- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
регіонального розвитку,
будівництва та житлово-комунального господарства
N 146 від 20.06.2018 )
Про затвердження Методичних рекомендацій по впровадженню системи моніторингу у сфері поводження з твердими побутовими відходами
1. Затвердити Методичні рекомендації по впровадженню системи моніторингу у сфері поводження з твердими побутовими відходами, що додається.
2. Скасувати наказ Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 19.09.2006
N 309 "Про затвердження Системи моніторингу сфери поводження з твердими побутовими відходами".
3. Управлінню благоустрою та комунального обслуговування (Стеценко Я.А.) надіслати цей наказ до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій для впровадження, використання у роботі та подальшого доведення до відома місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Р.М.Крамаренка.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства з питань
житлово-комунального
господарства України
02.10.2008 N 295
Методичні рекомендації
по впровадженню системи моніторингу у сфері поводження з твердими побутовими відходами
I. Загальні положення
1.1. Методичні рекомендації по впровадженню системи моніторингу у сфері поводження з твердими побутовими відходами (далі - Методичні рекомендації) спрямовані на впровадження системи моніторингу у сфері поводження з твердими побутовими відходами (далі - ТПВ), а також для інформаційного забезпечення сфери поводження з ТПВ.
1.2. Основні цілі Методичних рекомендацій полягають у запровадженні:
- інформаційного забезпечення сфери поводження з ТПВ;
- моніторингу об'єктів поводження з ТПВ;
- належної організації моніторингу на стадії проектування будівництва полігонів ТПВ.
1.3. До основних завдань системи моніторингу у сфері поводження з ТПВ рекомендується віднести:
- спостереження за обсягами збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізації, знешкодження та захоронення ТПВ, аналізу даних про ТПВ і об'єкти поводження з ними;
- підвищення повноти, достовірності, оперативності і якості інформаційного обслуговування сфери поводження з ТПВ;
- забезпечення аналітично-інформаційної підтримки прийняття рішень з управління сферою поводження з ТПВ;
- забезпечення оцінки стану об'єктів поводження з ТПВ і запобігання негативних впливів на довкілля та здоров'я населення;
- впровадження системи моніторингу полігонів ТПВ;
- забезпечення обґрунтованої оцінки екологічних ризиків щодо майбутньої експлуатації полігонів ТПВ та заходів з їх закриття і рекультивації.
1.4. Систему моніторингу сфери поводження з ТПВ рекомендується ґрунтувати на таких принципах: гармонізації нормативно-правової та організаційно-методичної бази, сумісності інформаційно-технічного і програмного забезпечення; системності спостережень за утворенням ТПВ і станом об'єктів поводження з ними; повноти та достовірності первинної інформації, своєчасності її отримання, оброблення, аналізу та ефективності використання.
II. Моніторинг об'єктів поводження з ТПВ
2.1. Моніторинг об'єктів поводження з ТПВ здійснюється у відповідності із вимогами законодавства.
2.2. До об'єктів поводження з ТПВ рекомендується відносити місця чи об'єкти, що використовуються для збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізації, знешкодження та захоронення ТПВ: автоспецпідприємства з перевезення ТПВ, сміттєперевантажувальні станції, сміттєпереробні підприємства, сміттєспалювальні заводи та установки, полігони для захоронення (видалення) ТПВ тощо.
2.3. До об'єктів моніторингу поводження з ТПВ рекомендується віднести: підземні і поверхневі води, атмосферне повітря, геологічне середовище та ґрунти, рослинний і тваринний світ, які розташовані на об'єктах поводження з ТПВ або пов'язані з ними.
2.3.1. Спостереження за станом підземних і поверхневих вод об'єктів поводження з ТПВ здійснюється відповідно до державних санітарних норм і правил та екологічного законодавства.
2.3.1.1. При здійсненні моніторингу підземних та поверхневих вод, рекомендується використовувати:
- постанову Кабінету Міністрів України від 25.03.99
N 465 "Про затвердження Правил охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами";
- СанПиН
N 4630-88 "Санитарные правила и нормы охраны поверхностных вод от загрязнения";
- наказ Держбуду від 19.02.2002
N 37 "Про затвердження Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України";
- ГОСТ 4979-79. Вода хозяйственно-питьевого и промышленного водоснабжения. Методы химического анализа. Отбор, хранение и транспортирование проб;
- ГОСТ 27065-86 (СТ СЭВ 5184-85). Качество вод. Термины и определения;
- ГОСТ 18963-73. Вода питьевая. Методы санитарно-бактериологического анализа;
- ГОСТ 24481-80. Вода питьевая. Отбор проб;
- ГОСТ 2874-82. Вода питьевая. Гигиенические требования и контроль за качеством;
- ГОСТ 17.1.1.02-77. Охрана природы. Гидросфера. Классификация водных объектов;
- ГОСТ 17.1.1.04-80. Охрана природы. Гидросфера. Классификация подземных вод по целям водопользования;
- ГОСТ 17.1.3.06-82. Охрана природы. Гидросфера. Общие требования к охране подземных вод;
- ДСТУ 3041-95. Система стандартів у галузі охорони навколишнього середовища та регіонального використання ресурсів. Гідросфера. Використання і охорона води. Терміни та визначення.
2.3.1.2. У зв'язку з тим, що на території автоспецпідприємств з перевезення ТПВ утворюються стічні води від миття та дезинфекції сміттєвозів, рекомендується періодично перевіряти систему очищення утворюваних стічних вод та показники забруднюючих речовин на виході з очисних споруд. Очищені стічні води рекомендується контролювати щодо відповідності їх вимогам для зливу в каналізацію.
2.3.2. Спостереження за станом атмосферного повітря об'єктів поводження з ТПВ здійснюється відповідно до державних санітарних норм і правил та екологічного законодавства.
2.3.2.1. При здійсненні моніторингу атмосферного повітря рекомендується використовувати:
- постанову Кабінету Міністрів України від 09.03.99
N 343 "Про затвердження Порядку організації та проведення моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря";
- ГОСТ 17.2.3.01-86. Охрана природы. Атмосфера. Правила контроля качества воздуха населенных мест;
- ГОСТ 12.1.005-88 ССБТ. Общие санитарно-гигиенические требования к воздуху рабочей зоны;
2.3.2.2. При здійсненні спостережень доцільно вести постійний облік і контроль за якісним та кількісним складом забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря.
2.3.3. Спостереження за геологічною будовою та станом ґрунту об'єктів поводження з ТПВ здійснюється відповідно до державних санітарних норм і правил та екологічного законодавства.
2.3.3.1. При здійсненні моніторингу геологічного середовища та ґрунтів рекомендується використовувати:
- СанПиН 42-128-4690-88 Охрана почвы от загрязнения бытовыми и промышленными отходами;
- ГОСТ 17.4.1.02-83. Охрана природы. Почвы. Классификация химических веществ для контроля загрязнения;
- ГОСТ 17.4.3.01-83 (СТ СЭВ 3847-82). Охрана природы. Почвы. Общие требования к отбору проб;
- ГОСТ 27593-88. Почвы. Термины и определения химического загрязнения;
- ГОСТ 17.4.4.02-84. Охрана природы. Почвы. Методы отбора и подготовки проб для химического, бактериологического, гельминтологического анализа;
- ГОСТ 17.4.2.03-86 (СТ СЭВ 5299-85). Охрана природы. Почвы. Паспорт почв;
- ГОСТ 17.4.3.06-86 (СТ СЭВ 5301-85). Охрана природы. Почвы. Общие требования и классификация почв по влиянию на них химических загрязняющих веществ.
2.3.4. Спостереження за станом рослинного і тваринного світу об'єктів поводження з ТПВ рекомендується проводити за такими факторами: домінуючими екосистемами флори і фауни; територіями природно-заповідного фонду; шляхами міграції і тимчасових зупинок тварин, наявних у зонах впливів об'єктів поводження з ТПВ; впливом забруднюючих речовин на рослинний і тваринний світ від планованої діяльності на об'єктах поводження з ТПВ (натурні дослідження); змінами складу рослинних угрупувань і фауни, видової різноманітності, популяцій домінуючих і цінних видів, які охороняються, їх фізіологічного стану та продуктивності, стійкості до хвороб.
................Перейти до повного тексту