1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
03.09.2020 № 468
Про затвердження Методичних рекомендацій з питань прийняття та розгляду повідомлень про корупцію в органах Державної податкової служби
Із змінами, внесеними наказами ДПС від 25.01.2021 № 134 від 31.03.2021 № 393
Відповідно до Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII "Про запобігання корупції" (зі змінами) (далі - Закон), Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 (зі змінами), Типового положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції , затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 13.03.2020 № 102/20, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 21.04.2020 за № 361/34644, з метою визначення в органах Державної податкової служби внутрішніх процедур і механізмів прийняття та розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону, перевірки та належного реагування на такі повідомлення, забезпечення належної організації роботи з цих питань та встановлення єдиного порядку документування такої діяльності, а також враховуючи вимоги листа Міністерства юстиції України від 24.06.2020 № 27808/37168-61-20/10.1.1 (вх. ДПС № 26414/5 від 24.06.2020),
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації з питань прийняття та розгляду повідомлень про корупцію в органах Державної податкової служби (далі - Методичні рекомендації), що додаються.
2. Керівникам структурних підрозділів ДПС відповідно до функціональних повноважень забезпечити:
2.1. ознайомлення з цим наказом підлеглих працівників та організацію його вивчення у межах проведення внутрішніх навчань.
Термін - місяць;
2.2. виконання та дотримання вимог Закону і цього наказу під час організації роботи з повідомленнями про корупцію та інформацією про викривачів та їхніх близьких осіб.
3. Департаменту електронних сервісів (Булковська Ліля) забезпечити:
3.1. надання доступу працівникам Управління з питань запобігання та виявлення корупції на перегляд в ІТС "Управління документами" вхідної картотеки з індексом "ППК".
Термін - два тижні;
3.2. надання необхідної практичної та методичної допомоги працівникам Управління з питань запобігання та виявлення корупції з питань роботи в ІТС "Управління документами".
Термін - постійно.
4. Інформаційно-довідковому департаменту ДПС (Романов Іван) забезпечити функціонування окремих напрямів багатоканального номера телефону Контакт-центру ДПС відповідно до вимог підпункту 1.3.5 пункту 1.3 Методичних рекомендацій.
Термін - постійно.
5. Управлінню з питань запобігання та виявлення корупції (Тишківський Вячеслав):
5.1. організувати роботу з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, відповідно до Закону та цього наказу;
5.2. забезпечити надання необхідної методичної та практичної допомоги працівникам ДПС під час роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, відповідно до Закону з урахуванням цього наказу;
5.3. забезпечити контроль за станом роботи з повідомленнями про корупцію в ДПС та її територіальних органах відповідно до законодавства та розпорядчих документів ДПС з урахуванням цього наказу;
5.4. визначити працівників, відповідальних за ідентифікацію повідомлень про корупцію, організацію їх обліку, формування і зберігання матеріалів розгляду повідомлень про корупцію, і надати Організаційно-розпорядчому департаменту та Департаменту електронних сервісів списки відповідальних працівників, які здійснюватимуть попередній розгляд повідомлень про корупцію та їх ідентифікацію.
Термін - два тижні;
5.5. визначити окрему особу, відповідальну за реалізацію повноважень із захисту викривачів.
Термін - два тижні.
6. Організаційно-розпорядчому департаменту (Злакоман Сергій) забезпечити:
6.1. отримання, реєстрацію та попередній розгляд повідомлень про корупцію відповідно до вимог Методичних рекомендацій;
6.2. розміщення цього наказу на офіційному вебпорталі ДПС.
7. Керівникам головних управлінь ДПС в областях та м. Києві, міжрегіональних управлінь ДПС по роботі з великими платниками податків, Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі - територіальні органи ДПС) відповідно до Закону, з урахуванням цього наказу забезпечити:
7.1. вжиття необхідних організаційно-управлінських заходів щодо створення умов, необхідних уповноваженим підрозділам (уповноваженим особам) та іншим структурним підрозділам для роботи з викривачами і повідомленнями про корупцію;
7.2. створення (реєстрацію) технологічних адрес електронної пошти (e-mail) уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції та особистих адрес електронної пошти (e-mail) керівників уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції відповідно до вимог Положення про порядок використання електронної пошти Державної податкової служби України з доступом до мережі Інтернет, затвердженого наказом ДПС від 28.11.2019 № 186;
7.3. розміщення на субсайтах офіційного вебпорталу ДПС інформації про технологічні адреси електронної пошти (e-mail), зазначені у підпункті 7.2 пункту 7 цього наказу;
7.4. визначення працівників уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції, відповідальних за ідентифікацію повідомлень про корупцію, організацію їх обліку, формування і зберігання матеріалів розгляду повідомлень про корупцію;
7.5. визначення в уповноважених підрозділах з питань запобігання та виявлення корупції окремої особи, відповідальної за реалізацію повноважень із захисту викривачів;
7.6. організацію вивчення розділу VIII "Захист викривачів" Закону та цього наказу у межах проведення економічних навчань.
Термін - місяць;
7.7. неухильне дотримання підлеглими Закону та Методичних рекомендацій під час роботи з викривачами і повідомленнями про корупцію.
8. Вважати такими, що втратили чинність, накази ДПС від 27.02.2020 № 108 "Про затвердження Порядку організації роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, в органах Державної податкової служби" та від 15.05.2020 № 212 "Про внесення змін до наказу ДПС від 27.02.2020 № 108".
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Голова О. Любченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
податкової служби України
03.09.2020 № 468
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з питань прийняття та розгляду повідомлень про корупцію в органах Державної податкової служби
Із змінами, внесеними наказами ДПС від 25.01.2021 № 134 від 31.03.2021 № 393
I. Загальні положення
1.1. Ці Методичні рекомендації визначають послідовність дій працівників ДПС, працівників головних управлінь ДПС в областях та м. Києві, міжрегіональних управлінь ДПС по роботі з великими платниками податків, Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі - територіальні органи ДПС) під час отримання, реєстрації, обліку та розгляду повідомлень про корупцію, внесених викривачами.
Ці Методичні рекомендації мають інформаційно-роз’яснювальний і рекомендаційний характер та не встановлюють нових правових норм.
1.2. У цих Методичних рекомендаціях наведені терміни вживаються у таких значеннях:
анонімне повідомлення - повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону, здійснене без зазначення авторства (анонімно).
ідентифікація повідомлення - встановлення відповідності інформації, викладеної у повідомленні, ознакам корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення Закону України "Про запобігання корупції" ;
органи ДПС - ДПС, головні управління ДПС в областях та м. Києві, міжрегіональні управління ДПС по роботі з великими платниками податків, Інформаційно-довідковий департамент ДПС;
повідомлення про корупцію - повідомлення особи, що містить фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення працівником (працівниками) органів ДПС, іншими суб’єктами (особами), на яких поширюється дія вимог Закону України "Про запобігання корупції" , корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення цього Закону, які можуть бути перевірені;
попередній розгляд - розгляд інформації, наведеної у повідомленні про корупцію, на предмет наявності у викладеній інформації ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення Закону України "Про запобігання корупції", а також аналіз такої інформації з метою визначення структурного підрозділу, відповідального за розгляд такого повідомлення відповідно до його повноважень;
попередня перевірка - перевірка фактичних даних, викладених у повідомленні про корупцію, яка проводиться у спосіб та строки, визначені частиною третьою статті 53-2 Закону України "Про запобігання корупції" ;
уповноважені підрозділи (уповноважені особи) - працівники Управління з питань запобігання та виявлення корупції ДПС, працівники підрозділів (уповноважені особи) з питань запобігання та виявлення корупції територіальних органів ДПС.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у законах України "Про запобігання корупції", "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації", "Про захист персональних даних".
1.3. До ДПС повідомлення, зазначені у пункті 1.1 цього розділу, можуть надходити:
1.3.1. з використанням засобів поштового зв’язку на адресу: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053;
1.3.2. через поштову скриньку, розміщену в холі адміністративної будівлі ДПС, за адресою: Львівська площа, 8, м. Київ;
1.3.3. на електронну адресу post@tax.gov.ua (крім звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації);
1.3.4. під час особистого прийому громадян керівництвом та посадовими особами ДПС (інформація про порядок запису на прийом та графік особистого прийому розміщується на офіційному вебпорталі ДПС);
1.3.5. засобами телекомунікації через Контакт-центр Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі - Контакт-центр ДПС): за телефоном 0 800 501 007 (від фізичних осіб - напрям "5", працівників органів ДПС - напрям "7") та на електронну адресу idd@tax.gov.ua;
1.3.6. на електронну адресу Управління з питань запобігання та виявлення корупції upzvk@tax.gov.ua і через офіційний вебпортал ДПС (з використанням банера "STOP корупції").
1.4. До територіальних органів ДПС повідомлення, зазначені у пункті 1.1 цього розділу, можуть надходити наявними засобами зв’язку з урахуванням можливості використання засобів зв’язку, вказаних у пункті 1.3 цього розділу.
1.5. Уповноважені підрозділи (уповноважені особи) та працівники служби діловодства під час реєстрації вхідних документів та їх попереднього розгляду обов’язково звертають увагу на те, що інформація, викладена у повідомленні про корупцію, має містити фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення конкретним працівником ДПС та/або її територіальних органів, іншим суб’єктом (особою), на яких поширюється дія вимог Закону України "Про запобігання корупції" , корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення цього Закону, які можуть бути перевірені.
1.6. Повідомлення про корупцію може бути здійснено працівниками органів ДПС без зазначення авторства (анонімно) будь-яким способом, зазначеним у пункті 1.3 цих Методичних рекомендацій.
1.7. Повідомлення про корупцію, яке не містить інформації про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, інше порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції", розглядається відповідно до Закону України "Про звернення громадян" та нормативно-правового акта, яким визначено порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах.
1.8. Відповідно до законодавства повідомлення про корупцію може бути як письмовим, так і усним.
Усне повідомлення про корупцію може викладатись викривачем на особистому прийомі, за допомогою засобів телефонного зв’язку через Контакт-центр ДПС.
II. Засади та принципи організації роботи з повідомленнями про корупцію
2.1. Організація роботи з повідомленнями про корупцію здійснюється на таких засадах:
2.1.1. знання та обізнаність - забезпечення інформування про можливість подати повідомлення про корупцію та про повноваження уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) щодо його розгляду;
2.1.2. доступність - забезпечення безперешкодного доступу для подання повідомлення про корупцію та забезпечення зручності процесу подання таких повідомлень;
2.1.3. довіра - інформування викривачів про їхні права та гарантії захисту, у тому числі трудових прав, виконання державних гарантій захисту;
2.1.4. відповідальність - забезпечення керівництвом органів ДПС роботи з повідомленнями;
2.1.5. ефективність - реагування на усі без винятку випадки порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції" ;
2.1.6. прозорість - інформування викривачів про результати розгляду повідомлень про корупцію;
2.1.7. аналіз та вивчення - систематичний перегляд і коригування організації роботи з повідомленнями про корупцію та викривачами.
2.2. Принципи організації роботи з повідомленнями про корупцію:
2.2.1. доброчесність - діяльність працівників органів ДПС, що базується на виконанні службових обов’язків відповідно до вимог законів України "Про запобігання корупції", "Про державну службу", Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, затверджених наказом Національного агентства України з питань державної служби від 05.08.2016 № 158, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 31.08.2016 за № 1203/29333, Правил етичної поведінки в органах Державної податкової служби, затверджених наказом ДПС від 02.09.2019 № 52 (зі змінами), та загальновизнаних етичних норм;
2.2.2. захист прав викривачів - розуміння та усвідомлення працівниками органів ДПС, які мають доступ до повідомлень про корупцію та іншої інформації, яка пов’язана з такими повідомленнями, ризиків для викривачів та їхніх близьких осіб, пов’язаних з поданням повідомлень, встановленням фактів порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції" ;
2.2.3. конфіденційність - забезпечення виконання працівниками органів ДПС вимог законодавства щодо заборони розкриття інформації про викривача, його близьких осіб або інших даних, які можуть ідентифікувати особу викривача, його близьких осіб, третім особам, які не залучаються до розгляду, перевірки та/або розслідування повідомлених ним фактів, а також особам, дій або бездіяльності яких стосуються повідомлені ним факти, крім випадків, установлених законом, а також нерозголошення такої інформації працівниками ДПС та її територіальних органів, які залучаються до процедур попереднього розгляду, ідентифікації, опрацювання, використання та збереження повідомлень про корупцію;
2.2.4. зворотний зв’язок - рекомендується підтримувати зв’язок з викривачем навіть у випадку, коли таке повідомлення подане анонімно (за наявності інформації про контакти викривача);
2.2.5. неупередженість - забезпечення розгляду повідомлення про корупцію по суті та без жодних упереджень, які можуть виникати за результатами попередніх контактів викривача з органами ДПС;
2.2.6. об’єктивність - надання повної і об’єктивної оцінки одержаній під час розгляду повідомлення про корупцію інформації, а також результатам такої перевірки;
2.2.7. рівність - забезпечення однакового ставлення до всіх викривачів незалежно від їх віку, статі, національної приналежності, віросповідання тощо.
III. Отримання та реєстрація повідомлень про корупцію
3.1. Повідомлення про корупцію, що надходять до ДПС та її територіальних органів з використанням засобів поштового зв’язку, електронної пошти (призначеної для отримання кореспонденції), подані особисто або через поштову скриньку, приймаються та проходять первинне опрацювання відповідно до вимог Типової інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну та Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 55, Інструкції з діловодства у Державній податковій службі України, затвердженої наказом ДПС від 20.12.2019 № 222, Регламенту Державної податкової служби України, затвердженого наказом ДПС від 26.06.2019 № 6 (із змінами), та Примірного регламенту територіальних органів ДПС, затвердженого наказом ДПС від 20.11.2019 № 168 (зі змінами).
3.2. Попередній розгляд та ідентифікація повідомлень про корупцію, які надійшли до ДПС та її територіальних органів у спосіб, зазначений у пункті 3.1 цих Методичних рекомендацій, здійснюються працівником уповноваженого підрозділу (уповноваженою особою) та службою діловодства в день їх надходження або не пізніше наступного робочого дня, на предмет встановлення наявності відомостей, що містять фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення працівником ДПС та/або її територіальних органів, іншими суб’єктами (особами), на яких поширюється дія вимог Закону України "Про запобігання корупції" , корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення цього Закону, які можуть бути перевірені, та належності до компетенції і повноважень уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи).
3.3. Повідомлення про корупцію, які надійшли до ДПС та її територіальних органів у спосіб, зазначений у пункті 3.1 цих Методичних рекомендацій, реєструються службою діловодства в окремій вхідній картотеці в системі електронного документообігу ДПС (далі - СЕД) реєстраційної групи кореспондентів "Повідомлення про корупцію ("ППК")".
Працівник служби діловодства накладає на повідомлення про корупцію проєкт резолюції, в якій визначається головний виконавець, відповідальний за організацію його розгляду, та у разі необхідності співвиконавці, та передає його на первинний розгляд Голові ДПС або особі, яка виконує його обов’язки, керівнику територіального органу ДПС або особі, яка виконує його обов’язки.
Після розгляду та накладення Головою ДПС або особою, яка виконує його обов’язки, керівником територіального органу ДПС або особою, яка виконує його обов’язки, резолюції повідомлення про корупцію скануються, додаються до реєстраційно-моніторингової картки (далі - РМК) у закладку "Електронний примірник документа" та через вкладку "Кому направлено" передаються (направляються) для розгляду посадовим особам, визначеним виконавцями (співвиконавцями) з їх розгляду.
Виконання всіх функцій, передбачених при заповненні усіх полів РМК, є обов’язковим.
3.4. Як виняток, на підставі внутрішнього документа (внутрішнього листа) за підписом керівника або заступника керівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи), оформленого під час попереднього розгляду повідомлення про корупцію, не підлягають скануванню повідомлення про корупцію, які містять інформацію, розголошення якої може негативно вплинути на хід та результати перевірки наведеної у ньому інформації та/або виконання завдань і функцій уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) щодо співпраці з викривачами, забезпечення дотримання їхніх прав і гарантій захисту та виконання повноважень у сфері захисту викривачів, передбачених законом.
3.5. Повідомлення про корупцію, подані засобами телекомунікації через Контакт-центр ДПС, обробляються Інформаційно-довідковим департаментом ДПС у спосіб, визначений Порядком надання послуг Контакт-центром ДПС, затвердженим наказом ДПС від 09.12.2019 № 203.
3.6. У разі звернення громадян до працівників уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) засобами телефонного зв’язку щодо надання повідомлень про корупцію працівник пропонує звернутись до ДПС або територіального органу ДПС письмово або направити повідомлення електронними каналами зв’язку.
3.7. Повідомлення про корупцію, які надходять на електронні поштові скриньки уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) та з використанням офіційного вебпорталу ДПС, приймаються та ідентифікуються відповідальним працівником цього структурного підрозділу.
Такі повідомлення роздруковуються в день їх надходження або наступного робочого дня, якщо вони надійшли у неробочий час, у вихідні чи святкові дні, та передаються до служби діловодства ДПС або територіального органу за реєстром для опрацювання і реєстрації відповідно до вимог цього розділу.
3.8. У разі коли повідомлення про корупцію за змістом не відповідає встановленим вимогам Закону України "Про запобігання корупції" , але порушені питання належать до компетенції ДПС, таке повідомлення у день його надходження, а те, що надійшло у неробочі день та час, наступного після нього робочого дня, передається службою діловодства або працівниками уповноваженого підрозділу (уповноваженою особою) згідно з реєстром з відповідною відміткою до структурного підрозділу, до функціональних обов’язків якого належить реєстрація звернень громадян, для здійснення реєстрації в порядку, визначеному Законом України "Про звернення громадян", Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (зі змінами), та нормативно-правовим актом, яким визначено порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах.
3.9. Попередній розгляд та ідентифікація повідомлень про корупцію, які надійшли на електронні адреси, визначені у ДПС та її територіальних органах для подання запитів на отримання публічної інформації та звернень громадян в електронному вигляді, здійснюється працівниками уповноваженого підрозділу (уповноваженою особою) та підрозділом, до функціональних обов’язків якого належить реєстрація звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації.
У разі встановлення відповідності викладеної інформації ознакам корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення Закону України "Про запобігання корупції" такі повідомлення передаються підрозділом, до функціональних обов’язків якого належить реєстрація звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації, у день їх надходження або на наступний робочий день, якщо вони надійшли у неробочий час, до служби діловодства для реєстрації відповідно до пункту 3.3 цих Методичних рекомендацій.

................
Перейти до повного тексту