1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ
08.02.2012 № 188
Про звернення та критичні зауваження громадян щодо діяльності телерадіоорганізацій України за 2011 рік
Відповідно до Законів України "Про звернення громадян" , "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" , "Про доступ до публічної інформації" , Указу Президента України від 13.08.2002 № 700 "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення", розглянувши інформацію про звернення громадян щодо діяльності телерадіоорганізацій України, які надійшли у 2011 році, Національна рада
ВИРІШИЛА:
1. Взяти до відома інформацію про звернення громадян, урахувати в подальшій роботі висловлені пропозиції та критичні зауваження щодо діяльності телерадіоорганізацій України, які надійшли у 2011 році (додається).
2. Відділу зв'язків із засобами масової інформації та громадськими організаціями оприлюднити інформацію на сайті Національної ради.
3. Виконання цього рішення покласти на управління організаційного забезпечення Національної ради.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на голову Національної ради В. Манжосова.
Голова Національної ради В. Манжосов
Заступник голови
Національної ради

Л. Мудрак
Додаток
до рішення Національної ради
08.02.2012 № 188
ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
про роботу зі зверненнями громадян та врахування висловлених пропозицій, критичних зауважень щодо діяльності телерадіоорганізацій України у 2011 році
Відповідно до рішення Національної ради від 31.08.2011 № 2140 інформаційно-аналітична довідка про роботу зі зверненнями громадян та врахування висловлених пропозицій, критичних зауважень щодо діяльності телерадіоорганізацій України у I півріччі 2011 року була взята до відома і оприлюднена на сайті Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.
У II півріччі 2011 року до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення надійшло 189 звернень. Найбільше пропозицій, скарг та заяв надіслали мешканці м. Києва (62), Харківської (17) та Донецької областей (14). Порівняно однакову кількість отримано з Луганської (12), Дніпропетровської (11) та Київської (11) областей, АР Крим (7), Одеської (8). З інших областей України надійшло по кілька звернень: із Львівської - 6, Хмельницької - 5, Запорізької - 4; Івано-Франківської, Сумської, Черкаської, із-за кордону - по 3; Вінницької, Волинської, Рівненської, Херсонської, Тернопільської - по 2; Житомирської, Миколаївської, Чернівецької, Чернігівської, м. Севастополя - по 1 зверненню. Жодного звернення не надійшло з Полтавської та Закарпатської областей.
На розгляд Національної ради переадресовано 66 листів, з них: 27 - Державним комітетом телебачення і радіомовлення України, 9 - Кабінетом Міністрів України, 8 - Національною комісією з питань регулювання зв'язку України, по 4 - органами прокуратури та Верховною Радою України, 2 - Державним департаментом України з питань виконання покарань, по 1 - Адміністрацією Президента України, Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва, Державною службою спеціального зв'язку та захисту інформації України, Національною експертною комісією з питань захисту суспільної моралі, Міністерством України у справах сім'ї, молоді та спорту, Державною службою кінематографії, редакцією газети "Сільські вісті".
До Національної ради надходять індивідуальні (153) і колективні звернення (22). Серед заявників Національної ради: пенсіонери (21), інваліди (11), ветерани війни та праці (7), представники громадських організацій та релігійних громад (6).
У II півріччі 2011 року найбільша кількість звернень (38) стосувалася питань поліпшення програмного наповнення телерадіоканалів. Багато глядачів нарікають на присутність в ефірі інтерактивних ігор, які призводять до непорозумінь з телеканалами та невиправданих фінансових витрат простих громадян.
Окрема кількість скарг стосується недотримання провайдерами програмної послуги умов договорів, зокрема, щодо фінансових розрахунків, пропонованих пакетів програм, технічної якості сигналу тощо.
Теми врегулювання відносин між провайдерами програмної послуги та споживачами піднімаються в 19 листах. Найбільша кількість скарг в цій частині адресовано діяльності ТОВ "Воля-кабель"(7). Так, зокрема, постійний дописувач Пономаренко М.А. вже більше року вимагає, аби ТОВ "Воля-кабель" подавала "телегіди" державною мовою. Інші дописувачі скаржаться на недотримання ТОВ "Воля-кабель" своїх договірних зобов'язань.
Група листів (3) з різних регіонів України стосуються якості послуг, які пропонує ТОВ "ВІЖН-ТБ".
З проханням відновлення трансляції радіо "Мелодія" з різних міст України звернулися 12 радіослухачів.
Окрему категорію звернень становлять скарги стосовно порушення норм суспільної моралі, нехтування національними та духовними цінностями у програмному наповненні телеканалів. Так, громадянка Жангалієва скаржиться стосовно присутності в ефірі ТОВ "Альтаір", м. Червоноармійськ Донецької області, телепередачі "Дом-2", яка, на думку дописувачки, негативно впливає на підростаюче покоління.
Телеглядач Іщенко О.М. з м. Запоріжжя висловлює занепокоєння відсутністю в ефірі вітчизняних телерадіомовників якісних програм для дітей та юнацтва.
Про наявність низькопробних фільмів та передач пишуть у своїх листах: Клюй Л.П., Михайленко Т.В. (м. Київ), Кобець О.К. (м. Генічеськ Херсонської області), Молчанова М.М. (м. Донецьк), Лизанчук В.В. (м. Львів). На їхню думку, в ефірі пропагуються аморальні сцени, які негативно впливають на систему загальнолюдських цінностей у громадян нашої держави, особливо дітей та молоді.
Національна рада роз'яснює, що телерадіоорганізації самі визначають наповнення власних програм і передач. Згідно з п. 3 ст. 5 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" не вмотивоване законодавством України втручання Національної ради, як і інших органів державної влади, у сферу професійної діяльності телерадіоорганізацій не допускається. У цьому законі зазначено: "Телерадіоорганізація є незалежною у визначенні змісту програм та передач" (п. 2 ст. 5). Тому з пропозиціями та зауваженнями варто звертатися безпосередньо до керівників телерадіоорганізацій. Однак Національна рада у таких випадках звертається до телерадіоорганізацій з проханням розглянути звернення та врахувати побажання глядачів. Разом з тим, дописувачів інформовано про заходи, яких вживає Національна рада до порушників законодавства, оголошення їм попереджень, а також здійснення профілактичних заходів, спрямованих на підтримку створення програм для дітей, участі Національної ради в тематичних круглих столах.

................
Перейти до повного тексту