1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
20.02.2007 N 299
( Наказ скасовано на підставі Наказу Фонду державного майна N 535 від 21.04.2010 )
Про затвердження Примірного положення про порядок розгляду питань щодо розпорядження та використання майна ВАТ
З метою підвищення ефективності управління корпоративними правами держави та здійснення контролю за використанням майна, переданого під час приватизації (корпоратизації) до статутних фондів відкритих акціонерних товариств, відповідно до Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, Законів України "Про господарські товариства", "Про власність", "Про управління об'єктами державної власності", "Про Державну програму приватизації", Постанови Верховної Ради України від 07.07.92 N 2558-XII "Про Тимчасове положення про Фонд державного майна України", постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2000 N 791 "Про управління корпоративними правами держави", Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 08.11.2005 N 2946 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2006 за N 208/12082, та інших нормативно-правових актів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Примірне положення про порядок розгляду питань щодо розпорядження та використання майна відкритими акціонерними товариствами (далі - Примірне положення).
2. Департаменту з питань корпоративних відносин, Департаменту міждержавних відносин та спільних підприємств, Регіональним відділенням ФДМУ
Забезпечити внесення у завдання для голосування на загальних зборах акціонерів товариств, в яких державні корпоративні права становлять від 100% до 25% + 1 акція статутного фонду, питання про затвердження Внутрішнього положення, враховуючи вимоги Примірного положення.
3. Департаменту з питань корпоративних відносин, Департаменту фінансового аналізу, Департаменту міждержавних відносин та спільних підприємств, Регіональним відділенням ФДМУ
Забезпечити внесення відповідних змін до статутів господарських товариств у зв'язку із прийняттям Внутрішнього положення товариства.
Термін: 31.12.2007
4. Департаменту з питань корпоративних відносин
У 30-ти денний термін до дати проведення загальних зборів акціонерів подавати до Департаменту фінансового аналізу ФДМУ матеріали з питань, які внесені до порядку денного загальних зборів акціонерів та стосуються списання, оренди і розпорядження майном, для розгляду і підготовки відповідних проектів рішень Фонду для голосування з цих питань.
Термін: по мірі надходження
5. Департаменту фінансового аналізу, Регіональним відділенням ФДМУ
Вжити заходів щодо запровадження норм Примірного положення, а саме:
5.1. Забезпечити затвердження в установленому порядку Внутрішнього положення господарських товариств, 100% акцій яких належать державі, враховуючи вимоги Примірного положення.
5.2. Розглядати матеріали, надані господарськими товариствами та Департаментом з питань корпоративних відносин, готувати висновки, пропозиції та проекти рішень ФДМУ згідно з вимогами Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 08.11.2005 N 2946 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2006 за N 208/12082, та Примірного положення.
Проекти рішень з питань розпорядження майном, для включення їх в завдання для голосування, надавати до Департаменту з питань корпоративних відносин не пізніше ніж за сім днів до дати проведення загальних зборів.
Термін: постійно
5.3. Під час погодження фінансових планів господарських товариств на наступний фінансовий рік контролювати відображення доходів та витрат, пов'язаних з розпорядженням, списанням, орендою, консервацією майна товариств.
Термін 31.12.2007
5.4. На підставі інформації за результатами господарських операцій, здійснених з майном товариств (додатки 1-8 до Примірного положення), вести реєстр виконання управлінських рішень.
Термін: постійно
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Фонду Петрова В.М.
Голова Фонду В.Семенюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
20.02.2007 N 299
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про порядок розгляду питань щодо розпорядження та використання майна ВАТ "_______________________________"
1. Загальні положення
1.1. Положення про порядок розгляду питань щодо розпорядження та використання майна ВАТ "_________" (далі - Положення) розроблено відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, Законів України "Про господарські товариства", "Про власність", "Про управління об'єктами державної власності", Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 08.11.2005 N 2946 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2006 за N 208/12082, та статуту ВАТ "_________" (далі - Товариство).
1.2. Цим Положенням визначено процедуру здійснення розпорядження та використання основних засобів та інших необоротних активів (далі - майно), які є власністю Товариства в частині продажу, обміну, безоплатної передачі, внесків до статутних фондів інших юридичних осіб, списання, консервації (розконсервації) та оренди майна (далі - операції з майном).
1.3. Органи управління Товариством не проводять операції з майном (крім безоплатної передачі, списання недоамортизованого майна), якщо такі дії можуть заподіяти шкоду, зокрема порушити або зупинити єдиний технологічний процес виробництва, призвести до збитків Товариства, зменшення власного капіталу, є недостатньо обгрунтованими чи не відповідають вимогам цього Положення.
2. Повноваження органів управління Товариством щодо операцій з майном
2.1. До видачі органом приватизації наказу про виконання плану розміщення акцій Товариства, у випадках і в порядку, встановлених законодавчими актами України, Товариство, як власника майна, може бути зобов'язано допустити обмежене користування його майном відповідно до норм чинного законодавства України.*
---------------
* ст. 140 Державної програми приватизації на 2000-2002 рр. щодо вартісних обмежень відчуження майна;
п. 9 ст. 11 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" щодо неможливості вчинення дій господарськими товариствами, які не підлягають приватизації, наслідком яких може бути відчуження майна.
2.2. У разі порушення провадження у справі про банкрутство підприємства, на період дії процедури розпорядження майном, органи управління Товариством приймають рішення щодо операцій з майном, виключно за погодженням з розпорядником майна.
Відчуження майна в процедурі банкрутства здійснюється відповідно до законодавства з питань приватизації.
2.3. Реалізація майна в рахунок погашення кредиту за невиконання зобов'язань здійснюється відповідно до чинного законодавства.
2.4. У перший календарний рік після прийняття загальними зборами акціонерів даного Положення правління товариства:
- видає наказ про створення постійно діючої комісії;
- розглядає на засіданні правління висновки та пропозиції постійно діючої комісії;
- здійснює операції з майном згідно з нормами чинного законодавства України та регуляторних актів.
2.5. Повноваження вищого органу управління Товариством (загальних зборів акціонерів) щодо операцій з майном:
а) затвердження на наступний календарний рік переліків майна, що підлягає продажу, обміну, безоплатній передачі, внесенню до статутних фондів інших юридичних осіб, списанню, консервації (розконсервації) та оренді (далі - Перелік майна), згідно з додатком N 1;
б) затвердження звіту правління товариства щодо операцій з майном, проведених у звітному періоді.
2.6. У період до проведення перших загальних зборів акціонерів та набуття в процесі приватизації прав власності на акції Товариства іншими акціонерами, рішення вищого органу Товариства, функції якого в цей період виконує державний орган приватизації як єдиний акціонер, оформлюється наказом Фонду державного майна України або його регіональних відділень.
2.7. Повноваження виконавчого органу Товариства (правління):
а) створення постійно діючої комісії (далі - Комісія), до обов'язків якої входять питання, що стосуються майна Товариства;
в) розгляд актів перевірки, наданих Комісією, їх затвердження та відображення відповідних рішень в протоколі засідання правління;
г) відображення в фінансовому плані на наступний фінансовий рік суми доходів та витрат, пов'язаних з операціями з майном;
д) здійснення дій з майном згідно з Переліком на поточний рік, затвердженим загальними зборами акціонерів;
е) у разі виникнення необхідності щодо здійснення відповідних дій з майном, яке не було включено до Переліку, згідно з п. 2.5 цього Положення, виконавчий орган має право щорічно приймати рішення щодо розпорядження та використання такого майна на загальну суму зобов'язань, що становить до 5 відсотків підсумку балансу підприємства за останній звітний період, але не більше 250 мінімальних заробітних плат протягом одного календарного року;
ж) до завершення виконання плану розміщення акцій Товариства, для здійснення контролю за збереженням активів Товариства за результатами дій з майном, щоквартально направляє до органу управління корпоративними правами держави інформацію згідно з формами, вказаними у додатку;
з) у разі, коли Товариство відповідно до законодавства України віднесено до підприємств державного сектору економіки, всі дії стосовно майна Товариства погоджуються з органом управління корпоративними правами держави.
2.7.1. У 30-ти денний термін до дати проведення загальних зборів акціонерів подавати до органу управління корпоративними правами держави матеріали з питань, які внесені до порядку денного загальних зборів акціонерів та стосуються списання, оренди і розпорядження майном, для розгляду і підготовки відповідних проектів рішень.
2.8. Повноваження наглядової ради Товариства:
а) розгляд Переліків майна та надання пропозицій щодо їх затвердження загальними зборами акціонерів (рішення щодо розпорядження та використання майна Товариства оформлюється протоколом засідання);
б) здійснення внутрішнього контролю з дотримання норм законодавства України при проведенні операцій з майном Товариства. У разі необхідності залучення аудиту;
в) у перший календарний рік після прийняття даного Положення затвердження питань щодо погодження операцій з майном, враховуючи вимоги підпунктів "е", "з" п. 2.7 цього Положення та Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 08.11.2005 N 2946 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції У країни 28.02.2006 за N 208/12082.
3. Повноваження Комісії
3.1. Постійно діюча Комісія створюється наказом голови правління Товариства.
3.2. До складу Комісії входять:
- голова Комісії - керівник Товариства або його заступник;
- члени Комісії:
головний бухгалтер або уповноважений ним працівник бухгалтерії (на підприємствах, де штатним розписом посаду головного бухгалтера не передбачено, - особи, на які покладено обов'язки ведення бухгалтерського обліку);
керівники структурних підрозділів або їх заступники;
спеціаліст Товариства, що здійснює нагляд за безпекою та охороною праці.
3.3. До обов'язків постійно діючої Комісії належать:
- огляд кожного об'єкта (предмета) або групи об'єктів згідно з даними аналітичного обліку на підприємстві;
- встановлення придатності об'єкта до відновлення та подальшої експлуатації, використовуючи при цьому необхідну технічну документацію, а також дані бухгалтерського обліку;
- встановлення причин, які призвели до списання об'єкта;
- встановлення осіб, з вини яких мав місце передчасний вихід матеріальних цінностей з ладу (якщо такі є), та вжиття заходів щодо компенсації нанесених збитків, відповідно до норм чинного законодавства;
- встановлення можливості використання окремих частин чи матеріалів зі списаного об'єкта і визначення їх вартості, відповідно до нормативно-правових актів з оцінки;
- здійснення контролю за вилученням, після списання цінностей, придатних вузлів, деталей та матеріалів із кольорових і дорогоцінних металів, з визначенням їх кількості, ваги та їх здаванням на відповідний склад;
- надання пропозицій щодо передачі в оренду надлишкового майна, а також яке не використовується у виробничому процесі, або інших напрямків подальшого використання майна чи проведення консервації;
- складання за результатами перевірки відповідних актів та подання їх на затвердження голові правління.
3.4. На підставі щорічної інвентаризації майна, яка проводиться згідно з Інструкцією по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 11.08.94 N 69 (із змінами і доповненнями), Комісія проводить аналіз використання наявних необоротних активів, виявляє непрофільні та/або такі, які тривалий час не використовуються у виробництві, готує і подає для затвердження виконавчому органу примірні переліки майна, що, на думку Комісії, підлягають продажу, обміну, безоплатній передачі, внескам до статутних фондів інших юридичних осіб, списанню, консервації (розконсервації) та оренді.
4. Порядок реалізації майна
4.1. Реалізація майна Товариства здійснюється на конкурентних засадах - через біржі, на аукціоні або за конкурсом.
4.2. Кошти, отримані від реалізації майна Товариства, розподіляються відповідно до фінансового плану.
4.3. Рішення про реалізацію майна оформлюється протоколом загальних зборів акціонерів або протоколом виконавчого органу управління Товариства (відповідно до підпункту "е" п. 2.7 Положення) на підставі таких документів:
- Переліку майна, що підлягає реалізації;
- техніко-економічних обгрунтувань доцільності реалізації;
- документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно, яке реалізується;
- інформації про вартість відчужуваного майна згідно з даними бухгалтерського обліку;
- інвентаризаційних відомостей майна, яке пропонується до продажу;
- затвердженого акта постійно діючої Комісії;
- акта про технічний стан майна;
- інформації про відсутність обмежень щодо розпорядження майном.
4.4. Правління Товариства розпочинає процедуру продажу майна після проведення оцінювачами, які працюють у державних органах приватизації, або експертними радами при саморегульованих організаціях оцінювачів рецензування звітів про оцінку майна, яке підлягає продажу.
Рішення вищого органу щодо продажу майна дійсне протягом календарного року, в якому таке рішення приймалося.
4.5. У перший календарний рік після прийняття загальними зборами акціонерів даного Положення, рішення щодо реалізації майна приймається відповідно до п. 2.4, та підпункту "в" п. 2.8 Положення.
4.6. За результатами відчуження майна, враховуючи підпункт "ж" пункту 2.7 Положення, органу приватизації щоквартально надається інформація згідно з додатком N 2.
5. Порядок міни майна
5.1. Основні засоби Товариства можуть бути передані у власність іншим суб'єктам господарювання відповідно до договору міни.
5.2. Різниця між ринковою вартістю об'єктів міни, визначеною шляхом проведення незалежної оцінки, компенсується одній із сторін договору міни у визначені договором строки шляхом доплати за об'єкт більшої вартості, що обмінюється на об'єкт меншої вартості.
5.3. Рішення про обмін майна оформлюється протоколом загальних зборів акціонерів або протоколом виконавчого органу управління Товариства (відповідно до підпункту "е" п. 2.7 Положення) на підставі таких документів:
- Переліку майна, що підлягає міні;
- техніко-економічного обгрунтування доцільності міни майна;
- затвердженого акта постійно діючої Комісії;
- проектів договорів купівлі-продажу;
- письмового підтвердження другої сторони на міну;
- інформації про вартість майна, яке підлягає обміну, згідно з даними бухгалтерського обліку;
- інвентаризаційних відомостей майна, яке підлягає обміну;
- даних технічного огляду об'єктів міни;
- документа, що підтверджує право власності на нерухоме майно, яке обмінюється;
- інформації про відсутність обмежень щодо майна, яке обмінюється.
5.4. Правління Товариства розпочинає процедуру міни майна після проведення оцінювачами, які працюють у державних органах приватизації, або експертними радами при саморегульованих організаціях оцінювачів рецензування звітів про оцінку майна, яке підлягає міні.
У місячний термін, після погодження міни майна, правлінням Товариства оформлюються договір міни та акт приймання-передачі майна.
5.5. У перший календарний рік після прийняття загальними зборами акціонерів даного Положення, рішення щодо міни майна приймається відповідно до п. 2.4, та підпункту "в" п. 2.8 Положення.
5.6. За результатами обміну майна, враховуючи підпункт "ж" пункту 2.7 Положення органу приватизації щоквартально надається інформація за формою згідно з додатком N 3.
6. Порядок безоплатної передачі
6.1. Майно Товариства може бути безоплатно передано у разі прийняття органами управління Товариства рішення про:
- передачу майна до комунальної власності територіальної громади;
- надання благодійної допомоги.
6.2. Рішення про безоплатну передачу майна оформлюється протоколом загальних зборів акціонерів або протоколом виконавчого органу управління Товариства (відповідно до підпункту "е" п. 2.7 Положення) на підставі таких документів:
- Переліку майна, що підлягає передачі;
- обгрунтування доцільності безоплатної передачі майна;
- довідки із зазначенням таких даних: рік будівництва або випуску, місцезнаходження, стисла характеристика, інвентарний номер, первісна та балансова (залишкова) вартість;
- документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно, яке є об'єктом безоплатної передачі;
- інформації про відсутність обмежень щодо розпорядження майном.
6.3. У місячний термін після прийняття рішення щодо безоплатної передачі майна правлінням оформлюються відповідні цивільні угоди та акти приймання-передачі майна.
6.4. У перший календарний рік після прийняття загальними зборами акціонерів даного Положення рішення щодо безоплатної передачі майна приймається відповідно до п. 2.4 та підпункту "в" п. 2.8 Положення.
6.5. За результатами безоплатної передачі майна, враховуючи підпункт "ж" пункту 2.7. Положення, органу приватизації щоквартально надається інформація згідно з додатком N 4.
7. Порядок передачі майна як внеску до статутних фондів юридичних осіб
7.1. Майно Товариства може бути передано як внесок до статутних фондів юридичних осіб, створених за участю товариства, в обмін на корпоративні права.
7.2. Установчими документами новоствореного суб'єкта господарювання має передбачатися, що розмір корпоративних прав товариства у новостворених суб'єктах господарювання становить більше як 50 відсотків статутного фонду. При цьому створення товариств на базі майна підприємств-монополістів і тих, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України.
7.3. Рішенням щодо передачі майна як внеску до статутних фондів юридичних осіб можуть бути визначені додаткові умови розпорядження таким майном.
7.4. Рішення щодо передачі майна Товариства як внеску до статутних фондів юридичних осіб оформлюється протоколом загальних зборів на підставі таких документів:
- Переліку майна, що підлягає передачі;
- обгрунтування намірів здійснення майнових внесків до статутних фондів інших юридичних осіб;
- затвердженого акта постійно діючої Комісії;
- бізнес-плану, який повинен містити техніко-економічне обгрунтування мети та доцільності заснування іншої юридичної особи, розрахунок прогнозованого економічного ефекту;
- проекту установчих документів нової юридичної особи;
- переліку майна, що пропонується передати як внесок до статутного фонду господарського товариства, із зазначенням дати введення його в експлуатацію, інвентарного номера, первісної та балансової (залишкової) вартості;
- документів, що підтверджують право власності Товариства на нерухоме майно, яке передбачається внести до статутного фонду;
- відповідних документів юридичної чи фізичної особи, яка ввійде до новоствореного товариства;
- інформації про відсутність обмежень щодо розпорядження майном, яке передбачається внести до статутного фонду.
7.5. У разі створення підприємств з іноземними інвестиціями до переліку, зазначеному в пункті 7.4, додатково надаються:
- документи, що підтверджують реєстрацію іноземного інвестора в країні місцезнаходження;
- довідка від банківської установи, в якій офіційно відкрито рахунок іноземного інвестора в країні його місцезнаходження. Зазначений документ повинен бути перекладений українською мовою і легалізований в установленому порядку.
7.6. Правління Товариства розпочинає процедуру створення нової юридичної особи після проведення оцінювачами, які працюють у державних органах приватизації, або експертними радами при саморегульованих організаціях оцінювачів, рецензування звітів про оцінку майна, яке підлягає передачі.
7.7. Після прийняття рішення про створення нової юридичної особи, призначення особи, якій надасться право розпорядчого підпису, відкриття спеціального рахунку для перерахування грошових коштів (якщо такий внесок передбачено установчими документами нової юридичної особи) Товариство здійснює перерахування грошових коштів та/або оформляє акт приймання-передачі майна, що вноситься до статутного фонду нової юридичної особи (якщо такий внесок передбачено її установчими документами) у розмірі, не меншому ніж вимагається чинним законодавством до проведення установчих зборів або до державної реєстрації нової юридичної особи в залежності від її організаційно-правової форми.
7.8. За результатами передачі майна як внеску до статутних фондів юридичних осіб, враховуючи підпункт "ж" пункту 2.7 Положення, органу приватизації надається щоквартально інформація за формою згідно з додатком N 5.
8. Порядок списання майна
8.1. Основні засоби та інші необоротні активи списуються з балансу Товариства у разі, коли відновлення їх є неможливим або економічно недоцільним, що підтверджено відповідним актом Комісії, і коли це майно не може бути в установленому порядку реалізовано.
8.2. Списанню підлягають матеріальні цінності, які:
- непридатні для використання внаслідок фізичного та морального зносу, форс-мажорних обставин (аварій, стихійного лиха, атмосферного впливу, пожежі, крадіжки), є будівлями, спорудами, що підлягають знесенню у зв'язку з будівництвом нових об'єктів або зруйновані внаслідок атмосферного впливу і тривалого використання;
- знищені (виявлені в результаті інвентаризації як нестача, в т.ч. заміни нестачі лишками при пересортиці, у разі якщо конкретні винуватці не встановлені);
- морально застаріли чи фізично зношені;
- не придатні для використання у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переобладнанням підприємств, цехів або інших об'єктів.
8.3. Нарахування повного зносу не може бути підставою для списання необоротних активів, якщо вони придатні для експлуатації.
8.4. В акті про списання, який складається Комісією, висвітлюються причини вибуття об'єкта (стан основних частин, деталей і вузлів, конструктивних елементів) та обгрунтовується недоцільність і неможливість його відновлення.
8.5. При списанні матеріальних цінностей, які вибули внаслідок аварії, до акта про списання додається копія акта про аварію з поясненням причин, які викликали аварію, та оцінка подальших збитків і залишкової вартості майна, та зазначаються заходи, що вжиті до винних осіб.
8.6. Після прийняття рішення про списання матеріальних цінностей акти про списання, складені Комісією, затверджуються головою правління.
8.7. Розбирання, демонтаж основних засобів до затвердження актів (отримання дозволу) про списання не допускаються.
8.8. Після ліквідації (списання) майна оприбутковуються та підлягають зберіганню ті його частини (деталі, вузли), які можуть бути додатково реалізовані або підлягають зберіганню згідно з вимогами чинного законодавства або використані під час капітальних, середніх та інших ремонтів аналогічних засобів виробництва.
8.9. Основні засоби, що списані, не підлягають реалізації, можуть бути реалізовані як вторинна сировина (брухт) після їх ліквідації.
8.10. Комісії під час ліквідації (списання) основних засобів, що вміщують дорогоцінні метали, необхідно дотримуватися вимог Положення про порядок приймання і переробки відходів і лому дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння у вигляді відходів та лому, затвердженого Міністерством фінансів України.
8.11. Рішення про списання майна оформлюється протоколом загальних зборів акціонерів або протоколом виконавчого органу управління Товариства (відповідно до підпункту "е" п. 2.7 Положення) на підставі таких документів:
- Переліку майна, що підлягає списанню;
- обгрунтування доцільності списання майна;
- документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно, яке підлягає списанню;
- довідки про вартість такого майна згідно з даними бухгалтерського обліку;
- інвентаризаційних відомостей майна, яке пропонується до списання;
- акта про технічний стан майна;
- акта про списання майна, складеного Комісією;
- інших документів (про аварію, затоплення, стихійне лихо, висновки відповідних інспекцій, державних органів тощо, за наявності).
Списання майна, яке пошкоджено внаслідок аварії чи стихійного лиха (за умови, що відновлення його є неможливим або економічно недоцільним), здійснюється за ініціативою правління виключно з дозволу вищого органу управління.
8.11.1 Рішення про списання майна, яке обліковується на балансі Товариства за нульовою вартістю, приймається Правлінням товариства та затверджується Наглядовою радою відповідно до вимог чинного законодавства з урахуванням вимог п. 8.2 Положення.
8.12. У перший календарний рік після прийняття загальними зборами акціонерів даного Положення рішення щодо списання майна приймається відповідно до п. 2.4 та підпункту "в" п. 2.8 Положення.
8.13. За результатами списання майна, враховуючи підпункт "ж" пункту 2.7 Положення, органу приватизації щоквартально надається інформація згідно з додатком N 6.
9. Консервація (розконсервація) основних фондів господарських товариств
9.1. Виведення з виробничого процесу та консервація основних виробничих засобів Товариства здійснюється у разі, якщо за техніко-економічним обгрунтуванням подальше використання їх у виробництві визнано тимчасово недоцільним.
9.2. Консервацію (розконсервацію) таких основних фондів необхідно проводити відповідно до Положення про порядок консервації основних виробничих фондів підприємств, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.97 N 1183, з урахуванням вимог цього Положення.
9.3. Консервація основних фондів товариства, у разі припинення виробничої та іншої господарської діяльності, з можливістю подальшого відновлення їх функціонування, здійснюється не більш як на три роки.
9.4. Товариство з метою прийняття рішення про консервацію (розконсервацію) майна подає до органу управління корпоративними правами держави такі документи:
- лист-звернення про наміри з техніко-економічним обгрунтуванням доцільності запропонованих заходів;
- Перелік майна, затверджений загальними зборами;
- копія протоколу (або витяг з нього) виконавчого органу щодо прийняття рішення про консервацію та розконсервацію майна;
- копія протоколу (або витяг з нього) наглядової ради щодо розгляду зазначеного питання;
- акт технічного стану основних фондів на момент їх консервації;
- дані про основні фонди, що підлягають консервації, з розподілом за групами: порядковий N, найменування, кількість, інвентарний N, рік випуску, рік введення в експлуатацію, первісна та балансова (залишкова) вартість, сума амортизаційних відрахувань (за місяць, за рік), коефіцієнт використання, термін консервації;
- фінансова звітність станом на останню звітну дату (форма N 1 "Баланс", форма N 5 "Примітки до річної фінансової звітності" (розділи I-V);
- розроблений та затверджений керівником і головним бухгалтером підприємства порядок і графік виведення з виробничого процесу основних фондів підприємств, їх консервації та план-графік і порядок розконсервації;
- передбачені заходи щодо забезпечення безпеки робіт під час консервації та збереження законсервованих основних фондів протягом усього терміну консервації, а також суміжних об'єктів, на технічному стані яких можуть негативно позначитися наслідки консервації;
- розрахунок витрат з визначенням джерел фінансування витрат на консервацію основних фондів підприємства та їх розконсервацію.

................
Перейти до повного тексту