- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 565 від 28.08.2001
Про затвердження Типового технологічного процесу надання послуг пасажирських автостанцій та автовокзалів
У зв'язку з внесенням змін до наказу Міністерства транспорту України від 21.01.98
N 21 "Про затвердження Порядку і умов організації перевезень пасажирів і багажу автомобільним транспортом", визваних приведенням нормативно-правових актів у відповідність із Законом України
"Про автомобільний транспорт",
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типовий технологічний процес надання послуг пасажирських автостанцій та автовокзалів, що додається.
2. Державному департаменту автомобільного транспорту (Докіль Л. П.) довести наказ до відома обласних автотранспортних управлінь та обласних підприємств автобусних станцій.
3. Визнати таким, що втратило чинність, "Положение о пассажирских автомобильных станциях", затверджене рішенням колегії Міністерства автомобільного транспорту УРСР від 29.04.88 N 72.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Цибенка В.Г.
Додаток
Типовий технологічний процес надання послуг пасажирських автостанцій та автовокзалів
1. Загальні положення
1.1. Надання послуг пасажирських автостанцій та автовокзалів (далі-автостанції) організовується згідно з вимогами технологічного процесу, який розробляється власниками автостанцій з урахуванням рекомендацій цього Типового технологічного процесу.
1.2. Перелік обов'язкових та додаткових послуг, що надаються населенню, пасажирам та пасажирським перевізникам автобусного маршруту (далі-перевізник), визначається статутом (положенням) автостанції.
1.2.1. До обов'язкових послуг, що надаються населенню та пасажирам, відноситься користування послугами:
- залу чекання поїздки;
- залу продажу квитків;
- інших приміщень автостанції;
- служби інформації (крім послуг довідкового бюро);
- громадських вбиралень.
1.2.2. До обов'язкових послуг, що надаються перевізникам, відносяться послуги:
- кас автостанції;
- з організації посадки пасажирів в автобус;
- з диспетчеризації руху автобусів;
- з надання платформ для посадки та висадки пасажирів і місць на майданчику відстою автобусів;
- кімнат короткотермінового відпочинку водіїв;
- з інформування водіїв щодо дорожніх умов і безпеки дорожнього руху;
- проведення технічного огляду та прибирання автобусів.
1.2.3. До додаткових послуг відносяться послуги з:
- попереднього продажу квитків;
- бронювання місць;
- замовлення квитка за телефоном;
- замовлення таксі;
- замовлення автобуса;
- переоформлення квитка;
- відпочинку в готелі автостанції;
- кімнат матері та дитини;
- довідкового бюро;
- доставка квитка додому;
- замовлення квитка для поїздки з іншого міста.
Населенню, пасажирам та перевізникам можуть надаватися також інші види обов'язкових та додаткових послуг згідно з чинним законодавством.
1.4. За договором з власником автостанцій перевізникам можуть надаватися приміщення для облаштовування офісів та відокремлені посадочні платформи.
2. Організація продажу квитків
2.1. Продаж квитків на проїзд автомобільним транспортом і перевезення багажу можуть здійснювати каси автостанції та перевізники.
2.1.1. Каси автостанції здійснюють попередній та поточний продаж квитків на будь-який рейс згідно з розкладом руху, а також на рейси додаткових автобусів.
2.1.2. Перевізники за домовленістю з власником автостанції можуть на території автостанції самостійно здійснювати поточний продаж квитків після отримання касової відомості.
2.2. Квиткові каси автостанцій продають квитки на проїзд по території України без пред'явлення документів, що посвідчують особу. Оформлення пільгових квитків здійснюється за документом, який засвідчує право на отримання пільг.
2.3. У квиткових касах автостанцій повинно бути створено умови, які забезпечують збереження бланків суворої звітності, довідкових матеріалів та виторгу від продажу квитків.
2.4. Робоче місце касира повинно бути організовано так, щоб забезпечити можливість вільного доступу до інформаційних та облікових матеріалів і не створювати умов, які можуть спричинити підвищену стомлюваність касирів.
2.5. Продаж квитків касами автостанції здійснюється за технологією, прийнятою для реєстраторів розрахункових операцій (далі-РРО) або комп'ютерних систем управління продажем квитків (далі-КС).
2.6. У разі відсутності електроенергії, виходу з ладу або з інших причин, що виключають можливість застосування РРО чи КС, каси автостанції реалізують пасажирам квитки, форми яких затверджені наказом Мінтрансу України від 31.05.2000 р.
N 278 "Про затвердження Типових форм квитків на проїзд пасажирів і перевезення багажу автомобільним транспортом та Тарифних зон перевезення пасажирів автомобільним транспортом на приміських маршрутах".
2.7. Каси можуть продавати квитки за окремими або за всіма напрямками поїздки пасажирів. У разі організації роботи кас автостанції за окремими напрямками поїздки пасажирів для продажу квитків застосовуються РРО. Якщо продаж квитків здійснюється за всіма напрямками поїздки пасажирів, то в касах автостанції застосовують КС.
2.8. При здійсненні продажу квитка касир інформує пасажира про день і час відправлення, номер рейсу та місце в автобусі.
2.9. На автобуси, які відправляються з початкового пункту маршруту, каси автостанцій організовують поточний та попередній продаж квитків.
2.10. Поточний продаж квитків касами припиняється після видачі касової відомості працівнику автостанції, що здійснює посадку пасажирів, або кондуктору в разі домовленості з перевізником щодо продажу квитків у салоні автобуса на території автостанції.
2.11. У разі якщо продаж квитків на автостанції проводиться у салоні автобуса, перевізник дотримується такої послідовності робіт:
- оплачує вартість послуг, які автостанція надає перевізнику;
- отримує готівкою виторг від продажу квитків. Цей виторг за договором з підприємством автостанцій може перераховуватися перевізнику в обумовлені терміни;
- отримує касову відомість і проїзні документи;
- організовує посадку в автобус пасажирів, які купили квитки в касах автостанції;
- продає квитки пасажирам на вільні місця в автобусі.
2.12. Поточний і попередній продаж квитків на автостанціях, що розташовані на проміжних зупинках маршруту, включає:
- бронювання місць автостанцією відправлення автобуса для автостанцій, на яких квитки будуть продаватися у попередньому продажу;
- отримання інформації від суміжних автостанцій та із квитковооблікової документації про кількість вільних місць в автобусі для здійснення поточного продажу квитків.
2.13. Попередній продаж квитків включає такі форми:
- придбання квитка за певний термін до відправлення автобуса;
- замовлення квитка за телефоном чи іншим способом;
- бронювання місць в автобусах;
- доставку квитка додому;
- інші форми.
2.14. Попередній продаж квитків за встановлений термін до відправлення автобуса можуть здійснювати:
- каси автостанції;
- касові пункти, створені автостанціями;
- перевізники.
2.15. Квитки для поїздки у прямому та зворотному напрямках продаються відповідно до угоди, укладеної між автостанціями відправлення і прибуття пасажира. Продаж квитків на автостанціях, де немає комп'ютерних систем з модемним зв'язком, здійснюється за двома відомостями: одна оформляється для автостанції, з якої розпочинається поїздка, друга - для автостанції зворотної поїздки. При оформленні поїздки у зворотному напрямку пасажиру видається талон броні, в якому зазначається маршрут, дата, час відправлення та місце в автобусі.
2.16. Замовлення на квиток, отримане за телефоном, після його реєстрації передається в касу попереднього продажу квитків.
2.17. Бронювання місць в автобусах, які відправляються з автостанцій інших міст, здійснюється у разі домовленості з автостанціями цих міст. Замовлення передається на автостанцію відправлення автобуса. Виконання замовлення здійснюється через каси попереднього продажу квитків.
2.18. Після завершення робочої зміни касири складають звіт про роботу згідно з порядком, установленим Інструкцією про порядок обліку бланків квитків на проїзд автомобільним транспортом та готівки, отриманої від перевезень пасажирів і багажу, затвердженої наказом Мінтрансу України від 31.05.2000 р.
N 279.
3. Організація диспетчерського управління
3.1. Диспетчерська служба автостанції організує посадку пасажирів, здійснює прийом і відправлення автобусів у рейс.
3.2. Основними завданнями диспетчерської служби є:
- контроль за своєчасним прибуттям автобусів;
- своєчасне відправлення автобусів у рейс;
- інформування перевізника у разі, коли автобус не вернувся із рейсу;
- організація посадки пасажирів в автобус;
- інформування пасажирів про відправлення та прибуття автобусів на автостанцію, початок та організацію посадки пасажирів;
- інформування пасажирів про наявність вільних місць у автобусах;
- здійснення заходів щодо безпечного переміщення пасажирів і руху автобусів на території автостанції;
- інформування водіїв щодо перешкод на шляху прямування автобуса за маршрутом та запобігання дорожньо-транспортним пригод;
- здійснення обліку руху автобусів;
- контроль за екіпіруванням автобусів.
3.3. Приміщення диспетчерської служби повинно бути розташовано у місці, з якого диспетчер може вільно спостерігати за прибуттям і відправленням автобусів.
3.4. Диспетчерська служба повинна мати засоби оперативного зв'язку з іншими підрозділами автостанції, перевізниками та автостанціями на шляху прямування автобусів, для інформування пасажирів, контролю та управління рухом автобусів.
3.5. Прийом і відправлення автобусів, висадка і посадка пасажирів здійснюється з платформ перонів.
................Перейти до повного тексту