1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
06.04.2005 N 252
Про накладення штрафу на ТОВ "Луганське енергетичне об'єднання" за порушення ліцензійних умов з постачання та передачі електричної енергії
Національна комісія регулювання електроенергетики України на відкритому засіданні 06.04.2005 розглянула питання про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Луганське енергетичне об'єднання" (далі - ТОВ "ЛЕО") Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ 13.06.1996 N 15/1, і Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами, затверджених постановою НКРЕ 13.06.1996 N 15 (далі - ліцензійні умови з передачі та постачання електроенергії).
ТОВ "Луганське енергетичне об'єднання" (91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, буд. 4 УАФ, р/р N 26006550027700 Луганська філія АКБ "Укрсоцбанку" м. Луганськ, МФО 304018, код ЄДРПОУ 31443937, тел. 8 (0642) 57-94-50, Голова правління ТОВ "Луганське енергетичне об'єднання" - Арсірій Руслан Вікторович) має ліцензію на право здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом ПСр N 1042 та ліцензію на право здійснення підприємницької діяльності з передачі електроенергії місцевими (локальними) електромережами ПР N 88.
Відповідно до графіку планових перевірок, а також на підставі окремого завдання НКРЕ від 03.02.2005 N 01-33-17/590 Луганським територіальним представництвом НКРЕ було проведено перевірку ліцензованої діяльності ТОВ "ЛЕО" з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами за період 2003 - 2004 рр. та складено акт від 30.03.2005 N 2.
За результатами розгляду виявлених порушень ТОВ "ЛЕО" ліцензійних умов з постачання та передачі електроенергії встановлено.
Заборгованість ТОВ "ЛЕО" перед ДП "Енергоринок" за куповану електричну енергію на 01.01.2005 становила 409095 тис. грн., за 2004 рік компанія розрахувалась з Оптовим постачальником електроенергії на 90,5% (середній рівень по Україні оплати енергопостачальними компаніями за куповану електроенергію становив в 2004 році 100,6 %). За оперативними даними за 3 місяці 2005 року ТОВ "ЛЕО" наростило заборгованість за куповану електроенергію на 58,6 млн. грн.
Такий стан розрахунків ТОВ "ЛЕО" з ДП "Енергоринок" свідчить про порушення пункту 2.7 ліцензійних умов з постачання електричної енергії в частині належного проведення розрахунків з оптовим постачальником електричної енергії.
Постановою НКРЕ від 20.10.2004 N 1018 "Про порушення ТОВ "Луганське енергетичне об'єднання" законодавства про електроенергетику та ліцензійних умов з постачання електроенергії" Компанію було зобов'язано укласти договір з ДП "Енергоринок" до 31.12.2004. Договір купівлі-продажу електричної енергії, який ТОВ "ЛЕО" підписало з протоколом розбіжностей, не узгоджується з нормами Типового договору між ДП "Енергоринок" та енергопостачальними компаніями, затвердженому постановою НКРЕ від 01.06.2001 N 597. Не зважаючи на це, Ухвалою господарського суду м. Києва від 28.03.2005 у справі N 17/201 Договір купівлі-продажу електричної енергії N У-47-04 від 16.01.2004 визнано укладеним між ДП "Енергоринок" та ТОВ "ЛЕО" з урахуванням протоколу розбіжностей, складеного ТОВ "ЛЕО". На цей час ДП "Енергоринок" подало апеляцію на цю Ухвалу, отже вважається, що станом на 06.04.2005 між ДП "Енергоринок" та ТОВ "ЛЕО" договір відсутній, що вказує на порушення статті 15 Закону України "Про електроенергетику" та пункту 2.7 ліцензійних умов.
У ТОВ "ЛЕО" відсутній Журнал реєстрації тендерних закупівель за 2003 рік. За період з січня по вересень 2003 року представлена тендерна документація недооформлена (немає протоколів розкриття тендерних пропозицій та результатів здійснення процедур тендерних торгів), повідомлення в НКРЕ щодо запланованих тендерних торгів надавалися нерегулярно. Ряд закупівель на суму понад 900 тис. грн. відбувався у ТОВ "ЛЕО" з порушенням Порядку придбання товарів, робіт і послуг ліцензіатами, ціни (тарифи) на відповідну діяльність яких встановлюються НКРЕ, затвердженого постановою НКРЕ від 25.12.2002 N 1455.
За результатами діяльності у 2004 році компанією нарахований дохід у розмірі 202254 тис. грн. (тобто менше на 57846 тис. грн. від запланованого), а у зв'язку із недоплатою споживачів фактично отриманий дохід становить 147991 тис. грн. (менше на 112109 тис. грн.) або 56,9% від запланованого, який розподілений ТОВ "ЛЕО" з порушенням затвердженої структури тарифів. Таким чином, фактичні загальні витрати компанії не перевищують запланованих, тобто здійснені в межах передбачених структурою тарифів. Проте по окремих елементах витрат ТОВ "ЛЕО" здійснені перевитрати. Інвестиційна програма на 2004 рік виконана на 30,95 % (план - 124070 тис. грн., факт - 38396 тис. грн., невиконання становило 85674 тис. грн. з ПДВ). При цьому, зменшення доходу Компанії на загальну суму 44,4 млн. грн. викликане об'єктивними чинниками, а недоотримання коштів в сумі 27 млн. грн. пояснюється неналежним станом розрахунків споживачів та понаднормативними витратами електроенергії. Такі дії ТОВ "ЛЕО" вказують на порушення пункту 3.4.1 ліцензійних умов з постачання електроенергії та пункту 3.5.1 ліцензійних умов з передачі електроенергії у частині дотримання постанови НКРЕ від 24.06.2003 N 588 "Про затвердження тарифів на передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами для ТОВ "Луганське енергетичне об'єднання", якою також схвалено інвестиційну програму на 2004 рік.
Крім того, витрати компанії на оренду приміщення у ВАТ "Луганськобленерго" в сумі понад 2 млн. грн. на рік, враховуючи придбання в січні 2003 року будівлі під офіс вартістю 992 тис. грн., відповідно до інвестиційної програми, є неефективним використанням коштів, оскільки передбачені інвестиційною програмою кошти на придбання та закінчення будівництва виробничо-адміністративної будівлі в розмірі 5 млн. грн. були використані ліцензіатом на інші цілі. Придбання автомобіля Saab 9-3 Sport Sedan вартістю 172033,84 грн. (без ПДВ) та витрачення коштів на інформаційно-консультаційні послуги в сумі 1095 тис. грн. також вказує на нецільове використання коштів.
У зв'язку з відсутністю в компанії Методики розподілу витрат за видами діяльності виникає можливість перехресного субсидіювання, що є порушенням пункту 2.9 ліцензійних умов з передачі електричної енергії та пункту 2.10 ліцензійних умов з постачання електричної енергії в частині здійснення перехресного субсидіювання між видами діяльності.
ТОВ "ЛЕО" порушило пункт 3.6.3 ліцензійних умов з постачання електричної енергії в частині недотримання рівня рентабельності, встановленого структурою тарифу.

................
Перейти до повного тексту