- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 24 грудня 2020 року № 577 |
Про скаргу Печеніна А.А. та Кучера І.Ю., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 22 грудня 2020 року за № 21-36/1-31864
До Центральної виборчої комісії 22 грудня 2020 року засобами електронної пошти надійшла скарга Печеніна Анатолія Андрійовича та Кучера Ігоря Юрійовича, засвідчена кваліфікованим електронним підписом їх представника - адвоката Кравченка Ігоря Валентиновича, суб'єктом оскарження в якій визначено Кароліно-Бугазьку сільську територіальну виборчу комісію Білгород-Дністровського району Одеської області (далі - Кароліно-Бугазька сільська територіальна виборча комісія).
У скарзі суб'єкти звернення просять визнати протиправною бездіяльність Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії щодо невиконання нею приписів частини третьої статті
225 Виборчого кодексу України (далі - Кодекс), зобов'язати Кароліно-Бугазьку сільську територіальну виборчу комісію розмістити у визначений законом спосіб інформацію про реквізити рахунку для внесення грошової застави кандидатами в депутати Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області (далі - Кароліно-Бугазька сільська рада) з наданням доказів такого розміщення, а також надати Центральній виборчій комісії інформацію про реквізити рахунку для внесення грошової застави кандидатами в депутати Кароліно-Бугазької сільської ради з метою її розміщення на офіційному вебсайті Комісії.
Свої вимоги суб'єкти звернення зі скаргою обґрунтовують тим, що на момент подання скарги до Комісії Кароліно-Бугазька сільська територіальна виборча комісія усупереч частині третій статті
225 Кодексу не розмістила у визначений Кодексом спосіб реквізити рахунку для внесення, зокрема, кандидатами в депутати Кароліно-Бугазької сільської ради грошової застави, що є протиправною бездіяльністю та "порушенням початку виборчого процесу відповідних повторних виборів".
На думку суб'єктів звернення зі скаргою, така бездіяльність порушує виборчі права громадян, оскільки відсутність указаних відомостей безпосередньо вливає на можливість сплати такої застави, що може мати наслідком відмову в реєстрації відповідних осіб, зокрема заявників, кандидатами в депутати сільської ради на відповідних виборах. Разом з тим ця обставина вливає як на активне виборче право громадян (право обирати, тобто віддати голос за конкретну особу, що має намір балотуватись), так і на пасивне виборче право (право бути обраним).
До Центральної виборчої комісії 23 грудня 2020 року електронною поштою надійшло пояснення Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії за підписом її голови та секретаря, у якому зазначено, що "вказані реквізити, як і Постанови оприлюднені на інформаційному стенді Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області (фотофіксація додається). Також, членами Комісії додатково перевірено інформацію оприлюднену на офіційному стенді Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області (с. Кароліно-Бугаз, вул. Приморська 1, Білгород-Дністровський район Одеської області) та встановлено наявність усіх прийнятих Постанов Комісії, а також відповідних реквізитів, які є предметом скарги громадян Печеніна А.А., Кучер І.Ю."
На підтвердження викладеного до пояснення додано фотографії стенда офіційних матеріалів указаної виборчої комісії з розміщеною на ньому інформацією про реквізити відповідного рахунку.
Водночас повідомлення про реквізити рахунку для внесення грошової застави відповідними кандидатами від Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії до Комісії не надійшло.
Вивчивши скаргу, пояснення суб'єкта оскарження та додані до нього матеріали, Центральна виборча комісія зазначає.
Згідно з частиною четвертою статті
14, частиною четвертою статті
15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії та розглядаються нею в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI
Кодексу та Порядком.
Частиною другою статті
72 Кодексу, пунктом 10.3
Порядку передбачено, що перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб'єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб'єкт розгляду скарги); чи дотримано суб'єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом.
Відповідно до частини першої статті
65 Кодексу, пункту 2.1
Порядку суб'єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, може бути, зокрема, виборець, виборчі права або охоронювані законом інтереси якого щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта оскарження. До Центральної виборчої комісії може бути оскаржено бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів (пункт 2 частини третьої статті
65 Кодексу, підпункт 1 пункту 3.1
Порядку). Частиною першою статті
66 Кодексу, пунктом 4.1
Порядку встановлено, що скарга до виборчої комісії може бути подана суб'єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб'єктом оскарження.
Враховуючи викладене, скаргу подано належним суб'єктом звернення зі скаргою до належного суб'єкта її розгляду та у визначені Кодексом строки, а отже, в Комісії є підстави для її розгляду по суті.
Проаналізувавши наявні в Комісії документи та матеріали, Комісія зазначає.
За змістом частин першої, четвертої, восьмої статті
33, статті
206 Кодексу територіальні виборчі комісії є постійно діючими колегіальними органами, що в межах своїх повноважень та в порядку, передбачених Кодексом, забезпечують організацію та проведення місцевих виборів і забезпечують реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
Згідно з пунктом 19 частини другої статті
206 Кодексу відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови організовує проведення повторних місцевих виборів у випадках, передбачених Кодексом.
Територіальні виборчі комісії та їх члени при виконанні своїх повноважень зобов'язані діяти відповідно до
Конституції України,
Кодексу та законів України (частина третя статті
32, частина четверта статті
38 Кодексу).
Відповідно до частини третьої статті
225 Кодексу реквізити рахунку для внесення грошової застави не пізніш як на другий день після початку виборчого процесу розміщуються відповідною територіальною виборчою комісією на її офіційному вебсайті (за наявності) та/або на стенді офіційних матеріалів такої комісії, а також передаються до Центральної виборчої комісії для розміщення на її офіційному вебсайті.
................Перейти до повного тексту