1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
РІШЕННЯ
05.04.2018 № 611
( Рішення втратило чинність на підставі Наказу Національного агентства з питань запобігання корупції № 30/20 від 05.02.2020 )
Про внесення змін до Регламенту Національного агентства з питань запобігання корупції
Відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про запобігання корупції" Національне агентство з питань запобігання корупції ВИРІШИЛО:
1. Внести зміни до Регламенту Національного агентства з питань запобігання корупції, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 12 квітня 2016 року № 1 (зі змінами), виклавши його в новій редакції, що додається.
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Голову Національного агентства з питань запобігання корупції Мангула О.А.

Голова

О.А. Мангул
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національного
агентства з питань
запобігання корупції
12.04.2016 № 1
(у редакції рішення
Національного агентства
з питань запобігання корупції
05.04.2018 № 611)
РЕГЛАМЕНТ
Національного агентства з питань запобігання корупції
Розділ I. Загальні положення
1.1. Регламент Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Регламент) встановлює порядок організації діяльності Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство), пов'язаної з виконанням покладених на Національне агентство завдань відповідно до законодавства України.
Питання діяльності апарату Національного агентства, повноваження його посадових осіб, порядок взаємодії структурних підрозділів тощо - визначаються Положенням про апарат Національного агентства, яке затверджується рішенням Національного агентства.
Питання діяльності самостійних структурних підрозділів апарату Національного агентства регламентуються окремими положеннями, які затверджуються рішеннями Національного агентства.
1.2. Національне агентство у своїй діяльності керується Конституцією України, міжнародними договорами, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, Законом України "Про запобігання корупції" та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими нормативно-правовими актами.
1.3. Національне агентство є відповідальним перед Верховною Радою України і підконтрольним їй та підзвітним Кабінету Міністрів України.
Національне агентство у процесі реалізації своїх повноважень, визначених Законом України "Про запобігання корупції", взаємодіє з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, громадянами у спосіб, визначений законодавством України.
1.4. Діяльність Національного агентства є гласною та прозорою, що забезпечується шляхом відкритості засідань Національного агентства, можливістю їх он-лайн трансляції в мережі Інтернет (крім обмежень, визначених законодавством України), регулярним розміщенням інформації про діяльність Національного агентства на офіційному веб-сайті в мережі Інтернет, а також співпраці з Громадською радою при Національному агентстві, інститутами громадянського суспільства, засобами масової інформації, міжнародними організаціями тощо. Інформація про діяльність Національного агентства надається громадянам, іншим заінтересованим суб'єктам відповідно до законодавства України.
Розділ II. Організаційні засади діяльності Національного агентства
2.1. Національне агентство є колегіальним органом, до складу якого входить п'ять членів. Національне агентство є правомочним з моменту призначення більше половини його загального кількісного складу. Принцип колегіальності у роботі Національного агентства полягає у спільному (колективному) обговоренні та прийнятті рішення з питання, яке винесено у встановленому порядку на засідання Національного агентства.
Національне агентство реалізує свої повноваження колегіально або через уповноважених осіб.
2.2. Національне агентство у межах своїх повноважень приймає рішення, організовує і контролює їх виконання.
Національне агентство приймає рішення у вигляді нормативно-правових актів, актів індивідуального, оперативно-розпорядчого, рекомендаційного, роз'яснювального, інформаційного характеру.
Члени Національного агентства, службовці та працівники його апарату не можуть діяти всупереч прийнятим рішенням Національного агентства.
2.3. Голова Національного агентства обирається на засіданні Національного агентства строком на два роки з числа його членів. Одна і та ж сама особа не може обіймати цю посаду два строки підряд.
Голова Національного агентства:
1) організовує роботу Національного агентства, скликає та проводить його засідання, підписує протоколи засідань та рішення Національного агентства, забезпечує їх оприлюднення на офіційному веб-сайті Національного агентства, організовує підготовку проекту порядку денного засідань Національного агентства, який вносить на його розгляд;
2) координує роботу членів Національного агентства, контролює роботу працівників його апарату;
3) призначає на посади та звільняє з посад у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, службовців апарату Національного агентства, крім керівника апарату та його заступників;
4) приймає на роботу та звільняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників апарату Національного агентства;
5) присвоює службовцям Національного агентства ранги державних службовців, вживає заходів заохочення, притягнення службовців апарату Національного агентства до дисциплінарної відповідальності;
6) приймає в установленому порядку рішення про розподіл бюджетних коштів, розпорядником яких є Національне агентство;
7) затверджує штатний розпис та кошторис Національного агентства;
8) представляє Національне агентство у відносинах з судами, іншими органами, підприємствами, установами й організаціями в Україні та за її межами, громадськістю;
9) скликає та проводить наради з питань, що належать до його компетенції;
10) у межах повноважень видає накази та доручення;
11) має право бути присутнім на засіданнях Верховної Ради України, її комітетів, постійних, тимчасових спеціальних та тимчасових слідчих комісій, а також брати участь з правом дорадчого голосу в засіданнях Кабінету Міністрів України, інших державних органів та органів місцевого самоврядування при розгляді питань, пов'язаних з формуванням та реалізацією антикорупційної політики;
12) здійснює передбачені законом повноваження члена Національного агентства;
13) здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
2.4. Заступник Голови Національного агентства обирається із числа його членів і виконує обов'язки Голови Національного агентства у період його відсутності.
У разі відсутності Голови Національного агентства та заступника Голови Національного агентства або неможливості здійснення ними повноважень обов'язки Голови Національного агентства виконує старший за віком член Національного агентства.
2.5. Член Національного агентства:
1) готує питання на розгляд Національного агентства, бере участь у його засіданнях та голосуванні без права утримання;
2) забезпечує в межах компетенції виконання рішення Національного агентства;
3) здійснює повноваження та координує роботу структурних підрозділів апарату Національного агентства відповідно до визначеного Національним агентством розподілу функціональних обов'язків;
4) за дорученням Національного агентства представляє Національне агентство у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадськими об'єднаннями, фізичними та юридичними особами в Україні та за кордоном.
2.6. Член Національного агентства при здійсненні своїх повноважень має право:
1) ознайомлюватися з документами, які знаходяться у Національному агентстві;
2) пропонувати для включення до порядку денного засідання Національного агентства питання, що належать до його компетенції;
3) виступати на засіданнях Національного агентства, вносити пропозиції щодо питань, які розглядаються, ініціювати проведення по них голосування;
4) на підставі доручення Національного агентства проводити перевірки з питань, які віднесено до повноважень Національного агентства;
5) бути присутнім на засіданнях Верховної Ради України, її комітетів, тимчасових спеціальних та тимчасових слідчих комісій, а також на засіданнях, що проводяться Кабінетом Міністрів України, у міністерствах та інших органах державної влади та органах місцевого самоврядування, стосовно розгляду питань, пов'язаних з формуванням та реалізацією антикорупційної політики;
6) у разі незгоди з рішенням, прийнятим на засіданні Національного агентства, у письмовій формі викласти свою окрему думку, яка додається до протоколу засідання Національного агентства;
7) бути присутнім на заходах, що проводяться Національним агентством.
2.7. Розподіл функціональних обов'язків між заступником Голови та членами Національного агентства щодо забезпечення виконання покладених на Національне агентство завдань за відповідними напрямами діяльності здійснюється відповідно до рішення Національного агентства.
У разі дострокового припинення повноважень члена Національного агентства його функціональні обов'язки щодо забезпечення виконання покладених на Національне агентство завдань за відповідним напрямом діяльності покладаються на Голову Національного агентства.
2.8. Члени Національного агентства є уповноваженими особами Національного агентства, повноваження яких визначені Законом України "Про запобігання корупції".
Уповноважені особи Національного агентства зі складу державних службовців апарату Національного агентства визначаються рішенням Національного агентства і мають права уповноважених осіб, передбачені Законом України "Про запобігання корупції".
2.9. У межах розподілу функціональних обов'язків члени Національного агентства мають право давати обов'язкові для виконання доручення в письмовій формі керівникам самостійних структурних підрозділів, а також керівнику апарату Національного агентства, який організовує виконання таких доручень.
2.10. Організаційне, інформаційно-довідкове та інше забезпечення діяльності Національного агентства здійснює його апарат.
2.11. Апарат Національного агентства діє відповідно до Закону України "Про запобігання корупції", положення про апарат Національного агентства, Регламенту та інших актів законодавства.
2.12. Апарат очолює керівник, який призначається та звільняється рішенням Національного агентства.
2.13. Національне агентство для забезпечення здійснення своїх повноважень може утворювати постійні та тимчасові консультативно-дорадчі органи, що діють в порядку, визначеному Національним агентством.
Розділ III. Організація роботи з документами в Національному агентстві
3.1. Організація роботи з документами в Національному агентстві, контроль за їх своєчасним розглядом здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства в Національному агентстві, затвердженої наказом Голови Національного агентства.
3.2. Для забезпечення документування діяльності Національного агентства використовується печатка з найменуванням Національного агентства та зображенням Державного герба України, інші печатки та штампи. Облік, зберігання і використання печаток та штампів здійснюється відповідно до Інструкції про порядок виготовлення, обліку, зберігання, використання та знищення печаток і штампів у Національному агентстві.
3.3. Листи Національного агентства, адресовані Президенту України, Голові Верховної Ради України, Прем'єр-міністру України, віце-прем'єр-міністрам України, Міністру Кабінету Міністрів України, Главі Адміністрації Президента України, іншим вищим посадовим особам державного органу влади, центральним органам державної влади, посольствам, консульствам, міжнародним представництвам і організаціям та органам державної влади (листування з якими пов'язане зі здійсненням функцій Голови Національного агентства) підписуються Головою Національного агентства.
Листи інформаційного характеру, що надсилаються до державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та їх посадових осіб, громадян та їх об'єднань, які не пов'язані зі здійсненням функцій Голови Національного агентства, підписуються заступником Голови Національного агентства, членом Національного агентства, керівником апарату Національного агентства, керівником, заступником керівника самостійного структурного підрозділу відповідно до компетенції.
Листи-запити до державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та їх посадових осіб, громадян та їх об'єднань з метою отримання інформації, необхідної для виконання покладених на Національне агентство завдань, підписуються заступником Голови Національного агентства, членом Національного агентства, керівником апарату, керівником, заступником керівника самостійного структурного підрозділу відповідно до компетенції.
Листи-відповіді на звернення громадян, які не пов'язані зі здійсненням функцій Голови Національного агентства, підписуються заступником Голови Національного агентства, членом Національного агентства, керівником апарату, керівником, заступником керівника самостійного структурного підрозділу відповідно до компетенції.
3.4. Внутрішнє листування з робочих питань між членами Національного агентства та працівниками апарату Національного агентства здійснюється шляхом відправлення листів електронною поштою на робочу електронну адресу.
3.5. Порядок роботи з документами, справами, виданнями та іншими матеріальними носіями інформації з обмеженим доступом визначається законодавством України у сфері охорони державної таємниці та захисту інформації з обмеженим доступом та Інструкцією про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, в Національному агентстві, затвердженою наказом Голови Національного агентства.
Розділ IV. Планування роботи Національного агентства
4.1. Національне агентство планує свою роботу відповідно до міжнародних зобов'язань України, Закону України "Про запобігання корупції", Антикорупційної стратегії, а також державної програми з її реалізації.
4.2. Щорічний план роботи Національного агентства передбачає визначення переліку завдань (робіт, заходів, питань), що повинні бути виконані (розглянуті) протягом року, строків їх виконання (здійснення) та структурних підрозділів, відповідальних за їх виконання (здійснення).
Щорічний план роботи Національного агентства формується за такими напрямами:
антикорупційна політика;
організація заходів із запобігання та виявлення корупції;
моніторинг дотримання законодавства про конфлікт інтересів;
контроль та перевірка декларацій, моніторинг способу життя осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
запобігання політичній корупції;
інституційний розвиток Національного агентства.
4.3. Проект щорічного плану роботи Національного агентства розробляється на основі пропозицій Голови, членів Національного агентства, керівника апарату, керівників самостійних структурних підрозділів, Громадської ради при Національному агентстві.
4.4. Щорічний план роботи Національного агентства затверджується рішенням Національного агентства та розміщується на його офіційному веб-сайті.
4.5. Моніторинг та звітування про стан виконання плану роботи Національного агентства здійснюється відповідно до строків, встановлених Національним агентством при затвердженні плану.
4.6. Затверджений рішенням Національного агентства звіт про виконання плану роботи за відповідний період розміщується на офіційному веб-сайті Національного агентства.
Розділ V. Звітування про діяльність Національного агентства
5.1. За результатами реалізації Національним агентством заходів, визначених щорічним планом роботи, готується щорічний звіт про діяльність Національного агентства.
5.2. У щорічному звіті про діяльність Національного агентства наводиться інформація про:
1) заходи, реалізовані за функціональними напрямами Національного агентства:
антикорупційна політика;
організація заходів із запобігання та виявлення корупції;
моніторинг дотримання законодавства про конфлікт інтересів;
контроль та перевірка декларацій, моніторинг способу життя осіб, уповноважених на виконання функцій держави (місцевого самоврядування);
запобігання політичній корупції;
2) інституційні спроможності та розвиток Національного агентства.
5.3. Форма щорічного звіту про діяльність Національного агентства із конкретними показниками ефективності та індикаторами їх вимірювання затверджується відповідним рішенням Національного агентства.
5.4. Щорічний звіт про діяльність Національного агентства готується самостійним структурним підрозділом апарату Національного агентства, відповідальним за координацію антикорупційної політики, разом з іншими самостійними структурними підрозділами апарату Національного агентства.
Підготовлений звіт самостійний структурний підрозділ апарату Національного агентства, відповідальний за координацію антикорупційної політики, подає для ознайомлення членам Національного агентства, після цього він опрацьовується з урахуванням зауважень і пропозицій членів Національного агентства.
5.5. Щорічний звіт про діяльність Національного агентства вноситься для затвердження на засідання Національного агентства членом Національного агентства, який відповідальний за координацію діяльності самостійного структурного підрозділу апарату Національного агентства, відповідального за координацію антикорупційної політики.
5.6. Звіт про діяльність Національного агентства надсилається до Громадської ради при Національному агентстві для розгляду та надання висновків.
5.7. Звіт про діяльність Національного агентства розміщується на офіційному веб-сайті Національного агентства до 1 лютого наступного за звітним року, а після його оформлення у вигляді електронного буклету надсилається до Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України.
Розділ VI. Правозастосовна діяльність Національного агентства
6.1. Національне агентство відповідно до пунктів 6, 8, 8-1 частини першої статті 11, пункту 6 частини першої статті 12 Закону України "Про запобігання корупції" здійснює:
моніторинг та контроль за виконанням актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб;
перевірки стосовно можливих фактів порушень встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків, обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, обмежень після припинення діяльності, пов'язаної з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування;
контроль та перевірку декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зберігання та оприлюднення таких декларацій, проведення моніторингу способу життя осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
державний контроль за дотриманням встановлених законом обмежень щодо фінансування політичних партій, законним та цільовим використанням політичними партіями коштів, виділених з державного бюджету на фінансування їхньої статутної діяльності, своєчасністю подання звітів партій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів на загальнодержавних та місцевих виборах, повнотою таких звітів, звіту зовнішнього незалежного фінансового аудиту діяльності партій, відповідністю їх оформлення встановленим вимогам, достовірністю включених до них відомостей у порядку та в межах, визначених законом.
Порядок проведення Національним агентством контролю та перевірки декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а також порядок проведення моніторингу способу життя вказаних осіб визначається Національним агентством.
6.2. Національне агентство відповідно до пункту 8-1 частини першої статті 11, пунктів 6 та 7 частини першої статті 12 Закону України "Про запобігання корупції" проводить перевірки можливих фактів порушення вимог цього Закону, а також організації роботи із запобігання і виявлення корупції в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування.
Проведення перевірок в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, юридичних особах, у тому числі політичних партіях здійснюються відповідно до Порядку, визначеного Національним агентством.
6.3. Уповноважені особи Національного агентства відповідно до статей 251, 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення здійснюють збір фактичних даних для встановлення наявності чи відсутності ознак адміністративних правопорушень, передбачених статтями 172-4-172-9, 188-46, 212-15, 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Розділ VII. Засідання Національного агентства
7.1. Основною формою роботи Національного агентства як колегіального органу є засідання, які проводяться щоп'ятниці (чергові засідання). У разі потреби Голова Національного агентства може скликати позачергові засідання Національного агентства.
7.2. Національне агентство проводить свої засідання за адресою: місто Київ, бульвар Дружби Народів, буд. 28. В окремих випадках за рішенням Національного агентства засідання Національного агентства можуть проводитися в іншому місці. Засідання Національного агентства ведуться державною мовою.
Перед черговими засіданнями Національного агентства проводиться погоджувальна нарада за участю членів Національного агентства для формування проекту порядку денного засідання Національного агентства. Погоджувальна нарада проводиться щотижня у день, що передує засіданню Національного агентства.
На погоджувальній нараді розглядаються пропозиції щодо включення проектів рішень Національного агентства до проекту порядку денного засідання Національного агентства, розглядаються питання щодо необхідності присутності працівників апарату під час засідань Національного агентства, за необхідності вирішуються організаційні питання проведення засідання Національного агентства.
Під час погоджувальної наради члени Національного агентства мають право одержувати від структурних підрозділів апарату Національного агентства необхідну інформацію та матеріали, а також надавати доручення керівникам самостійних структурних підрозділів, керівнику апарату Національного агентства, який організовує виконання таких доручень.
На погоджувальну нараду можуть запрошуватись керівники самостійних структурних підрозділів, які надали пропозиції до проекту порядку денного засідання Національного агентства.
Підготовку матеріалів для розгляду на погоджувальній нараді організовує керівник самостійного структурного підрозділу, відповідального за організацію засідань Національного агентства.
Головує на погоджувальній нараді Голова Національного агентства.
Під час погоджувальної наради за пропозицією Голови, заступника Голови, члена Національного агентства може вестися протокол, у якому фіксуються пропозиції та рекомендації, що надходять від учасників наради. Ведення протоколу організовує керівник самостійного структурного підрозділу, відповідального за організацію засідань Національного агентства.
Протокол підписується членами Національного агентства, присутніми на погоджувальній нараді, та його копії надаються усім учасникам погоджувальної наради.
7.3. Проект порядку денного засідання Національного агентства затверджує його Голова після погоджувальної наради не пізніше ніж за 1 робочий день до засідання Національного агентства за переліком запропонованих до розгляду питань, сформованим за результатами погоджувальної наради, крім випадків позачергового скликання засідання Національного агентства, коли проект порядку денного такого засідання затверджується Головою Національного агентства невідкладно після прийняття рішення про скликання позачергового засідання.
Пропозиції до проекту порядку денного засідання Національного агентства можуть вносити члени Національного агентства, керівник апарату, керівники самостійних структурних підрозділів в межах своїх повноважень, визначених рішенням Національного агентства.
Такі пропозиції подаються до самостійного структурного підрозділу, відповідального за організацію засідань Національного агентства, до 12.00 год. середи, яка передує засіданню Національного агентства, а у випадку проведення позачергового засідання Національного агентства - невідкладно після виникнення потреби у проведенні такого засідання.
7.4. У проекті порядку денного засідання Національного агентства з кожного питання зазначається член Національного агентства, який координує діяльність відповідного структурного підрозділу, і посада відповідальної особи, яка буде доповідати щодо питання на засіданні Національного агентства.
7.5. Проект порядку денного засідання Національного агентства разом із проектами рішень та супровідними матеріалами самостійний структурний підрозділ, відповідальний за організацію засідань Національного агентства, надає членам Національного агентства, керівнику апарату та керівникам самостійних структурних підрозділів в електронному вигляді за 1 робочий день до погоджувальної наради. У разі проведення позачергового засідання Національного агентства - не пізніше ніж за 2 години до початку такого засідання.
Затверджений Головою Національного агентства проект порядку денного засідання Національного агентства за 1 робочий день до засідання Національного агентства розміщується на офіційному сайті Національного агентства.
7.6. До проекту порядку денного засідання Національного агентства, затвердженого Головою Національного агентства, можуть бути внесені зміни в частині доповнення переліку запропонованих до розгляду питань безпосередньо під час засідання Національного агентства у разі наявності питань, що потребують невідкладного обговорення. Такі зміни вносяться за рішенням Національного агентства за пропозицією членів Національного агентства, керівника апарату, керівника самостійного структурного підрозділу, до компетенції якого належить відповідне питання, з обґрунтуванням необхідності їх розгляду.

................
Перейти до повного тексту