1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
20.12.2011 № 358
Про затвердження Методологічних положень з організації державного статистичного спостереження щодо ведення мисливського господарства
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної служби статистики № 35 від 12.02.2014 )
Відповідно до статей 8, 12, 13, 14 Закону України "Про державну статистику" та з метою забезпечення доступності, гласності й відкритості статистичної інформації, її джерел і методології складання
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити схвалені Комісією з питань удосконалення методології та звітної документації Держкомстату Методологічні положення з організації державного статистичного спостереження щодо ведення мисливського господарства (далі - Методологічні положення), що додаються.
2. Департаменту статистики сільського господарства та навколишнього середовища (Прокопенко О.М.) здійснювати організаційне керівництво щодо застосування на практиці Методологічних положень, затверджених цим наказом.
3. Адміністративно-господарському департаменту (Кобзар О.К.) довести Методологічні положення, затверджені цим наказом, до відома територіальних органів державної статистики.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Власенко Н.С.
Голова комісії з проведення
реорганізації Держкомстату -
перший заступник Голови


В.О. Піщейко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
статистики України
20.12.2011 № 358
МЕТОДОЛОГІЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
з організації державного статистичного спостереження щодо ведення мисливського господарства
І. Загальні положення
Ці Методологічні положення визначають:
- поняття та критерії підприємства, яке займається веденням мисливського господарства;
- порядок організації, методологію проведення державного статистичного спостереження щодо ведення мисливського господарства;
- порядок розробки вищезазначеного державного статистичного спостереження і поширення його результатів;
- принципи формування сукупності статистичних одиниць, які охоплюються державним статистичним спостереженням за формою № 2-тп (мисливство).
Методологічні положення ґрунтуються на нормах Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, законів України "Про інформацію", "Про державну статистику", "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", "Про мисливське господарство та полювання", постанови Кабінету Міністрів України від 22.01.1996 № 118 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.06.2005 № 499) "Про затвердження Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України", наказів Держкомстату від 21.12.2009 № 481 "Про затвердження Положення про Реєстр статистичних одиниць та формування основ сукупностей одиниць статистичних спостережень за діяльністю підприємств" і від 29.12.2009 № 498 "Про затвердження структури плану статистичного спостереження та глосарія до нього".
ІІ. Визначення термінів
Для цілей цих Методологічних положень терміни вживаються в тлумаченнях, визначених нормами чинного законодавства, глосарієм до плану статистичного спостереження, Положенням про Реєстр статистичних одиниць та формування основ вибірки сукупностей одиниць статистичних спостережень за діяльністю підприємств, а також у значеннях:
Юридична особа - організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку.
Ідентифікаційні показники - ідентифікаційний код ЄДРПОУ суб'єкта.
Класифікаційні показники - реквізити суб'єкта щодо його належності до певного виду економічної діяльності, території, організаційно-правової форми господарювання та інше згідно з чинними національними класифікаціями.
Рік звітний - календарний період, який розпочинається 1 січня і закінчується 31 грудня включно, в якому формуються сукупності одиниць державних статистичних спостережень.
Рік минулий - календарний період, який розпочинається 1 січня і закінчується 31 грудня включно та який передує звітному року.
Крім того, відповідно до чинного законодавства та міжнародних норм при веденні мисливського господарства використовуються такі основні поняття:
Мисливство - вид спеціального використання тваринного світу шляхом добування мисливських тварин, що перебувають у стані природної волі або утримуються в напіввільних умовах у межах мисливських угідь.
Мисливське господарство як галузь - сфера суспільного виробництва, основними завданнями якого є охорона, регулювання чисельності диких тварин, використання та відтворення мисливських тварин, надання послуг мисливцям щодо здійснення полювання, розвиток мисливського собаківництва.
Державний мисливський фонд - мисливські тварини, що перебувають у стані природної волі, а також утримуються в напіввільних умовах або в неволі в межах угідь державних мисливських господарств.
Мисливські угіддя - ділянки суші та водного простору, на яких перебувають мисливські тварини і які можуть бути використані для ведення мисливського господарства.
Користувачі мисливських угідь - спеціалізовані мисливські господарства, інші підприємства, установи та організації, в яких створені спеціалізовані підрозділи для ведення мисливського господарства з наданням у їх користування мисливських угідь.
Упорядкування мисливських угідь - науково обґрунтована оцінка та інвентаризація типів мисливських угідь, видового, кількісного та якісного складу мисливських тварин певного господарства або окремого регіону, розроблення (з урахуванням природних та економічних умов) режиму ведення мисливського господарства з визначенням заходів щодо охорони, раціонального використання, відтворення мисливських тварин, збереження та поліпшення стану угідь.
Мисливські тварини - дикі звірі та птахи, що можуть бути об'єктами полювання.
Біотехнічні заходи - комплекс різноманітних господарських робіт, спрямованих на поліпшення умов існування, розмноження та збільшення чисельності мисливських тварин.
Регулювання чисельності диких тварин - вилучення (відстріл і відлов) диких тварин, що перебувають у стані природної волі, за умови, що їх чисельність на конкретній території загрожує життю та здоров'ю людей, свійських тварин, завдає значних збитків сільському, лісовому чи мисливському господарству, порушує природний баланс видів, загрожує існуванню інших видів диких тварин.
Утримання мисливських тварин у напіввільних умовах - утримання набутих в установленому порядку мисливських тварин у штучно створених умовах, у яких вони живляться переважно природними кормами, але не мають можливості вільно переміщуватися за межі штучно ізольованої ділянки мисливського угіддя.
Утримання мисливських тварин у неволі - утримання мисливських тварин у відповідних спорудах, де вони не мають можливості живитися природними кормами та самостійно виходити за межі таких споруд.
ІІІ. Методологічні та практичні етапи організації та проведення державного статистичного спостереження
3.1. Мета й основні характеристики державного статистичного спостереження
Метою проведення державного статистичного спостереження щодо ведення мисливського господарства є отримання статистичної інформації щодо площі мисливських угідь, чисельності працівників мисливського господарства, витрат на ведення мисливського господарства і надходження коштів від експлуатації мисливських угідь, даних про чисельність, розселення і добування мисливських тварин, штучне розведення мисливських звірів і птахів.
Основні принципи організації державного статистичного спостереження щодо ведення мисливського господарства базуються на єдиних методологічних підходах, які забезпечують співставну динаміку вищезазначеної інформації.
Результатом проведення державного статистичного спостереження щодо ведення мисливського господарства є первинна й узагальнена інформація, яка використовується для визначення рівня і динаміки площі мисливських угідь, чисельності працівників мисливського господарства, витрат на ведення мисливського господарства і надходження коштів від експлуатації мисливських угідь, чисельності, розселення і добування мисливських тварин, штучного розведення мисливських звірів і птахів.
Державне статистичне спостереження щодо ведення мисливського господарства має такі основні характеристики:
·Вид державного статистичного спостереження:
Oumlза ступенем охоплення одиниць: суцільне;
Oumlза часом реєстрації даних: поточне.
·Організаційна форма державного статистичного спостереження:
статистична звітність.
·Спосіб проведення державного статистичного спостереження:
документальний облік.
·Одиниця державного статистичного спостереження:
підприємство.
·Респондент державного статистичного спостереження:
юридична особа, якій надані у користування мисливські угіддя.
·Органи, які здійснюють державне статистичне спостереження:
центральний орган виконавчої влади з питань статистики,
територіальні органи державної статистики.
·Місце проведення державного статистичного спостереження:
Автономна Республіка Крим, області, мм. Київ та Севастополь.
·Національні класифікації, що використовуються при проведенні державного статистичного спостереження:
КВЕД - Класифікація видів економічної діяльності;
КОДУ - Класифікація органів державного управління;
КОПФГ - Класифікація організаційно-правових форм господарювання;
КОАТУУ - Класифікатор об'єктів адміністративно-територіального устрою України.
3.2. Інструментарій, програма, процедури організації та проведення, розробки та поширення результатів державного статистичного спостереження
3.2.1. Інструментарій і програма державного статистичного спостереження
Державне статистичне спостереження щодо ведення мисливського господарства органи державної статистики здійснюють за формою № 2-тп (мисливство) "Ведення мисливського господарства" (річна) (далі - форма № 2-тп (мисливство)) на основі інструкції щодо її заповнення.
Підставою для заповнення форми № 2–тп (мисливство) є первинні облікові документи, зокрема: особисті картки, розрахунково-платіжні відомості, акти, наряди, накладні, відомості про прийняття робіт, матеріали з обліку чисельності мисливських тварин, ліцензії, дозволи, відстрільні картки, приймально-здавальні документи (накладні, рахунки, акти) і квитанції.
Органи державної статистики здійснюють державне статистичне спостереження за формою № 2–тп (мисливство) на суцільній основі із річною періодичністю і поширюють на підприємства - юридичні особи, незалежно від розміру, виду економічної діяльності, організаційно-правової форми господарювання та підпорядкування, яким надано право користування середовищем перебування тварин - мисливськими угіддями.
Державне управління мисливським господарством передбачає три основні групи користувачів мисливських угідь, а саме:
- державні лісогосподарські підприємства, які знаходяться у відомчому підпорядкуванні;
- ради Українського товариства мисливців і рибалок (УТМР);
- користувачі мисливських угідь, засновниками яких є приватні організації.

................
Перейти до повного тексту