1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
27.02.2020 № 567
Про затвердження Положення про порядок планування та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти в Міністерстві охорони здоров'я України
Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" , пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 , та з метою забезпечення дотримання правових та економічних засад під час планування та здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти для потреб Міністерства охорони здоров'я України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок планування та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти в Міністерстві охорони здоров'я України (далі - Положення), що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів Міністерства охорони здоров'я України, які беруть участь у плануванні та проведенні закупівель товарів, робіт і послуг, забезпечити виконання цього Положення.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства охорони здоров'я України від 19 квітня 2019 року № 929 "Про затвердження Положення про порядок планування та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти в Міністерстві охорони здоров'я України".
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на державного секретаря Солодку І.В.
Перший заступник Міністра А. Семиволос
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
27.02.2020 № 567
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок планування та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти в Міністерстві охорони здоров'я України
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає загальні засади роботи з підготовки пакета документів під час планування, організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти в Міністерстві охорони здоров'я України (далі - Міністерство), зокрема: планування (внесення змін до плану закупівель) і затвердження річного плану закупівель Міністерства (далі - Річний план); погодження заявок на проведення закупівель товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), здійснення контролю за виконанням проведення закупівель.
2. Голова Тендерного комітету Міністерства охорони здоров'я України, секретар Тендерного комітету Міністерства охорони здоров'я України, начальник відділу організації та забезпечення державних закупівель Департаменту з фінансово-економічних питань, бухгалтерського обліку та фінансової звітності Міністерства охорони здоров'я України (надалі - Відділ) забезпечують організацію та проведення Тендерним комітетом Міністерства охорони здоров'я України (далі - Комітет) закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти за напрямами діяльності структурних підрозділів Міністерства відповідно до вимог Закону.
Склад та положення про Комітет затверджуються наказом Міністерства.
3. Структурні підрозділи Міністерства, які є відповідальними за формування потреби на предмет закупівлі відповідно до функціональних повноважень або доручень керівництва Міністерства (далі - відповідальний структурний підрозділ), подають до Відділу документи для організації та проведення Комітетом процедур закупівель.
4. Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, якщо вартість предмета закупівлі становить від 50 до 200 тисяч гривень (від 50 тисяч гривень до 1,5 мільйона гривень для робіт), відбір постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт здійснюється з використанням електронної системи закупівель відповідно до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі", затвердженої наказом Державного підприємства "ПРОЗОРРО" від 19 березня 2019 року № 10, з урахуванням вимог розділу III "Взаємодія між структурними підрозділами Міністерства та Комітетом" цього Положення.
5. Під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону та є меншою за 50 тисяч гривень, відповідальний структурний підрозділ відповідно до додатка до Річного плану може використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору.
Відповідальні структурні підрозділи для самостійного проведення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, здійснюють закупівлі через кабінет замовника на авторизованому електронному майданчику, визначеному для використання у Міністерстві.
6. Під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону та є меншою за 50 тисяч гривень, відповідальні структурні підрозділи можуть використовувати електронну систему закупівель для відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору із використанням електронного каталогу "Prozorro Market".
Положення про здійснення закупівель товарів, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" , із використанням електронного каталогу "Prozorro Market" затверджується наказом Міністерства.
7. У разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель керівник відповідального структурного підрозділу повинен протягом дня, коли був укладений договір, надіслати копію такого договору до Відділу та заповнену форму Звіту про укладені договори, згідно з додатком 5 до цього Положення, для оприлюднення його відповідно до Закону в електронному та паперовому вигляді.
II. Порядок планування закупівель
1. Планування закупівель та затвердження Річного плану Міністерства (внесення змін до нього) здійснюються відповідно до Закону, Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17 березня 2016 року № 454 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 448/28578 (далі - Порядок № 454), наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 "Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі - Наказ № 490).
2. Забороняється здійснювати закупівлі товарів, робіт та послуг до/без внесення закупівель до Річного плану (додатка до Річного плану).
3. Попереднє планування закупівель на наступний рік здійснюється відповідальними структурними підрозділами на підставі показників Паспорта бюджетної програми (у разі його відсутності - бюджетного запиту), який щороку затверджується у встановленому порядку. Відповідальні структурні підрозділи з 1 по 20 листопада поточного року на підставі показників бюджетного запиту подають до Відділу пропозиції до Річного плану (додатка до Річного плану) за формою, визначеною додатком 1 до цього Положення.
4. Під час підготовки пропозицій до Річного плану (додатка до Річного плану) враховуються всі зобов'язання, взяті в попередні періоди, та кредиторська заборгованість. Після цього планується проведення закупівель на суму залишку бюджетних призначень, у тому числі закупівель, які планується провести без застосування процедур.
5. Відповідальним структурним підрозділом визначається перелік та обсяг товарів, робіт і послуг, придбання яких планується здійснити в наступному бюджетному році, предмет закупівлі, його очікувана вартість, вид процедур закупівель тощо.
6. Пропозиції до Річного плану (додатка до Річного плану), далі - Пропозиції, формуються відповідальними структурними підрозділами та подаються до Відділу на розгляд та узагальнення. Пропозиції складаються відповідно до форми, визначеної у додатку 1 до цього Положення, та підписуються керівником відповідального структурного підрозділу виконавця.
Разом із Пропозиціями до Річного плану (додатка до Річного плану) надається пояснювальна записка, яка повинна містити інформацію щодо змісту Пропозицій до Річного плану (додатка до Річного плану), та згідно з якими заходами запланована відповідна закупівля (Державна програма, рішення Міністра охорони здоров'я України тощо). Пропозиції до Річного плану (додатка до Річного плану) надаються в друкованому та електронному вигляді (у форматі Excel).
Пропозиції до Річного плану (додатка до Річного плану) погоджуються відповідальним структурним підрозділом зі структурним підрозділом, що визначений відповідальним за відповідну бюджетну програму, відповідно до якої здійснюватимуться видатки; з Департаментом з фінансово-економічних питань, бухгалтерського обліку та фінансової звітності на наявність фінансових зобов'язань, у тому числі в частині відповідності видатків кошторисним призначенням, наявності або відсутності бюджетних асигнувань відповідно до бюджетної програми або бюджетного запиту та погоджуються першим заступником Міністра.
Погодження Пропозицій кожним структурним підрозділом не повинно перевищувати 3 робочих днів з моменту надання їх на погодження.
7. У разі подання Пропозицій за предметами закупівлі, що підпадають під дію Закону, Відділ надає консультативну допомогу представникам структурного підрозділу відповідального виконавця щодо визначення коректної процедури закупівлі, керуючись нормами Закону.
8. Пропозиції, що були надані на розгляд Відділу, перевіряються на відповідність Порядку № 454, Наказу № 490 та вимогам розділу II цього Положення, повноту та коректність внесення даних у форму Пропозиції.
9. У разі внесення Пропозиції, бюджет якої обґрунтовується економією, що виникла в раніше проведеній закупівлі, таке обґрунтування прописується у пояснювальній записці з обов'язковим зазначенням ідентифікатора плану закупівлі попередньо проведеної процедури (раніше опублікованого рядка Річного плану (додатка до Річного плану), де за результатами закупівлі виникла економія; номера та дати договору, який був укладений за результатами такої закупівлі.
10. Пропозиції, що були опубліковані в Річному плані (додатку до Річного плану), та за результатами яких розпочалася процедура закупівлі або був укладений прямий договір, не редагуються.
11. Відділ у термін до 25 грудня узагальнює Пропозиції, готує і надає проєкт Річного плану (додатка до Річного плану) до Комітету, який розглядає та затверджує його на своєму засіданні.
Рішенням Комітету предмет закупівлі, вид процедури закупівлі та орієнтовний початок її проведення, зазначені у наданих Пропозиціях до Річного плану (додатка до Річного плану), можуть бути змінені за погодженням з відповідальним структурним підрозділом.
12. Затверджений рішенням Комітету Річний план підписується головою та секретарем Комітету.
13. Затверджений Річний план є підставою для надання відповідальними структурними підрозділами заявок на проведення процедур закупівель (далі - Заявка) згідно з додатком 2 до цього Положення. На підставі затвердженого Річного плану та Заявок відповідальних структурних підрозділів Відділ готує і надає Комітету відповідні документи, які визначені у пункті 1 розділу III цього Положення, щодо проведення процедур закупівель.
Одночасно з пропозиціями щодо внесення змін до Річного плану може надаватися Заявка та документи і матеріали, необхідні для організації та проведення відповідної процедури закупівлі.
14. Відповідальність за повноту та достовірність інформації, наданої в Пропозиції, покладається на особу, що підписала Пропозицію від відповідального структурного підрозділу.
Керівник відповідального структурного підрозділу забезпечує цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідних бюджетних програм у межах визначених бюджетних призначень.
15. Відповідальність за коректне перенесення даних з підписаної Пропозиції до авторизованого електронного майданчика покладається на секретаря тендерного комітету.
16. До Річного плану (додатка до Річного плану) протягом року за Пропозиціями відповідальних структурних підрозділів можуть бути внесені зміни в разі затвердження в установленому порядку змін до розпису видатків державного бюджету та/або змін пріоритетів закупівель.
17. Для внесення змін до Річного плану (додатка до Річного плану) відповідальні структурні підрозділи надають до Відділу Пропозиції у друкованому та електронному вигляді (у форматі Excel) разом з пояснювальною запискою для винесення цього питання на розгляд Комітету і прийняття ним рішення. Пояснювальна записка повинна містити розширену інформацію щодо необхідності та обґрунтованості внесення змін до Річного плану (додатка до Річного плану).
Пропозиції щодо внесення змін до Річного плану (додатка до Річного плану) і пояснювальна записка підписуються керівником відповідального структурного підрозділу та погоджуються зі структурним підрозділом Міністерства, що визначений відповідальним за бюджетну програму, відповідно до якої здійснюватимуться видатки; з Департаментом з фінансово-економічних питань, бухгалтерського обліку та фінансової звітності на наявність фінансових зобов'язань, у тому числі в частині відповідності видатків кошторисним призначенням, наявності або відсутності бюджетних асигнувань відповідно до бюджетної програми та погоджуються першим заступником Міністра.
Строк погодження кожним структурним підрозділом Пропозицій не повинен перевищувати 3 робочих дні з моменту надання їх на погодження.
18. У разі збільшення очікуваної вартості (у тому числі за одиницю товару) Пропозиції щодо внесення змін до Річного плану (додатка до Річного плану) разом з пояснювальною запискою (з обов'язковим обґрунтуванням такого збільшення) погоджуються зі структурним підрозділом Міністерства, що визначений відповідальним за бюджетну програму, відповідно до якої здійснюватимуться видатки, та з Департаментом з фінансово-економічних питань, бухгалтерського обліку та фінансової звітності.
19. Одночасно з пропозиціями щодо внесення змін до Річного плану може надаватися Заявка та документи і матеріали, необхідні для організації та проведення відповідної процедури закупівлі.
20. Річний план, додаток до Річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються в порядку, встановленому статтею 4 Закону.
III. Взаємодія між структурними підрозділами Міністерства та Комітетом
1. Відповідальний структурний підрозділ, який ініціює проведення закупівлі, готує Заявку відповідно до Річного плану.
Невід'ємною частиною Заявки на проведення закупівлі є такі документи (додатки до Заявки на проведення закупівлі):
- техніко-економічне обґрунтування, зміст якого визначає доцільність закупівлі, статтю витрат згідно з фінансовим планом та містить розрахунок очікуваної вартості товарів і послуг, яка має вираховуватись на основі не менше трьох пропозицій потенційних постачальників щодо товарів або послуг, які повністю відповідають кількісним, технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі із зазначенням того, чи повинна вона включати інші елементи, крім вартості предметів закупівлі (витрати на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату податків і зборів (обов'язкових платежів) тощо), при цьому її розмір не може перевищувати середнього значення таких пропозицій, окрім належним чином обґрунтованих випадків, або як сума витрат за договором минулого періоду (з урахуванням прогнозованого індексу інфляції), а також розрахунок вартості робіт, якщо предмет закупівлі визначений як роботи;
- технічні вимоги до предмета закупівлі (технічна специфікація, плани, креслення, малюнки);
- вимоги до учасників процедури закупівлі:
- інформацію про необхідність документального підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам (перелік документів, які повинні бути надані учасником для підтвердження відповідності встановленим кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам);
- перелік додаткових послуг, які мають бути надані (за потреби);
- умови щодо розрахунків (строки оплати, переліки платіжних та інших документів для оплати);
- опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота);
- розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у відсотках або грошових одиницях та математичну формулу, яка буде застосовуватися під час проведення електронного аукціону для визначення показників інших критеріїв оцінки;
- проєкт договору (контракту), далі - договір, про закупівлю товарів, робіт або послуг разом із специфікацією та додатками, що є невід'ємною частиною договору, у разі проведення процедури закупівлі відкритих торгів, погоджується відповідно до вимог Положення про порядок укладення та обліку договорів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19 квітня 2017 року № 446 "Про затвердження Положення про порядок укладення та обліку договорів у Міністерстві охорони здоров'я України".
Залежно від предмета закупівлі та вимог законодавства стосовно обраної процедури закупівлі пропозиції щодо вимог до закупівлі можуть містити й іншу інформацію відповідно до законодавства, яку відповідальний структурний підрозділ вважає за необхідне включити.
Під час проведення переговорної процедури закупівлі до Заявки додається обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з обов'язковим зазначенням підстави застосування відповідно до частини другої статті 35 Закону з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність таких підстав відповідно до законодавства у сфері публічних закупівель, та переліком юридичних та (або) фізичних осіб, яких пропонується запросити до участі в переговорах.

................
Перейти до повного тексту