- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
№ 38 від 21.01.2020 )
Про затвердження Положення про департамент фінансової роботи та господарського забезпечення
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі
№ 1023 від 14.07.2017 )
1. Затвердити Положення про департамент фінансової роботи та господарського забезпечення як самостійний структурний підрозділ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, що додається.
3. Визнати такими, що втратили чинність:
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
21.07.2015 № 851
ПОЛОЖЕННЯ
про департамент фінансової роботи та господарського забезпечення
1. Загальні положення
1.1. Департамент фінансової роботи та господарського забезпечення (далі - департамент) є самостійним структурним підрозділом апарату Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку).
1.2. Головною метою діяльності департаменту є:
організація та методологічне керівництво веденням бухгалтерського обліку фінансово-господарських операцій для забезпечення ефективної роботи апарату Мінекономрозвитку, підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління, та захисту фінансових інтересів Міністерства у відповідних органах державної влади;
організація і вдосконалення економічної, фінансової роботи та бюджетного процесу;
матеріально-технічне забезпечення ефективної безперервної роботи апарату Мінекономрозвитку.
1.3. Департамент у своїй діяльності керується
Конституцією і законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономрозвитку, цим Положенням та дорученнями керівництва Міністерства.
1.4. Структура та чисельність департаменту визначаються відповідно до структури та штатного розпису Мінекономрозвитку.
1.5. До складу департаменту входять такі структурні підрозділи:
відділ бухгалтерського обліку та фінансової звітності апарату Міністерства;
відділ планування, нарахування та аналізу фонду оплати праці;
відділ фінансової роботи за бюджетними програмами Міністерства;
відділ господарського забезпечення та охорони праці;
відділ організації закупівель та матеріально-технічного забезпечення;
сектор зведеної звітності та аналітичної роботи.
1.6. Основні завдання, функції та права структурних підрозділів, що входять до складу департаменту, визначаються в положеннях про них.
1.7. Департамент використовує у своїй діяльності печатку "Для прибуткових ордерів" та штампи "До оплати", "Погашено" і "Сплачено" з реквізитами Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.
2. Завдання та функції департаменту
2.1. Основними завданнями департаменту є:
забезпечення стабільної ефективної роботи апарату Мінекономрозвитку та підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління, шляхом реалізації функцій, покладених на департамент, і прийняття необхідних управлінських рішень;
ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності Мінекономрозвитку та складання звітності;
управління бюджетними коштами в межах установлених бюджетних призначень, ефективне, результативне і цільове їх використання, організація та координація роботи за повнотою надходжень, узяттям бюджетних зобов'язань, витрачанням бюджетних коштів, здійснення внутрішнього контролю розпорядників і одержувачів бюджетних коштів нижчого рівня в бюджетному процесі;
відображення в документах достовірної повної інформації про господарські операції та результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) і фінансовими та матеріальними (нематеріальними) ресурсами;
забезпечення дотримання вимог бюджетного законодавства під час узяття бюджетних зобов'язань, своєчасне подання на реєстрацію таких зобов'язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань, достовірне та повне відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності;
здійснення методичного керівництва та контролю за дотриманням вимог законодавства з питань ведення бухгалтерського обліку, складання фінансової та бюджетної звітності на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку;
складання кошторисів, фінансування витрат та облік видатків, що здійснюються, на проведення двосторонніх міжнародних заходів, у тому числі на сплату внесків до міжнародних організацій;
здійснення відповідно до законодавства функцій з обліку, моніторингу, аналізу та узагальнення інформації про доходи, що надходять до бюджету як плата за надання адміністративних послуг;
організаційне забезпечення роботи комітету з конкурсних торгів Мінекономрозвитку щодо матеріально-технічного забезпечення роботи Міністерства;
запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності, виявлення і мобілізація внутрішньогосподарських резервів, розроблення заходів, спрямованих на підвищення ефективності використання матеріальних ресурсів у Мінекономрозвитку;
організація матеріально-технічного забезпечення структурних підрозділів апарату Мінекономрозвитку та вирішення соціально-побутових питань його працівників;
здійснення заходів з охорони праці працівників апарату Мінекономрозвитку;
розроблення та опрацювання проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції департаменту;
забезпечення міжвідомчої взаємодії та взаємодії з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра економічного розвитку і торгівлі України, з питань, що належать до компетенції департаменту;
участь у межах компетенції департаменту в розгляді скарг, заяв і пропозицій, що надходять від громадян, підприємств, установ та організацій;
надання методичної та консультативної допомоги структурним підрозділам Мінекономрозвитку з питань, що належать до компетенції департаменту.
2.2. Департамент відповідно до покладених на нього завдань:
організовує та забезпечує на підставі плану діяльності Міністерства та індикативних прогнозних показників бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди складання проектів кошторисів та бюджетних запитів до проекту Державного бюджету України на плановий та наступні два роки за бюджетними програмами головного розпорядника бюджетних коштів, лімітних довідок, проектів кошторисів апарату Мінекономрозвитку та підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління, розрахунків до них, планів асигнувань, планів використання бюджетних коштів, помісячних планів використання бюджетних коштів апарату Мінекономрозвитку та підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління;
визначає порядок і терміни подання відповідними структурними підрозділами Мінекономрозвитку, підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери його управління, матеріалів для підготування бюджетного запиту та прогнозних розрахунків зборів і платежів, що зараховуються до спеціального фонду державного бюджету;
у встановленому порядку розподіляє та доводить до відома підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку, обсяги бюджетних асигнувань;
розглядає та надає пропозиції про внесення змін до бюджетних призначень у порядку, установленому для складання проекту бюджету;
з метою реалізації концепції застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі організовує та здійснює збір, зведення показників паспортів бюджетних програм, у встановленому порядку вносить зміни до них, опрацьовує інформацію про їх виконання, здійснює аналіз виконання бюджетних програм;
забезпечує складання проектів паспортів бюджетних програм та підготування їх на затвердження керівництвом Міністерства;
розробляє проекти спільних з Міністерством фінансів України (далі - Мінфін) наказів про затвердження паспортів бюджетних програм;
забезпечує ефективне використання коштів державного бюджету, що виділяються Мінекономрозвитку на фінансування бюджетних програм;
складає і забезпечує виконання кошторисів та планів асигнувань за загальним і спеціальним фондами за бюджетними програмами апарату Мінекономрозвитку;
здійснює облік та розподіл виділених асигнувань на забезпечення діяльності підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку, визначає потребу в коштах державного бюджету. Відповідно до затверджених планів асигнувань загального фонду державного бюджету та взятих фінансових зобов'язань надає до Державної казначейської служби України (далі - Казначейство) розподіли відкритих асигнувань для своєчасного повного розрахунку за надані послуги, виконані роботи та отримані товари;
складає штатний розпис апарату Мінекономрозвитку, у разі необхідності вносить зміни до нього та готує для погодження з Мінфіном;
готує обґрунтовані подання головного розпорядника бюджетних коштів для здійснення перерозподілу асигнувань у межах загального обсягу бюджетних призначень за програмами, затвердженими в розписі бюджету та кошторисах, у розрізі
економічної класифікації видатків;
веде бухгалтерський облік Міністерства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку, у тому числі з використанням уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності;
бере участь у розгляді матеріалів за результатами проведення перевірок, ревізій та інвентаризації, наданні висновків за фактами виявлених порушень;
складає на підставі даних бухгалтерського обліку фінансову та бюджетну звітність, а також державну статистичну та іншу звітність (декларації) у порядку, установленому чинним законодавством;
розробляє план фінансового забезпечення діяльності Міністерства на плановий і наступні за плановим два бюджетні періоди;
готує пропозиції керівництву Мінекономрозвитку з питань ефективного використання фінансових ресурсів, розробляє положення про порядок преміювання та виплату надбавок, положення про заохочення, виплату матеріальної допомоги, нарахування заробітної плати та інших соціальних виплат, складання звітності щодо використання фонду заробітної плати;
розглядає скарги, заяви, пропозиції, які надходять від громадян та органів, установ і організацій, що належать до компетенції департаменту;
бере участь у роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки коштів і матеріальних цінностей;
розробляє та забезпечує здійснення заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни працівників департаменту, бухгалтерських служб підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку;
уживає заходів щодо усунення порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства;
проводить аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі зведеної звітності, щодо причин зростання дебіторської та кредиторської заборгованості, розробляє і здійснює заходи щодо стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості, організовує і проводить роботу з її списання відповідно до законодавства;
опрацьовує і візує проекти наказів та інших видів розпорядчих документів Міністерства з питань, що належать до компетенції департаменту;
здійснює поточний контроль за:
- дотриманням бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, їх реєстрації в органах Казначейства та здійсненням платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань;
- надходженням і використанням власних коштів бюджетної установи;
- веденням бухгалтерського обліку, складанням фінансової та бюджетної звітності, дотриманням бюджетного законодавства і національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку бухгалтерськими службами підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку;
- наявністю та переміщенням майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів та кошторисів, технічним станом і дотриманням правил експлуатації матеріальних цінностей, що передані структурним підрозділам апарату Мінекономрозвитку та матеріально відповідальним особам;
забезпечує:
- належне складання та подання до відповідних органів виконавчої влади зведеної фінансової звітності, здійснення контролю за достовірністю звітних даних, визначенням обсягів і строків подання оперативної, місячної, квартальної та річної фінансової звітності в терміни, установлені нормативно-правовими актами;
- постійне підвищення професійного рівня працівників шляхом самоосвіти, участі в семінарах з питань фінансування та бухгалтерського обліку і звітності, застосування міжнародних стандартів бухгалтерського обліку;
- проведення інвентаризації коштів, розрахунків і матеріальних цінностей та своєчасне визначення результатів інвентаризації і відображення її в обліку;
- планування та визначення норм забезпечення структурних підрозділів апарату Мінекономрозвитку матеріально-технічними засобами (канцелярськими товарами, папером, господарськими товарами, меблями, оргтехнікою тощо);
- відповідні структурні підрозділи Мінекономрозвитку даними бухгалтерського обліку та звітності для прийняття обґрунтованих управлінських рішень, складання економічно обґрунтованих калькуляцій собівартості послуг, що можуть надаватися за плату відповідно до законодавства, визначення можливих ризиків фінансово-господарської діяльності;
- дотримання вимог нормативно-правових актів щодо використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) і інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів стосовно проведення господарських операцій та інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, документів, розрахунків та інших статей балансу;
- дотримання порядку проведення розрахунків за товари, роботи та послуги, що закуповуються за бюджетні кошти;
- правильність і достовірність поданих документів для оформлення закордонних відряджень;
- правильність та достовірність оформлення інформації, унесеної до реєстрів бюджетних зобов'язань і бюджетних фінансових зобов'язань;
- повноту заповнення та достовірність документів, що формуються та подаються в процесі казначейського обслуговування;
- зберігання, оформлення та передавання до архіву оброблених первинних документів і облікових реєстрів, що є підставою для відображення в бухгалтерському обліку операцій та складення звітності;
- забезпечення користувачів у повному обсязі правдивою та неупередженою інформацією про фінансовий стан Мінекономрозвитку, результати його діяльності та рух бюджетних коштів;
- проведення перевірок додержання структурними підрозділами Мінекономрозвитку вимог законодавства про охорону праці.
3. Права департаменту
Департамент для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
отримувати від структурних підрозділів Мінекономрозвитку та підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління, необхідні відомості, довідки та інші матеріали, а також пояснення до них;
залучати спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій (за згодою їх керівників) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
скликати наради та утворювати робочі групи;
отримувати інформацію, документи і матеріали від центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій;
брати участь у нарадах, конференціях і семінарах з питань, що належать до компетенції департаменту.
4. Керівництво департаменту
4.1. Департамент очолює директор департаменту фінансової роботи та господарського забезпечення, головний бухгалтер (далі - директор департаменту), якого в установленому законодавством порядку призначає на посаду та звільняє з посади державний секретар Мінекономрозвитку.
4.2. Директор департаменту повинен мати ступінь вищої освіти не нижче магістра, досвід роботи на посадах державної служби
категорій "Б" чи
"В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років та вільно володіти державною мовою.
................Перейти до повного тексту