У разі виявлення під час проведення позапланової виїзної перевірки однорідних порушень або таких, що прямо випливають із питань, необхідність перевірки яких стала підставою для проведення позапланової перевірки, НКРЕКП має право перевіряти такі порушення із подальшим застосуванням до ліцензіата відповідальності, передбаченої законодавством.
Позапланові виїзні перевірки не можуть здійснюватися з одних і тих самих питань за період, який вже перевірявся, за винятком випадків:
якщо така перевірка здійснюється з метою контролю за виконанням рішення НКРЕКП про усунення порушень вимог законодавства та ліцензійних умов із зазначеного питання;
за заявою ліцензіата.
4.3. Строк проведення позапланової виїзної перевірки не може перевищувати 10 робочих днів, а щодо суб’єктів малого підприємництва - трьох робочих днів.
У разі великих обсягів перевірки строк проведення позапланової виїзної перевірки за рішенням НКРЕКП може бути збільшений до 20 робочих днів, а для суб’єктів малого підприємництва - до п’яти робочих днів з внесенням відповідних змін до посвідчення на проведення перевірки.
5. Організація та проведення позапланових невиїзних перевірок
5.1. Підставою для проведення позапланової невиїзної перевірки ліцензіата, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, є:
1) неподання, несвоєчасне подання, подання недостовірної інформації або необхідність перевірки достовірності такої інформації;
2) неподання, несвоєчасне подання, подання недостовірних даних у звітності або необхідність перевірки достовірності таких даних в установлений НКРЕКП строк або в інших документах;
3) неподання копій документів, засвідчених в установленому законодавством порядку, пояснень та іншої інформації на законну вимогу НКРЕКП;
4) обґрунтоване звернення фізичної або юридичної особи про порушення ліцензіатом її законних прав та надання документів (копій документів), що підтверджують таке порушення;
5) обґрунтоване звернення суб’єкта господарювання або споживача про порушення суб’єктом природної монополії законодавства з питань доступу до електричних/теплових/газових мереж, мереж централізованого водопостачання та/або водовідведення, порушення ліцензійних умов та надання документів (копій документів), що підтверджують таке порушення ліцензійних умов;
6) виявлення під час аналізу звітності або моніторингу нецільового використання коштів, передбачених встановленою структурою тарифів та/або схваленою інвестиційною програмою.
5.2. Строк проведення позапланової невиїзної перевірки не може перевищувати 10 робочих днів, а щодо суб’єктів малого підприємництва - трьох робочих днів.
Продовження строку здійснення позапланової невиїзної перевірки не допускається.
5.3. Позапланова невиїзна перевірка ліцензіата може проводитися без попередження заздалегідь.
5.4. Згода ліцензіата, його повідомлення про проведення позапланової невиїзної перевірки, його присутність під час проведення такої перевірки є необов’язковими.
5.5. Під час проведення позапланової невиїзної перевірки з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для її здійснення, із зазначенням цих питань у посвідченні на проведення такої перевірки.
5.6. Позапланова невиїзна перевірка проводиться виключно у приміщенні НКРЕКП або у приміщенні її територіального органу.
5.7. Про результати позапланової невиїзної перевірки (про факти виявлення порушень законодавства та їх перелік або про відсутність порушень) ліцензіат повідомляється рекомендованим листом протягом п’яти робочих днів після підписання акта про результати позапланової невиїзної перевірки з надсиланням ліцензіату відповідного акта перевірки. Ліцензіат, діяльність якого перевірялася, має право надати письмові пояснення та обґрунтування щодо проведеної перевірки та/або виявлених порушень у строк до п’яти робочих днів з дня отримання акта про результати перевірки.
6. Позапланова перевірка до прийняття рішення по суті спірного питання
6.1. Відповідно до частини четвертої статті 21 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" НКРЕКП проводить позапланові перевірки ліцензіатів у ході врегулювання спорів.
6.2. НКРЕКП приймає рішення про проведення позапланової перевірки під час розгляду спорів, що виникають між ліцензіатами, на підставах, визначених главами 4 або 5 цього Порядку.
6.3. Залежно від підстав позапланова перевірка ліцензіатів до прийняття рішення про врегулювання спору може відбуватися у формі виїзної або невиїзної перевірки.
6.4. Під час проведення позапланової перевірки з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення такої перевірки, з обов’язковим зазначенням цих питань у посвідченні на проведення перевірки.
6.5. Строк проведення позапланової перевірки визначається відповідно до глав 4 та 5 цього Порядку залежно від форми перевірки.
7. Порядок оформлення результатів перевірок
7.1. За результатами проведених планових та позапланових перевірок складається акт перевірки за формою, наведеною в додатку 20 до цього Порядку, у двох примірниках.
В акті планової перевірки відображається інформація за результатами перевірки питань, визначених переліками питань для відповідних сфер енергетики та комунальних послуг (додатки 4-19).
В акті позапланової перевірки відображається інформація за результатами перевірки питань, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення такої перевірки, а в разі виявлення порушення - його детальний опис з посиланням на відповідну норму законодавства та/або ліцензійних умов.
Отримані від уповноважених осіб ліцензіата в ході перевірки належним чином завірені копії документів з питань, що підтверджують та/або спростовують вчинення ліцензіатом порушень вимог законодавства та/або ліцензійних умов, долучаються до акта перевірки у вигляді додатків.
Ліцензіат, діяльність якого перевірялася, має право надати до НКРЕКП письмові пояснення та обґрунтування, підписані уповноваженою особою ліцензіата, щодо проведеної перевірки та/або виявлених порушень у строк до п’яти робочих днів з дня отримання акта про результати перевірки.
Письмові пояснення та обґрунтування ліцензіата є невід’ємною частиною акта перевірки.
У день складання акт перевірки реєструється у книзі реєстрації актів про результати перевірок щодо дотримання ліцензіатом вимог законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов за формою, наведеною в додатку 21 до цього Порядку, сторінки якої мають бути пронумеровані.
7.2. В останній день перевірки два примірники акта перевірки підписуються головою та членами комісії з перевірки. Кожна сторінка акта перевірки візується головою комісії з перевірки.
Один примірник акта перевірки передається уповноваженій особі ліцензіата, діяльність якого перевірялася. Другий примірник акта перевірки з відміткою дати та часу його отримання уповноваженою особою ліцензіата, що засвідчується підписом уповноваженої особи ліцензіата, зберігається в НКРЕКП.
Якщо уповноважена особа ліцензіата відмовилась прийняти акт про результати перевірки, факт відмови від підписання фіксується в акті перевірки та такий акт надсилається ліцензіату рекомендованим листом протягом п’яти робочих днів з дня підписання акта членами комісії з перевірки.
7.3. За наявності достатніх підстав в останній день проведення перевірки, крім випадків, передбачених пунктами 7.5 та 7.6 цієї глави, за формою, наведеною в додатку 22 до цього Порядку, складаються такі документи:
акт про невиконання рішення про усунення порушень;
акт про повторне порушення ліцензіатом ліцензійних умов та законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг;
акт про неусунення ліцензіатом протягом строку зупинення дії ліцензії підстав, що стали причиною для її зупинення;
акт про виявлення недостовірності даних у документах, поданих суб’єктом господарювання разом із заявою про отримання ліцензії;
акт про відмову ліцензіата у проведенні перевірки;
акт про документальне підтвердження встановлення факту контролю (вирішального впливу) за діяльністю ліцензіата осіб інших держав, що здійснюють збройну агресію проти України.
Один примірник акта, зазначеного в цьому пункті, разом з одним примірником акта перевірки за формою, наведеною в додатку 20 до цього Порядку, передається уповноваженій особі ліцензіата, діяльність якого перевірялася.
У разі відмови уповноваженої особи ліцензіата прийняти акт, зазначений у цьому пункті, примірник такого акта разом з одним примірником акта перевірки в день їх складання направляється рекомендованим листом за місцезнаходженням ліцензіата згідно з даними, що містяться в ліцензійній справі. Датою отримання такого акта буде вважатися день його вручення особисто представнику ліцензіата, що підтверджується підписом одержувача, або третій робочий день від дня отримання листа поштовим відділенням зв’язку, в якому обслуговується одержувач (у разі направлення акта поштою рекомендованим листом).
7.4. При відмові ліцензіата у проведенні перевірки голова та члени комісії з перевірки фіксують факт відмови в акті перевірки.
При цьому вказуються причини відмови та додаються відповідні пояснення уповноваженої особи ліцензіата (у разі їх надання).
Відмова ліцензіата у проведенні перевірки за відсутності передбачених для цього законодавством і цим Порядком підстав є порушенням законодавства та відповідних ліцензійних умов та є підставою для застосування санкцій, зокрема у вигляді анулювання ліцензії.
7.5. У разі встановлення факту відсутності ліцензіата за його місцезнаходженням згідно з даними, що містяться у ліцензійній справі, у перший день перевірки складається акт про відмову ліцензіата у проведенні перевірки.
Факт відсутності ліцензіата за його місцезнаходженням згідно з даними, що містяться в ліцензійній справі, фіксується в акті про відмову ліцензіата у проведенні перевірки за формою, наведеною в додатку 22 до цього Порядку.
Один примірник акта про відмову ліцензіата у проведенні перевірки надсилається ліцензіату за місцезнаходженням ліцензіата згідно з відомостями, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованим листом протягом п’яти робочих днів з дня підписання акта членами комісії з перевірки. Другий примірник акта про відмову ліцензіата у проведенні перевірки долучається до ліцензійної справи та зберігається в НКРЕКП. Перевірка при цьому вважається завершеною та акт перевірки за формою, наведеною в додатку 20 до цього Порядку, не складається.
Датою отримання такого акта буде вважатися дата його особистого вручення, що підтверджується підписом одержувача та/або реєстрацією вхідної кореспонденції, або третій календарний день від дати отримання поштовим відділенням зв’язку, в якому обслуговується одержувач (у разі направлення поштою рекомендованим листом).
У разі надання ліцензіатом у встановлений термін письмових пояснень та обґрунтування з підтвердними документами, що доводять факт того, що строк, визначений ліцензійними умовами щодо повідомлення НКРЕКП про зміну місцезнаходження, не сплив на момент здійснення перевірки, перевірка вважається такою, що не відбулась.
Доведення ліцензіатом факту дотримання ним строку, визначеного ліцензійними умовами щодо повідомлення НКРЕКП про зміну місцезнаходження, на момент здійснення перевірки є підставою для прийняття НКРЕКП рішення щодо проведення перевірки такого ліцензіата. Рішення приймається НКРЕКП протягом трьох місяців з дня отримання письмових пояснень та обґрунтування ліцензіата з наданням підтвердних документів.
7.6. У разі відмови ліцензіата у проведенні перевірки в перший день перевірки акт про відмову ліцензіата у проведенні перевірки складається за формою, наведеною в додатку 22 до цього Порядку, у перший день проведення перевірки та один примірник такого акта передається уповноваженій особі ліцензіата, діяльність якого перевірялася. Другий примірник акта про відмову ліцензіата у проведенні перевірки з відміткою дати та часу його отримання уповноваженою особою ліцензіата, що засвідчується підписом уповноваженої особи ліцензіата, зберігається в НКРЕКП.
Перевірка при цьому вважається завершеною та акт перевірки за формою, наведеною в додатку 20 до цього Порядку, не складається.
7.7. У разі відсутності порушень вимог законодавства та/або ліцензійних умов складається акт перевірки з висновками про відсутність порушень вимог законодавства та/або ліцензійних умов, один примірник якого долучається до ліцензійної справи, яка зберігається в НКРЕКП, другий примірник акта передається уповноваженій особі ліцензіата, діяльність якого перевірялася.
7.8. У разі виявлення порушень законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг НКРЕКП у 30-денний строк з дня складення акта перевірки розглядає питання відповідальності ліцензіата, його посадових осіб на засіданні, що проводиться у формі відкритого слухання, та приймає рішення про застосування до ліцензіата санкцій та/або застосування адміністративного стягнення до посадової особи ліцензіата.
Строк внесення на засідання НКРЕКП та/або строк розгляду акта перевірки може бути продовжений за обґрунтованим клопотанням ліцензіата з метою дотримання принципів справедливості, об’єктивності та неупередженості під час прийняття рішення за результатами перевірки, але не більше ніж на 30-денний строк з дня складення акта перевірки.
Акт про результати перевірки разом із поясненнями та обґрунтуванням ліцензіата, діяльність якого перевірялася, підлягає оприлюдненню на офіційному вебсайті НКРЕКП до розгляду акта на засіданні НКРЕКП.
8. Права і обов’язки голови та членів комісії з перевірки
8.1. Голова та члени комісії з перевірки з метою з’ясування обставин, які мають значення для повноти проведення перевірки, у межах повноважень, передбачених законодавством, мають право:
фіксувати процес проведення планових та позапланових перевірок чи кожну окрему дію засобами аудіо- та відеотехніки, не перешкоджаючи здійсненню такої перевірки;
вимагати припинення дій, що перешкоджають здійсненню перевірок;
ініціювати призначення експертизи, одержувати пояснення, довідки, копії документів, відомості з питань, що виникають під час здійснення перевірок.
8.2. Голова та члени комісії з перевірки зобов’язані:
повно, об’єктивно та неупереджено проводити перевірку в межах повноважень, передбачених законом;
дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із ліцензіатами;
не втручатися і не перешкоджати здійсненню господарської діяльності ліцензіата під час проведення перевірок, якщо це не загрожує життю та здоров’ю людей, не спричиняє небезпеки виникнення техногенних ситуацій і пожеж;
забезпечувати нерозголошення комерційної таємниці та конфіденційної інформації ліцензіата, що стає доступною працівникам НКРЕКП під час здійснення перевірок;
ознайомити уповноважену особу ліцензіата з результатами перевірки у строки, передбачені законом;
виконувати інші вимоги законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг та цього Порядку.
9. Права та обов’язки уповноваженої особи ліцензіата
9.1. Уповноважена особа ліцензіата має право:
1) бути поінформованою про свої права та обов’язки;
2) вимагати від голови та членів комісії з перевірки дотримання вимог законодавства;
3) перевіряти наявність у голови та членів комісії з перевірки службового посвідчення та посвідчення на проведення перевірки з одержанням його копії;
4) не допускати голову та членів комісії з перевірки до її здійснення, якщо:
перевірка проводиться з порушенням передбачених законодавством вимог щодо періодичності проведення таких заходів, під час дії мораторію на їх здійснення чи інших законодавчих обмежень;
голова та члени комісії не надали копію посвідчення на проведення перевірки або якщо таке посвідчення не відповідає вимогам закону та цього Порядку або у члена комісії відсутнє службове посвідчення;
ліцензіат не одержав повідомлення про проведення планової перевірки в порядку, передбаченому законом та цим Порядком;

................
Перейти до повного тексту