1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
20.08.2010 N 297
Про затвердження Положення про Юридичне управління Міністерства з питань житлово-комунального господарства України
Відповідно до пункту 5 Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, державного підприємства, установи, організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 N 1040,
НАКАЗУЮ:
1. Положення про Юридичне управління Міністерства з питань житлово-комунального господарства України, затверджене наказом Мінжитлокомунгоспу від 28.05.2010 N 158 "Про затвердження положень про структурні підрозділи Мінжитлокомунгоспу", викласти у новій редакції, що додається.
2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр Ю.Є.Хіврич
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
з питань
житлово-комунального
господарства України
20.08.2010 N 297
ПОЛОЖЕННЯ
про Юридичне управління Міністерства з питань житлово-комунального господарства України
1. Загальні положення
1.1. Юридичне управління Міністерства з питань житлово-комунального господарства України (далі - Управління) є самостійним структурним підрозділом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України (далі - Міністерство) і підпорядковується безпосередньо Міністру з питань житлово-комунального господарства України.
1.2. У своїй діяльності Управління керується Конституцією та законами України, а також Указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, Положенням про Міністерство з питань житлово-комунального господарства України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2007 N 717, Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, державного підприємства, установи, організації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 N 1040, наказами Міністерства та цим Положенням.
1.3. З питань організації та методики ведення правової роботи в Міністерстві та в установах, підприємствах, організаціях, віднесених до сфери управління Міністерства, Управління керується рекомендаціями Міністерства юстиції України (далі - Мін'юст).
1.4. Управління має власну структуру та складається з таких підрозділів:
- відділ нормативного забезпечення і правової експертизи;
- відділ правового забезпечення.
1.5. Управління у своїй діяльності взаємодіє з іншими структурними підрозділами Міністерства, а також відповідними за належністю питань підрозділами центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, науково-дослідними організаціями та установами, підприємствами, організаціями, віднесеними до сфери управління Міністерства.
2. Основні завдання Управління
Основними завданнями Управління є:
2.1. Організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства України, інших нормативних актів Міністерством, його керівництвом та працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків.
2.2. Розробка проектів нормативно-правових актів, проведення юридичної експертизи проектів нормативно-правових актів, юридичний супровід нормативно-правових актів Міністерства.
2.3. Зміцнення законності в діяльності Міністерства, вивчення та узагальнення практики застосування законодавства з питань житлово-комунального господарства, житлової політики та міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), благоустрою населених пунктів, в галузі поховання, підготовка пропозицій щодо удосконалення галузевого законодавства відповідно до компетенції Міністерства.
2.4. Представлення інтересів Міністерства в судах.
3. Функції Управління
Управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює такі функції:
1) бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики у сфері житлово-комунального господарства, житлової політики та міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), благоустрою населених пунктів, галузі поховання;
2) забезпечує правильне застосування законодавства у Міністерстві, інформує Міністра та його заступників про необхідність вжиття заходів до скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства;
3) разом з відповідними структурними підрозділами Міністерства узагальнює практику застосування законодавства у зазначеній сфері, готує пропозиції щодо його вдосконалення, подає їх на розгляд керівництва Міністерства для вирішення питання стосовно необхідності підготовки проекту акту законодавства та внесення його в установленому порядку до державного органу, уповноваженого приймати такий акт або здійснювати його реєстрацію;
4) перевіряє на відповідність законодавству проекти наказів та інших нормативно-правових актів, що подаються на підпис чи на візування Міністру, візує або підписує їх (за умови наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів Міністерства).
У разі невідповідності проекту наказу чи іншого нормативно-правового акта законодавству, та якщо внесені до такого акта Управлінням зауваження не враховано, начальник Управління, не візуючи проект, подає письмовий висновок з пропозиціями щодо законного вирішення відповідного питання для прийняття остаточного рішення Міністром;
5) вносить Міністру пропозиції щодо подання нормативно-правового акта до Мін'юсту для державної реєстрації, якщо такий акт зачіпає права, свободи і законні інтереси громадян або має міжвідомчий чи нормативний характер;
6) розробляє проекти нормативно-правових актів у сфері житлово-комунального господарства, здійснює юридичне супроводження підготовки проектів нормативно-правових актів, міжнародних договорів, господарських договорів (контрактів); розглядає проекти нормативно-правових актів, що надійшли на погодження, з питань, що належать до компетенції Міністерства, готує письмові зауваження (довідки) до них;
7) проводить юридичну експертизу проектів нормативно-правових актів, підготовлених структурними підрозділами Міністерства, за результатами якої готує висновки за формою, що затверджується Мін'юстом, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів;
8) переглядає разом із структурними підрозділами Міністерства нормативно-правові акти та інші документи з питань, що належать до його компетенції, з метою приведення їх у відповідність із законодавством;
9) інформує Міністра про необхідність вжиття заходів для внесення змін до нормативно-правових актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування;
10) надає методичну та правову допомогу структурним підрозділам Міністерства при підготовці пакетів проектів нормативно-правових актів, опрацюванні та супроводженні проектів нормативно-правових актів у Мін'юсті, Секретаріаті Кабінету Міністрів України та комітетах Верховної Ради України;

................
Перейти до повного тексту