1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
01.08.2012 № 671
Про затвердження Порядку взаємодії між структурними підрозділами органів ДПС з питань реєстрації та обліку платників податків
Відповідно до статті 8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" , підпункту 11 пункту 4 та пункту 9 Положення про Державну податкову службу України , затвердженого Указом Президента України від 12 травня 2011 року № 584/2011, з метою налагодження дієвої взаємодії між структурними підрозділами органів ДПС при організації реєстрації та обліку платників податків та практичної реалізації Порядку обліку платників податків і зборів , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 р. за № 1562/20300,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії між структурними підрозділами органів ДПС з питань реєстрації та обліку платників податків, що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів ДПС України у разі необхідності внести зміни до розпорядчих документів відповідно до вимог цього наказу.
3. Визнати такими, що втратили чинність:
наказ ДПА України від 28.02.2007 р. № 110 "Про затвердження Порядку взаємодії між структурними підрозділами органів державної податкової служби з питань реєстрації та обліку платників податків";
наказ ДПА України від 19.12.2008 р. № 784 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо повноти охоплення обліком платників окремих видів податків";
наказ ДПА України від 26.11.2009 р. № 661 "Про внесення змін до Методичних рекомендацій щодо повноти охоплення обліком платників окремих видів податків";
наказ ДПА України від 10.12.2009 р. № 698 "Про внесення змін до Порядку взаємодії між структурними підрозділами органів державної податкової служби з питань реєстрації та обліку платників податків";
наказ ДПА України від 23.02.2010 р. № 100 "Про внесення змін до Порядку взаємодії між структурними підрозділами органів державної податкової служби з питань реєстрації та обліку платників податків";
пункт 1 наказу ДПА України від 07.10.2010 р. № 776 "Про внесення змін до деяких наказів ДПА України";
наказ ДПС України від 24.01.2012 р. № 61 "Про внесення Змін до Порядку взаємодії між структурними підрозділами органів ДПС з питань реєстрації та обліку платників податків".
4. Головам ДПС в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Окружної ДПС - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків ДПС забезпечити дотримання вимог цього наказу підпорядкованими органами ДПС.
<...>
В.о. Голови А. Головач
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
податкової
служби України
01.08.2012 № 671
ПОРЯДОК
взаємодії між структурними підрозділами органів ДПС з питань реєстрації та обліку платників податків
Загальні положення
Цим Порядком регулюються питання взаємодії та співпраці при організації обліку платників податків щодо якісного виконання взаємопов'язаних завдань і функцій між такими структурними підрозділами органів ДПС:
інформатизації та обліку платників податків;
оподаткування юридичних осіб;
оподаткування фізичних осіб;
податкової міліції;
погашення податкового боргу;
прогнозування, аналізу, обліку та звітності;
податкового контролю;
юридичним.
Працівникам структурних підрозділів органу ДПС, до посадових обов'язків яких входить взаємодія при організації реєстрації та обліку платників податків, забезпечується доступ до автоматизованої інформаційної системи облікових даних про платників податків (далі - АІС) із дотриманням нормативних документів щодо порядку надання доступу до інформаційних ресурсів органів ДПС.
Працівники структурних підрозділів органу ДПС при організації реєстрації та обліку платників податків в обов'язковому порядку дотримуються вимог Податкового кодексу України (далі - ПКУ) та нормативно-правових актів, що регламентують порядок реєстрації та обліку платників податків.
Основними нормативно-правовими актами з питань реєстрації та обліку платників податків є:
Порядок обліку платників податків і зборів , затверджений наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. № 1588, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 р. за № 1562/20300 (далі - Порядок обліку);
Порядок взаємодії суб'єктів інформаційного обміну щодо надання та використання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , затверджений наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, ДПА України, Державного комітету статистики України від 07.12.2005 р. № 121/560/406, постановою правління Пенсійного фонду України від 07.12.2005 р. № 23-3 , постановою правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 07.12.2005 р. № 368 , зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.12.2005 р. за № 1523/11803;
Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість , затверджене наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 р. № 1394, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 29.11.2011 р. за № 1369/20107, зі змінами (далі - Положення про ПДВ);
Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій , затверджене наказом ДПА України від 24.01.2011 р. № 37, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 09.02.2011 р. за № 161/18899 (далі - Положення про Реєстр неприбуткових).
У разі внесення змін до законодавчих та нормативно-правових актів, на які посилається цей Порядок, останній застосовується в частині, що не суперечить законодавчим та нормативно-правовим актам.
1. Взаємодія між структурними підрозділами при взятті на облік за основним місцем обліку платників податків
1.1. Взяття на облік договорів про спільну діяльність та договорів управління майном здійснюється з урахуванням таких особливостей.
1.1.1. Підрозділ інформатизації та обліку платників податків у день отримання від уповноваженої особи або управителя майном заяви за ф. № 1-ОПП та відповідних документів передає їх до підрозділу оподаткування юридичних осіб для надання висновку щодо поширення особливостей податкового обліку та оподаткування, визначених пунктом 153.14 статті 153 розділу III ПКУ (для договорів про спільну діяльність) або підпунктом 153.13.10 пункту 153.13 статті 153 розділу III ПКУ (для договорів управління майном). Висновок підписується начальником підрозділу оподаткування юридичних осіб та не пізніше наступного робочого дня з дня подання заяви за ф. № 1-ОПП надається до підрозділу інформатизації та обліку платників податків.
1.1.2. Якщо на договір поширюються особливості податкового обліку та оподаткування, визначені пунктом 153.13 або 153.14 статті 153 розділу III ПКУ, то у день отримання висновку підрозділ інформатизації та обліку платників здійснює взяття на облік такого договору з присвоєнням уповноваженій особі або управителю майна реєстраційного (облікового) номера для ведення податкового обліку за договором окремо від обліку результатів іншої господарської діяльності.
1.1.3. Якщо на договір не поширюються особливості податкового обліку та оподаткування, визначені пунктом 153.13 або 153.14 статті 153 розділу III ПКУ, то про це зазначається у висновку з відповідними обґрунтуваннями. У день отримання такого висновку підрозділ інформатизації та обліку платників податків направляє уповноваженій особі (управителю майна) мотивовану відмову у взятті на облік договору про спільну діяльність (договору управління майном). Відмова підписується керівником (заступником керівника) органу ДПС.
1.2. Взяття на облік відокремлених підрозділів іноземних компаній, організацій здійснюється з урахуванням таких особливостей.
1.2.1. Підрозділ інформатизації та обліку платників податків у день отримання від відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації заяви за ф. № 1-РПП або за ф. № 1-ОПП передає її до підрозділу оподаткування юридичних осіб для розгляду та прийняття рішення про реєстрацію (необхідність реєстрації) платником податку на прибуток. Заяви розглядаються підрозділом оподаткування юридичних осіб та не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання повертаються до підрозділу інформатизації та обліку платників податків із наданням відповідних висновків.
1.2.2. Якщо підрозділом оподаткування юридичних осіб прийнято рішення про реєстрацію постійного представництва нерезидента платником податку на прибуток, про що зазначається у заяві за ф. № 1-РПП (вказується прізвище, ім'я та по батькові працівника підрозділу оподаткування юридичних осіб, відповідального за прийняття рішення про реєстрацію постійного представництва платником податку на прибуток, проставляється підпис такої особи та зазначається дата), то у день повернення заяви за ф. № 1-РПП з відповідними відмітками підрозділу оподаткування юридичних осіб підрозділ інформатизації та обліку платників податків здійснює реєстрацію постійного представництва нерезидента як платника податку на прибуток. Якщо постійне представництво нерезидента береться на облік згідно з підпунктом 5.2.2 пункту 5.2 розділу V Порядку обліку , то при взятті його на облік підрозділ інформатизації та обліку платників податків присвоює реєстраційний (обліковий) номер платника податків.
1.2.3. Якщо підрозділом оподаткування юридичних осіб прийнято рішення про відмову в реєстрації постійного представництва нерезидента платником податку на прибуток, про що зазначається у заяві за ф. № 1-РПП (вказуються обґрунтовані причини неприйняття рішення про реєстрацію постійного представництва платником податку на прибуток, прізвище, ім'я та по батькові працівника підрозділу оподаткування юридичних осіб, яким прийнято рішення про відмову в реєстрації, проставляється підпис такої особи та зазначається дата), то у день повернення заяви за ф. № 1-РПП з відповідними відмітками підрозділу оподаткування юридичних осіб підрозділ інформатизації та обліку платників податків направляє постійному представництву нерезидента мотивовану відмову у реєстрації платником податку на прибуток. Відмова підписується керівником (заступником керівника) органу ДПС.
1.2.4. Заяви за ф. № 1-ОПП , подані відокремленими підрозділами іноземних компаній, організацій для взяття їх на облік в органах ДПС, розглядаються підрозділом оподаткування юридичних осіб на предмет необхідності реєстрації таких відокремлених підрозділів як платників податку на прибуток.
Якщо підрозділом оподаткування юридичних осіб надано висновок щодо необхідності реєстрації платником податку на прибуток, то у день повернення заяви за ф. № 1-ОПП із відповідними обґрунтуваннями підрозділ інформатизації та обліку платників податків направляє відокремленому підрозділу іноземної компанії, організації відмову у взятті на облік з пропозицією подати заяву за ф. № 1-РПП для реєстрації в органах ДПС платником податку на прибуток. Відмова підписується керівником (заступником керівника) органу ДПС.
Якщо підрозділом оподаткування юридичних осіб надано висновок, що відокремлений підрозділ іноземної компанії, організації не потрібно реєструвати в органах ДПС платником податку на прибуток, то у день повернення заяви за ф. № 1-ОПП із відповідним висновком підрозділ інформатизації та обліку платників податків здійснює взяття на облік такого відокремленого підрозділу. Якщо відокремлений підрозділ іноземної компанії, організації береться на облік згідно з пунктом 4.4 розділу IV Порядку обліку, то при взятті його на облік підрозділ інформатизації та обліку платників податків присвоює реєстраційний (обліковий) номер платника податків.
1.2.5. Після взяття на облік дані про взяті на облік відокремлені підрозділи іноземних компаній, організацій включаються до Реєстру платників податків - нерезидентів із відповідною ознакою: платник податку на прибуток або не зареєстрований платником податку на прибуток.
1.3. Після взяття на облік платника податків підрозділ інформатизації та обліку платників податків формує реєстраційну частину облікової справи платника податків.
Реєстраційні частини облікових справ платників податків - юридичних осіб зберігаються у підрозділі інформатизації та обліку платників податків, а також у разі наявності можуть зберігатися в окремо виділених архівах зі штатними архіваріусами. Облікові справи самозайнятих осіб зберігаються в підрозділі оподаткування фізичних осіб.
Документи, що стосуються договору про спільну діяльність, договору управління майном, зберігаються в обліковій справі уповноваженої особи, управителя майном.
1.4. За необхідності структурні підрозділи органу ДПС можуть сформувати за допомогою АІС переліки платників податків, взятих на облік за конкретний день та за обраний період, окремо для юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб (режим АІС: "Реєстри" - "Реєстр новоутворених платників податків").
2. Взаємодія між структурними підрозділами при взятті на облік за неосновним місцем обліку платників податків
2.1. Взяття на облік платників податків за неосновним місцем обліку здійснюється підрозділами інформатизації та обліку платників податків на підставі заяви за ф. № 1-ОПП або ф. № 5-ОПП з позначкою "облік за неосновним місцем обліку" та інших документів, отриманих від підрозділів оподаткування юридичних (фізичних) осіб, інших підрозділів. Останні підрозділи приймають рішення про взяття на облік, формують облікову справу платника податків за неосновним місцем обліку та комплектують її відповідно до вимог нормативно-правових актів щодо повноти охоплення обліком платників відповідних податків.
2.2. Облікові справи платників податків за неосновним місцем обліку разом із переліком таких справ (додаток 1) не пізніше наступного робочого дня від дня прийняття рішення про взяття на облік за неосновним місцем обліку передаються до підрозділу інформатизації та обліку платників податків для внесення інформації до Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб (далі - Єдиний банк даних юридичних осіб) та Реєстру самозайнятих осіб.
Підрозділ інформатизації та обліку платників податків зазначає на заяві за ф. № 1-ОПП або ф. № 5-ОПП дату взяття на облік платника податків в органі ДПС за неосновним місцем обліку.
2.3. Облікова справа платника податків за неосновним місцем обліку після внесення інформації до бази даних підрозділом інформатизації та обліку платників податків повертається відповідному галузевому підрозділу, а переліки з відміткою про повернення облікових справ зберігаються в підрозділі інформатизації та обліку платників податків.
Уся облікова справа платника податків за неосновним місцем обліку зберігається у відповідному галузевому підрозділі.
2.4. Органом ДПС за неосновним місцем обліку платнику податків може бути видане Повідомлення про взяття на облік за неосновним місцем обліку за ф. № 16-ОПП , яке формується підрозділом інформатизації та обліку платників податків. Таке повідомлення до його видачі має бути завізоване начальником відповідного галузевого підрозділу або мають бути отримані у підрозділі прогнозування, аналізу, обліку та звітності роздруковані картки особових рахунків, які свідчать про сплату податків.
2.5. За необхідності структурні підрозділи органу ДПС можуть сформувати за допомогою АІС переліки платників податків, взятих на облік за неосновним місцем обліку за конкретний день та за обраний період, окремо для юридичних осіб та самозайнятих осіб (режим АІС: "Реєстри" - "Реєстр платників податків за неосновним місцем обліку").
3. Взаємодія між структурними підрозділами при здійсненні обліку об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням (далі - об'єкти оподаткування)
3.1. Повідомлення за ф. № 20-ОПП , які подаються платником податків за місцезнаходженням об'єктів оподаткування (до органів ДПС за основним та неосновним місцем обліку), підрозділом інформатизації та обліку платників податків заносяться до АІС.
В органі ДПС за основним місцем обліку платника податків повідомлення за ф. № 20-ОПП зберігається в реєстраційній частині облікової справи платника податків, а в органі ДПС за неосновним місцем обліку - в обліковій справі платника податків за неосновним місцем обліку.
3.2. Якщо в повідомленні за ф. № 20-ОПП зазначено тип об'єкта оподаткування, який відсутній та не має ідентичного (схожого по суті) типу у рекомендованому довіднику об'єктів оподаткування, то підрозділ інформатизації та обліку платників податків ініціює внесення змін до довідника та до внесення відповідних змін вносить до АІС тип об'єкта оподаткування - "інший об'єкт".
Підрозділи інформатизації та обліку платників податків ДПС в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі у разі наявності узагальнюють пропозиції районів органів ДПС щодо доповнення довідника типів об'єктів оподаткування та надають відповідні пропозиції до ДПС України.
Після оновлення довідника типів об'єктів оподаткування підрозділ інформатизації та обліку платників податків вносить відповідні зміни до АІС (оновлює дані про тип об'єкта оподаткування у повідомленні за ф. № 20-ОПП).
3.3. Якщо повідомлення за ф. № 20-ОПП подано платником податків до органу ДПС за місцезнаходженням об'єктів оподаткування, але у такому органі ДПС платник податків не перебуває на обліку (за неосновним місцем обліку), то підрозділ інформатизації та обліку платників податків заносить повідомлення за ф. № 20-ОПП до АІС з ознакою того, що платник податків у даному органі ДПС не є платником податків, але має об'єкти оподаткування.
Такі повідомлення за ф. № 20-ОПП раз на тиждень передаються до підрозділу оподаткування юридичних (фізичних) осіб із зазначенням того, що платники податків не перебувають на обліку в даному органі ДПС.
За необхідності підрозділи оподаткування юридичних (фізичних) осіб вживають заходів щодо постановки на облік такого платника податків за неосновним місцем обліку згідно з розділом 2 цього Порядку.
Якщо у платника податків, який подав повідомлення за ф. № 20-ОПП, не виникає обов'язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на відповідній території, то підрозділ оподаткування юридичних (фізичних) осіб повертає повідомлення за ф. № 20-ОПП такого платника податків до підрозділу інформатизації та обліку платників податків з написом або штампом "Не підлягає взяттю на облік за неосновним місцем обліку", який засвідчується підписом та прізвищем, ім'ям, по батькові відповідної посадової особи підрозділу оподаткування юридичних (фізичних) осіб. Такі повідомлення зберігаються в підрозділі інформатизації та обліку платників податків.
3.4. Структурним підрозділам органу ДПС доступ до інформації про об'єкти оподаткування забезпечується засобами АІС.
Також засобами АІС органам ДПС за основним місцем обліку платників податків забезпечується доступ до інформації про об'єкти оподаткування, повідомлення про які надані платником податків до інших органів ДПС за місцезнаходженням таких об'єктів.
4. Взаємодія між структурними підрозділами при реєстрації платників податку на додану вартість
4.1. Для реєстрації особи як платника податку на додану вартість (далі - платник ПДВ) та видачі свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість за ф. № 2-ПДВ (далі - Свідоцтво) необхідно, щоб таку особу було взято на облік в органі ДПС за її зареєстрованим місцезнаходженням (місцем проживання) відповідно до Порядку обліку .
4.2. Для реєстрації особи платником ПДВ реєстраційна заява платника податку на додану вартість за ф. № 1-ПДВ (далі - Заява № 1-ПДВ) подається особисто такою фізичною особою або безпосередньо керівником або представником юридичної особи - платника (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та повноважень) до загального відділу (канцелярії).
З метою підтвердження достовірності відомостей про здійснення особою постачання товарів/послуг або відповідність особи вимогам, визначеним статтею 180 (щодо особи - платника ПДВ), пунктом 181.1 статті 181 (щодо обов'язкової реєстрації), пунктом 182.1 статті 182 (щодо добровільної реєстрації) та пунктом 183.7 статті 183 (щодо порядку подачі Заяви № 1-ПДВ) розділу V ПКУ, така особа відповідно до підпункту 20.1.6 пункту 20.1 статті 20 розділу I ПКУ, пункту 73.3 статті 73 розділу II ПКУ подає до органу ДПС виключно тільки ті документи, що підтверджують такі відомості.
4.3. Не пізніше наступного робочого дня після реєстрації як вхідної кореспонденції Заява № 1-ПДВ (з відповідною резолюцією керівництва) разом із додатками передається до підрозділу інформатизації та обліку платників податків для внесення даних із Заяви № 1-ПДВ до інформаційного фонду реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр) засобами Інформаційної системи центрального рівня "WEB-реєстрація платників ПДВ" (далі - ІС "WEB-реєстрація").
4.4. Підрозділ інформатизації та обліку платників податків протягом одного робочого дня від дня внесення даних із Заяви № 1-ПДВ до інформаційного фонду Реєстру встановлює, чи перебуває платник на обліку в органі ДПС, чи включені відомості про нього до ЄДР, чи відповідають дані про платника відомостям ЄДР, а також проводить перевірку реєстраційних (облікових) даних з Єдиного банку даних юридичних осіб районного рівня або Реєстру самозайнятих осіб районного рівня. З метою перевірки достовірності даних про заявника орган ДПС може звернутись до державного реєстратора за отриманням витягу з ЄДР, а також використати можливості інформаційних пошуково-довідкових систем органів ДПС, інших відомств та установ.
4.5. Реєстраційні (облікові) дані платника податків протягом одного робочого дня від дня внесення даних із Заяви № 1-ПДВ до інформаційного фонду Реєстру проходять звірку із даними Єдиного банку даних юридичних осіб центрального рівня або Реєстру самозайнятих осіб центрального рівня, а також ЄДР засобами програмного забезпечення ДПС України. За результатами звірки формуються електронні повідомлення про відповідність або невідповідність реєстраційних (облікових) даних платника податків, а також про ступінь ризику діяльності платника податків (із зазначенням відповідних ознак).
4.6. Якщо в Заяві № 1-ПДВ не зазначені обов'язкові реквізити, надані недостовірні або неповні дані, її не скріплено печаткою заявника, не підписано платником податків (для фізичних осіб), відповідальною особою платника податків (для юридичних осіб) чи особою, яка має документально підтверджене повноваження від платника податків щодо підпису Заяви № 1-ПДВ (нотаріально посвідчене доручення, наказ, протокол зборів тощо), відомості про платника податків не включені до ЄДР, то посадова особа підрозділу інформатизації та обліку платників податків наступного робочого дня після закінчення звірки даних Заяви № 1-ПДВ проставляє в розділі 15 Заяви № 1-ПДВ відмітку "Запропоновано подати нову заяву", зазначає короткий зміст причини, через яку не прийнято рішення про реєстрацію, дату, прізвище, ім'я та по батькові, що засвідчує підписом.
4.7. Якщо за результатами розгляду Заяви № 1-ПДВ та/або поданих документів встановлено, що особа не здійснює постачання товарів/послуг або не відповідає вимогам, визначеним статтею 180 (щодо особи - платника ПДВ), пунктом 181.1 статті 181 (щодо обов'язкової реєстрації), пунктом 182.1 статті 182 (щодо добровільної реєстрації), статті 183 розділу V ПКУ, або якщо існують обставини, які є підставою для анулювання реєстрації згідно із статтею 184 розділу V ПКУ, то посадова особа підрозділу інформатизації та обліку платників податків наступного робочого дня після закінчення звірки даних Заяви № 1-ПДВ проставляє в розділі 15 Заяви № 1-ПДВ відмітку "Відмовлено в реєстрації", зазначає короткий зміст причини, через яку не прийнято рішення про реєстрацію, дату, прізвище, ім'я та по батькові, що засвідчує підписом.
4.8. Якщо за результатами розгляду Заяви № 1-ПДВ та/або поданих документів встановлено, що особа відповідає умовам реєстрації платника ПДВ та щодо неї відсутні підстави для анулювання реєстрації як платника ПДВ, то посадова особа підрозділу інформатизації та обліку платників податків наступного робочого дня після закінчення звірки даних Заяви № 1-ПДВ приймає рішення про реєстрацію особи як платника ПДВ і проставляє в розділі 15 Заяви № 1-ПДВ відмітку "Прийнято рішення про реєстрацію", зазначає дату, прізвище, ім'я та по батькові, що засвідчує підписом.
4.9. Якщо підрозділ інформатизації та обліку платників податків не може самостійно прийняти рішення про реєстрацію платника ПДВ, пакет документів (разом із результатами звірки реєстраційних (облікових) даних платника податків та ступенем ризику його діяльності) наступного робочого дня після закінчення звірки даних Заяви № 1-ПДВ передається до підрозділу оподаткування юридичних (фізичних) осіб виключно з метою підтвердження дотримання критеріїв, визначених пунктом 181.1 статті 181 (щодо перевищення 300 тис.грн. загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, при обов'язковій реєстрації) або пунктом 182.1 статті 182 (щодо провадження особою оподатковуваних операцій при добровільній реєстрації) розділу V ПКУ.
4.10. Посадова особа підрозділу оподаткування юридичних (фізичних) осіб протягом одного робочого дня від дня отримання пакета документів підрозділом визначає відповідність критеріям, встановленим пунктом 181.1 статті 181 або пунктом 182.1 статті 182 розділу V ПКУ, та передає пакет документів до підрозділу інформатизації та обліку платників податків разом з висновком щодо дотримання/недотримання зазначених критеріїв у довільній формі.
4.11. Посадовим особам органу ДПС забороняється при розгляді Заяви № 1-ПДВ висунення будь-яких інших, не визначених статтями 180 - 183 розділу V ПКУ, передумов щодо реєстрації особи як платника ПДВ: дослідження питання дотримання законодавства про працю та нарахування заробітної плати, забезпечення платника працівниками, наявність фінансового плану, обстеження приміщень та відповідності умов проведення господарської діяльності, наявність та обсяги земельних ділянок (за виключенням особи, яка прагне зареєструватись як суб'єкт спеціального режиму оподаткування та вид діяльності якої свідчить про обов'язкову потребу у земельній ділянці) тощо.
4.12. Якщо у розділі 15 Заяви № 1-ПДВ наявна відмітка "Прийнято рішення про реєстрацію" і відсутні відмітки "Запропоновано подати нову заяву" та "Відмовлено в реєстрації", посадова особа підрозділу інформатизації та обліку платників податків, відповідальна за внесення даних до електронної бази, вносить засобами ІС "WEB-реєстрація" до інформаційного фонду Реєстру ознаку про готовність Заяви № 1-ПДВ до обробки, а у розділі 15 Заяви № 1-ПДВ зазначає дату, прізвище, ім'я та по батькові, що засвідчує підписом.
4.13. Якщо у розділі 15 Заяви № 1-ПДВ наявна відмітка "Запропоновано подати нову заяву" або "Відмовлено в реєстрації", орган ДПС протягом 5 робочих днів від дати надходження Заяви № 1-ПДВ до органу ДПС звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову Заяву N 1-ПДВ (із зазначенням підстав неприйняття попередньої) або із письмовою вмотивованою відмовою, яка в обов'язковому порядку погоджується керівником підрозділу оподаткування юридичних (фізичних) осіб (у разі відсутності висновку підрозділу оподаткування юридичних (фізичних) осіб щодо дотримання/недотримання критеріїв). Проект листа органу ДПС готується посадовою особою підрозділу інформатизації та обліку платників податків.
4.14. У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника ПДВ підрозділ інформатизації та обліку платників податків видає платнику (представнику платника) або відправляє поштою (з повідомленням про вручення) Свідоцтво не пізніше наступного робочого дня після бажаного (запланованого) дня реєстрації платника ПДВ, зазначеного у Заяві № 1-ПДВ, або протягом 5 робочих днів від дати надходження Заяви № 1-ПДВ до органу ДПС, якщо бажаний (запланований) день реєстрації у Заяві № 1-ПДВ не зазначено чи такий день настає раніше дати, що припадає на останній день строку, встановленого для реєстрації платника ПДВ органом ДПС. Якщо бажаний (запланований) день реєстрації, зазначений у Заяві № 1-ПДВ, настає після завершення 5 робочих днів від дати надходження Заяви № 1-ПДВ до органу ДПС, підрозділ інформатизації та обліку платників податків видає платнику (представнику платника) або відправляє поштою (з повідомленням про вручення) Свідоцтво не пізніше бажаного (запланованого) дня реєстрації платника ПДВ, зазначеного у Заяві № 1-ПДВ.
Дані про прийняті до розгляду Заяви № 1-ПДВ з поміткою про результати розгляду (зареєстровано, відмовлено в реєстрації, запропоновано подати нову заяву) та видачі Свідоцтва фіксуються у Журналі реєстрації платників податку на додану вартість за ф. № 2-РЖ , який ведеться у підрозділі інформатизації та обліку платників податків.
4.15. Якщо орган ДПС або пошта не може вручити платнику ПДВ Свідоцтво у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти таке Свідоцтво, незнаходженням за місцезнаходженням (місцем проживання) платника ПДВ, то посадова особа підрозділу інформатизації та обліку платників податків на підставі інформації загального відділу (канцелярії) або іншої інформації оформляє довідку, у якій вказує причину, що призвела до неможливості вручення Свідоцтва. Така довідка разом із Свідоцтвом зберігаються в обліковій справі (реєстраційній частині) платника податків. Стосовно кожного платника податків, за яким виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання), підрозділ інформатизації та обліку платників податків готує та передає до підрозділу податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків згідно з пунктом 7.2 розділу 7 цього Порядку. У цьому разі платник ПДВ чи представник платника може отримати Свідоцтво в органі ДПС у будь-який час до дати анулювання реєстрації.
4.16. Заміна Свідоцтв платникам ПДВ при перереєстрації, у тому числі пов'язаній із включенням/невключенням до Реєстру великих платників податків на наступний рік, або зміні місцезнаходження (місця проживання) здійснюється в такому самому порядку, як і при реєстрації.
4.17. Реєстрація (перереєстрація) сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування здійснюється у порядку, визначеному для реєстрації (перереєстрації) платника ПДВ на загальних підставах, з урахуванням того, що:
платником подається заява про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість за ф. № 1-РС ;
посадова особа підрозділу оподаткування юридичних (фізичних) осіб визначає відповідність критеріям, встановленим статтею 209 розділу V ПКУ;
платнику видається свідоцтво про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість за ф. № 2-РС .
4.18. Для засвідчення копій Свідоцтва платник ПДВ подає до підрозділу інформатизації та обліку платників податків заяву про засвідчення копій свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість за ф. № 2-РК , додає відповідну кількість копій Свідоцтва та при поданні заяви пред'являє оригінал Свідоцтва.
4.19. Якщо за результатами звірки з базами даних встановлено, що дані про платника ПДВ, що вказуються у Свідоцтві, змінилися, не відповідають даним Реєстру або якщо Свідоцтво підлягає заміні згідно з Положенням про ПДВ, платнику може бути відмовлено у засвідченні копій Свідоцтва.
4.20. Копії Свідоцтва оформлюються відповідно до порядку засвідчення копії довідки про взяття на облік платника податків за ф. № 4-ОПП , підписуються відповідальною особою підрозділу інформатизації та обліку платників податків та засвідчуються печаткою підрозділу. Факт видачі копій Свідоцтва фіксується у журналі реєстрації платників податку на додану вартість за ф. № 2-РЖ .
4.21. Засвідчені копії Свідоцтва, що зіпсовані, зношені або перестали використовуватись платником ПДВ, можуть бути повернені платником ПДВ у будь-який час разом із супровідним листом через загальний відділ (канцелярію) до підрозділу інформатизації та обліку платників податків.
4.22. У разі втрати засвідчених копій Свідоцтва платник ПДВ письмово повідомляє орган ДПС про втрату таких копій та надає до підрозділу інформатизації та обліку платників податків пояснювальну записку за підписом платника ПДВ (для фізичних осіб) або керівника платника ПДВ (для юридичних осіб).
4.23. Інформація щодо кількості засвідчених та виданих копій Свідоцтва, повернених та втрачених засвідчених копій Свідоцтва вноситься підрозділом інформатизації та обліку платників податків до районного рівня Реєстру.
4.24. Заяви за ф. № 1-ПДВ з будь-якими позначками, корінці Свідоцтва, довідки про неможливість вручення Свідоцтва, довіреності - у разі одержання Свідоцтва особою за довіреністю або повідомлення про вручення - у разі направлення Свідоцтва поштою, заяви про видачу засвідчених копій Свідоцтва, документи, що додані до таких заяв, повідомлення і пояснювальні записки щодо Свідоцтва чи його засвідчених копій та інші документи щодо реєстрації платника ПДВ - юридичної особи зберігаються в обліковій справі (реєстраційній частині) платника податків у підрозділі інформатизації та обліку платників податків, а платника ПДВ - фізичної особи - в обліковій справі у підрозділі оподаткування фізичних осіб.
4.25. Заява про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за ф. № 3-ПДВ (далі - Заява № 3-ПДВ) разом із Свідоцтвом та всіма засвідченими копіями Свідоцтва направляється особою на адресу органу ДПС з повідомленням про вручення або подається особисто такою фізичною особою або безпосередньо керівником або представником юридичної особи - платника (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та повноважень) до загального відділу (канцелярії).
4.26. Не пізніше наступного робочого дня після реєстрації як вхідної кореспонденції Заява № 3-ПДВ (з відповідною резолюцією керівництва) разом із додатками до неї передається до підрозділу інформатизації та обліку платників податків.
Підрозділ інформатизації та обліку платників податків протягом одного робочого дня від дня отримання Заяви № 3-ПДВ підрозділом встановлює, чи перебуває платник на обліку в органі ДПС, чи включені відомості про нього до ЄДР, чи відповідають дані про платника відомостям ЄДР, а також проводить перевірку реєстраційних (облікових) даних з Єдиного банку даних юридичних осіб районного рівня або Реєстру самозайнятих осіб районного рівня.
4.27. Якщо в пакеті документів відсутні Свідоцтво та/або всі засвідчені копії Свідоцтва, посадова особа підрозділу інформатизації та обліку платників податків у триденний строк після реєстрації Заяви № 3-ПДВ органом ДПС проставляє у розділі 5 Заяви № 3-ПДВ відмітку "Заяву не прийнято до розгляду", зазначає короткий зміст причини, через яку не прийнято рішення про анулювання, дату, прізвище, ім'я та по батькові, що засвідчує підписом, та не пізніше ніж у десятиденний строк після реєстрації Заяви № 3-ПДВ органом ДПС письмово повідомляє про це заявника.
4.28. Якщо в Заяві № 3-ПДВ не зазначені обов'язкові реквізити, надані недостовірні або неповні дані, її не скріплено печаткою заявника, не підписано заявником (для фізичних осіб), відповідальною особою заявника (для юридичних осіб) чи особою, яка має документально підтверджене повноваження щодо підпису Заяви № 3-ПДВ від особи, яка прийняла рішення про анулювання реєстрації платником ПДВ (нотаріально посвідчене доручення, наказ, протокол зборів тощо), то посадова особа підрозділу інформатизації та обліку платників податків у триденний строк після реєстрації Заяви № 3-ПДВ органом ДПС проставляє у розділі 5 Заяви № 3-ПДВ відмітку "Запропоновано подати нову заяву", зазначає короткий зміст причини, через яку не прийнято рішення про реєстрацію, дату, прізвище, ім'я та по батькові, що засвідчує підписом, та не пізніше ніж у десятиденний строк після реєстрації Заяви № 3-ПДВ органом ДПС звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову Заяву № 3-ПДВ (із зазначенням підстав неприйняття попередньої).
4.29. Заява № 3-ПДВ платника податку - юридичної особи разом із додатками та копією відповіді заявнику зберігаються в обліковій справі (реєстраційній частині) платника податків у підрозділі інформатизації та обліку платників податків, а платника податку - фізичної особи - в обліковій справі у підрозділі оподаткування фізичних осіб.
4.30. Якщо підрозділом інформатизації та обліку платників податків не виявлено підстав для неприйняття Заяви № 3-ПДВ до розгляду органом ДПС та пропозиції подати нову Заяву № 3-ПДВ, то Заява № 3-ПДВ разом із додатками до неї у триденний строк після реєстрації Заяви № 3-ПДВ органом ДПС передається до підрозділу оподаткування юридичних (фізичних) осіб.
4.31. Якщо за результатами розгляду Заяви № 3-ПДВ встановлено, що платником ПДВ не дотримано вимоги щодо обов'язкового визначення податкових зобов'язань по товарах/послугах, необоротних активах, суми ПДВ щодо яких були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності відповідно до пункту 184.7 статті 184 розділу V ПКУ, а також щодо сплати податкових зобов'язань за наслідками останнього податкового періоду (виключно для випадків, передбачених підпунктами "а", "б" пункту 184.1 статті 184 розділу V ПКУ), то посадова особа підрозділу оподаткування юридичних (фізичних) осіб у шестиденний строк після реєстрації Заяви № 3-ПДВ органом ДПС проставляє у розділі 5 Заяви № 3-ПДВ відмітку "Запропоновано подати нову заяву", зазначає короткий зміст причини, через яку не прийнято рішення про анулювання реєстрації, дату, прізвище, ім'я та по батькові, що засвідчує підписом, та не пізніше ніж у десятиденний строк після реєстрації Заяви № 3-ПДВ органом ДПС звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову Заяву № 3-ПДВ після виконання відповідних вимог.
4.32. У разі відсутності законних підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ або якщо особа відповідає критеріям, згідно з якими реєстрація платником ПДВ є обов'язковою, посадова особа підрозділу оподаткування юридичних (фізичних) осіб у шестиденний строк після реєстрації Заяви № 3-ПДВ органом ДПС проставляє у розділі 5 Заяви № 3-ПДВ відмітку "Відмовлено в анулюванні реєстрації", зазначає короткий зміст причини, через яку не прийнято рішення про анулювання реєстрації, дату, прізвище, ім'я та по батькові, що засвідчує підписом, не пізніше ніж у десятиденний строк після реєстрації Заяви № 3-ПДВ органом ДПС надає заявнику письмову вмотивовану відмову та повертає Свідоцтво разом із засвідченими копіями Свідоцтва під розписку платника ПДВ (представника платника) або направляє поштовим відправленням з післяплатою за рахунок такого платника ПДВ.
4.33. Заява № 3-ПДВ платника податку - юридичної особи разом із додатками та копією відповіді (письмового пояснення) заявнику передаються до підрозділу інформатизації та обліку платників податків для зберігання в обліковій справі (реєстраційній частині) платника податків, а платника податку - фізичної особи - долучаються підрозділом оподаткування фізичних осіб до облікової справи платника податків.
4.34. Якщо за результатами розгляду Заяви № 3-ПДВ встановлено, що платник ПДВ відповідає вимогам пункту 184.1 статті 184 розділу V ПКУ та ним дотримано вимоги щодо обов'язкового визначення податкових зобов'язань по товарах/послугах, необоротних активах, суми ПДВ щодо яких були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності відповідно до пункту 184.7 статті 184 розділу V ПКУ, а також сплати податкових зобов'язань за наслідками останнього податкового періоду (виключно для випадків, передбачених підпунктами "а", "б" пункту 184.1 статті 184 розділу V ПКУ), то посадова особа підрозділу оподаткування юридичних (фізичних) осіб у шестиденний строк після реєстрації Заяви № 3-ПДВ органом ДПС проставляє у розділі 5 Заяви № 3-ПДВ відмітку "Прийнято рішення про анулювання реєстрації" та дату анулювання реєстрації платника ПДВ, зазначає дату, прізвище, ім'я та по батькові, що засвідчує підписом.
Бланк Свідоцтва та засвідчені копії Свідоцтва анулюються підрозділом оподаткування юридичних (фізичних) осіб шляхом перекреслення та внесення напису "анульовано "___" ____________ 20__ р.".
4.35. Не пізніше 10 год. 00 хв. наступного робочого дня від дня прийняття рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ пакет документів передається до підрозділу інформатизації та обліку платників податків.
Посадова особа підрозділу інформатизації та обліку платників податків, відповідальна за внесення даних до електронної бази, протягом одного робочого дня від дня отримання пакета документів підрозділом вносить засобами ІС "WEB-реєстрація" до інформаційного фонду Реєстру дані із Заяви № 3-ПДВ та ознаку про готовність Заяви № 3-ПДВ до обробки, а у розділі 5 Заяви № 3-ПДВ зазначає дату, прізвище, ім'я та по батькові, що засвідчує підписом.
Протягом трьох робочих днів після дня анулювання реєстрації платника ПДВ посадова особа підрозділу інформатизації та обліку платників податків письмово повідомляє платника про анулювання його реєстрації як платника ПДВ.
Заява № 3-ПДВ платника податку - юридичної особи разом із додатками долучається підрозділом інформатизації та обліку платників податків до облікової справи (реєстраційної частини) платника податків, а платника податку - фізичної особи - передається до підрозділу оподаткування фізичних осіб для зберігання в обліковій справі платника податків.
4.36. Не пізніше наступного робочого дня після виключення платників ПДВ з Реєстру підрозділ інформатизації та обліку платників податків формує перелік таких платників та передає його до підрозділу прогнозування, аналізу, обліку та звітності.
4.37. Анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою органу ДПС відбувається на підставі рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за ф. № 6-РПДВ (далі - Рішення № 6-РПДВ), складеного відповідною комісією та затвердженого керівником органу ДПС. Склад цієї комісії затверджується розпорядженням відповідного органу ДПС, головою комісії призначається заступник керівника органу ДПС, який відповідно до розподілу обов'язків є куратором підрозділів оподаткування юридичних (фізичних) осіб, або керівник підрозділу оподаткування юридичних (фізичних) осіб.
У разі неподання платником ПДВ Заяви № 3-ПДВ за наявності законодавчих підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ пропозиції та відповідні матеріали комісії з анулювання реєстрації платників ПДВ надають:
1) підрозділи інформатизації та обліку платників податків щодо платників ПДВ:
які ліквідуються за власним бажанням чи за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб'єкта господарювання);
які ліквідовані або термін дії Свідоцтва яких закінчився (дія яких припинена);
установчі документи яких за рішенням суду визнані недійсними (у разі надходження відповідних відомостей з ЄДР або рішення суду до підрозділу);
щодо яких в ЄДР наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання);
щодо яких в ЄДР наявний запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу;
2) підрозділи погашення податкового боргу щодо платників ПДВ, стосовно яких господарським судом винесено ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута;
3) підрозділи оподаткування юридичних (фізичних) осіб щодо платників ПДВ, які:
зареєстровані як платники єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати ПДВ;
протягом дванадцяти послідовних податкових місяців не подають органу ДПС декларації з ПДВ та/або подають таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту;
звільнені від сплати ПДВ чи їх податкову реєстрацію анульовано (скасовано, визнано недійсною) за рішенням суду;
померли, їх оголошено померлими, визнано недієздатними або безвісно відсутніми, обмежено їх цивільну дієздатність;
4) юридичні підрозділи щодо платників ПДВ, установчі документи яких визнані рішенням суду недійсними.
4.38. Стосовно кожного платника податків, реєстрація якого підлягає анулюванню, відповідним підрозділом готується проект Рішення № 6-РПДВ , який разом з документами, що підтверджують наявність підстав для анулювання реєстрації, передається до комісії з проведення анулювання реєстрації платників ПДВ.
4.39. Комісія розглядає надані пропозиції та приймає рішення щодо анулювання реєстрації платників ПДВ.
Якщо комісією приймається рішення про відсутність підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою органу ДПС або необхідність доукомплектування документів, такі документи повертаються до підрозділу, який їх готував.
Якщо комісією приймається рішення про наявність підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою органу ДПС, голова та члени комісії підписують Рішення№ 6-РПДВ та подають його на затвердження керівнику органу ДПС.
4.40. Рішення № 6-РПДВ (у двох примірниках) разом із підтверджуючими документами у день затвердження передається комісією з анулювання до відповідного підрозділу для:
реєстрації його у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за ф. № 6-РЖ ;
надсилання одного примірника Рішення № 6-РПДВ (протягом трьох робочих днів після дня анулювання) за місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків, вказаним у Свідоцтві , або за наявності відомостей про комісію з припинення (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію) або ліквідатора платника податків - за місцезнаходженням комісії. Примірник Рішення № 6-РПДВ уважається надісланим (врученим) платнику ПДВ, якщо його надіслано листом з повідомленням про вручення або передано під розписку самому платнику ПДВ чи представнику платника;
передачі другого примірника Рішення № 6-РПДВ разом із підтвердними документами (не пізніше наступного робочого дня після його затвердження) до підрозділу інформатизації та обліку платників податків. Посадова особа підрозділу інформатизації та обліку платників податків, відповідальна за ведення Реєстру, протягом одного робочого дня від дня отримання другого примірника Рішення № 6-РПДВ підрозділом вносить засобами ІС "WEB-реєстрація" до інформаційного фонду Реєстру дані із Рішення № 6-РПДВ та ознаку про готовність Рішення № 6-РПДВ до обробки, а на зворотному боці другого аркуша зазначає дату виключення платника із Реєстру, а також дату, прізвище, ім'я та по батькові, що засвідчує підписом.
Другий примірник Рішення № 6-РПДВ щодо платника податку - юридичної особи разом із додатками долучається підрозділом інформатизації та обліку платників податків до облікової справи (реєстраційної частини) платника податків.
Другий примірник Рішення № 6-РПДВ щодо платника податку - фізичної особи разом із додатками передається до підрозділу оподаткування фізичних осіб для зберігання в обліковій справі платника податків.
4.41. Не пізніше наступного робочого дня після виключення платників ПДВ з Реєстру підрозділ інформатизації та обліку платників податків формує перелік таких платників та передає його до підрозділу прогнозування, аналізу, обліку та звітності.
4.42. Якщо орган ДПС або пошта не може вручити платнику ПДВ примірник Рішення № 6-РПДВ у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти такий примірник Рішення № 6-РПДВ, незнаходженням за місцезнаходженням (місцем проживання) платника ПДВ, то посадова особа відповідного підрозділу на підставі інформації загального відділу (канцелярії) або іншої інформації оформляє довідку, у якій вказує причину, що призвела до неможливості вручення примірника Рішення № 6-РПДВ. Примірник Рішення № 6-РПДВ передається до підрозділу інформатизації та обліку платників податків (по юридичних особах) чи підрозділу оподаткування фізичних осіб (по фізичних особах - підприємцях) для зберігання в обліковій справі (реєстраційній частині) платника податків. У цьому разі платник чи представник платника може отримати примірник рішення в органі ДПС у будь-який час у разі письмового або усного звернення до органу ДПС.
4.43. Загальний відділ (канцелярія) передає до підрозділу інформатизації та обліку платників податків повернуті платниками бланки Свідоцтв та засвідчені копії Свідоцтв (разом із супровідними листами) для їх анулювання шляхом перекреслення та внесення напису "анульовано "___" ____________ 20__ р.". Свідоцтва та засвідчені копії Свідоцтв зберігаються в облікових справах (реєстраційних частинах) платників податків - юридичних осіб або долучаються до облікових справ платників податків - фізичних осіб.
5. Взаємодія між структурними підрозділами при реєстрації неприбуткових установ та організацій
5.1. Реєстрація установи, організації як неприбуткової здійснюється згідно із Положенням про Реєстр неприбуткових за умови перебування її на обліку в органі ДПС. Для реєстрації організація або установа подає до органу ДПС реєстраційна заяву платника податку за ф. № 1-РН , яка реєструється в канцелярії як вхідний документ на загальних підставах. Після реєстрації заява передається до підрозділу оподаткування юридичних осіб для прийняття рішення про включення платника податків до Реєстру неприбуткових організацій та установ (далі - Реєстр). Підрозділ оподаткування юридичних осіб веде окремий журнал обліку заяв за ф. № 1-РН (додаток 2).
5.2. За результатами розгляду реєстраційної заяви за ф. № 1-РН можуть бути прийняті рішення за формою згідно з додатком 2 до Положення про Реєстр неприбуткових (далі - Рішення) про:
внесення, повторне внесення неприбуткової установи або організації до Реєстру;
відмову у внесенні неприбуткової установи або організації до Реєстру;
присвоєння неприбутковій установі або організації іншої ознаки неприбутковості.
5.3. Рішення готується підрозділом оподаткування юридичних осіб у двох примірниках: перший надається неприбутковій установі або організації, другий передається для зберігання в реєстраційній частині облікової справи платника податків разом із реєстраційною заявою за ф. № 1-РН. У розділі 8 реєстраційної заяви вказуються прізвище, ім'я та по батькові працівника підрозділу оподаткування юридичних осіб, відповідального за реєстрацію, проставляється підпис такої особи та зазначається дата.
5.4. Якщо підрозділом оподаткування юридичних осіб прийнято рішення про внесення (повторне внесення) установи або організації до Реєстру або присвоєння неприбутковій установі або організації іншої ознаки неприбутковості, то підрозділ інформатизації та обліку платників податків заносить відповідні дані до Реєстру та проставляє у розділі 8 реєстраційної заяви відмітку про внесення до АІС.
5.5. Виключення неприбуткової установи або організації з Реєстру відбувається на підставі Рішення органу ДПС у разі порушення неприбутковою установою або організацією норм ПКУ та інших законодавчих актів про неприбуткові організації, а також за власним рішенням неприбуткової установи або організації, відповідно до розділу IV Положення про Реєстр неприбуткових або у разі ліквідації.
5.6. Після прийняття рішення про виключення установи (організації) із Реєстру підрозділ оподаткування юридичних осіб готує та надсилає це рішення платнику податків. Другий примірник такого рішення передається до підрозділу інформатизації та обліку платників податків, на підставі якого підрозділ інформатизації та обліку платників податків вносить до Реєстру відомості про виключення установи або організації з Реєстру шляхом зазначення дати скасування наданої їй ознаки неприбуткової установи або організації. Датою скасування ознаки неприбутковості є дата рішення про виключення із Реєстру.
5.7. Після внесення даних до Реєстру на копії рішення про виключення із Реєстру зазначається: "Скасовано ознаку неприбутковості в Реєстрі", прізвище та ініціали працівника, який вводив дані в АІС, ставиться дата та підпис такого працівника. Копія рішення про виключення із Реєстру зберігається в реєстраційній частині облікової справи платника податків.
5.8. Якщо платник податків, зареєстрований як неприбуткова установа або організація, здійснив державну реєстрацію зміни найменування (назви), організаційно-правової форми, змін до установчих документів, був перепідпорядкований чи реорганізований (у тому числі і для бюджетних організацій), то підрозділ інформатизації та обліку платників податків по мірі надходження інформації інформує про такі зміни підрозділ оподаткування юридичних осіб для розгляду питання подальшого перебування платника в Реєстрі. Контроль за поданням платником податків заяви за ф. № 1-РН з позначкою "Зміни" чи "Доповнення" здійснює підрозділ оподаткування юридичних осіб.
6. Взаємодія між структурними підрозділами для забезпечення повноти обліку платників податків та достовірності (зміни) облікових даних платників податків
6.1. Якщо будь-яким підрозділом органу ДПС за інформацією від іншого державного органу чи при виконанні власних функцій виявляється фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність, що є зареєстрованою, але не перебуває на обліку в органі ДПС (наприклад: підрозділом податкового контролю при проведенні перевірки юридичної особи "А" виявлено, що підприємству "А" були надані адвокатські послуги адвокатом Івановим, при цьому адвокат Іванов має свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю та здійснює адвокатську діяльність індивідуально, але на обліку в органі ДПС як самозайнята особа - адвокат не перебуває), то такий підрозділ інформує про це підрозділ інформатизації та обліку платників податків, який повідомляє таку особу про необхідність подання заяви для взяття на облік. Якщо у двадцятиденний строк від дня направлення повідомлення така самозайнята особа не подає заяви для взяття на облік, підрозділ інформатизації та обліку платників податків направляє до підрозділу податкової міліції запит щодо встановлення місця проживання (місця ведення діяльності), а також відомості про таку самозайняту особу для реалізації покладених законом повноважень.
6.2. З метою забезпечення достовірності реєстраційних даних платників податків підрозділи органу ДПС, які здійснюють перевірки платників податків, зобов'язані протягом 5 робочих днів після закінчення перевірки надати до підрозділу інформатизації та обліку платників податків інформацію про виявлені в процесі перевірки розбіжності облікових відомостей з інформацією Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб у вигляді довідки, сформованої засобами АІС "Аудит" після внесення фактичних даних про платника податків, установлених під час перевірки.
7. Взаємодія між структурними підрозділами при встановленні місцезнаходження платників податків
7.1. Працівниками органу ДПС при виконанні службових обов'язків, визначених пунктом 12.2 розділу XII Порядку обліку , здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків.
7.2. Щодо кожного платника податків, за яким виявлено відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясовано фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу ДПС, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за формою та у порядку, згідно з Положенням про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків , затвердженим наказом ДПА України від 17.05.2010 р. № 336 (далі - Положення № 336).
7.3. Про результати роботи із встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків підрозділ податкової міліції у строки та за формою, що затверджені Положенням № 336, повідомляє підрозділ, що ініціював запит, та копію надає підрозділу інформатизації та обліку платників податків для долучення до реєстраційної частини облікової справи платника податків.
7.4. Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу ДПС приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. № 18-ОПП . Рішення готується за формою, встановленою у додатку 3, з урахуванням вимог наказу ДПС України від 28.10.2011 р. № 97 "Щодо упередження безпідставної ліквідації платників податків "ризикових" категорій шляхом процедури банкрутства". Повідомлення за ф. № 18-ОПП формується та направляється до відповідного державного реєстратора підрозділом інформатизації та обліку платників податків.

................
Перейти до повного тексту