- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
Про затвердження Порядку підготовки, оприлюднення, відстеження результативності та перегляду регуляторних актів МНС України
З метою впровадження правових та організаційних засад реалізації державної політики у сфері господарської діяльності в системі Міністерства, придання їй більш планового і системного характеру, підвищення рівня персональної відповідальності за якістю підготовки проектів регуляторних актів, забезпечення моніторингу цієї роботи,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок підготовки, оприлюднення, відстеження результативності та перегляду регуляторних актів Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, що додається.
2. Затвердити План діяльності Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи щодо розробки регуляторних актів на друге півріччя 2004 року, що додається.
3. Затвердити Орієнтовний план діяльності МНС України щодо реалізації державної регуляторної політики на 2005 рік, що додається.
4. Затвердити Перелік структурних підрозділів Міністерства, на які покладено реалізацію державної регуляторної політики в системі МНС України, що додається.
5. Покласти персональну відповідальність за виконання окремих пунктів Планів на керівників урядових органів державного управління, департаментів та окремих структурних підрозділів Міністерства, визначених розробниками відповідних актів.
6. Державному підприємству "Агентство інформації, міжнародного співробітництва та розвитку "Чорнобильінтерінформ" (Покутний П.Г.) передбачити у видавничих планах на 2004-2005 роки заходи щодо реалізації в системі МНС України державної регуляторної політики щодо оприлюднення Планів регуляторної діяльності Міністерства та визначених ними регуляторних актів на сторінках видань.
7. Департаменту освіти і науки (Кобко В.А.) забезпечити розміщення Планів регуляторної діяльності та передбачених ними регуляторних актів у рубриці "Регуляторні акти" веб-сайту МНС України.
8. Управлінню з питань взаємодії із ЗМІ та зв'язків з громадськістю (Венжик О.В.) забезпечити подання до Департаменту економіки і фінансового забезпечення розрахунку потреб коштів на наступний рік для оприлюднення регуляторних актів в ЗМІ та в мережі Інтернет, організувати роботу з висвітлення діяльності МНС України із реалізації державної регуляторної політики Міністерства в друкованих засобах масової інформації, програмах радіо та телебачення;
9. Департаменту економіки і фінансового забезпечення (Соколенко Т.М.) на початку формування бюджетної пропозиції до Державного бюджету України на 2005 та наступні роки передбачити кошти та подання до Міністерства фінансів України пропозицій розрахунку потреб МНС України на реалізацію вимог чинного законодавства щодо державної регуляторної політики.
10. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Косолапова А.Г.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МНС України
04.06.2004 N 247
ПОРЯДОК
підготовки, оприлюднення, відстеження результативності та перегляду регуляторних актів Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
1. Загальні положення
Порядок підготовки, оприлюднення, відстеження результативності та перегляду регуляторних актів Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (далі - Порядок) розроблено відповідно до Закону України від 11 вересня 2003 р.
N 1160 "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та регламентує роботу структурних підрозділів Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи щодо підготовки регуляторного акта, оприлюднення, відстеження його результативності та перегляд раніше прийнятих регуляторних актів, має за мету вдосконалення господарських та адміністративних відносин МНС з іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів.
При проведенні роботи з підготовки оприлюднення, відстеження результативності та перегляду регуляторних актів необхідно керуватись:
Законом України від 11 вересня 2003 р.
N 1160 "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності";
постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р.
N 731 (із змінами та доповненнями) "Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, органів господарського управління та контролю, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер";
постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2004 р.
N 150 "Про офіційне оприлюднення регуляторних актів, прийнятих місцевими органами виконавчої влади, територіальними органами центральних органів виконавчої влади та посадовими особами, і внесення змін до Порядку оприлюднення в мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади";
постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2004 р.
N 226 "Про затвердження Положення про апеляційну регуляторну комісію";
постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р.
N 308 "Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта";
розпорядженням Кабінету Міністрів України від 19 березня 2004 р.
N 152-р "Про підготовку та оприлюднення щорічної інформації Кабінету Міністрів України про здійснення державної регуляторної політики органами виконавчої влади";
Методичними рекомендаціями щодо підготовки обгрунтування проектів регуляторних актів, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 р.
N 767;
Методичними рекомендаціями Центру правової реформи і законопроектних робіт щодо розроблення проектів законів і дотримання вимог нормопроектної техніки, схваленої колегією Міністерства юстиції України від 12 листопада 2000 р.;
Методичними рекомендаціями щодо розроблення проектів законів та дотримання вимог законопроектної техніки, схваленої постановою колегії Міністерства юстиції України від 21 листопада 2000 р.
N 41;
наказом МНС України від 30.07.2003 N 258 "Про затвердження Порядку підготовки і подання до Кабінету Міністрів України проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів та їх супроводження при розгляді у Кабінеті Міністрів України та у Верховній Раді України, Порядку організації та проведення зустрічей керівництва МНС України з депутатськими фракціями, групами та окремими народними депутатами України".
У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
Державна регуляторна політика у сфері господарської діяльності (далі - державна регуляторна політика) - напрямок державної політики МНС України, спрямований на вдосконалення правового регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади та суб'єктами господарювання, недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів, зменшення втручання держави у діяльність суб'єктів господарювання та усунення перешкод для розвитку господарської діяльності, що здійснюється в межах, у порядку та у спосіб, що встановлені
Конституцією та законами України.
Регуляторний акт - це прийнятий Міністерством нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими центральним і місцевими органами виконавчої влади та суб'єктами господарювання.
Прийнятий МНС України письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.
Регуляторний орган - Верховна Рада України, Президент України, Кабінет Міністрів України, Національний банк України, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, інший державний орган, центральний орган виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, а також посадова особа будь-якого із зазначених органів, якщо відповідно до законодавства ця особа має повноваження одноособово приймати регуляторні акти.
До регуляторних органів також належать територіальні органи МНС України, державні спеціалізовані установи та організації, сфери управління Міністерства, якщо ці органи, установи та організації відповідно до своїх повноважень приймають регуляторні акти.
Регуляторна діяльність - діяльність, спрямована на підготовку, прийняття, відстеження результативності та перегляд регуляторних актів, яка здійснюється регуляторними органами, фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями, територіальними громадами в межах, у порядку та у спосіб, що встановлені
Конституцією України, Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Відстеження результативності регуляторного акта - заходи, спрямовані на оцінку стану впровадження регуляторного акта та досягнення цим актом цілей, задекларованих при його прийнятті.
Перегляд регуляторного акта - заходи, спрямовані на приведення регуляторним органом прийнятого ним регуляторного акта у відповідність з принципами державної регуляторної політики.
Показники результативності регуляторного акта - показники, на підставі яких при проведенні відстеження результативності регуляторного акта здійснюється оцінка стану впровадження цього регуляторного акта та досягнення ним цілей, задекларованих при його прийнятті.
Аналіз регуляторного впливу - документ, який містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики.
Звіт про відстеження результативності регуляторного акта - документ, який містить дані про результати відстеження результативності регуляторного акта та про методи, за допомогою яких було здійснено таке відстеження.
Розробник проекту регуляторного акта - структурний підрозділ Міністерства, установа, організація сфери управління МНС України, особа чи група осіб, що уповноважені розроблювати або організовувати, спрямовувати та координувати діяльність з розроблення проекту регуляторного акта.
Дія цього Порядку поширюється на відносини у сфері здійснення державної регуляторної політики та регуляторної діяльності.
Дія цього Порядку не поширюється на здійснення регуляторної діяльності, пов'язаної з прийняттям:
постанов Верховної Ради України;
стандартів, кодексів усталеної практики, технічних умов, за винятком випадків, коли положення стандартів, кодексів усталеної практики, технічних умов, прийнятих центральними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, маючи у передбачених законом випадках обов'язковий характер, встановлюють вимоги до суб'єктів господарювання щодо проведення обов'язкових погоджень, аналізів, експертиз, обстежень, випробувань тощо за допомогою третіх осіб;
санітарних норм, державних норм і правил у сфері містобудування, у тому числі державних будівельних норм, державних норм і правил пожежної безпеки, у тому числі загальнодержавних, міжгалузевих, галузевих нормативних актів з питань пожежної безпеки, державних міжгалузевих та галузевих нормативних актів про охорону праці, норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної безпеки, нормативних документів з метрології, затверджених центральними органами виконавчої влади, фармакопейних статей, Державної фармакопеї України, технологічних регламентів виготовлення лікарського засобу, за винятком випадків, коли у положеннях зазначених документів містяться вимоги до суб'єктів господарювання щодо проведення обов'язкових погоджень, аналізів, експертиз, обстежень, випробувань тощо за допомогою третіх осіб;
актів, прийнятих з питань запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного, надзвичайного стану, оголошення зони надзвичайної екологічної ситуації, а також з питань мобілізації та демобілізації;
актів, що містять державну таємницю України;
актів, що містять індивідуально-конкретні приписи, за винятком актів, у яких одночасно містяться нормативні та індивідуально-конкретні приписи;
актів, якими доводяться до відома фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань рішення органів, які є вищестоящими по відношенню до органів, які приймають ці акти.
Дія цього Порядку також не поширюється на порядок укладання, виконання, опублікування, реєстрації та денонсації міжнародних договорів України.
2. Загальні питання планування регуляторної діяльності у Міністерстві з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
Регуляторна діяльність Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи проводиться відповідно до законів України, актів і доручень Президента України та Кабінету Міністрів України, плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на кожний поточний рік та з ініціативи МНС України.
Міністерством щороку до 15 грудня поточного року формується та затверджується план діяльності Міністерства з підготовки проектів регуляторних актів на наступний рік, який в десятиденний термін після затвердження плану підлягає оприлюдненню.
Оприлюднення планів регуляторної діяльності МНС України здійснюється шляхом розміщення зазначених матеріалів на офіційній сторінці веб-сайту МНС України та сторінках відомчого видання МНС України - Всеукраїнського журналу " Надзвичайна ситуація".
Пропозиції до плану на наступний календарний рік до 1 листопада поточного року готуються структурними підрозділами Міністерства з урахуванням вимог чинного законодавства, доручень Президента України, Кабінету Міністрів України та планів законотворчої діяльності Міністерства та надаються Управлінню правового забезпечення для узагальнення та підготовки загального плану діяльності Міністерства на наступний рік.
Пропозиції до плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, що надаються структурними підрозділами МНС, повинні містити:
визначення видів і назв проектів (закони України, постанови Кабінету Міністрів України, укази Президента України, накази МНС, тощо);
цілей їх прийняття (на підставі якого акта внесено для підготовки);
строк підготовки проекту;
найменування структурного підрозділу МНС, відповідального за розроблення проекту регуляторного акта;
перелік інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, які пропонується залучити до розробки законопроекту.
У разі, коли структурний підрозділ готує або розглядає проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого Міністром плану діяльності з підготовки регуляторних актів, структурний підрозділ, до компетенції якого належить предмет правового регулювання відповідного проекту регуляторного акта, ініціює внесення зміни до плану.
Внесення змін до плану повинно бути внесено не пізніше десяти робочих днів з дня початку підготовки цього проекту або з дня внесення проекту на розгляд, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту.
Внесення змін до плану діяльності з підготовки регуляторних актів підлягають оприлюдненню шляхом опублікування в друкованому засобі масової інформації МНС.
Витрати, пов'язані з оприлюдненням матеріалів регуляторної діяльності МНС України, фінансуються за рахунок державного бюджету та в межах кошторисних призначень на зазначені цілі на поточний рік.
Оприлюднення інформації про здійснення регуляторної діяльності МНС України може здійснювати іншим способом, у тому числі через телебачення і радіо.
3. Питання організації роботи із реалізації державної регуляторної політики структурними підрозділами МНС України
Загальну організацію роботи з реалізації державної регуляторної політики України в системі Міністерства покладено на Управління правового забезпечення та структурні підрозділи, установи, організації сфери управління Міністерства згідно з додатком.
Структурний підрозділ, до компетенції якого належить предмет правового регулювання відповідного проекту регуляторного акта, і зазначений першим у плані діяльності Міністерства, є Головним розробником та відповідає за його підготовку, оприлюднення, погодження, опрацювання матеріалів, що надійшли відносно регуляторного акта та відстеження його результативності.
Управління правового забезпечення:
здійснює заходи щодо планування регуляторної діяльності МНС України, готує та подає на затвердження керівництву плани діяльності Міністерства з підготовки проектів регуляторних актів сфери компетенції Міністерства на поточний рік;
аналізує стан додержання законодавства про державну регуляторну політику в системі Міністерства, готує та подає керівництву МНС України пропозиції щодо його покращання;
забезпечує безпосередню участь, методичний супровід та надання допомоги структурним підрозділам Міністерства при розробці ними проектів регуляторних актів з урахуванням вимог юридичної термінології;
надає консультативну допомогу щодо підготовки проектів регуляторних актів та дотримання структурними підрозділами вимог нормопроектної техніки при підготовці цих актів;
надає роз'яснення структурним підрозділам Міністерства основних положень законодавства про державну регуляторну політику;
здійснює юридичну експертизу проектів регуляторних актів, підготовлених структурними підрозділами МНС України, та тих, що надійшли на погодження від інших центральних органів виконавчої влади та готує висновки за її результатами;
контролює діяльність структурних підрозділів Міністерства щодо заходів відстеження результативності регуляторних актів, прийнятих МНС України;
здійснює контроль за виконанням Плану діяльності Міністерства з питань регуляторної політики на поточний рік та інформує керівництво МНС України про стан справ на зазначеному напрямі діяльності;
веде реєстр регуляторних актів, прийнятих МНС України;
бере участь у роботі комісії Міністерства із перегляду регуляторних актів, прийнятих МНС України;
готує звітні матеріали спеціально уповноваженому органу щодо здійснення державної регуляторної політики в МНС України.
Структурні підрозділи МНС України:
У межах компетенції безпосередньо проводять роботу з підготовки регуляторного акта, яка складається з декількох етапів, та включає в себе обов'язкові кроки:
підготовка проекту регуляторного акта та аналізу регуляторного впливу (АРВ);
оприлюднення проекту регуляторного акта;
отримання пропозицій від громадськості та суб'єктів господарювання та вивчення цих пропозицій;
врахування пропозицій або аргументована відповідь авторам ініціатив про причини відхилення пропозицій;
погодження проекту регуляторного акта зі спеціально уповноваженим органом;
прийняття рішення щодо регуляторного акта та, залежно від результатів погодження, прийняття акта, його оприлюднення, базове відстеження результативності, набуття чинності актом, або оскарження рішення спеціального органа та доопрацювання регуляторного акта;
внесення регуляторного акта до Кабінету Міністрів України в порядку, визначеному Регламентом Верховної Ради України, Тимчасовим регламентом Кабінету Міністрів України щодо порядку підготовки і подання проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів, відповідними наказами МНС України;
проведення базового, повторного та періодичного відстеження результативності регуляторного акта;
за результатами аналізу відстеження результативності прийнятого регуляторного акта, вносить пропозиції щодо перегляд регуляторних актів.
Управління з питань взаємодії із ЗМІ та зв'язків з громадськістю:
забезпечує оприлюднення планів діяльності Міністерства з питань регуляторної політики на сторінках друкованих засобів масової інформації;
організовує висвітлення діяльності МНС України щодо реалізації державної регуляторної політики в засобах масової інформації;
подає до Департаменту економіки і фінансового забезпечення орієнтовний розрахунок потреб коштів на наступний рік на забезпечення оприлюднення регуляторних актів в ЗМІ та в мережі Інтернет.
Департамент економіки і фінансового забезпечення:
за поданням Управління з питань взаємодії із ЗМІ та зв'язків з громадськістю проводить обрахунки щодо витрат на здійснення регуляторної діяльності МНС України;
на початку формування бюджетної пропозиції до Державного бюджету України на наступний рік подає до Міністерства фінансів пропозиції щодо потреб МНС України на реалізацію державної політики на наступний рік;
забезпечує фінансування витрат, пов'язаних з оприлюдненням матеріалів регуляторної діяльності Міністерства;
спільно із структурними підрозділами готує матеріали щодо фінансово-економічного обгрунтування доцільності прийняття регуляторного акта, розробленого МНС України;
спільно із структурним підрозділом - головним розробником регуляторного акта проводить аналіз впливу регуляторного акта щодо фінансово-економічних показників його результативності.
Управління забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та координації роботи з Кабінетом Міністрів України:
супроводження законопроектів регуляторних актів у комітетах Верховної Ради України за участю безпосереднього розробника регуляторного акта та підготовку представника Міністерства до пленарних засідань Верховної Ради України;
супроводження законопроектів регуляторних актів у Верховній Раді України;
інформування Міністра, першого заступника Міністра - керівника апарату, перших заступників, заступників Міністра про результати розгляду законопроектів у комітетах і на пленарних засіданнях Верховної Ради України;
Особливості оприлюднення проектів регуляторних актів, які розробляються Міністерством, з метою одержання зауважень і пропозицій
Зауваження і пропозиції щодо оприлюдненого проекту регуляторного акта, розробленого Міністерством, та відповідного аналізу регуляторного впливу надаються фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями, крім розробника цього проекту, спеціально уповноваженому органу.
У разі оприлюднення проекту регуляторного акта за рішенням Кабінету Міністрів України чи відповідного урядового комітету функцію розробника цього проекту виконує центральний орган виконавчої влади, який вніс на розгляд відповідний проект, якщо інше не встановлено у рішенні Кабінету Міністрів України чи урядового комітету про оприлюднення цього проекту.
Погодження проектів регуляторних актів, які розробляються органами виконавчої влади, із спеціально уповноваженим органом або його територіальними органами
Проекти регуляторних актів, які розробляються Міністерством, підлягають погодженню із спеціально уповноваженим органом.
Для погодження до спеціально уповноваженого органу разом з проектом регуляторного акта структурним підрозділом МНС, відповідальним за розробку регуляторного акта, готується та подається аналіз регуляторного впливу цього проекту та копія оприлюдненого повідомлення про оприлюднення проекту з метою одержання зауважень і пропозицій.
Тривалість погодження проекту регуляторного акта не може перевищувати одного місяця з дня одержання проекту спеціально уповноваженим органом.
Спеціально уповноважений орган розглядає проект регуляторного акта та документи, що додаються до нього, і приймає рішення про погодження цього проекту або рішення про відмову в його погодженні. Це рішення не пізніше наступного робочого дня з дня його прийняття подається до Міністерства та структурного підрозділу, який розробив проект регуляторного акта.
................Перейти до повного тексту