- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Регламенту Міністерства екології та природних ресурсів України
1. Затвердити Регламент Міністерства екології та природних ресурсів України (далі - Регламент), що додається.
2. Першому заступнику Міністра, заступнику Міністра, заступнику Міністра - керівнику апарату, керівникам структурних підрозділів Мінприроди забезпечити роботу відповідно до цього Регламенту.
3. Визнати такими, що втратили чинність, накази Мінприроди від 16.05.2008 № 120 "Про затвердження Регламенту Міністерства охорони навколишнього природного середовища України" та від 04.03.2009 № 105 "Про зміни до регламенту Міністерства охорони навколишнього природного середовища України".
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мінприроди
03.08.2012 № 391
РЕГЛАМЕНТ
Міністерства екології та природних ресурсів України
I. Загальні положення
1. Цей Регламент встановлює порядок організації діяльності Міністерства екології та природних ресурсів України (далі - Мінприроди), пов'язаної із здійсненням його повноважень.
2. Діяльність Мінприроди, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України, спрямовується на виконання
Конституції та законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, актів Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства.
3. Відповідно до абзацу 1 пункту 9 Положення про Мінприроди міністерство у межах своїх повноважень, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, а також доручень Президента України видає накази, які підписуються Міністром. Мінприроди у разі потреби видає разом з іншими органами виконавчої влади спільні акти.
Відповідно до абзацу 5 пункту 9 Положення про Мінприроди накази Мінприроди, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами та місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності та громадянами.
4. Мінприроди у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з іншими органами виконавчої влади, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, з органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, підприємствами, установами, організаціями, всеукраїнськими об'єднаннями профспілок і всеукраїнськими об'єднаннями організацій роботодавців.
5. Діяльність міністерства є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом розміщення інформації про неї на веб-сайті, публікацій у засобах масової інформації, трансляції на радіо і телебаченні репортажів, інтерв'ю, виступів керівних працівників Мінприроди.
Інформація про діяльність Мінприроди надасться громадянам, представникам засобів масової інформації відповідно до законодавства України.
II. Організація роботи Мінприроди
Планування роботи
6. Мінприроди розробляє та затверджує річний план заходів із виконання покладених на міністерство завдань (далі - річний план).
Порядок розроблення і виконання річного плану, його структура та підрозділ, відповідальний за його розроблення, визначається наказом Міністра.
7. У річному плані визначаються:
перелік завдань (робіт), що повинні бути виконані;
відповідальні за виконання завдань (робіт);
строки виконання завдань (робіт), проведення оцінки та підготовки звітності;
результативні показники виконання плану.
8. Пропозиції до річного плану на наступний рік розробляються структурними підрозділами центрального апарату Мінприроди.
Протягом звітного року, в разі потреби, щокварталу готуються пропозиції щодо уточнення пунктів річного плану.
9. Пропозиції до річного плану подаються до Департаменту державного екологічного регулювання та міжнародної діяльності щороку до 1 грудня.
10. Департамент державного екологічного регулювання та міжнародної діяльності після прийняття Закону України про Державний бюджет на відповідний рік, у разі необхідності, готує пропозиції про внесення змін до річного плану та в установленому порядку подає його на затвердження Міністрові.
Моніторинг виконання річного плану проводиться щокварталу. Контроль за його виконанням здійснює Міністр.
11. Структурні підрозділи центрального апарату Мінприроди надають щокварталу копії затверджених квартальних планів та звіти про виконання річного плану за підсумками кварталу (року) до Департаменту державного екологічного регулювання та міжнародної діяльності - щокварталу з наростаючим підсумком до 15 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
12. Після закінчення строку дії річного плану Департамент державного екологічного регулювання та міжнародної діяльності готує звіт про його виконання та в установленому порядку подає на затвердження Міністрові.
13. Структурні підрозділи Мінприроди провадять свою діяльність згідно з квартальними планами, що розробляються на підставі річного плану роботи Мінприроди з урахуванням наказів Мінприроди, рішень колегій Мінприроди.
Визначення повноважень Міністра, заступників Міністра та інших працівників апарату Мінприроди
15. Міністр здійснює розподіл обов'язків між своїми заступниками відповідно до законодавства.
Розподіл обов'язків затверджується наказом Міністра, в якому визначаються:
перелік закріплених за відповідним заступником обов'язків, що випливають з покладених на Мінприроди завдань та функцій;
перелік структурних підрозділів центрального апарату Мінприроди, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України.
16. Положення про структурний підрозділ розробляється керівником відповідного підрозділу, погоджується із заступником Міністра (відповідно до розподілу обов'язків) і затверджується Міністром.
17. Обов'язки керівника структурного підрозділу визначаються положенням про структурний підрозділ. Обов'язки інших працівників структурних підрозділів визначаються посадовими інструкціями, що затверджуються заступником Міністра (відповідно до розподілу обов'язків).
Організація роботи колегії
18. Колегія Мінприроди є консультативно-дорадчим органом, що утворюється для підготовки рекомендацій щодо виконання міністерством своїх завдань, погодженого вирішення питань, що належать до його компетенції та для колективного і вільного обговорення найважливіших напрямів його діяльності.
Рішення про утворення колегії приймається Міністром.
У своїй роботі колегія керується
Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, дорученнями Президента України, Прем'єр-міністра України, Міністра, наказами міністерства та
Положенням про Мінприроди.
Порядок утворення та діяльності колегії визначається Положенням про колегію та Регламентом колегії Мінприроди, затвердженими наказом Мінприроди.
19. До складу колегії міністерства входять Міністр (голова колегії), перший заступник та заступник Міністра, заступник Міністра - керівник апарату (за посадою), керівники центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України (за посадою), керівник Відділу внутрішнього аудиту та контролю центрального апарату міністерства (за посадою), можуть входити керівники самостійних структурних підрозділів апарату міністерства, а також за згодою - представники інших державних органів, Адміністрації Президента України, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, наукових і навчальних закладів, громадських організацій, всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців, інші особи.
У разі потреби до складу колегії можуть входити народні депутати України, представники підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Мінприроди (за згодою).
Кількісний та персональний склад колегії Мінприроди затверджує Міністр.
Рішення колегії затверджується наказами Міністра.
Консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи
20. Мінприроди для забезпечення здійснення своїх повноважень, для розгляду наукових рекомендацій та проведення фахових консультацій з основних питань діяльності може утворювати постійні або тимчасові консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи.
Рішення про утворення та ліквідацію постійних або тимчасових консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів, їх кількісний та персональний склад, положення про них затверджуються Міністром.
Основними завданнями Науково-технічної ради є: підготовка пропозицій щодо визначення пріоритетних напрямів наукових досліджень в галузі охорони навколишнього природного середовища; надання рекомендацій стосовно формування єдиної науково-технічної політики з охорони довкілля; розгляд та підготовка пропозицій до проектів національних, державних, міжгалузевих та галузевих науково-технічних програм тощо.
Розпорядок роботи Мінприроди
22. Тривалість робочого часу державних службовців центрального апарату Мінприроди визначається відповідно до законодавства про працю з урахуванням особливостей, передбачених
Законом України "Про державну службу".
Для працівників центрального апарату Мінприроди встановлюється п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями - суботою і неділею.
Тривалість робочого часу працівників становить 40 годин на тиждень (за винятком випадків, передбачених законодавством України).
У випадках, передбачених статтею
56 Кодексу законів про працю України, окремим працівникам на їх прохання може встановлюватися неповний робочий день чи тиждень з оплатою праці пропорційно відпрацьованому ними часу.
23. У центральному апараті Мінприроди встановлено такий розпорядок роботи:
початок роботи з 9 години - протягом тижня;
перерва на обід з 13 години до 13 години 45 хвилин - протягом робочого тижня;
кінець робочого дня у понеділок, вівторок, середу та четвер - о 18 годині, у п'ятницю - о 16 годині 45 хвилин.
Напередодні святкових і неробочих днів тривалість робочого дня зменшується на одну годину.
24. З метою своєчасного виконання завдань і доручень керівництва Мінприроди за наказом Мінприроди можливе залучення окремих працівників до служби у вихідні, святкові та неробочі дні, робота за які компенсується відповідно до законодавства про працю.
25. Для забезпечення оперативного виконання завдань, що пов'язані з діяльністю Мінприроди, у святкові та вихідні дні за наказом Мінприроди здійснюється чергування заступників Міністра та, в разі потреби, встановлюється чергування працівників структурних підрозділів (згідно з графіком, затвердженим наказом Мінприроди).
26. Перебування у робочий час працівників структурних підрозділів за межами приміщень міністерства з метою вирішення службових питань погоджується з керівниками відповідних підрозділів. Керівники структурних підрозділів повідомляють про свою відсутність у робочий час у зв'язку із службовою необхідністю заступників Міністра, які здійснюють керівництво відповідними підрозділами.
Фінансова дисципліна та управління майном
27. Мінприроди, реалізовуючи свої повноваження, вживає заходів щодо забезпечення ефективного та цільового витрачання фінансових ресурсів і використання майна.
Здійснення видатків на утримання Мінприроди, а також контроль за дотриманням фінансово-бюджетної дисципліни покладається на Департамент фінансового та економічного забезпечення та відділ бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Мінприроди:
- забезпечує підготовку пропозицій під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік і загальнодержавних програм економічного та соціального розвитку України;
- забезпечує в межах компетенції організацію контролю за використанням фінансових і матеріальних ресурсів;
- організовує у встановленому порядку підготовку пропозицій до планів капітальних вкладень у будівництво приміщень підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, а також житла для працівників системи Мінприроди.
28. Управління майном, матеріально-технічного та інформаційного забезпечення забезпечує управління об'єктами державної власності, матеріально-технічне забезпечення діяльності міністерства.
III. Управління персоналом та проходження державної служби
Відділ кадрового забезпечення діє згідно з окремим планом, що складається на підставі річного плану, в якому визначаються заходи з добору, розстановки, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників.
30. Прийняття на державну службу в Мінприроди здійснюється шляхом конкурсного відбору або за іншою процедурою, визначеною законодавством. На кожного працівника, прийнятого на роботу, оформляється особова справа.
Прийняття працівників на роботу до Мінприроди на посади, що не віднесені до категорій посад державних службовців, звільнення їх з роботи здійснюється відповідно до законодавства про працю.
33. З метою набуття практичного досвіду, перевірки професійного рівня і ділових якостей осіб, які претендують на посади державних службовців, може проводитися в установленому порядку стажування терміном від двох тижнів до двох місяців із збереженням заробітної плати за основним місцем роботи.
34. Особи, які вперше приймаються на державну службу, приймають Присягу державного службовця.
36. Кадровий резерв на посади першої - третьої категорій, призначення на які здійснюється Кабінетом Міністрів України, формується на конкурсних засадах, що визначаються постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2001 № 199.
37. До кадрового резерву центрального апарату Мінприроди зараховуються професійно підготовлені працівники, які успішно справляються з виконанням службових обов'язків, виявляють ініціативу, володіють навичками роботи на комп'ютері, мають організаторські здібності, необхідні для виконання посадових обов'язків.
38. Кадровий резерв на посади керівників структурних підрозділів та їх заступників створюється після узгодження із заступником Міністра - керівником апарату. Кадровий резерв на посади начальників відділів та їх заступників у кількості двох осіб, на посади спеціалістів формується у разі необхідності за наявності пропозицій керівників структурних підрозділів, що подаються до Управління роботи з персоналом.
Із зарахованими до кадрового резерву особами проводиться робота, спрямована на підвищення їх кваліфікації. З метою набуття практичного досвіду, перевірки професійних і ділових якостей осіб, зарахованих до кадрового резерву, або державних службовців, які претендують на зайняття більш високих посад, може проводитися в установленому порядку їх стажування на відповідних посадах у структурних підрозділах.
Порядок надання відпусток
Черговість надання відпусток керівникам структурних підрозділів визначається графіком, що затверджується Міністром на початку кожного року.
Черговість надання відпусток іншим працівникам центрального апарату Мінприроди визначається графіками, що погоджується заступником Міністра - керівником апарату та затверджується Міністром на початку кожного року.
40. За рішенням Міністра чи заступника Міністра - керівника апарату у разі службової необхідності працівники центрального апарату Мінприроди можуть бути відкликані із щорічної або додаткової відпустки (відповідно до Закону України "Про державну службу"), про що видається відповідний наказ Мінприроди.
Частина невикористаної відпустки, що залишилася, надається працівнику центрального апарату Мінприроди у будь-який інший час поточного року або приєднується до щорічної відпустки у наступному році на підставі відповідного наказу Мінприроди.
41. Контроль за дотриманням графіка відпусток працівників центрального апарату Мінприроди та оформленням документів, пов'язаних з відпустками, здійснює Управління роботи з персоналом.
Оцінка діяльності персоналу
42. З метою підвищення ефективності діяльності державних службовців та відповідальності за доручену справу відповідно до
Положення про проведення атестації державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2000 № 1922, та наказу Мінприроди в центральному апараті міністерства проводиться атестація державних службовців.
Під час атестації оцінюються результати роботи, ділові та професійні якості, виявлені працівниками під час виконання службових обов'язків, визначених у посадових інструкціях.
43. У період між атестаціями з метою здійснення регулярного контролю за проходженням державної служби та професійними досягненнями державних службовців у центральному апараті Мінприроди щороку у січні - лютому проводиться оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань та обов'язків за попередній рік роботи відповідно до
Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого наказом Головного управління державної служби України від 31.10.2003 № 122, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.11.2003 за № 1063/8384.
Професійне навчання персоналу
44. Порядок підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації персоналу в центральному апараті Мінприроди, на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до сфери управління Мінприроди, регламентується
Указом Президента України від 09.11.2000 № 1212/2000 "Про Комплексну програму підготовки державних службовців",
Положенням про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.07.2010 № 564, та іншими нормативно-правовими актами з питань державної служби і навчання державних службовців. Організацію та координацію процесу підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації персоналу здійснює відділ кадрового забезпечення.
45. Основними видами підвищення кваліфікації є:
- навчання за професійними програмами підвищення кваліфікації державних службовців;
- систематичне самостійне навчання (самоосвіта);
- тематичні постійно діючі семінари;
- тематичні короткотермінові семінари;
46. До сфери управління Мінприроди належить Державна екологічна академія післядипломної освіти та управління, яка здійснює безперервне системне підвищення фахової кваліфікації працівників галузі.
Оформлення службових відряджень
47. Службові відрядження працівників центрального апарату Мінприроди в межах України та за її межами здійснюються на підставі відповідного наказу Мінприроди.
Підготовку проекту наказу Мінприроди про службове відрядження в межах України здійснює Управління роботи з персоналом не пізніше ніж за 5 днів до службового відрядження:
- про відрядження для проведення комплексної перевірки діяльності підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Мінприроди - на підставі плану проведення перевірок на відповідний рік або доручення Міністра та доповідної записки керівника структурного підрозділу;
- про відрядження для проведення цільової або тематичної перевірки діяльності підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Мінприроди - на підставі плану проведення перевірок на відповідний рік та доповідної записки керівника відповідного структурного підрозділу;
- про відрядження для проведення позапланових цільових, тематичних перевірок, з іншою службовою метою - на підставі доповідної записки керівника відповідного структурного підрозділу:
- про відрядження для участі у семінарах, нарадах, конференціях на підставі запрошення та доповідної записки керівника відповідного структурного підрозділу.
Підготовку проекту наказу Мінприроди про службове відрядження за межі України здійснює Департамент державного екологічного регулювання та міжнародної діяльності.
48. Підставою для підготовки наказу про службове відрядження є позитивна резолюція Міністра (заступника Міністра - керівника апарату) на доповідній записці керівника структурного підрозділу.
Заохочення за трудові досягнення та успіхи в роботі
49. За успіхи у роботі та сумлінне виконання трудових обов'язків до працівників центрального апарату Мінприроди, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України, підприємств, установ та організацій, що входять до сфери управління Мінприроди, застосовуються такі форми матеріального та морального заохочення:
премія;
подяка Міністра;
Почесна грамота Міністерства екології та природних ресурсів України.
50. За особливі трудові заслуги працівники центрального апарату Мінприроди, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України, підприємств, установ та організацій, що входять до сфери управління Мінприроди, можуть бути представлені до державних нагород та присвоєння почесних знань.
51. Питання щодо застосування заохочень до працівників центрального апарату Мінприроди подається на розгляд у встановленому порядку Міністрові.
IV. Нормотворча діяльність
52. Нормотворча діяльність Мінприроди здійснюється на підставі та на виконання
Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства, а також з власної ініціативи міністерства.
53. Підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проектів нормативно-правових актів здійснюється у порядку, встановленому
Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23.01.2012 № 55),
Правилами підготовки актів Кабінету Міністрів України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 06.09.2005 № 870, іншими актами законодавства.
55. Розроблення та подальше супроводження проекту нормативно-правового акта покладається на структурний підрозділ Мінприроди відповідно до його компетенції.
56. Взаємодія міністерства в частині нормотворчої діяльності з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра, здійснюється відповідно до наказу Мінприроди "Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства екології та природних ресурсів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України"
від 10.10.2011 № 380, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.11.2011 за № 1265/20003.
57. Для розроблення проекту нормативно-правового акта наказом Міністра може утворюватися робоча група.
58. У процесі розроблення проекту нормативно-правового акта: проводиться аналіз стану справ у відповідній сфері правового регулювання та причин, що обумовлюють необхідність підготовки проекту, визначається предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання, перевіряється його відповідність актам законодавства вищої юридичної сили, чинним міжнародним договорам України та забезпечується опрацювання проекту з урахуванням acquis communautaire, якщо проект за предметом правового регулювання належить до сфери, правовідносини в якій регулюються законодавством ЄС, забезпечується погодження проекту з іншими заінтересованими органами виконавчої влади та у разі потреби вносяться відповідні поправки, вживаються заходи щодо усунення розбіжностей, зокрема організовуються та проводяться за участю заінтересованих органів виконавчої влади, які мають зауваження до проекту, узгоджувальні наради з метою детального обговорення шляхів вирішення спірних питань.
................Перейти до повного тексту