1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
03.07.2006 N 417
( Наказ втратив чинність згідно з Наказом ДСНС № 49 від 25.01.2017 )
Про затвердження Положення про рейтингову систему контролю освітньої діяльності територіальних курсів, навчально-методичних центрів цивільного захисту та безпеки життєдіяльності
На виконання пункту 2.5 Типового положення про територіальні курси, навчально-методичні центри цивільного захисту та безпеки життєдіяльності, затвердженого наказом МНС України від 31.08.2005 N 174 і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2005 р. за N 1226/11506, та з метою впровадження рейтингової системи контролю освітньої діяльності територіальних курсів, навчально-методичних центрів цивільного захисту та безпеки життєдіяльності
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про рейтингову систему контролю освітньої діяльності територіальних курсів, навчально-методичних центрів цивільного захисту та безпеки життєдіяльності (далі - Положення), що додається.
2. Інституту державного управління у сфері цивільного захисту Університету цивільного захисту України (Болотських М.В.):
впровадити щорічне, починаючи з 2007 навчального року, проведення рейтингового контролю освітньої діяльності територіальних курсів, навчально-методичних центрів цивільного захисту та безпеки життєдіяльності відповідно до вимог цього Положення;
плани-графіки проведення рейтингового контролю на наступний навчальний рік погоджувати до 15 листопада через Управління освіти і науки;
звіти про результати проведення рейтингового контролю надавати через Управління освіти і науки щорічно до 15 грудня.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Медвідя А.П.
Виконуючий обов'язки Міністра В.М.Антонець
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МНС України
03.07.2006 N 417
ПОЛОЖЕННЯ
про рейтингову систему контролю освітньої діяльності територіальних курсів, навчально-методичних центрів цивільного захисту та безпеки життєдіяльності
1. Рейтингова система контролю освітньої діяльності територіальних курсів, навчально-методичних центрів цивільного захисту та безпеки життєдіяльності (далі - курси, центри) запроваджується з метою реалізації державних вимог до змісту функціонального навчання осіб керівного складу цивільного захисту (цивільної оборони), управлінських кадрів і фахівців, на яких поширюється дія законів у сфері цивільного захисту, а також професійно-технічного (курсового) навчання з формування відповідного рівня кваліфікації професій для потреб служби цивільного захисту.
Рейтинговий контроль освітньої діяльності здійснюється шляхом аналізу стану, динаміки її розвитку та визначення рейтингу курсів, центру у мережі навчально-методичних установ Єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій.
2. Під рейтингом курсів, центрів розуміється інтегральна оцінка стану і динаміки розвитку їх освітньої діяльності, яка враховує:
рівень якості навчально-методичної діяльності;
відхилення рівня якості освітньої діяльності від максимального за стандартом;
динаміку зміни рівня освітньої діяльності за поточний рік відносно показника за минулий рік.
3. Основними завданнями рейтингового контролю освітньої діяльності мережі курсів, центрів є:
оцінка рівня якості освітньої діяльності курсів, центру та визначення її у балах;
визначення ступеня відхилення оцінки якості освітньої діяльності курсів, центру від максимально можливої за стандартом;
оцінка динаміки якості освітньої діяльності курсів, центру у часі.
При оцінці рівня якості освітньої діяльності курсів, центрів використовуються елементи факторно-критеріального моделювання, заснованого на теорії кваліметричного підходу.
Рейтинговий контроль повинен сприяти у підвищенні ефективності освітньої діяльності курсів, центрів та удосконаленні професійної компетентності їх педагогічних працівників.
4. Рейтинговий контроль включає:
визначення рівня якості навчально-методичної діяльності курсів, центру за сумарною оцінкою у балах;
визначення зведеного середнього індексу освітньої діяльності курсів, центру;
визначення індексу динаміки результативності освітньої діяльності курсів, центру;
визначення рейтингу курсів, центру у мережі навчально-методичних установ Єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій (далі - ЄДС ЦЗ).
5. Рейтинговий контроль курсів, центрів здійснюється щороку на підставі графіка рейтингового контролю, що затверджується керівником Інституту державного управління у сфері цивільного захисту Університету цивільного захисту України (далі - ІДУ ЦЗ УЦЗУ) за погодженням Управління освіти і науки.
6. Рейтинговий контроль курсів, центру проводиться посадовою особою (або групою осіб) ІДУ ЦЗ УЦЗУ, яка призначається розпорядженням ІДУ ЦЗ УЦЗУ, з виїздом до місць їх дислокації.
7. У ході рейтингового контролю керівник курсів, центру повинен забезпечити контролюючого за його вимогою всією необхідною інформацією про діяльність підпорядкованої установи та створити необхідні умови для здійснення контролю.
8. Обчислення результатів рейтингового контролю освітньої діяльності та визначення рейтингу курсів, центру проводиться відповідно до Порядку визначення рейтингу курсів, центру у мережі навчально-методичних установ ЄДС ЦЗ (додаток 1).
9. За результатами рейтингового контролю контролюючий складає підсумковий документ - Зведену відомість з рейтингового контролю освітньої діяльності курсів, навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності (додаток 2), в якому визначається їх рейтинг.
10. Зведена відомість з рейтингового контролю і визначений рейтинг затверджуються керівником ІДУ ЦЗ УЦЗУ, у тижневий термін доводяться до курсів, центру, які піддавалися контролю, та зберігаються в ІДУ ЦЗ УЦЗУ.
11. На підставі затверджених наказом керівника ІДУ ЦЗ УЦЗУ рейтингів при підведенні підсумків роботи курсів, центрів за рік визначаються їх місця у мережі навчально-методичних установ ЄДС ЦЗ.
За результатами визначення рейтингів курсів, центрів та відповідних їм місць у мережі навчально-методичних установ ІДУ ЦЗ УЦЗУ розробляє та запроваджує заохочувальні заходи стосовно керівного та педагогічного складу курсів, центрів, які зайняли призові місця.
12. Узагальнені відомості з рейтингового контролю доповідаються Управлінню освіти і науки України та опубліковуються у щорічній Національній доповіді про стан техногенної та природної безпеки в Україні.
Начальник Управління
освіти і науки
полковник внутрішньої служби


О.П.Євсюков
Додаток 1
до Положення про рейтингову
систему контролю освітньої
діяльності територіальних
курсів, навчально-методичних
центрів цивільного захисту
та безпеки життєдіяльності
ПОРЯДОК
визначення рейтингу курсів, центру у мережі навчально-методичних установ Єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій
Під рейтингом курсів, центру R розуміється інтегральна оцінка стану і динаміки розвитку їх освітньої діяльності та визначається як добуток величин:
SВ - сумарного балу, виставленого при оцінці рівня якості
н
у шести напрямках навчально-методичної діяльності,
I - зведеного середнього індексу освітньої діяльності за
к
результатами оцінки навчально-методичної діяльності,
організаційно-методичної та навчально-виховної роботи,
DELTAI - індексу динаміки результативності освітньої
к
діяльності курсів, центру.
А. Оцінка рівня якості навчально-методичної діяльності курсів, центру
Рівень якості навчально-методичної діяльності курсів, центру
оцінюється сумарним балом (SB ) за показниками і критеріями у
н
шести напрямках, а саме:
I. Нормативне забезпечення та ефективність управління структурними підрозділами курсів, центру
II. Організація навчального процесу та його програмно-методичне забезпечення
III. Стан організації, планування та результативності методичної роботи
IV. Вибірковий контроль та оцінка рівня якості навчального процесу
V. Кадрове забезпечення діяльності курсів, центру
VI. Стан навчальної матеріально-технічної бази
Для формування висновків по кожному з напрямків
навчально-методичної діяльності курсів, центру та визначення
сумарного балу (SB ) кожний із напрямків має шість критеріїв, для
н
оцінки яких встановлені показники та орієнтовні норми їх
оцінювання.
Норми оцінювання показника мають чотири рівні: "високий", "достатній", "початковий", "незадовільний".
Оцінки виставляються у балах.
Кожному із цих рівнів відповідає певна кількість балів:
"високий" - 3;
"достатній" - 2;
"початковий" - 1;
"незадовільний" - 0.
Якщо показник має норму нижчу за ту, що відповідає початковому рівню, він оцінюється як "незадовільний".
I. Нормативне забезпечення та ефективність управління структурними підрозділами курсів, центру
Критерії Рівень "високий" Рівень "достатній" Рівень
"початковий"
1. Визначення
обласної
мережі
територіальних
курсів,
навчально-кон-
сультаційних
пунктів та
штату
навчального
пункту центру
Розпорядженням
облдержадміністра-
ції створена
обласна мережа
територіальних
курсів, яка
забезпечує
виконання від
розрахункової
потреби в навчанні
керівного складу ЦЗ
(ЦО) і посадових
осіб обласної
підсистеми ЄДС ЦЗ
на 100% та КНС НФ
ЦО і фахівців у
сфері цивільного
захисту на
70%. Штатна
чисельність
навчального пункту
курсів, центру
забезпечує
професійну
підготовку слухачів
у повному обсязі
щорічних
планів-графіків
Розпорядженням
облдержадміністра-
ції створена
обласна мережа
територіальних
курсів, яка
забезпечує
виконання від
розрахункової
потреби в навчанні
керівного складу ЦЗ
(ЦО) і посадових
осіб обласної
підсистеми ЄДС ЦЗ
на 90% та КНС НФ
ЦО і фахівців у
сфері цивільного
захисту на
50%. Штатна
чисельність
навчального пункту
курсів, центру
забезпечує
професійну
підготовку слухачів
у обсязі, не менше
90% від щорічних
планів-графіків
Розпорядженням
облдержадміністра-
ції створена
обласна мережа
курсів ЦО, яка
забезпечує
виконання від
розрахункової
потреби в навчанні
керівного складу
ЦЗ (ЦО) і
посадових осіб
обласної
підсистеми ЄДС ЦЗ
на 80% та КНС НФ
ЦО і фахівців у
сфері цивільного
захисту на
30%. Штатна
чисельність
навчального пункту
курсів, центру
забезпечує
професійну
підготовку
слухачів у обсязі
не менше 80% від
щорічних
планів-графіків
2. Наявність
установчих
документів
курсів, центру
Наявність рішення засновників про утворення
(реорганізацію) курсів, центру, сертифіката на право
проведення діяльності з функціонального навчання у сфері
цивільного захисту та експертних матеріалів, ліцензії МОН
на освітню діяльність та ліцензійних матеріалів, якість
відпрацювання Статуту курсів, центру і затверджених
положень про їх структурні підрозділи. Наявність рішення
органу місцевого самоврядування про утворення та
забезпечення діяльності міських (районних)
навчально-консультаційних пунктів. Наявність та
змістовність рішення відповідного органу виконавчої влади,
органу місцевого самоврядування та ГУ (У) МНС України в
області про закріплення за курсами, центром навчальної
матеріально-технічної бази
3. Виконання
планів
комплектування
курсів, центру
категоріями
слухачів, які
підлягають
навчанню у
сфері
цивільного
захисту та
планів-графі-
ків підготовки
кадрів на
замовлення
ГУ (У) МНС
України в
області
Плани
комплектування
курсів, центрів
розроблені
відповідно до
вимог, що
передбачають
навчання як за
держзамовленням,
так і за угодами з
об'єктами
господарювання,
витяги з плану
своєчасно доведені
до виконавців,
плани за термінами
і категоріями
виконані не менш
ніж на 90%
Плани
комплектування
курсів, центрів
розроблені
відповідно до
вимог, що
передбачають
навчання як за
держзамовленням,
так і за угодами з
об'єктами
господарювання,
витяги з плану
своєчасно доведені
до виконавців,
плани за термінами
і категоріями
виконані не менш
ніж на 80%
Плани
комплектування
курсів, центрів
розроблені
відповідно до
вимог, але
передбачають
навчання лише за
держзамовленням,
витяги з плану
своєчасно доведені
до виконавців, або
плани за термінами
і категоріями
виконані не менш
ніж на 70%
4. Здійснення
контролю
навчально-ме-
тодичної
діяльності
Плановість і
системність
контролю
навчально-методич-
ної діяльності,
його види (попе-
редній, поточний,
підсумковий,
вибірковий,
оперативний),
актуальність,
доцільність і зміст
перевірок
навчальних занять,
форма ведення
записів
спостережень й
аналізу,
узагальнення
результатів
контролю,
обговорення стану і
результатів
контролю на
методичних нарадах
та педрадах
Перевірки є
актуальними і
доцільними, але не
дотримується їх
плановість. Дотри-
мується форма
ведення записів
спостережень й
аналізу занять,
узагальнюються
результати контролю
з подальшим
обговоренням
результатів
контролю на
методичних нарадах
Результати
контролю та зміст
перевірок
обговорюються на
методичних
нарадах, але не
узагальнюються
5. Керівництво
педагогічною
радою
При визначенні питань, які виносяться для обговорення
педрадою, не створюється дублювання і паралелізм з річним
плануванням роботи курсів, центрів, тематика засідань
актуальна, враховує наступність питань, що розглядалися в
попередні роки, забезпечена науково-педагогічна
спрямованість педрад, їх тісний зв'язок із сучасністю,
досягненнями науки тощо, рішення педради зафіксовані в
протоколах, складено плани практичної реалізації рішень
педради та організовано контроль за ходом їх реалізації
6. Документу-
вання
навчально-ме-
тодичної
діяльності
курсів, центру
Складання та оформлення документів здійснюється згідно з
переліком обов'язкової ділової та з організації
навчального процесу документації, порядок роботи з
документами з моменту їх створення або надходження до
відправлення чи передачі в архів відповідає правилам,
установленим Інструкцією МНС України, плануюча та звітна
документація відпрацьовується у встановлені строки,
конкретизація планових завдань виявляється у квартальних,
щомісячних планах роботи та особистого тижневого
планування роботи управлінського складу курсів, центру
II. Організація навчального процесу та його програмно-методичне забезпечення
Критерії Рівень "високий" Рівень "достатній " Рівень
"початковий"
1. Комплекту-
вання
навчальних
груп та участь
у проведенні
занять за
спеціальними
темами
фахівців
територіаль-
них і
функціональних
підсистем
ЄДС ЦЗ
Навчальні групи
комплектуються з
осіб однієї
посадової
категорії, за
письмовим рішенням
керівника ГУ (У)
МНС України,
погодженого з
відповідними
структурами, до
проведення занять
на курсах, центрі
залучаються фахівці
територіальних та
функціональних
підсистем ЄДС ЦЗ
Навчальні групи
комплектуються з
осіб однієї
посадової
категорії, за
письмовим рішенням
керівника ГУ (У)
МНС України,
погодженого з
відповідними
структурами, до
проведення занять
на курсах, центрі
залучаються фахівці
ГУ (У) МНС України
та служб ЦО
Навчальні групи
комплектуються з
осіб однієї
посадової
категорії, за
письмовим рішенням
керівника ГУ (У)
МНС України
погодженого з
відповідними
структурами до
проведення занять
на курсах, центрі
залучаються
фахівці ГУ (У) МНС
України
2. Якість
розробки
плануючих
документів, що
визначають
організацію
навчального
процесу
Навчально-тематичні
плани та робочі
програми складені
на кожну категорію
осіб, які
підлягають
навчанню, на
підставі типових
програм,
структурно-логічної
схеми щодо їх
реалізації та вимог
посадових
інструкцій до
категорій слухачів,
складені графіки
використання
навчально-мате-
ріальної бази, на
кожну групу скла-
дається розклад
навчальних занять
Навчально-тематичні
плани та робочі
програми складені
по групах категорій
осіб, які
підлягають
навчанню, на
підставі типових
програм та вимог
посадових
інструкцій до
категорій слухачів,
складені графіки
використання
навчально-мате-
ріальної бази, на
кожну групу скла-
дається розклад
навчальних занять
Навчально-тематич-
ні плани на окремі
категорії або
групи слухачів не
складені, є
загальний
навчально-тематич-
ний план як розділ
Програми, робочі
програми складені
на підставі
переліку категорій
та типових
програм, складені
графіки
використання
навчально-мате-
ріальної бази, на
кожну групу
складається
розклад навчальних
занять
3. Форми
організації
навчання
Навчальний процес
здійснюється за
встановленими
формами: навчальні
заняття; виконання
індивідуальних
завдань; самостійна
робота; практична
підготовка на
об'єктах
господарювання;
контрольні заходи.
Співвідношення за
формами та видами
навчання становить:
самостійна робота
1/3 від загального
обсягу навчального
часу; практичні
заняття, групові
вправи не менше
50%
Навчальний процес
здійснюється за
встановленими
формами: навчальні
заняття; виконання
індивідуальних
завдань; самостійна
робота; практична
підготовка на
об'єктах
господарювання.
Співвідношення за
формами та видами
навчання становить:
самостійна робота
1/2 від загального
обсягу навчального
часу; практичні
заняття, групові
вправи не менше
40%
При організації
навчального
процесу
використовуються
встановлені форми
навчання, але
присутня
непропорційність
між видами
навчальних занять
у бік лекцій, або
співвідношення за
формами та видами
навчання
становить:
самостійна робота
2/3 від загального
обсягу навчального
часу; практичні
заняття, групові
вправи не менше
30%
4. Кількісна
відповідність
викладацького
складу
щорічному
замовленню на
комплектування
курсів, центру
слухачами,
розрахунок та
облік робочого
часу
викладачів та
майстрів
виробничого
навчання
(далі - МВН)
Кількість
викладацького
складу визначена,
виходячи з
нормативів, робочий
час відображено в
індивідуальних
робочих планах і
визначено обсягом
навчальних,
методичних і
організаційних
обов'язків, обсяг
навчальних занять
виражений в
облікових годинах у
встановлених межах
навчального
навантаження для
викладачів та МВН
Кількість
викладацького
складу визначена,
виходячи з
нормативів, робочий
час відображено в
індивідуальних
робочих планах, які
не повною мірою
враховують перелік
обов'язкових
основних видів
методичних і
організаційних
робіт, або є окремі
помилки у
розрахунках
навчального
навантаження для
викладачів та МВН
Кількість
викладацького
складу не
відповідає
визначеним
нормативам або
робочий час
відображено в
індивідуальних
робочих планах
викладачів, які не
враховують
обов'язковий обсяг
навчального
навантаження та
виконання ними
обов'язків
методичної і
організаційної
роботи,
передбачених
Статутом та
колективним
договором
5. Методичне
забезпечення
навчального
процесу
Методичні розробки
з проведення занять
розроблені на всі
теми з урахуванням
категорій,
погоджені за
змістом з
відповідними
фахівцями
територіальних і
функціональних
підсистем ЄДС ЦЗ,
для групових вправ
розроблені
навчальні
оперативно-тактичні
завдання, фонди
контрольних
тестових завдань
для поточного і
підсумкового
контролю та
критерії оцінки
знань, в наявності
для слухачів опорні
конспекти,
методичні матеріали
для виконання ними
практичних занять,
групових та
спеціальних
контрольних вправ,
рефератів,
індивідуальних
завдань та
методичні матеріали
для самостійної
роботи
Методичні розробки
з проведення занять
розроблені на всі
теми з урахуванням
категорій,
погоджені за
змістом з
відповідними
фахівцями
територіальних і
функціональних
підсистем ЄДС ЦЗ,
для групових вправ
розроблені
навчальні
оперативно-тактичні
завдання, в
наявності фонди
контрольних
тестових завдань
для поточного і
підсумкового
контролю, критерії
оцінки знань,
методичні матеріали
для виконання
слухачами
рефератів,
індивідуальних
завдань та для
самостійної роботи
Методичні розробки
з проведення
занять розроблені
на всі теми, що
передбачені
навчально-тематич-
ним планом програ-
ми функціонального
навчання, але
розглянуті лише на
методичній нараді
курсів, центру,
для групових вправ
розроблені
навчальні
оперативно-тактич-
ні завдання, фонди
контрольних
тестових завдань
для підсумкового
контролю, в
наявності для
слухачів інст-
руктивно-методич-
ні матеріали для
самостійної роботи
6. Якість
відпрацювання
робочих
програм з
функціональ-
ного та з
професійно-
технічного
навчання
Програми відпрацьовані з використанням встановленогоТиповим положенням
науково-методичного
забезпечення навчального процесу та банку даних щодо
функцій і обов'язків посадових осіб у сфері цивільної
оборони, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації.
Відображається розподіл загальних навчальних годин за
видами занять відповідно до навчально-тематичного плану
Програми, визначена конкретна мета і завдання модулів (що
знати, вміти, про що повинні мати уявлення), зміст та
навчальні елементи тематичного плану Програми охоплюють
весь спектр тем, передбачених навчально-тематичними
планами для окремих груп, категорій слухачів, у Програмі
наводиться список основної і додаткової літератури із
зазначенням розділів і сторінок, окремо наводиться перелік
тем практичних, семінарських занять, міститься перелік
технічних та інформаційних засобів, форми та методи
атестації слухачів. Програма функціонального навчання
затверджена начальником ЦО відповідного рівня та погоджена
керівником територіального підрозділу МНС, програми
постійно діючих семінарів затверджені начальником обласних
курсів (центру) та погоджені начальником ЦО міста
(району). Регіональна складова визначена відповідно до
рекомендацій, Програми систематично оновлюються через
удосконалення варіативної складової. Програми з
професійно-технічного навчання розроблені на кожну
категорію слухачів, погоджені та затверджені відповідними
посадовими особами ГУ (У) МНС України в АР Крим, областях,
містах Києві та Севастополі
III. Стан організації, планування та результативності методичної роботи
Критерії Рівень "високий" Рівень "достатній" Рівень "початковий"
1. Різнома-
нітність та
дієвість форм
методичної
роботи
Система
аналітичної,
організаційної,
діагностичної,
пошукової,
дослідницької
діяльності
реалізується через
колективні та
індивідуальні форми
роботи із всебічним
опрацюванням усіх
визначених Типовим положенням
зав-
дань, напрямків
та структури
методичної роботи,
заплановані заходи
з методичної роботи
проводяться
своєчасно
Система
аналітичної,
організаційної,
діагностичної,
пошукової,
дослідницької
діяльності
реалізується через
колективні та
індивідуальні форми
роботи, за
визначеною Типовим положенням
струк-
турою методичної
роботи, заплановані
заходи з методичної
роботи проводяться
своєчасно
Методична робота
реалізується тільки
через основні
колективні форми:
педради; методичні
наради; дні
професійної
майстерності, або
вибір
індивідуальних форм
здійснюється не на
підставі
діагностичного
вивчення рівня
професійної
компетентності
педагогічних
працівників, є
випадки
несвоєчасного
проведення
запланованих
заходів
2. Вивчення,
узагальнення
та
впровадження
кращого
педагогічного
досвіду
Відпрацьована
технологія
виявлення
передового досвіду
за критеріями його
оцінки, його
вивчення
здійснюється
планово, в певній
послідовності,
зроблені відповідні
педагогічні та
методичні висновки,
сплановані
організаційні
заходи на поширення
досвіду через усні
та писемні форми
роботи (бюлетені,
буклети,
публікації,
педагогічні
виставки тощо)
Цілеспрямований
пошук досвіду
здійснюється за
заздалегідь
визначеною метою,
продуманим планом
упродовж тривалого
часу, зібраний
матеріал показує
увесь пройдений
шлях, процес
становлення і
розвитку досвіду з
його позитивними
результатами і
невдачами, опис
досвіду оформлений
грамотно, поширення
досвіду
відбувається через
усні та писемні
форми роботи
Виявлення
передового досвіду
відбувається не
систематично, його
вивчення
здійснюється не
поетапно, є
приклади
нерозрізнення
досвіду з сумлінною
працею, зібраний
фактичний матеріал
глибоко не
аналізується, не
оцінюється і не
опрацьовується,
поширення досвіду
відбувається лише в
усній формі
3. Зміст та
ефективність
роботи
методичного
кабінету
Методичний кабінет
є центром
методичної роботи
та за своїм
оснащенням дозволяє
виконувати у
повному обсязі
функції, які
покладаються на
нього Типовим положенням
, в
кабінеті створені
належні умови для
педагогічних
працівників щодо
підготовки їх до
занять із
самоосвіти,
міжкурсової,
індивідуальної
методичної та
експериментально-
дослідницької ро-
боти, отримання
оперативної
інформації про стан
природно-техноген-
ної безпеки регіо-
ну та аналітичного
матеріалу за
підсумками
ліквідації НС
Оснащення
методичного
кабінету в
основному
відповідає
завданням, що
визначаються
державними
інструктивно-мето-
дичними докумен-
тамита аналізом
навчально-методич-
ної роботи і
діагностики
педагогічних
працівників,
нормативно-правові,
директивні
документи,
методичні
матеріали,
результати вивчення
навчально-методич-
ної роботи курсів,
базових закладів
освіти, її аналіз
систематизовані,
налагоджена
співпраця з ВНЗ, є
картотека наявної
літератури, видань,
посібників
Зміст роботи
методичного
кабінету забезпечує
лише заходи з
організації та
проведення
навчально-методич-
ної роботи,
міжкурсова робота
за визначенимиТиповим положенням
напрямками
забезпечується не в
повному обсязі
4. Ведення
методичної та
атестаційної
документації
Річний план
методичної роботи
складений на основі
нормативно-комп-
лексного підходу,
аналізу результатів
за минулий рік і
передбачає систему
навчально-методич-
ної, міжкурсової
та педагогічної
роботи, є
діагностичні картки
викладачів та МВН,
перспективні плани
курсового навчання
та атестації
педагогічних
працівників,
графіки проведення
атестації,
протоколи засідань
(нарад),
атестаційні листи
оформлені згідно з
вимогами
Річний план
методичної роботи
передбачає
виділення основних
етапів і окремих
заходів їх
вирішення щодо
навчально-методич-
ної, міжкурсової
та педагогічної
роботи, є
діагностичні картки
викладачів та МВН,
перспективні плани
курсового навчання
та атестації
педагогічних
працівників,
графіки проведення
атестації,
протоколи засідань
(нарад),
атестаційні листи
відпрацьовані з
окремими недоліками
У річному плані
передбачено
проведення тільки
основних методичних
заходів: нарад,
конференцій,
інструктивно-мето-
дичних, показових,
відкритих занять,
участь у засіданнях
обласних
науково-методичних
рад ВНЗ; складені
перспективні плани
курсового навчання
та атестації
педагогічних
працівників,
протоколи засідань
(нарад),
атестаційні листи
відпрацьовані із
суттєвими
недоліками
5. Власні
доробки
методистів
Перелік посібників з грифом Міносвіти, МНС та його
територіального структурного підрозділу, робота, що
проводиться з розробки та видання навчальних, методичних
матеріалів та наочних посібників (в т. ч. на
компакт-дисках) комп'ютерного програмного забезпечення
навчання слухачів та підготовки населення до дій у
надзвичайних ситуаціях
6. Впро-
вадження
наукових
досягнень,
педагогічних,
технологій,
досвіду з
ліквідації НС
в практику
роботи
Забезпечується конкретна цілеспрямована система роботи на
досягнення чітко поставленої мети, позитивне відношення
педагогічних працівників до нового, їх бажання і здібності
щодо впровадження досвіду, варіативність педагогічних
технологій, що застосовуються курсами; до
навчально-методичних розробок своєчасно вносяться
доповнення та зміни відповідно до керівних документів та
досвіду з ліквідації НС
IV. Вибірковий контроль та оцінка рівня якості навчального процесу
Критерії Рівень "високий" Рівень "достатній " Рівень "початковий"
1. Відпо-
відність
змісту
заняття
програмним
завданням та
категорії
слухачів
Наявність
плану-конспекту,
зміст заняття
відповідає вимогам
програми,
забезпечує
виконання
навчальної мети та
орієнтований на
відповідну
категорію слухачів
Наявність
плану-конспекту,
зміст заняття в
основному
забезпечує
виконання
навчальної мети,
але недостатньо
зорієнтований на
відповідну
категорію слухачів
Наявність
плану-конспекту,
зміст заняття
передбачає
механічне доведення
до слухачів
нормативно-методич-
ного матеріалу без
врахування
категорії слухачів
2. Раціо-
нальність та
ефективність
використання
часу,
оптимальність
темпу заняття
Чітка організаційна
структура заняття,
його тривалість,
темп заняття
дозволяють слухачам
засвоїти та
законспектувати
матеріал
Керівник невміло
розподіляє
навчальний час,
перехід від
мотиваційного до
операційно-пізна-
вального етапу, а
також тривалість
навчальних питань
не систематизовано
За відведений час
керівнику заняття
не вдалося довести
до слухачів
навчальний матеріал
у повному обсязі
3. хрунтов-
ність
знань
педагога з
даної теми,
відповідність
поданого
матеріалу
дійсності
Керівник заняття
вільно володіє
навчальним
матеріалом і подає
його на достатньому
методичному рівні з
урахуванням
особливостей
регіону, у навчанні
доречно наводяться
приклади з практики
запобігання та
реагування на
надзвичайні
ситуації і
небезпеки
Керівник знає лише
основний навчальний
матеріал, але подає
його на достатньому
методичному рівні,
у навчанні
наводяться приклади
з практики
запобігання та
реагування на
надзвичайні
ситуації, але без
врахування
оперативних даних
Керівник
недостатньо знає
навчальний матеріал
невміло доводить
його до тих, хто
навчається,
допускає грубі
помилки як у
змісті, так і у
методиці викладання
4. Доціль-
ність
добору
методів
відповідно до
виду занять
та
співвідношен-
ня прийомів
навчання
Логічне
застосування
навчальних методів
і засобів навчання,
чіткість і
грамотність
вказівок, пояснень
запитань,
демонстрування
матеріалу,
інтонаційна
виразність мовлення
керівника створює
сприятливу емоційну
атмосферу для
засвоєння
навчального
матеріалу, сам
матеріал вміло
дозується, керівник
уміє активізувати
інтерес до теми
заняття та
узагальнити
матеріал
Метод проведення
відповідає виду
заняття згідно з
Програмою, мовлення
керівника достатньо
логічне і емоційне,
викликає певну
активність, інтерес
і увагу у слухачів
Метод проведення не
повною мірою або
зовсім не
відповідає виду
заняття згідно з
Програмою, керівник
прийомами
демонстрування,
узагальнення та
систематизації
матеріалу володіє
недостатньо,
навчальна
дисципліна
підтримувалась на
недостатньому рівні
5. Мате-
ріальне
забезпечення
заняття
Наочний,
дидактичний та
ілюстраційний
матеріал доцільний,
різноманітний та
якісний і дозволяє
ефективно його
використовувати для
досягнення
навчальної мети.
Практичні заняття
проводяться з
використанням
комп'ютерних
технологій,
приладів,
спеціального
обладнання і
механізмів
Наочний,
дидактичний
матеріали естетично
оформлені, їх
кількість у цілому
дозволяє ефективно
використовувати їх
для досягнення
навчальної мети.
Практичні заняття
проводяться з
використанням
приладів,
спеціального
обладнання і
механізмів
Керівник на кожному
етапі заняття
використовує наочні
матеріали
неефективно, самі
матеріали мають
окремі помилки у
змісті або виконані
неестетично.
Практичні заняття
проводяться без
використання
навчально-мате-
ріальної бази,
закріпленої за
курсами, центром
6. Засвоєння
слухачами
змісту,
передбаченого
поставленими
завданнями
програми:
відвідування
занять
слухачами;
не більш 10%
слухачів відсутні з
неповажних причин
не більш 20%
слухачів відсутні з
неповажних причин
не більш 30%
слухачів відсутні з
неповажних причин
абсолютний
показник
виконання
слухачами
тестування
(%) позитив-
них оцінок;
90% 80% 70%
якісний
показник
виконання
слухачами
тестування
(%) відмін-
них та доб-
рих оцінок
50% 40% 30%
V. Кадрове забезпечення діяльності курсів, центру
1. Забезпече-
ння педаго-
гічними кад-
рами
90% 80% 70%
2. Освітній
рівень:
для
викладачів;
Повна вища освіта Повна вища освіта Не нижче базової
вищої освіти
для
методистів;
Повна вища освіта Повна вища освіта Повна вища освіта,
для методиста з ВН-
не нижче базової
вищої освіти
для МВН Не нижче базової
вищої освіти
Вища освіта Вища освіта
та
відповідність
фахової
освіти
педагогічних
кадрів
посадам, які
вони займають
Методисти за
виключенням
методиста з
виробничого
навчання мають
фахову педагогічну
освіту
Методист з безпеки
життєдіяльності має
фахову педагогічну
освіту
3. Рівень
кваліфікації
за
результатами
атестації
педагогічних
кадрів
Понад 70%
викладачів і
методистів мають
вищу, першу
категорії або
педагогічне звання
викладача-методис-
та, старшого
викладача; понад
70% МВН мають
педагогічні звання
Понад 70%
викладачів і
методистів мають не
нижче другої
категорії, а понад
70% МВН -
педагогічні звання
Понад 70%
педагогічних
працівників
атестовані на
кваліфікаційну
категорію,
педагогічне звання,
відповідають
посаді, яку
займають, з
визначенням
посадового окладу
4. Прохо-
дження
курсів
підвищення
кваліфікації
90% 70% 50%
5. Органі-
зація
підготовки
прийнятих на
роботу
викладачів та
майстрів
виробничого
навчання
Проходження додаткової спеціальної підготовки у сфері
цивільного захисту (пожежної безпеки) у встановлені
терміни, доцільність та якість проведення пробних занять.
Плановість у роботі з новоприйнятими на посаду
працівниками, визначення та закріплення за ними досвідчених
педагогічних працівників курсів, центру.
6. Створення
умов для
професійного
вдосконалення
педагогічних
працівників
Проходження навчання з підвищення освітньо-кваліфікаційного
рівня та здобування психолого-педагогічної кваліфікації,
участь у плановій методичній роботі курсів, центру,
проведенні навчань, тренувань з цивільної оборони, розробка
навчально-методичних матеріалів, з досвіду роботи,
авторських розробок, організація самостійної та
консультаційної роботи відповідно до вимог Типового положення
VI. Стан навчальної матеріально-технічної бази
Критерії Рівень "високий" Рівень
"достатній"
Рівень
"початковий"
1. Загальна
кількість
методичних та
аудиторно-
лабораторних
приміщень, що
знаходяться
на балансі,
та їх
утримання
центру Методичний кабінет Методичний
кабінет
Методичний
кабінет
обласних
курсів
підвищення
кваліфікації
не менш 4 класів, 1
комп'ютерний клас
3 класи, 1
комп'ютерна
лабораторія
3 класи
міських
курсів
3 класи (кабінети) 2 класи
(кабінети)
1 клас
(кабінет)
навчального
пункту з
разовою на-
повнюваністю
слухачами:
61 - 120 не менш 5 класів 4 класи 3 класи
31 - 60 4 класи 3 класи 2 класи
30 3 класи 2 класи 1 клас
2. Склад
комплексу
навчальної
матеріально-
технічної ба-
зи центру та
стан його
складових
(крім
навчальних
класів)
Навчально-тренувальне
містечко, пересувний
автомобільний комплекс (з
мультимедійним
обладнанням), пересувний
автомобільний клуб (для
курсів згідно з нормами
оснащення), спортивний
майданчик. НКП (згідно зі
штатним розписом).
Навчальна пожежна,
аварійно-рятувальна
техніка та засоби малої
механізації (згідно з
табелем до штату).
Наявність угод про
використання навчальних
об'єктів підприємств,
установ та організацій:
сховище, диспетчерський
пункт ХНО, опорний з БЖД,
освітній заклад (ЗСШ,
ДНЗ). Закріплені за
центром для проведення
практичних занять,
виробничої практики
(стажування):
пожежно-рятувальна
частина, теплодимокамера,
навчальна башта та
спеціальна смуга перешкод
Натурна
дільниця,
пересувний
автомобільний
клуб (з
кіноапаратурою)
згідно з нормами
оснащення,
спортивний
куточок. НКП
(згідно зі
штатним
розписом).
Навчальна
пожежна,
аварійно-рятува-
льна техніка та
засоби малої
механізації
(згідно з
табелем до
штату).
Наявність угод
про використання
навчальних
об'єктів
підприємств,
установ та
організацій:
сховище,
диспетчерський
пункт ХНО,
опорний з БЖД,
освітній заклад
(ЗСШ, ДНЗ).
Закріплені за
центром для
проведення
практичних
занять,
виробничої
практики
(стажування):
пожежно-рятува-
льна частина,
теплодимокамера,
спортивний
майданчик,
навчальна башта
та спеціальна
смуга перешкод
Пересувний
автомобільний
клуб
(кіноапаратура,
гучномовці)
згідно з
нормами
оснащення;
спортивний
куточок. НКП
(згідно зі
штатним роз-
писом). Навча-
льна пожежна,
аварійно-ряту-
вальна техніка
та засоби малої
механізації
(згідно з
табелем до
штату).
Наявність угод
про
використання
навчальних
об'єктів
підприємств,
установ та
організацій:
навчальне
містечко ЦО,
сховище,
диспетчерський
пункт ХНО,
опорний з БЖД,
освітній заклад
(ЗСШ, ДНЗ).
Закріплені за
центром для
проведення
практичних
занять,
виробничої
практики
(стажування):
пожежно-рятува-
льна частина,
теплодимокаме-
ра, спортивний
майданчик,
навчальна башта
та спеціальна і
психологічна
смуга перешкод
3. Обсяг
бібліотечного
фонду
обласних
курсів,
центру та
приміщень
соціального
призначення
Наявність читального залу
та забезпеченість слухачів
посібниками, довідковою
літературою не менше 20
примірників кожного
видання, наявні службові
приміщення для
управлінського складу,
викладачів, для їдальні,
гуртожитку
Забезпеченість
слухачів
посібниками,
довідковою
літературою не
менше 20
примірників
кожного видання,
наявні службові
приміщення для
управлінського
складу,
викладачів,
угода про
проживання
слухачів у
гуртожитку,
створені умови
для прийому
слухачами їжі
Наявність угод
про бібліотечне
обслуговування
та проживання
слухачів,
наявні службові
приміщення для
управлінського
складу,
створені умови
для прийому
слухачами їжі
4. Оснащення
курсів,
центру
навчальним
спорядженням,
технікою й
обладнанням
та стан їх
готовності до
застосування
у навчальному
процесі
Відповідає затвердженим
МНС нормам оснащення на
90% готові до
застосування
у навчальному процесі
100%
Відповідає
затвердженим МНС
нормам оснащення
на 70% готові
до застосування
у навчальному
процесі 90%
Відповідає
затвердженим
МНС нормам
оснащення на
50% готові до
застосування у
навчальному
процесі 75%
5. Якість
перспективно-
го планування
розвитку та
удосконалення
навчально-ма-
теріальної
бази курсів,
центру
Перспективним планом
передбачені заходи
удосконалення
навчально-матеріальної
бази відповідно до
сучасних педагогічних
технологій з визначенням
реальних джерел
фінансування
Перспективним
планом
передбаченні
заходи на
доукомплектува-
ння
(переоснащення)
згідно із
затвердженими
нормами технікою
і обладнанням з
визначенням
реальних джерел
фінансування
Перспективним
планом
передбачені
заходи без
визначення
реальних джерел
фінансування,
переважно
направлені на
оновлення
наочного
обладнання
аудиторно-лабо-
раторних
приміщень
6. Кількість
періодичних
видань, що
передплачують
курси, центр,
зміст та
естетичне
оформлення
навчально-
наочних
посібників
У методичному кабінеті курсів, центру наявні підшивка
періодичних видань МНС та, за визначенням їх керівництва,
місцева преса, з якою існує домовленість на опублікування
матеріалів з підготовки населення до дій у надзвичайних
ситуаціях, за всіма темами Програм розроблені
навчально-наочні посібники (плакати, схеми, таблиці), які
можуть використовуватися самостійно або за допомогою
технічних засобів навчання, ведуться окремі альбоми з
проведення представницьких заходів, навчально-методичних
зборів, показових навчань на підприємствах, в установах і
організаціях, досвід з ліквідації наслідків надзвичайних
ситуацій
Після оцінки у балах кожного з шести напрямків навчально-методичної діяльності курсів, центру враховуються рівні їх важливості (коефіцієнти ваги), які визначені експертним шляхом.
Коефіцієнти ваги напрямків навчально-методичної діяльності k можуть змінюватися у межах від 0,5 ... до 1,5, у сумі дорівнювати кількості всіх напрямків і розподіляються наступним чином:
Напрямок
діяльності
Коефіцієнт
ваги (k)
Напрямок
діяльності
Коефіцієнт
ваги (k)
I 1,3 IV 0,5
II 1,5 V 0,9
III 1,1 VI 0,7
Оцінювання кожного із зазначених напрямків діяльності проводиться шляхом додавання кількості балів за кожним критерієм, помноженим на відповідний коефіцієнт його ваги, k.
При максимальній сумі балів у кожного напрямку, яка може дорівнювати 18 балів (6 показників х 3 бали), оцінка напрямків складає:
Напрямок
діяльності
Max оцінка
коефіцієнт ваги (k)
х 18 балів
Напрямок
діяльності
Max оцінка
коефіцієнт ваги (k)
х 18 балів
I 1,3 х 18 = 23,4 IV 0,5 х 18 = 9,0
II 1,5 х 18 = 27,0 V 0,9 х 18 = 16,2
III 1,1 х 18 = 19,8 VI 0,7 х 18 = 12,6
Максимальна загальна сума
(max SВ ):
н

108,0
Узагальнення та виведення результатів оцінювання рівня навчально-методичної діяльності курсів, центру полягає у наступному.
Загальний висновок робиться за результатами обчислення
загальної суми SВ усіх оцінених напрямків навчально-методичної
н
діяльності курсів, центру з I по VI. Максимальна загальна оцінка
max SВ може дорівнювати 108,0.
н
Спроможними здійснювати навчальний процес у сфері цивільного
захисту згідно з державними вимогами та реалізовувати основні
форми методичної роботи вважаються курси, центри, що отримали
загальну сумарну оцінку SВ від 54,0 до 108,0:
н
Загальна оцінка Рівень
навчально-методичної
діяльності курсів,
центру
Висновок за результатами
оцінювання
навчально-методичної
діяльності курсів, центру
90,0 - 108,0 "високий", спроможні
72,0 - 90,0 "достатній", спроможні
54,0 - 72,0 "початковий", спроможні
менше 54,0 "незадовільний" не спроможні
Для визначення зведеного середнього індексу освітньої діяльності курсів, центру, крім шести напрямків навчально-методичної діяльності, оцінюється стан їх організаційно-методичної та навчально-виховної роботи.
Стан організаційно-методичної роботи курсів, центру та навчально-виховної роботи навчального пункту проводиться за методикою, що наведена для оцінки напрямків їх навчально-методичної діяльності та оцінюється за критеріями і показниками, наведеними відповідно у розділах Б і В.
Б. Організаційно-методична робота курсів, центру
Критерії Рівень "високий" Рівень "достатній" Рівень
"початковий"
1. Організа-
ційно-мето-
дичне
керівництво
структурними
підрозділами
курсів, центру
Контроль діяльності
структурних
підрозділів центру
сплановано і
ведеться посадовими
особами згідно з їх
функціональними
обов'язками у
визначені планом
строки. Діє система
раптових перевірок.
Організовано збір,
узагальнення та
аналіз інформації
щодо стану справ у
структурних
підрозділах. За
результатами
перевірок видаються
накази НМЦ з
аналізом причин
існуючих недоліків
та визначенням
конкретних завдань
щодо їх
усунення. Складаю-
ться плани усунення
виявлених у ході
перевірок недоліків
з відмітками про їх
виконання
Контроль діяльності
структурних
підрозділів центру
сплановано, але
перевіряються не
всі підрозділи, не
витримуються строки
проведення
перевірок. За
результатами
перевірок видаються
накази НМЦ, але
контроль за їх
виконанням
здійснюється
безсистемно
Контроль
діяльності
структурних
підрозділів центру
здійснюється, але
безсистемно. За
результатами
перевірок
видаються накази
НМЦ, але контроль
їх виконання не
організовано
2. Координація
діяльності
методичних
кабінетів
базових
(опорних)
середніх
навчальних
закладів з
цивільного
захисту
З керівниками
методичних
кабінетів та
методистами
міжрайонних
об'єднань з ЦЗ та
ОБЖ налагоджено
плідний
взаємозв'язок. У
методичних
кабінетах базових
(опорних) шкіл
накопичена
законодавча база та
література з питань
ЦЗ та ОБЖ. Ведеться
опис, узагальнення
та розповсюдження
передового досвіду.
Педагогічні
працівники НМЦ
беруть участь у
представницьких
заходах з ЦЗ, які
проводяться в
закладах освіти.
Створені
дослідницькі дитячі
майданчики в
дошкільних
навчальних
закладах. Розробле-
но План спільних
заходів обласного
МНЦ освіти і науки
та НМЦ ЦЗ та БЖД
області щодо
координації
діяльності базових
(опорних)
навчальних закладів
з питань ЦЗ та
БЖД. Здійснюються
моніторингові
дослідження стану
підготовленості
учнів (вихованців)
до вмілих дій в
умовах
НС. Відпрацьовують-
ся, систематизують-
ся та узагальнюють-
ся матеріали щодо
розробки та
апробації макетів
документів з питань
ЦЗ та БЖД для
дошкільних,
шкільних
(позашкільних)
закладів та
закладів
профтехосвіти. Ви-
конується оснащен-
няметодичних
кабінетів базових
закладів та
створення
прийнятних умов для
педпрацівників щодо
підготовки їх до
занять за
програмами базових
дисциплін та
отримання
оперативної
інформації про
природно-техногенні
небезпеки регіону
У НМЦ ведеться
облік методичних
кабінетів.
Розроблено
Положення про
методичний кабінет
базового (опорного
навчального
закладу).
Описується та
узагальнюється
досвід кращих
опорних навчальних
закладів щодо ЦЗ та
ОБЖ. Проводяться
спільні
представницькі
заходи
(інформаційні
збори, семінари) з
питань ЦЗ та ОБЖ.
Розробляються
методичні
рекомендації щодо
створення
дослідницьких
дитячих майданчиків
в дошкільних
навчальних
закладах. Розробле-
но План спільних
заходів обласного
МНЦ освіти і науки
та НМЦ ЦЗ та БЖД
області щодо
координації
діяльності базових
(опорних)
навчальних закладів
з питань ЦЗ та
БЖД. Здійснюються
дослідження стану
підготовленості
учнів (вихованців)
до вмілих дій в
умовах
НС. Відпрацьовують-
ся матеріали щодо
розробки та
апробації макетів
документів з питань
ЦЗ та БЖД для
дошкільних,
шкільних
(позашкільних)
закладів та
закладів
профтехосвіти. Зап-
лановано оснащення
методичних
кабінетів базових
закладів та
створення
прийнятних умов для
педпрацівників щодо
підготовки їх до
занять за
програмами базових
дисциплін з
цивільного захисту
У НМЦ ведеться
облік методичних
кабінетів, базових
(опорних) середніх
закладів освіти з
цивільного
захисту. Підтри-
мується зв'язок з
міжрайонними
методичними
об'єднаннями.
Керівники
методичних
об'єднань
проходять навчання
на обласних курсах
ЦО. Частково
узагальнюється
досвід кращих
опорних навчальних
закладів.
Підтримується
зв'язок з обласним
інститутом
післядипломної
освіти
педагогічних
працівників. Не
розроблено План
спільних заходів
обласного МНЦ
освіти і науки та
НМЦ ЦЗ та БЖД
області щодо
координації
діяльності базових
(опорних)
навчальних
закладів з питань
ЦЗ та
БЖД. Здійснюються
дослідження стану
підготовленості
учнів (вихованців)
до вмілих дій в
умовах
НС. Частково
відпрацьовуються
матеріали щодо
розробки та
апробації макетів
документів з
питань ЦЗ та БЖД
для дошкільних,
шкільних
(позашкільних)
закладів та
закладів
профтехосвіти. Не
планується
оснащення
методичних
кабінетів базових
(опорних) середніх
навчальних з
цивільного захисту
3. Консуль-
таційно-мето-
дична
допомога
педагогічним
працівникам
дошкільних,
середніх та
професійно-
технічних
навчальних
закладів з
питань
цивільної
оборони та
безпеки
життєдіяль-
ності
Виконується
підготовка
педпрацівників до
виконання тестових
завдань
підсумкового
контролю з питань
навчання у сфері
цивільного захисту
під час підготовки,
перепідготовки та
підвищення
кваліфікації на
обласних та міських
курсах. Напрацьо-
вано досвід з
проведення постійно
діючого
семінару-практикуму
для начальників ЦО
та начальників
штабів ЦО
загальноосвітніх
навчальних закладів
нового типу,
шкільного,
позашкільного та
професійно-техніч-
ного профілю. Якіс-
но відпрацьовуються
практичні питання з
проблем організації
та проведення
занять викладачами
ЦО, БЖД,
допризовної
підготовки юнаків
та
медико-санітарної
підготовки,
передбачених Планом
спільних заходів
НМЦ ЦЗ і БЖД та
Інституту
післядипломної
педагогічної
освіти. Напрацьова-
ний досвід участі у
заходах, які
проводяться за
планами органів
Управління освітою
під час підготовки
і проведення у
закладах освіти
днів ЦО, Тижнів
безпеки знань та
Тижнів безпеки
дитини дошкільного
віку. Якісно
виконуються заходи
взаємодії з
відділами освіти,
відділами НС та ЦЗН
райдержадміністра-
цій з організації
та проведення
конкурсів і змагань
Дружин юних
рятувальників, Юних
інспекторів
дорожнього руху та
юних рятувальників
"Школа безпеки"
На достатньому
рівні виконується
підготовка
педпрацівників до
виконання тестових
завдань
підсумкового
контролю з питань
навчання у сфері
цивільного захисту
під час підготовки,
перепідготовки та
підвищення
кваліфікації на
обласних та міських
курсах. Напрацьова-
но деякий досвід з
проведення постійно
діючого
семінару-практикуму
для начальників ЦО
та начальників
штабів ЦО
загальноосвітніх
навчальних закладів
нового типу,
шкільного та
професійно-техніч-
ного профілю. На
достатньому рівні
відпрацьовуються
практичні питання з
проблем організації
та проведення
занять викладачами
ЦО, БЖД,
допризовної
підготовки юнаків
та
медико-санітарної
підготовки. Участь
у заходах, які
проводяться за
планами органів
Управління освітою
під час підготовки
і проведення у
закладах освіти
Днів ЦО, Тижнів
безпеки знань та
Тижнів безпеки
дитини дошкільного
віку. Виконуються
заходи взаємодії з
відділами освіти та
відділами НС та ЦЗН
райдержадміністра-
цій з організації
та проведення
конкурсів і змагань
Дружин юних
рятувальників, Юних
інспекторів
дорожнього руху та
юних рятувальників
"Школа безпеки"
Не виконується
підготовка
педпрацівників до
виконання тестових
завдань
підсумкового
контролю з питань
навчання у сфері
цивільного захисту
під час
підготовки,
перепідготовки та
підвищення
кваліфікації на
обласних та
міських
курсах. Відсутній
досвід з
проведення
постійно діючого
семінару-практику-
му для начальни-
ків ЦО та началь-
ників штабів ЦО
загальноосвітніх
навчальних
закладів
дошкільного,
шкільного та
професійно-техніч-
ного
профілю. Частково
відпрацьовуються
практичні питання
з проблем
організації та
проведення занять
викладачами ЦО,
БЖД, допризовної
підготовки юнаків
та
медико-санітарної
підготовки. Участь
у заходах, які
проводяться за
планами органів
Управління освітою
під час підготовки
і проведення у
закладах освіти
Днів ЦО, Тижнів
безпеки знань та
Тижнів безпеки
дитини дошкільного
віку не
передбачена. Епі-
зодично виконую-
ться заходи взає-
модії з відділа
ми освіти та від-
ділами НС та ЦЗН
райдержадміністра-
цій з організації
та проведення
конкурсів і
змагань Дружин
юних
рятувальників,
Юних інспекторів
дорожнього руху та
юних рятувальників
"Школа безпеки"
4. Комплекс-
но-методичне
забезпечення
організації і
проведення на
підприємствах,
в установах та
організаціях
спеціальних
комплексних,
штабних,
тактико-спе-
ціальних нав-
чань, трену-
вань, а також
навчання пра-
цівників за
спеціальними
програмами
підготовки
населення
Якісно виконуються
Програми
функціонального
навчання осіб
керівного складу та
командно-начальни-
цького складу
невоєнізованих
формувань
ЦО. Здійснюється
оптимізація змісту,
методів та прийомів
навчання у сфері
цивільного захисту
на базі об'єктів
господарської
діяльності (за
участю
навчально-методич-
ної Ради НМЦ ЦЗ та
БЖД). Напрацьовано
досвід з
організації
досліджень при
проведенні
спеціальних
комплексних
навчань, тренувань
та
експериментальної
роботи (за участю
навчально-методич-
ної Ради НМЦ ЦЗ та
БЖД). На високому
рівні надається
методична допомога
під час підготовки
до проведення на
підприємствах, в
установах та
організаціях
спеціальних
комплексних,
штабних,
тактико-спеціальних
навчань, тренувань
(до відпрацювання
необхідної
документації на
100%). Своєчасно
надається методична
допомога з питань
організації
навчання особового
складу
невоєнізованих
формувань: за
тематикою занять з
працівниками, які
входять до складу
формувань цивільної
оборони; за
тематикою занять з
працівниками, які
не входять до
складу формувань
цивільної оборони
На достатньому
рівні виконуються
Програми
функціонального
навчання осіб
керівного складу та
командно-начальни-
цького складу
невоєнізованих
формувань
ЦО. Здійснюється
оптимізація змісту,
методів та прийомів
навчання у сфері
цивільного захисту
на базі об'єктів
господарської
діяльності. Відсут-
ній досвід з
організації
досліджень при
проведенні
спеціальних
комплексних
навчань, тренувань
та
експериментальної
роботи (за участю
навчально-методич-
ної). На достатньо-
му рівні надається
методична допомога
під час підготовки
до проведення на
підприємствах, в
установах та
організаціях
спеціальних
комплексних,
штабних,
тактико-спеціальних
навчань, тренувань
(до відпрацювання
необхідної
документації на
90%). Своєчасно
надається методична
допомога з питань
організації
навчання особового
складу
невоєнізованих
формувань
Виконання Програм
функціонального
навчання осіб
керівного складу
та
командно-начальни-
цького складу
невоєнізованих
формувань ЦО
здійснюється без
належного
навчально-методич-
ного
забезпечення. Не
здійснюється
оптимізація
змісту, методів та
прийомів навчання
у сфері цивільного
захисту на базі
об'єктів
господарської
діяльності. Від-
сутній досвід з
організації
досліджень при
проведенні
спеціальних
комплексних
навчань, тренувань
та
експериментальної
роботи (за участю
навчально-методич-
ної). Не надається
методична допомога
під час підготовки
до проведення на
підприємствах, в
установах та
організаціях
спеціальних
комплексних,
штабних,
тактико-спеціаль-
них навчань,
тренувань (до
відпрацювання
необхідної
документації на
70%). Епізодично
надається
методична допомога
з питань
організації
навчання особового
складу
невоєнізованих
формувань
5. Просвіт-
ницько-
інформаційна
робота та
пропаганда
знань серед
населення з
питань захисту
та дій у
надзвичайних
ситуаціях
Просвітницько-ін-
формаційна діяль-
ність спрямована
на різні категорії
населення (молодь,
працездатне
населення,
населення, не
зайняте у сфері
виробництва та
обслуговування) і
реалізується через
різні форми робо-
ти - проведення
інформаційних,
агітаційних заходів
(бесід, лекцій,
консультацій тощо),
представницьких
заходів, змагань
тренувань тощо.
Практикується
діяльність у
взаємодії та за
підтримки
інформаційно-ана-
літичного відділу
управління у
справах "цивільного
захисту та з питань
надзвичайних
ситуацій
облдержадміністра-
ції. Якісно
виконуються спільні
заходи НМЦ ЦЗ та
БЖД та центру
протипожежної
пропаганди та
зв'язків з громад-
ськістю ГУ (У) МНС
України в
області щодо
розповсюдження
Пам'яток для
населення на
випадок загрози або
виникнення
НС. Створено банк
даних щодо
запобігання та
ліквідації
наслідків НС,
збирається,
опрацьовується та
своєчасно надається
інформація до ЗМІ.
Практикуються
виступи та
публікації
матеріалів з
проблем цивільного
захисту та безпеки
життєдіяльності. На
працьований досвід
з вивчення стану та
методики підготовки
населення до дій у
НС. Постійно
надається методична
допомога
навчально-консуль-
таційним пунктам
щодо питань орга-
нізації роботи з
непрацюючим
населенням.
Організовані
тематичні читання
та виступи у теле-,
радіопередачах за
спеціальною
тематикою.
Здійснюється випуск
спеціальних
інформаційних
бюлетенів та
буклетів або
розміщення на сайті
ГУ (У) МНС України
в області
інформації про
виживання в умовах
надзвичайних
ситуацій
Просвітницько-ін-
формаційною діяль-
ністю охоплено
різні категорії
населення. У
пропагандистській
діяльності
використовуються
різні форми
роботи. Діяльність
у взаємодії та за
підтримки
інформаційно-ана-
літичного відділу
управління у
справах цивільного
захисту та з питань
надзвичайних
ситуацій
облдержадміністра-
ції не
передбачена. На
достатньому рівні
виконуються спільні
заходи НМЦ ЦЗ та
БЖД та центру
протипожежної
пропаганди та
зв'язків з
громадськістю
ГУ (У) МНС Ук-
раїни в області
щодо розповсю-
дження Пам'яток
для населення на
випадок загрози або
виникнення
НС. Частково
створено банк даних
щодо запобігання та
ліквідації
наслідків НС,
збирається,
опрацьовується та
надається
інформація до ЗМІ.
Практикуються
виступи та
публікації
матеріалів з
проблем цивільного
захисту та безпеки
життєдіяльності.
Надається мето-
дична допомога
навчально-консуль-
таційним пунктам
щодо питань орга-
нізації роботи з
непрацюючим
населенням
У просвітницько-
інформаційній
діяльності
використовуються
лише основні форми
роботи,
пропагандистські
заходи проводяться
не регулярно. На
достатньому рівні
виконуються
спільні заходи НМЦ
ЦЗ та БЖД та
центру
протипожежної
пропаганди та
зв'язків з
громадськістю
ГУ (У) МНС Ук-
раїни в області
щодо розповсю-
дження Пам'яток
для населення на
випадок загрози
або виникнення
НС. Частково
створено банк
даних щодо
запобігання та
ліквідації
наслідків НС,
збирається,
опрацьовується та
надається
інформація до ЗМІ.
Практикуються
виступи та
публікації
матеріалів з
проблем цивільного
захисту та безпеки
життєдіяльності.
Надається мето-
дична допомога
навчально-консуль-
таційним пунктам
щодо питань
організації роботи
з непрацюючим
населенням
6. Консуль-
таційно-мето-
дична
допомога
громадським
організаціям
та
позашкільним
навчальним
закладам з
питань
організації
роботи щодо
популяризації
серед дітей та
молоді
здорового і
безпечного
способу життя,
підготовки їх
до дій у
надзвичайних
ситуаціях та
пропаганди
професії
рятувальника
Консультаційно-ме-
тодична допомога
громадським
організаціям,
позашкільним
навчальним закладам
має плановий та
системний характер,
ведеться облік
позашкільних
закладів, дитячих
організацій, з
якими підтримується
постійний зв'язок.
Наявність банку
методичних
матеріалів для
забезпечення роботи
з популяризації
серед дітей та
молоді безпечного
способу життя,
пропаганди професії
рятувальника
(розробки бесід,
лекцій, вікторин,
конкурсів, ігор,
змагань
тощо). Здійснюється
постійна та
своєчасна допомога
керівному складу
обласного
відділення ВГДР
"Школа безпеки" з
питань підготовки
дітей, підлітків та
молоді до вирішення
проблем безпеки та
виживання в умовах
НС. Виконується
робота за Планом
спільних заходів
ГУ (У) МНС України
в області та
обласного
Управління освітою
щодо виконання
заходів ВГДР "Школа
безпеки". Напрацьо-
вано досвід з
виконання Плану
спільних заходів
МНЦ ЦЗ та обласного
Управління у
справах сім'ї та
молоді з питань
популяризації серед
дітей та підлітків
здорового і
безпечного способу
життя. Бере участь
в організації та
проведенні
Всеукраїнських
громадських акцій
"Герой-рятівник
року", "Запобігти.
Врятувати.
Допомогти", "День
захисту дитини"
тощо. Систематично
виконується робота
за планом обласного
та міського
Управлінь
(відділів) освіти з
питань підготовки
та проведення
літнього
оздоровлення дітей,
підлітків та молоді
у літніх дитячих
оздоровчих закладах
та
спортивно-оздоров-
чих таборах, а
саме: семінари
(щорічно) з питань
підготовки
працівників літніх
оздоровчих
таборів; атестація
з питань охорони
праці та БЖД
керівників та
працівників літніх
оздоровчих
таборів; перевірка
готовності шкільних
літніх оздоровчих
закладів до літньої
оздоровчої
кампанії. Своєчасно
і якісно надається
методична допомога
з проблеми
"Організація та
проведення заходів
цивільного захисту
та безпеки
життєдіяльності у
закладах
позашкільної
освіти" під час
роботи в комісії
обласного
Управління освіти і
науки з перевірки
готовності
навчальних закладів
позашкільної освіти
до початку
навчального року
Консультаційно-ме
тодична допомога
громадським
організаціям,
позашкільним
навчальним закладам
має плановий та
системний характер,
ведеться облік
позашкільних
закладів, дитячих
організацій, з
якими підтримується
постійний зв'язок.
Наявність банку
методичних
матеріалів для
забезпечення роботи
з популяризації
серед дітей та
молоді безпечного
способу життя,
пропаганди професії
рятувальника
(розробки бесід,
лекцій, вікторин,
конкурсів, ігор,
змагань
тощо). Здійснюється
допомога керівному
складу обласного
відділення ВГДР
"Школа безпеки" з
питань підготовки
дітей, підлітків та
молоді до вирішення
проблем безпеки та
виживання в умовах
НС. Виконується
робота за Планом
спільних заходів
ГУ (У) МНС України
в області та
обласного
Управління освітою
щодо виконання
заходів ВГДР "Школа
безпеки". Напрацьов
ано досвід з
виконання Плану
спільних заходів
МНЦ ЦЗ та обласного
Управління у
справах сім'ї та
молоді з питань
популяризації серед
дітей та підлітків
здорового і
безпечного способу
життя. Бере участь
в організації та
проведенні
Всеукраїнських
громадських акцій
"Герой-рятівник
року", "Запобігти.
Врятувати.
Допомогти", "День
захисту дитини"
тощо. Надається
методична допомога
з проблеми
"Організація та
проведення заходів
цивільного захисту
та безпеки
життєдіяльності у
закладах
позашкільної
освіти" під час
роботи в комісії
обласного
Управління освіти і
науки з перевірки
готовності
навчальних закладів
позашкільної освіти
до початку
навчального року
Консультаційно-мет
одична допомога
надається окремим
громадським
організаціям,
позашкільним
навчальним
закладам за їх
заявками. Епізодич
но здійснюється
допомога керівному
складу обласного
відділення ВГДР
"Школа безпеки" з
питань підготовки
дітей, підлітків
та молоді до
вирішення проблем
безпеки та
виживання в умовах
НС. Не виконується
робота за Планом
спільних заходів
ГУ (У) МНС України
в області та
обласного
Управління освітою
щодо виконання
заходів ВГДР
"Школа
безпеки". Не
напрацьовано
досвід з виконання
Плану спільних
заходів МНЦ ЦЗ та
обласного
Управління у
справах сім'ї та
молоді з питань
популяризації
серед дітей та
підлітків
здорового і
безпечного способу
життя. Бере участь
в організації та
проведенні
Всеукраїнських
громадських акцій
"Герой-рятівник
року", "Запобігти.
Врятувати.
Допомогти", "День
захисту дитини"
тощо

................
Перейти до повного тексту