1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
07.04.2009 N 307
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної митної служби N 289 від 07.04.2011 )
Про затвердження Положення про Департамент аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної служби N 205 від 03.03.2010 )
Відповідно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.07 N 940, статей 13, 14 Митного кодексу України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Департамент аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту, що додається.
2. Т.в.о. начальника Департаменту аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту Руденку О.В. забезпечити:
2.1. Подання Положення про Департамент аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту на державну реєстрацію до Подільської районної у місті Києві державної адміністрації.
2.2. Дотримання законодавства України при здійсненні заходів на виконання цього наказу.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Служби А.В.Макаренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
07.04.2009 N 307
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту
1. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає правовий статус Департаменту аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту (далі - Департамент), а саме його компетенцію, завдання, функції, права, відповідальність, і розроблене на підставі Митного кодексу України, Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.07 N 940.
1.2. Департамент є регіональною митницею з питань аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту, входить до єдиної загальнодержавної системи митних органів України, у встановленому законом порядку та в межах повноважень, делегованих спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі митної справи, здійснює митну справу.
1.3. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, міжнародними договорами України, які набрали законної сили в установленому порядку, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, Положенням про Державну митну службу України (далі - Держмитслужба), рішеннями колегії, наказами Держмитслужби, а також цим Положенням.
1.4. Департамент підпорядковується Голові Державної митної служби України. Спрямування, координацію та контроль роботи Департаменту здійснює заступник Голови Державної митної служби України згідно з функціональними повноваженнями.
Діяльність оперативного відділу у складі оперативної служби Департаменту спрямовується та координується директором Департаменту організації боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Держмитслужби України.
1.5. Зоною діяльності Департаменту є митна територія України.
1.6. Забороняється покладати на Департамент у цілому, його структурні підрозділи та на окремих посадових осіб Департаменту виконання завдань та функцій, не передбачених цим Положенням.
1.7. Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс, печатку із зображенням Державного Герба України, своїм найменуванням та інші печатки, штампи, бланки, відповідні рахунки в територіальному відділенні Державного казначейства та уповноваженого банку.
1.8. Граничну чисельність працівників Департаменту затверджує Голова Держмитслужби України.
1.9. Структуру, штатний розпис, фонд оплати праці, кошторис Департаменту, план асигнувань загального й спеціального фондів Державного бюджету України затверджує Голова Держмитслужби України.
1.10. Місцезнаходження Департаменту: 04215, м. Київ, вул. Світлицького, 28-А, блок "Б".
1.11. Фінансування, матеріально-технічне забезпечення та розвиток інфраструктури Департаменту здійснюються за рахунок Державного бюджету України.
1.12. Створення, реорганізація та ліквідація Департаменту здійснюються згідно з чинним законодавством.
1.13. Департамент здійснює свою діяльність відповідно до затверджених у встановленому порядку планів роботи Держмитслужби та Департаменту.
1.14. Департамент під час виконання службових завдань взаємодіє у встановленому порядку з підрозділами Держмитслужби.
1.15. Департамент взаємодіє з Державною податковою адміністрацією України, Службою безпеки України, Міністерством внутрішніх справ України, Державним комітетом фінансового моніторингу України, Адміністрацією Державної прикордонної служби України, іншими органами державної влади та управління, міжнародними організаціями, митними органами іноземних держав у межах компетенції Департаменту та в порядку, визначеному законодавством України.
1.16. З методичних питань та з питань організації й проведення контрольно-перевірочної роботи Департаменту підпорядковуються структурні підрозділи митних органів України, що забезпечують у них управління ризиками та проведення документальних і камеральних перевірок учасників зовнішньоекономічних зв'язків у частині дотримання ними митного законодавства України.
Керівники цих підрозділів призначаються на посади та звільняються з посад за погодженням із Департаментом.
1.17. Департамент має митні забезпечення, передбачені Митним кодексом України, що зберігаються в окремому сейфі в приміщенні Департаменту й видаються у встановленому порядку начальником Департаменту або вповноваженою ним особою посадовим особам Департаменту (далі - працівники) під підпис на термін виконання службових повноважень.
1.18. Департамент є координатором роботи з планування контрольних та інших перевірочних заходів, у яких мають брати участь посадові особи митних органів.
( Пункт 1 доповнено підпунктом 1.18 згідно з Наказом Державної митної служби N 205 від 03.03.2010 )
2. Основні завдання Департаменту
Основними завданнями Департаменту є:
2.1. Здійснення комплексного аналізу зовнішньоекономічних операцій та товаропотоків з метою виявлення тенденцій, які впливають на справляння митних платежів, та інших чинників, пов'язаних із зовнішньоекономічною діяльністю.
2.2. Створення сприятливих умов для прискорення митного оформлення та митного контролю в митних органах України товарів і транспортних засобів з використанням системи аналізу та управління ризиками митних органів України.
2.3. Систематична інформаційно-аналітична робота з аналізу ризиків на підставі узагальнення інформації, отриманої з різних джерел.
2.4. Визначення порядку та особливостей застосування митними органами України окремих форм митного контролю товарів і транспортних засобів на основі профілювання ризиків.
2.5. Здійснення постійного моніторингу зовнішньоекономічних операцій.
2.6. Організація, впровадження і забезпечення функціонування системи аналізу та управління ризиками службової діяльності посадових осіб митної служби.
2.7. Розробка нормативно-правових актів щодо управління ризиками при здійсненні митного контролю, а також з питань організації та проведення на підприємствах перевірок системи звітності та обліку товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та здійснення камеральних перевірок цих суб'єктів господарювання.
2.8. Забезпечення контролю за дотриманням митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків шляхом організації та проведення на підприємствах перевірок системи звітності та обліку товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та здійснення камеральних перевірок цих суб'єктів господарювання.
2.9. Участь у державній системі запобігання та протидії легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом.
2.10. Розробка системи заходів реагування, спрямованих на своєчасне припинення порушень законодавства України, контроль за додержанням якого покладено на митні органи України.
2.11. Взаємодія з правоохоронними та іншими органами державної влади та управління з питань планування та впровадження заходів, спрямованих на запобігання порушенням митного законодавства України.
2.12. Методичне забезпечення та координація діяльності підпорядкованих підрозділів митних органів України з напрямків діяльності Департаменту.
3. Функції Департаменту
Департамент відповідно до покладених на нього завдань виконує такі функції:
3.1. З питань аналітичної роботи:
3.1.1. Аналізує інформацію про переміщувані через митний кордон України товари та транспортні засоби, стан митного контролю та митного оформлення товарів для визначення ризиків та прогнозування потенційно небезпечних тенденцій при здійсненні митної справи.
3.1.2. Збирає, накопичує, систематизує та аналізує наявну інформацію про учасників зовнішньоекономічних зв'язків, об'єкти та механізми митного контролю й митного оформлення.
3.1.3. За допомогою програмно-інформаційних комплексів Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби здійснює дистанційний контроль (моніторинг) додержання митного законодавства України під час проведення зовнішньоекономічних операцій учасниками зовнішньоекономічних зв'язків.
3.1.4. У разі виявлення за результатами інформаційно-аналітичної роботи ознак порушення законодавства України, контроль за додержанням якого покладено на митні органи України, надає інформацію до підрозділів Держмитслужби, до компетенції яких віднесено здійснення контрольних заходів з метою перевірки додержання митного законодавства України, та бере безпосередню участь у проведенні таких заходів.
3.2. З питань управління ризиками:
3.2.1. Спільно зі структурними підрозділами Держмитслужби, митними органами, спеціалізованими митними установами та організаціями організує та впроваджує в митних органах систему аналізу та управління ризиками при здійсненні митного контролю за переміщенням товарів через митний кордон України та їх оформленням а також систему документальних і камеральних перевірок учасників зовнішньоекономічних зв'язків у частині дотримання ними митного законодавства України.
3.2.2. Розглядає пропозиції структурних підрозділів Держмитслужби, митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій з питань застосування системи аналізу та управління ризиками.
3.2.3. Аналізує причини та умови, що призвели до виникнення ризику. На підставі аналізу накопиченої інформації формує профілі ризику і рекомендації митним органам України щодо застосування форм і методів здійснення митного контролю й процедур митного оформлення.
3.2.4. Контролює впровадження профілів ризику до автоматизованої системи аналізу та управління ризиками Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби.
3.2.5. Збирає, систематизує та аналізує інформацію про результати застосування митними органами профілів ризику, визначає їх ефективність, готує зміни та доповнення до профілів ризику.
3.2.6. Вживає заходів з метою перевірки ефективності розроблених профілів ризику, ефективності їх застосування та перевірки відповідності дій посадових осіб митних органів під час роботи системи аналізу та управління ризиками чинному законодавству України, для чого бере участь у проведенні митного контролю (у тому числі в оглядах і переоглядах) товарів, що переміщуються через митний кордон України, у будь-яких пунктах пропуску та зонах митного контролю.
3.2.7. Організує, впроваджує і забезпечує функціонування системи аналізу та управління ризиками службової діяльності працівників митної служби.
3.2.8. На підставі аналізу ризиків та аналізу інформації про результати застосування митними органами профілів ризику подає Голові Держмитслужби пропозиції щодо можливих заходів з мінімізації ризиків, вдосконалення митної справи, запровадження міжнародного досвіду в роботі митних органів в цьому напрямку.
3.3. З питань перевірок учасників зовнішньоекономічної діяльності:
3.3.1. Організує та проводить документальні та камеральні перевірки щодо додержання учасниками зовнішньоекономічної діяльності вимог митного законодавства України, координує та контролює роботу митних органів України у цьому напрямку, здійснює загальний контроль за усуненням порушень, виявлених такими перевірками.
3.3.2. Виявляє факти порушень законодавства України при нарахуванні податків, зборів (обов'язкових платежів) як посадовими особами митних органів України, так і учасниками зовнішньоекономічних зв'язків. Спільно з компетентним підрозділом Держмитслужби України бере участь у здійсненні контролю за своєчасністю та повнотою справляння податків, зборів (обов'язкових платежів) до Державного бюджету України.
3.3.3. Розробляє та подає Голові Держмитслужби пропозиції щодо розвитку системи митного контролю на основі методів аудиту.
3.4. З питань протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом:
3.4.1. Збирає, накопичує, обробляє та систематизує інформацію про учасників зовнішньоекономічних зв'язків, можливо причетних до реалізації схем легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансування тероризму, здійснює інформаційний обмін з Державним комітетом фінансового моніторингу України.
3.4.2. Аналізує накопичену інформацію, на підставі якої формує типологічні схеми відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансування тероризму.
3.4.3. Організує участь Держмитслужби України в проведенні правоохоронними та іншими державними органами заходів щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, координує роботу митних органів при проведенні таких заходів.
3.4.4. Організує та координує взаємодію митних органів з регіональними підрозділами Державного комітету фінансового моніторингу України, органами державної влади та управління, місцевого самоврядування в напрямі запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму.
3.5. З питань планування та впровадження заходів, спрямованих на запобігання порушенням митного законодавства України:
3.5.1. Збирає, обробляє, узагальнює та аналізує статистичну та іншу інформацію про порушення митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків для розроблення заходів протидії таким порушенням.
3.5.2. Вивчає форми, методи, характер вчинення порушень митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків, а також причини, що до них призводять, і умови, що їм сприяють.
3.5.3. Вивчає можливі тенденції і методи незаконного переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України. Проводить на цій основі заходи щодо виявлення та припинення порушень митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків, розробляє рекомендації митним органам України, спрямовані на попередження таких правопорушень.
3.5.4. У встановленому порядку бере участь в міжнародному співробітництві з питань протидії порушенням митного законодавства.

................
Перейти до повного тексту