1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
02.08.2007 N 255
Про Порядок розгляду проектів концепцій і проектів державних цільових програм та контролю за виконанням програм у Міністерстві економіки України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки N 422 від 11.12.2007 )
З метою забезпечення вимог Закону України "Про державні цільові програми" та Порядку розроблення та виконання державних цільових програм, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 N 106, при розгляді проектів концепцій і проектів державних цільових програм та контролю за виконанням програм
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розгляду проектів концепцій і проектів державних цільових програм та контролю за виконанням програм у Міністерстві економіки України, що додається.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Заступника Міністра Мунтіяна В.І.
Міністр А.К.Кінах
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економіки
02.08.2007 N 255
ПОРЯДОК
розгляду проектів концепцій і проектів державних цільових програм та контролю за виконанням програм у Міністерстві економіки України
1. Цей Порядок визначає механізм розгляду проектів концепцій і проектів державних цільових програм (далі - проект), розроблених у відповідності з Законом України "Про державні цільові програми", організації виконання, контролю за виконанням, підготовки проміжних, щорічних та заключного звітів про виконання програм у Мінекономіки.
( Пункт 1 в редакції Наказу Міністерства економіки N 422 від 11.12.2007 )
Розгляд проектів концепцій і проектів державних цільових програм
2. Відповідальним виконавцем опрацювання проекту, який подається для погодження, визначається департамент державних цільових програм. До опрацювання проекту залучаються в обов'язковому порядку інші структурні підрозділи відповідно до функціональних повноважень згідно з додатком 1.
У разі коли ініціатором розроблення проектів концепцій і проектів державних цільових програм є Мінекономіки, відповідальним виконавцем визначається структурний підрозділ згідно з додатком 1.
( Пункт 2 в редакції Наказу Міністерства економіки N 422 від 11.12.2007 )
3. Відповідальний структурний підрозділ (у разі коли ініціатором виступає Мінекономіки):
організовує проведення необхідних погоджувальних нарад, консультацій, робочих зустрічей щодо проекту в Мінекономіки за обов'язкової участі фахівців департаменту державних цільових програм;
після отримання зауважень та пропозицій від заінтересованих структурних підрозділів Міністерства готує та подає на підпис Міністра, а у разі його відсутності, особи, яка його заміщає, узагальнений висновок щодо проекту. Узагальнений висновок в обов'язковому порядку має бути погоджений з департаментом державних цільових програм, який проводить оцінку проекту на відповідність з вимогами щодо його розроблення, які визначені Законом України "Про державні цільові програми" та Порядком розроблення та виконання державних цільових програм.
( Пункт 3 в редакції Наказу Міністерства економіки N 422 від 11.12.2007 )
4. При підготовці узагальненого висновку слід особливу увагу звертати на:
відповідність проекту пріоритетам та цілям Програми діяльності Кабінету Міністрів України, євроінтеграційну спрямованість програми, для гуманітарних програм - рівень наближення до відповідних стандартів ЄС, для економічних програм - інноваційну спрямованість;
( Абзац третій пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства економіки N 422 від 11.12.2007 )
наявність реальної можливості фінансового забезпечення виконання програми, у тому числі за рахунок коштів Державного бюджету України, залучення позабюджетних коштів для її реалізації;
соціально-економічну ефективність програми, очікуванні кінцеві результати її виконання;
позицію інших заінтересованих органів виконавчої влади щодо проекту, особливо Мінфіну щодо збалансованості необхідних для виконання програми фінансових ресурсів;
наявність матеріалів щодо результатів громадського обговорення проекту та опублікування його в офіційних засобах масової інформації (щодо проектів концепцій).
Зразки узагальнених висновків Мінекономіки за змістом та формою наведені в додатках 2 та 3.
( Пункт 5 виключено на підставі Наказу Міністерства економіки N 422 від 11.12.2007 )
6. Відповідальний структурний підрозділ (у разі коли ініціатором виступає Мінекономіки) забезпечує організацію виконання завдань і заходів програми та контролю за її виконанням відповідно до вимог пунктів 40-46 Порядку розроблення та виконання державних цільових програм.
( Пункт 6 в редакції Наказу Міністерства економіки N 422 від 11.12.2007 )
7. При підготовці річних та проміжних звітів відповідальний структурний підрозділ готує необхідну звітно-аналітичну інформацію про результати виконання за звітний період завдань і заходів, визначених програмою, оцінку ефективності та пропозиції щодо подальшого її виконання відповідно до пункту 45 Порядку розроблення та виконання державних цільових програм.
( Пункт 7 в редакції Наказу Міністерства економіки N 422 від 11.12.2007 )
8. Департамент державних цільових програм проводить аналіз стану виконання програм на основі поданих державним замовником щорічних і проміжних звітів та з урахуванням пропозицій, наданих відповідальним структурним підрозділом Мінекономіки, Мінфіном, Мінпраці, МОН, Мінприроди, НАЕР, Держінвестицій, готує узагальнену інформацію про хід виконання програм разом із пропозиціями щодо подальшого їх виконання, яку подає на розгляд Кабінету Міністрів України відповідно до пункту 47 Порядку розроблення та виконання державних цільових програм.
Додаток 1
до Порядку
ОРІЄНТОВНИЙ РОЗПОДІЛ
проектів концепцій державних цільових програм та проектів державних цільових програм між департаментами Міністерства, які визначаються відповідальними за підготовку узагальнених висновків щодо проектів і проведення аналізу стану виконання державних цільових програм
Спрямованість програм
відповідно до
ст. 3 Закону України "Про державні цільові програми"
та КВЕД
(на рівні секцій)
Департаменти, які визначаються
відповідальними за підготовку
узагальнених висновків щодо
проектів концепцій державних
цільових програм та проектів
державних цільових програм і
проведення аналізу стану
виконання державних цільових
програм
Економічні
Сільське господарство,
мисливство, лісове господарство
(A);

Рибальство, рибництво (B);

Добувна промисловість (C);

Переробна промисловість (D);

Виробництво та розподілення
електроенергії, газу та води
(E);

Діяльність транспорту та
зв'язку (I);

Інд. 165 Департамент економічної
конкуренції та секторальних
перетворень
Будівництво (F) Інд. 158 Департамент державних
цільових програм
Діяльність готелів та
ресторанів (H);
Діяльність домашніх господарств
(P);
Інд. 155 Департамент
регіонального розвитку
Фінансова діяльність (J); Інд. 157 Департамент фінансової
політики
Операції з нерухомим майном,
оренда, інжиніринг та надання
послуг підприємцям (K);
Інд. 162 Департамент
реформування відносин власності
Державне управління (L); Інд.154 Департамент з питань
державного управління
Наукові
Науково-технічні
Інд. 158 Департамент державних
цільових програм
Соціальні
Освіта (M);
Охорона здоров'я та надання
соціальної допомоги (N);
Надання комунальних та
індивідуальних послуг;
діяльність у сфері культури та
спорту (O);
Державне управління (L)
Інд. 159 Департамент розвитку
соціальної та гуманітарної сфери
Національно-культурні
Екологічні
Оборонні
Правоохоронні
Інд. 152 Департамент економіки
оборони та безпеки
Регіональний розвиток Інд. 155 Департамент
регіонального розвитку
Інша спрямованість Відповідний структурний
підрозділ згідно функціональних
повноважень
Додаток 2
до Порядку
УЗАГАЛЬНЕНИЙ ВИСНОВОК
Міністерства економіки України
до проекту концепції______________________________________________
(назва проекту)
проект концепції внесено__________________________________________
(назва органу виконавчої влади-ініціатора
розроблення програми)
Керуючись положеннями Закону України "Про державні цільові
програми" та Порядку розроблення та виконання державних цільових
програм, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
31.01.2007 N 106 Мінекономіки відзначає наступне.
1. Назва проекту програми _______________________________________
__________________________________________________________________
Оцінюється лаконічність назви, відповідність меті програми,
наявність у назві проекту програми слів "загальнодержавна" чи
"державна", "цільова", а також "економічна", "наукова",
"науково-технічна", "соціальна", "національно-культурна",
"екологічна", "оборонна", "правоохоронна" або "регіональна" тощо
відповідно до спрямування програми
Висновок та пропозиція Мінекономіки_________________________
__________________________________________________________________
2. Структура проекту концепції програми______________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Оцінюється відповідність положенням пункту 6 Порядку
розроблення та виконання державних цільових програм
Висновок та пропозиція Мінекономіки__________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
3. Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована
програма _________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Оцінюється достатність обґрунтування наявності проблеми,
розв'язання якої неможливе засобами територіального чи галузевого
управління та яка потребує державної підтримки, координації
діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади та
органів місцевого самоврядування, відповідність пріоритетам
державної політики (з посиланням на документ, в якому визначено
пріоритети).Наявність порівнянь основних прогнозних показників з
відповідними показниками іноземних держав і вітчизняними
офіційними статистичними даними узятими, як правило, за період не
менш як 3-5 років до початку розроблення проекту програми, а у
разі їх відсутності - даними наукових досліджень, бухгалтерського
обліку тощо (з посиланням на джерела інформації).
Висновок та пропозиція Мінекономіки__________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
4. Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування
необхідності її розв'язання програмним методом____________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Оцінюються причини виникнення проблеми, достатність
обґрунтування наявності проблеми, розв'язання якої неможливе в
рамках Державної програми економічного і соціального розвитку,
програм розвитку галузей економіки або регіонів, раніше прийнятих
програм, а також наявність основних заходів для розв'язання
проблеми
Висновок та пропозиція Мінекономіки__________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
5. Мета програми_____________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Оцінюється відповідність напрямам соціально-економічного та
тенденціям науково-технічного розвитку держави. Формулювання мети
повинно давати змогу оцінити її виконання, досягнення. Крім того,
сформульоване визначення мети програми повинно мати логічний
зв'язок із назвою програми.
Висновок та пропозиція Мінекономіки__________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
6. Визначення оптимального варіанта розв'язання проблеми на
основі порівняльного аналізу можливих варіантів___________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Оцінюються наявність аналізу можливих варіантів розв'язання
проблеми з визначенням переваг і недоліків таких варіантів,
наводяться приклади розв'язання подібних проблем в інших країнах
(в основному в проектах концепцій програм з наукових та
науково-технічних питань), формулювання мотивованих пропозицій
щодо вибору оптимального варіанту розв'язання проблеми.
Висновок та пропозиція Мінекономіки__________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
7. Шляхи і способи розв'язання проблеми, строк виконання
програми__________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Оцінюється визначення оптимального варіанту розв'язання
проблеми, наявність строків виконання програми (як правило, не
більш як 5 років), завдань і заходів.
Висновок та пропозиція Мінекономіки__________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
8. Очікувані результати виконання програми, визначення її
ефективності _____________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Оцінюється наявність переліку кількісних показників, які
будуть досягнуті в результаті виконання програми у порівнянні з
офіційними статистичними найближчого від початку виконання
програми звітного року. Наприклад, економічні (збільшення темпів
росту ВВП; збільшення темпів зростання обсягів перевезень
вантажів, пасажирів; збільшення частки експорту продукції у
загальному обсязі виробленої продукції; збільшення частки витрат
на інноваційну діяльність у загальному обсязі витрат на
виробництва продукції (виконання робіт, надання послуг);
збільшення частки витрат інноваційних капіталовкладень у
загальному обсязі капіталовкладень на виробництво продукції
(виконання робіт, надання послуг); збільшення частки інноваційної
продукції (робіт, послуг) у загальному обсязі реалізованої
інноваційної продукції (робіт, послуг); збільшення частки
принципово нової продукції (робіт, послуг) у загальному обсязі
реалізованої інноваційної продукції (робіт, послуг); підвищення
рівня рентабельності, приріст виробництва; поліпшення показників
продуктивності праці; зниження вартості одиниці виробленої
продукції або наданих послуг; тощо); соціальні (збільшення доходів
населення; підвищення рівня зайнятості; поліпшення співвідношення
мінімальної заробітної плати до прожиткового мінімуму для
працездатних; підвищення рівня забезпечення галузей економіки
фахівцями; підвищення рівня забезпечення населення медичними
фахівцями; поліпшення забезпеченості лікарськими засобами та
виробами медичного призначення; збільшення середньодобового обсягу
телевізійного мовлення, радіомовлення; збільшення обсягу випуску
газет та журналів; поліпшення показників охоплення освітою;
зниження частки оплати населенням послуг освіти; зниження частки
оплати населенням медичних послуг; зниження рівня материнської
смертності; зниження рівня смертності дітей віком до 5 років;
зниження рівня безробіття; тощо); екологічні (збільшення частки
територій та об'єктів природно-заповідного фонду від загальної
території країни; збільшення частки населення (міста, регіону),
яке користується питною водою, що відповідає національним
стандартам; зниження обсягів шкідливих викидів, що потрапляють у
атмосферу від стаціонарних джерел забруднення тощо).
Висновок та пропозиція Мінекономіки__________________________
__________________________________________________________________

................
Перейти до повного тексту