- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ МОРСЬКОГО І РІЧКОВОГО ТРАНСПОРТУ
Н А К А З
Про організацію взаємодії між Службами морської безпеки МТП та офіцерами охорони портових засобів недержавних форм власності
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного
департаменту морського і річкового транспорту
N 17 від 02.02.2005
N 41 від 28.02.2005 )
На виконання вимог
Кодексу ISPS та керівних документів ІМО від 07.06.2004 р. MSC/Circ. 1111 із впровадження Глави XI-2
Конвенції SOLAS-74 та Кодексу ISPS та з метою координації діяльності щодо забезпечення морської безпеки між Службами морської безпеки морських торговельних портів та офіцерами охорони портових засобів при заході іноземних суден до портових засобів після 01.07.2004 р.
НАКАЗУЮ:
( Пункт 1 втратив чинність на підставі Наказу Державного департаменту морського і річкового транспорту
N 41 від 28.02.2005 )
2. Затвердити Тимчасову інструкцію про функціональну взаємодію Служби морської безпеки порту та офіцера охорони портового засобу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора Горобця І.А.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Укрморрічфлоту
09.07.2004 N 200
ТИМЧАСОВА ІНСТРУКЦІЯ
про функціональну взаємодію Служби морської безпеки порту та офіцера охорони портового засобу
На виконання вимог Гл. 17 частини В
Кодексу ISPS на кожному портовому засобі незалежно від форм власності та відомчого підпорядкування для забезпечення його морської безпеки та морської безпеки суден, що в ньому обробляються, вводиться посада офіцера охорони портового засобу з числа спеціально підготовлених осіб.
Офіцер охорони портового засобу у своїй діяльності повинен керуватись вимогами чинного законодавства,
Конвенції SOLAS-74, Кодексу ISPS (896_035) та положеннями цієї Інструкції.
На виконання вимог п. п. 16.3.1, 16.8.1 частини B
Кодексу ISPS в кожному порті (портовому засобі) для забезпечення його захисту і охорони створюється Служба морської безпеки.
З метою координації діяльності з забезпечення морської безпеки на виконання вимог
Кодексу ISPS та керівних документів ІМО від 07.06.2004 р. MSC/Circ. 1111 із впровадження Глави XI-2
Конвенції SOLAS-74 та Кодексу ISPS визначаємо порядок функціональної взаємодії Служби морської безпеки порту та офіцерів охорони портових засобів (ООПЗ) недержавних форм власності при заходу іноземних суден до портових засобів після 01.07.2004 р.
У разі заходу конвенційних суден до порту
Капітан порту на виконання Глави XI-2/9.2.1
Конвенції SOLAS-74 повинен запитати судна, а судна, що мають намір зайти до портів (портових засобів) України, повинні представити їм таку інформацію:
- наявність на судні дійсного Міжнародного свідоцтва з охорони судна або діючого Тимчасового міжнародного свідоцтва з охорони судна (далі - Свідоцтво) та назву органа влади (організації), що видала Свідоцтво (
Глава XI-2/9.2.1.1;
- наявність Плану охорони судна;
- наявність Журналу безперервної реєстрації історії судна (Синопсис);
- наявність посади офіцера охорони судна та посвідчення, яке це підтверджує;
- рівень охорони, який підтримувало судно при попередніх десяти контактах з портовими засобами (
Глава XI-2/9.2.1.3);
- будь-які спеціальні чи додаткові заходи з безпеки, які було вжито на судні у будь-якому попередньому порту, де здійснювалася взаємодія судно-порт у період попередніх десяти контактів з портовими засобами (
Глава XI-2/9.2.1.4);
- підтвердження того, що відповідних процедур з суднової охорони було дотримано протягом будь-якої взаємодій судно-судно за період попередніх десяти підходів до портових споруд (
Глава XI-2/9.2.1.5);
- всю відому інформацію у разі, якщо на борту знаходяться люди або вантажі, врятовані на морі, включаючи дані про цих осіб і маркувальні дані вантажу, якщо вони відомі, а також результати будь-яких перевірок, проведених на судні для встановлення статусу врятованих людей і вантажів з погляду забезпечення охорони.
Отриману вище інформацію капітан порту надає начальнику служби морської безпеки порту (НСМБ) та офіцеру охорони портового засобу (ООПЗ).
Начальник служби морської безпеки порту разом з офіцером охорони портового засобу аналізує надану інформацію та приймає рішення або про допуск судна у порт (портовий засіб) або, для з'ясування всіх обставин, застосовує контрольні заходи проти судна відповідно до п. п. 2.5.1 - 2.5.4 правила 9
Конвенції SOLAS-74.
Про свою згоду на допуск судна в порт начальник служби морської безпеки порту повідомляє капітану порту.
Капітан порту інформує судно про місце його якірної стоянки або швартування та надає дозвіл на захід.
Після швартування судна до причалу або постановку його на якірну стоянку та оформлення приходу офіцер охорони портового засобу встановлює зв'язок із офіцером охорони судна для подальших дій відповідно до вимог
Кодексу ISPS та керівних документів ІМО із впровадження Глави XI-2
Конвенції SOLAS-74 та Кодексу ISPS від 07.06.2004 р. MSC/Circ. 1111.
У разі заходу несертифікованих суден або суден без належних документів ISPS
Перед заходом несертифікованих суден або суден без належних документів ISPS офіцер охорони портового засобу, в який збирається зайти судно, після консультацій із начальником служби морської безпеки порту може прийняти рішення:
- про захід судна у порт, якщо з'ясовано, що це судно не являє собою негайну загрозу безпеці, людям, суднам чи іншій власності;
- вимагати від судна йти у район, визначений у територіальних водах (
гл. XI-2/9.2.5.2);
- про інспектування цього судна у територіальних водах (
гл. XI-2/9.2.5.3), до заходу у порт:
ООПЗ занотовує заходи та процедури з охорони, впроваджені на портовому засобі, враховуючи встановлений рівень охорони та будь-яку іншу інформацію щодо морської безпеки, заповняє і підписує Декларацію з охорони (ДО), в якій обумовлюються умови охорони судна силами служби охорони портового засобу (порту) згідно із затвердженим порядком і тарифами.
Після укладання Декларації з охорони ООПЗ запитує згоди у НСМБ на захід судна.
Отримавши згоду начальника служби морської безпеки порту капітан порту надає дозвіл на захід судна.
Після швартування судна до причалу або постановку його на якірну стоянку та оформлення приходу офіцер охорони портового засобу встановлює зв'язок із офіцером охорони судна для подальших дій відповідно до вимог
Кодексу ISPS, керівних документів ІМО від 07.06.2004 р. MSC/Circ. 1111 із впровадження Глави XI-2
Конвенції SOLAS-74 та Кодексу ISPS та підписаної Декларації з охорони.
Про здійсненні дії ООПЗ надає звіт начальнику служби морської безпеки порту за встановленою формою (додаток 1).
Начальник служби морської безпеки порту надає копії звіту Укрморрічфлоту та до наступного порту заходу судна з повідомленням про труднощі, що були з судном, та про вжиті портом (портовим засобом) заходи.
Як тільки офіцеру охорони портового засобу стає відомо, що до портового засобу збирається підійти конвенційне судно, яке ходить під прапором країни, яке не є країною-учасницею Конвенції, він повинен зв'язатися з Укрморрічфлотом та НСМБ і провести з ними консультації.
Після консультацій, якщо прийняте рішення щодо допуску судна в портовий засіб, офіцер охорони портового засобу, в який збирається зайти судно, після швартування судна до причалу або постановку його на якірну стоянку та оформлення приходу прибуває на борт судна для з'ясування обставин, занотовує заходи та процедури з охорони, впроваджені на портовому засобі, враховуючи встановлений рівень охорони та будь-яку іншу інформацію щодо морської безпеки, заповняє і підписує ДО, організовує впровадження та підтримання заходів та процедур з охорони, що вказані у ДО, протягом усієї взаємодії судно/портовий засіб.
Про здійсненні дії ООПЗ надає звіт начальнику служби морської безпеки порту за встановленою формою (додаток 1).
Начальник служби морської безпеки порту надає копії звіту Укрморрічфлоту та до наступного порту заходу судна з повідомленням про труднощі, що були з судном, та про вжиті портом (портовим засобом) заходи.
У разі заходу суден, на які не розповсюджується дія
Кодексу ISPS
Як тільки офіцеру охорони портового засобу стає відомо, що до портового засобу збирається підійти судно, на яке не розповсюджується дія
Кодексу ISPS, він повинен зв'язатися з Укрморрічфлотом та НСМБ, провести з ними консультації щодо доцільності заходу цього судна.
Якщо прийняте рішення щодо допуску судна в портовий засіб офіцер охорони портового засобу, в який збирається зайти судно, після швартування судна до причалу або постановку його на якірну стоянку та оформлення приходу прибуває на борт судна для з'ясування обставин, занотовує заходи та процедури з охорони, впроваджені на портовому засобі, враховуючи встановлений рівень охорони та будь-яку іншу інформацію щодо морської безпеки, заповняє і підписує ДО.
В ДО, крім всього, обумовлюються умови охорони судна силами служби охорони портового засобу (порту) згідно із затвердженим порядком і тарифами.
ООПЗ організує впровадження та підтримання заходів та процедур з охорони, що вказані у ДО, протягом усієї взаємодії судно/портовий засіб.
Про здійсненні дії ООПЗ надає звіт начальнику служби морської безпеки порту за встановленою формою (додаток 1).
Начальник служби морської безпеки порту надає копії звіту Укрморрічфлоту та до наступного порту заходу судна з повідомленням про труднощі, які були з судном та про вжиті портом заходи.
У разі заходу неконвенційних суден, які обумовлені Протоколом Мінтрансу Росії та Мінтрансу України від 01.06.2002 р. "Про умови заходу російських і українських суден змішаного району плавання до портів Росії і України на Азовському і Чорному морях"
Неконвенційним російським суднам, які мають на борту документи Російського морського Регістру судноплавства або Російського річкового Регістру судноплавства в обсязі, достатньому для виконання рейсів в відповідному районі плавання та такі, які обумовлені Протоколом Мінтрансу Росії та Мінтрансу України від 01.06.2002 р. "Про умови заходу російських і українських суден змішаного району плавання до портів Росії і України на Азовському і Чорному морях", дозволяється заходи до портів України для виконання вантажних операцій або укриття від несприятливих погодних умов.
Якщо ці судна заходять на конвенційні портові засоби, то після оформлення приходу судна ООПЗ разом із капітаном судна та агентом складають ДО, в якій обумовлюються умови охорони судна силами служби охорони портового засобу згідно із затвердженим порядком і тарифами.
Про здійсненні дії ООПЗ надає звіт начальнику служби морської безпеки порту за встановленою формою (додаток 1).
НСМБ звітує Укрморрічфлоту (АМБ).
APPENDIX 2
REPORT OF THE IMPOSITION OF A CONTROL AND COMPLIANCE MEASURE IN ACCORDANCE WITH INTERIM GUIDANCE ON CONTROL AND COMPLIANCE MEASURES TO ENHANCE MARITIME SECURITY
(Resolution MSC.159(78))
................Перейти до повного тексту