1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ПРОМИСЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
15.07.2002 N 318
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства промислової політики N 403 від 02.10.2003 )
Про затвердження Положення про порядок проведення Мінпромполітики України досудової санації державних підприємств-боржників, що належать до сфери його управління
З метою проведення Міністерством промислової політики України досудової санації державних підприємств-боржників, що належать до сфери його управління, та впорядкування погодження планів досудової санації, які подаються керівниками підприємств та містять заходи щодо відновлення платоспроможності підприємств-боржників: господарських товариств, державна частка в статутних фондах яких перевищує 50 відсотків і щодо яких Мінпромполітики здійснює повноваження з управління державними корпоративними правами, а також державних підприємств, організацій, установ, що належать до сфери управління Міністерства промислової політики України,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок проведення Міністерством промислової політики України досудової санації державних підприємств-боржників, що належать до сфери його управління (додається).
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Державного секретаря Мініна Л.В.
Міністр А.М'ялиця
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
промислової політики України
15.07.2002 N 318
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок проведення Міністерством промислової політики України досудової санації державних підприємств-боржників, що належать до сфери його управління
Розділ 1. Загальні положення
1.1. Досудова санація - це система заходів щодо відновлення платоспроможності підприємства-боржника (далі - Підприємство), які здійснюються Міністерством промислової політики України (далі - Міністерство) з метою запобігання його банкрутству до початку порушення провадження у справі про банкрутство.
1.2. Ініціатива щодо проведення досудової санації може виходити від уповноважених органів, підприємств, кредиторів або інших осіб. Пропозиції щодо проведення досудової санації подаються до Міністерства.
1.3. Положення визначає порядок проведення та контролю виконання досудової санації державних підприємств, організацій, установ, що належать до сфери управління Міністерства, а також господарських товариств, державна частка в статутних фондах яких перевищує 50 відсотків і щодо яких Міністерство здійснює повноваження з управління державними корпоративними правами, з метою запобігання їх банкрутству, поліпшення їхнього фінансового стану та підвищення конкурентоспроможності продукції (робіт, послуг).
1.4. Це Положення не поширюється на проведення санації Підприємства, щодо якого порушено справу про банкрутство господарським судом.
1.5. Положення про порядок проведення досудової санації державних підприємств розроблено відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та Порядку проведення досудової санації державних підприємств, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2000 р. N 515.
Розділ 2. Прийняття рішення про проведення досудової санації
2.1. Департамент фінансово-економічного забезпечення промисловості щокварталу, після надходження фінансової звітності від підприємств, надає Управлінню досудової санації та інвестиційної політики перелік державних підприємств, які за основними показниками фінансово-господарської діяльності, згідно з визначеними критеріями, можуть бути віднесеними до категорії потенційних неплатоспроможних підприємств.
2.2. Управління досудової санації та інвестиційної політики разом з галузевими управліннями і департаментами (за належністю), після надходження переліку неплатоспроможних підприємств від Департаменту фінансово-економічного забезпечення промисловості проводить його аналіз.
2.2. Результати аналізу переліку неплатоспроможних підприємств-боржників за поданням Управління досудової санації та інвестиційної політики розглядаються на засіданні Єдиної галузевої комісії з питань реструктуризації і передприватизаційної підготовки, приватизації державних підприємств (далі - Комісія).
2.3. Рішення щодо проведення досудової санації Підприємств приймається на підставі висновків Комісії.
2.4. Про прийняття рішення щодо проведення досудової санації Управління досудової санації та інвестиційної політики у п'ятиденний термін повідомляє керівника Підприємства.
2.5. Керівник Підприємства у п'ятиденний термін з дня отримання рішення щодо проведення досудової санації повідомляє про це кредиторів.
2.6. Досудова санація Підприємств здійснюється шляхом:
реструктуризації Підприємства (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення);
перепрофілювання виробництва;
закриття нерентабельних виробництв;
відчуження основних засобів;
передача майна в оренду;
погашення боргів Підприємства;
відстрочення та (або) розстрочення платежів;
переоформлення короткотермінових кредитів у довготермінові;
скорочення чисельності працюючих.
Розділ 3. Порядок розроблення плану досудової санації
3.1. Для розроблення плану досудової санації наказом Міністерства утворюється робоча група на чолі з керівником Підприємства, до складу якої входять представники Міністерства, Підприємства та місцевої адміністрації (за згодою), крім того можуть залучатися кредитори за їх згодою.
3.2. У разі надходження пропозицій від потенційних інвесторів план досудової санації розробляється за їх участю.
3.3. План досудової санації розробляється у місячний термін з дня прийняття Міністерством рішення щодо її проведення, підписується членами робочої групи і подається на затвердження до Міністерства в п'яти примірниках, українською мовою, прошитий та пронумерований.
3.4. План досудової санації Підприємства повинен містити такі розділи та підрозділи:
3.4.1. Попередня історія Підприємства (оглядово).
3.4.1.1. Коротка історія, реквізити Підприємства (повна назва, юридична адреса, організаційно-правова форма, орган управління).
3.4.1.2. Короткий огляд продукції, цін та ринків.
3.4.1.3. Фінансово-майновий стан Підприємства за останній звітний період.
3.4.1.4. Мета реструктуризації.
3.4.2. Матеріали щодо руху готівки за попередні 12 місяців роботи.
3.4.3. Аналіз наслідків ліквідації (сума грошей, яку можна отримати від продажу активів з метою сплати боргів).
3.4.4. Структура боргу:
3.4.4.1. Загальна сума боргу та кількість кредиторів.
3.4.4.2. Динаміка зростання кредиторської заборгованості та її структура поквартально (наскільки застарілими є борги).
3.4.4.3. Черговість виплати боргів кредиторам.
3.4.4.4. Сума боргів важливим і неважливим постачальникам.
3.4.4.5. Готовність основних постачальників до співпраці та можливість підтримки ними реструктуризації.
3.4.5. Заходи щодо відновлення платоспроможності (реструктуризація підприємства, перепрофілювання виробництва, закриття нерентабельних виробництв, відчуження основних заходів, передача майна в оренду, скорочення чисельності працюючих тощо) і терміни їх здійснення.
3.4.6. Пропозиції щодо операційної реструктуризації, розрахунок необхідних коштів для реалізації заходів.
3.4.7. Пропозиції щодо заходів з фінансової реструктуризації та джерел фінансування:
3.4.7.1. Відстрочення боргів (скільки та якими кредиторами).
3.4.7.2. Прощення боргів (скільки та якими кредиторами).
3.4.7.3. Інші заходи з внутрішнього фінансування (мораторій на сплату боргів, продаж активів та обмін активів на борги).
3.4.7.4. Умови участі інвесторів і кредиторів у проведенні досудової санації (набуття права власності на майно Підприємства, розпорядження частиною його продукції, оренда майна Підприємства, задоволення вимог кредиторів шляхом переведення боргу на інвестора тощо).
3.4.7.5. Загальні результати заходів з фінансової реструктуризації (коли закінчується період реструктуризації, скільки боргів сплачено і коли).

................
Перейти до повного тексту