1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
15.03.2016 № 165
( Постанова втратила чинність на підставі Рішення Національного банку № 115-рш від 11.02.2020 )
реєстр. № 2063 від 16.03.2016
Про затвердження Інструкції з організації документування управлінської інформації в Національному банку України
(зі змінами, унесеними рішеннями Правління Національного банку України від 05.02.2018 № 70-рш, реєстр. № 2352 від 06.02.2018, від 29.12.2018 № 920-рш від 27.06.2019 № 440-рш)
Згідно з вимогами Законів України "Про Національний банк України", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронний цифровий підпис", Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18 червня 2015 року № 1000/5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 22 червня 2015 року за № 736/27181, та з метою запровадження електронного документообігу в системі Національного банку України із застосуванням електронного цифрового підпису, забезпечення технології оброблення, захисту, створення, передавання, одержання, зберігання, використання та знищення електронних документів на принципах єдності підходів щодо роботи з документами незалежно від форми їх створення Правління Національного банку України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Інструкцію з організації документування управлінської інформації в Національному банку України (далі - Інструкція), що додається.
2. Пункт втратив чинність.
(пункт 2 втратив чинність згідно з рішенням Правління Національного банку України від 27.06.2019 № 440-рш)
3. Унести до Регламенту Правління Національного банку України в умовах особливого періоду, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 23 квітня 2014 року № 232, такі зміни:
1) у пункті 4 слова "ніж однієї третини від загальної кількості членів Правління Національного банку України" замінити словами "ніж двох членів Правління Національного банку України від загальної їх кількості";
2) у пункті 7 слова "ніж дві третини його членів" замінити словами "чотирьох членів Правління Національного банку України";
3) пункт 8 викласти в такій редакції:
"8. Рішення Правління Національного банку України приймаються на колегіальній основі простою більшістю голосів його присутніх членів або шляхом опитування з використанням наявних засобів зв'язку. Кожний член Правління Національного банку України має один голос. Голова Національного банку України має право вирішального голосу в разі рівного розподілу голосів членів Правління Національного банку України під час прийняття рішень";
4) пункт 9 викласти в такій редакції:
"9. Окрема думка члена Правління Національного банку України, якщо він голосував проти або утримався з питання, що обговорювалося, повинна бути відображена:
на звороті постанови або рішення Правління Національного банку України (зазначається підпис члена Правління Національного банку України та його позиція: проти або утримався);
у письмовій формі і додаватися до постанови або рішення Правління Національного банку України.
Результати голосування під час прийняття рішень повинні відображатися в протоколі засідання Правління Національного банку України";
5) пункт 10 після слова "постанов" доповнити словами "та рішень", після слова "постанови" доповнити словами "або рішення";
6) пункт 12 викласти в такій редакції:
"12. Прийняті та підписані постанови або рішення Правління Національного банку України реєструються та зберігаються у визначеному підрозділі";
7) пункти 3, 5, 11, 13, 15 після слова "постанов" у всіх числах і відмінках доповнити словами "та рішення" у відповідних числах і відмінках.
4. Визнати такими, що втратили чинність:
1) постанову Правління Національного банку України від 14 листопада 2012 року № 473 "Про затвердження Інструкції з діловодства в системі Національного банку України";
2) постанову Правління Національного банку України від 12 серпня 2014 року № 483 "Про внесення змін до Інструкції з діловодства в системі Національного банку України";
3) постанову Правління Національного банку України від 06 листопада 2014 року № 706 "Про внесення змін до Інструкції з діловодства в системі Національного банку України";
4) наказ Національного банку України від 28 листопада 2014 року № 186-од "Про порядок передавання (розсилання) службових документів у центральному апараті та структурних підрозділах Національного банку України";
5) розпорядження Національного банку України від 11 квітня 2014 року № 216-р "Про порядок обміну службовими документами за допомогою засобів електронного зв'язку";
6) розпорядження Національного банку України від 25 липня 2014 року № 434-р "Про створення бази даних виконаних (створених) службових документів".
5. Установити, що підписання, затвердження, погодження (візування) проекту електронного документа, ознайомлення з документами, нормативно-правовими або розпорядчими актами Національного банку України здійснюються в системі електронного документообігу АСКОД шляхом накладення на нього кваліфікованого електронного підпису посадової особи, який за правовим статусом має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги.
(пункт 5 у редакції рішеннь Правління Національного банку України від 05.02.2018 № 70-рш, реєстр. № 2352 від 06.02.2018, від 29.12.2018 № 920-рш)
6. Департаменту забезпечення діяльності Національного банку України (Куреньов К.В.) у двомісячний строк із дня прийняття цієї постанови розробити Збірник уніфікованих форм організаційно-розпорядчих документів та бланків Національного банку України.
7. Підрозділам центрального апарату, відокремленому підрозділу Національного банку України у двомісячний строк із дня прийняття цієї постанови привести нормативно-правові та розпорядчі акти Національного банку України, головними розробниками яких вони є, у відповідність до вимог Інструкції та Регламенту Правління Національного банку України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 08 жовтня 2015 року № 680 (зі змінами), з урахуванням змін, передбачених пунктом 2 цієї постанови.
8. Постанова набирає чинності з дня її підписання, крім пункту 2 цієї постанови та пункту 12 Інструкції, які набирають чинності через два місяці з дня прийняття цієї постанови.
9. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на заступника Голови Національного банку України Рашкована В.Л.
Голова В.О. Гонтарева
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
від 15 березня 2016 року № 165
реєстр. № 2064 від 16.03.2016
ІНСТРУКЦІЯ
з організації документування управлінської інформації в Національному банку України
(зі змінами, унесеними рішеннями Правління Національного банку України від 22.08.2017 № 536-рш, реєстр. № 2268 від 23.08.2017, від 05.02.2018 № 70-рш, реєстр. № 2352, від 06.02.2018, від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423, від 08.08.2018, від 29.12.2018 № 920-рш)
І. Загальні положення
1. Ця Інструкція розроблена з урахуванням вимог Законів України "Про Національний банк України", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги", Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18 червня 2015 року № 1000/5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 22 червня 2015 року за № 736/27181 (зі змінами), Типової інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 55, нормативно-правових та розпорядчих актів Національного банку України з питань організації діловодства та архівної справи.
(пункт 1 розділу І у редакції рішеннь Правління Національного банку України від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018, від 29.12.2018 № 920-рш)
2. Ця Інструкція встановлює загальні вимоги щодо:
організації діловодства в центральному апараті, відокремлених підрозділах та юридичних особах (далі - центральний апарат та установи Національного банку);
створення організаційно-розпорядчих документів в електронній або паперовій формі (далі - документи), роботи з ними в системі електронного документообігу АСКОД (далі - СЕД).
Перелік реквізитів і порядок їх розміщення в електронно-реєстраційній картці СЕД (далі - ЕРК СЕД) установлюються підрозділом діловодства центрального апарату Національного банку України (далі - Національний банк).
2-1. Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов'язковими реквізитами, у тому числі з кваліфікованим електронним підписом (далі - КЕП) автора, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Юридична сила електронного документа не може бути заперечена тільки тому, що він має електронну форму.
У разі надсилання електронного документа кільком адресатам або його зберігання на кількох електронних носіях інформації кожний з електронних примірників є оригіналом електронного документа.
(розділ І доповнено новим пунктом 2-1 згідно з рішенням Правління Національного банку України від 29.12.2018 № 920-рш)
3. Обмін інформацією, яка не потребує документального оформлення та реєстрації, здійснюється засобами корпоративної електронної пошти (e-mail) Національного банку.
4. Вимоги цієї Інструкції щодо роботи з первинними документами, банківською, фінансовою, звітно-статистичною, науково-технічною та іншою спеціальною документацією поширюються лише в частині загальних принципів роботи з документами, а також із підготовки документів до передавання на архівне зберігання. А стосовно роботи з документами в паперовій або електронній формі (у тому числі реєстрами, регістрами тощо), які формуються в програмних комплексах, вимоги поширюються лише в частині їх підготовки до передавання на архівне зберігання.
(пункт 4 розділу І у редакції рішення Правління Національного банку України від 05.02.2018 № 70-рш, реєстр. № 2352 від 06.02.2018)
5. Особливості організації діловодства за зверненнями громадян, з документами, що містять інформацію з обмеженим доступом, запитами на отримання публічної інформації визначаються розпорядчими актами Національного банку.
6. У Національному банку встановлюється централізована форма діловодства і покладається на підрозділи діловодства (крім Секретаріату Ради Національного банку України та Департаменту внутрішнього аудиту).
(абзац перший пункту 6 розділу І у редакції рішення Правління Національного банку України від 22.08.2017 № 536-рш, реєстр. № 2268 від 23.08.2017)
Організація та ведення секретного діловодства здійснюються підрозділом режимно-секретної роботи відповідно до законодавства України.
7. Право на створення, підписання, затвердження, погодження (візування) документів визначається Законом України "Про Національний банк України", положеннями про підрозділи Національного банку, посадовими інструкціями службовців, наказом про розподіл функціональних обов'язків між Головою Національного банку, його першим заступником, заступниками (далі - керівництво Національного банку) та окремими підрозділами центрального апарату Національного банку.
Право на підписання документів може надаватися службовцям на підставі окремих розпорядчих актів.
(абзац другий пункту 7 розділу І у редакції рішення Правління Національного банку України від 22.08.2017 № 536-рш, реєстр. № 2268 від 23.08.2017)
8. Додержання встановлених вимог щодо документування управлінської інформації, використання документів, що перебувають на виконанні в підрозділах центрального апарату або установах Національного банку, покладається на їх керівників.
9. Головний виконавець (розробник) відповідає за:
1) складання та оформлення документів згідно з вимогами цієї Інструкції [правильність адресування, наявність додатків, підписання або затвердження, погодження (візування), зазначення цифрового індексу підрозділу];
2) організацію та контроль за дотриманням строків погодження (візування) проекту нормативно-правового або розпорядчого акта (далі - акта), внутрішнього або вихідного документа Національного банку;
3) ненадання інформації колегіальному органу/уповноваженій особі Національного банку під час розгляду/прийняття відповідного проекту акта про наявність у ньому положень, які можуть мати наслідком виникнення ризиків, виявлених структурними підрозділами під час погодження (візування) цього проекту.
(пункт 9 розділу І зі змінами, унесеними рішенням Правління Національного банку України від 22.08.2017 № 536-рш, реєстр. № 2268 від 23.08.2017, у редакції рішень Правління Національного банку України від 05.02.2018 № 70-рш, реєстр. № 2352 від 06.02.2018, від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018)
10. У цій Інструкції терміни та поняття вживаються відповідно до Національного стандарту України "Діловодство й архівна справа. Терміни та визначення понять. ДСТУ 2732:2004", затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 травня 2004 року № 97.
(пункт 10 розділу І у редакції рішення Правління Національного банку України від 05.02.2018 № 70-рш, реєстр. № 2352 від 06.02.2018)
ІІ. Документування управлінської інформації
1. Загальні вимоги
11. Документування управлінської інформації фіксується за встановленими правилами в актах Національного банку та в інформаційно-аналітичних документах в електронній або паперовій формі, які поділяються на:
1) постанови Правління Національного банку, якими затверджуються нормативно-правові акти Національного банку;
2) розпорядчі акти Національного банку у формі рішення Правління Національного банку, наказу, розпорядження Національного банку;
3) інформаційно-аналітичні документи, що містять інформацію, на підставі якої приймаються певні управлінські рішення (акти, доповідні записки, протоколи, службові листи, електронні повідомлення).
(пункт 11 глави 1 розділу ІІ зі змінами, унесеними рішенням Правління Національного банку України від 22.08.2017 № 536-рш, реєстр. № 2268 від 23.08.2017, у редакції рішення Правління Національного банку України від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018)
11-1. Рішення можуть бути:
1) індивідуальної дії з питань, що належать до повноважень Правління Національного банку та є обов'язковими для виконання конкретною особою (органом державної влади та місцевого самоврядування, банком, підприємством, організацією, установою незалежно від форм власності, фізичною особою), зазначеною у відповідному рішенні;
2) організаційно-розпорядчого характеру, обов'язкові для виконання працівниками та структурними підрозділами Національного банку.
(главу 1 розділу II доповнено новим пунктом 11-1 згідно з рішенням Правління Національного банку України від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018)
11-2. Накази можуть бути:
1) з основної діяльності, які регулюють основну діяльність Національного банку відповідно до статей 6, 7 Закону України "Про Національний банк України" або видаються на виконання постанов, рішень Правління Національного банку, а також про розподіл функціональних обов'язків між Головою Національного банку, його першим заступником та заступниками Голови Національного банку, про організацію роботи постійно діючих комісій, уведення в дію положень, інструкцій, порядків, правил, регламентів, методичних рекомендацій, крім актів, що розробляються та приймаються відповідно до Інструкції про порядок видання та офіційного опублікування нормативно-правових актів Національного банку України, затвердженої рішенням Правління Національного банку України від 13 жовтня 2016 року № 332-рш (зі змінами);
2) з кадрових питань (особового складу), які регулюють виключно питання прийняття, переміщення, звільнення працівників, порядок надання відпусток, накладання стягнень та заохочення працівників;
3) про відрядження, які регулюють питання організації відрядження працівників Національного банку, та про забезпечення відрядження членів Ради Національного банку.
(главу 1 розділу ІІ доповнено новим пунктом 11-2 згідно з рішенням Правління Національного банку України від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018, пункт 11-2 глави 1 розділу ІІ у редакції рішення Правління Національного банку України від 29.12.2018 № 920-рш)
11-3. Розпорядження можуть бути:
1) з адміністративних та господарських питань, які регулюють питання організації виконання наказів адміністративного, господарського, виробничого характеру, роботи тимчасових комісій, робочих груп, вирішення оперативних завдань та мають разовий і обмежений строк дії;
2) з фінансових питань, депозитарної діяльності, які регулюються актами законодавства, нормативно-правовими або розпорядчими актами Національного банку.
(главу 1 розділу ІІ доповнено новим пунктом 11-3 згідно з рішенням Правління Національного банку України від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018, пункт 11-3 глави 1 розділу ІІ у редакції рішення Правління Національного банку України від 29.12.2018 № 920-рш)
11-4. Нормативно-правові та розпорядчі акти Національного банку обов'язково опрацьовуються з дотриманням вимог Схеми підписання, реєстрації, строків зберігання нормативно-правових та розпорядчих актів, доручень керівництва Національного банку України (далі - Схема) (додаток 1) та є обов'язковими для виконання зазначеними у відповідному розпорядчому акті особами (працівниками, керівниками, структурними підрозділами, відокремленим підрозділом Національного банку).
(главу 1 розділу ІІ доповнено новим пунктом 11-4 згідно з рішенням Правління Національного банку України від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018, пункт 11-4 глави 1 розділу ІІ у редакції рішення Правління Національного банку України від 29.12.2018 № 920-рш)
11-5. За характером комунікації розпорядчі акти та інформаційно-аналітичні документи Національного банку створюються для вирішення внутрішніх [документи, які створені і циркулюють у Національному банку та не виходять за його межі (далі - внутрішні документи)] та зовнішніх питань (вхідні та вихідні документи).
(главу 1 розділу ІІ доповнено новими пунктом 11-5 згідно з рішенням Правління Національного банку України від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018)
12. Документи в паперовій та електронній формах за їх назвою, формою та складом реквізитів повинні відповідати вимогам Національного стандарту України "Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів. ДСТУ 4163-2003", затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07 квітня 2003 року № 55 (далі - ДСТУ 4163-2003), Порядку роботи з електронними документами у діловодстві та їх підготовки до передавання на архівне зберігання, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 11 листопада 2014 року № 1886/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2014 року за № 1421/26198, та враховувати вимоги розпорядчого акта Національного банку з питань оформлення організаційно-розпорядчих документів та бланків Національного банку.
(пункт 12 глави 1 розділу ІІ у редакції рішень Правління Національного банку України від 22.08.2017 № 536-рш, реєстр. № 2268 від 23.08.2017, від 05.02.2018 № 70-рш, реєстр. № 2352 від 06.02.2018)
13. Документи в електронній формі створюються з використанням електронних шаблонів та опрацьовуються відповідно до схем проходження документів у СЕД.
14. Правовий статус дій в СЕД із функціональними режимами "Підпис", "Погодження" та "Ознайомлення" полягає в такому:
"Підпис" - дія працівника із накладання КЕП, яка є остаточною дією на електронному документі та здійснюється працівником, якому делеговано право підпису службових документів згідно з нормативно-правовими або розпорядчими актами Національного банку;
"Погодження" - дія працівника із накладання КЕП під час підготовки, опрацювання, розгляду електронного документа, що здійснюється до його підписання працівником, якому делеговано право підпису службових документів згідно з нормативно-правовими або розпорядчими актами Національного банку;
"Ознайомлення" - дія працівника із накладання КЕП під час підготовки, опрацювання, розгляду нормативно-правових і розпорядчих актів Національного банку та інших службових документів в електронній формі.
(пункт 14 глави 1 розділу ІІ зі змінами, унесеними рішенням Правління Національного банку України від 22.08.2017№ 536-рш, реєстр. № 2268 від 23.08.2017, у редакції рішення Правління Національного банку України від 29.12.2018 № 920-рш)
14-1. Ознайомлення працівників із документами, нормативно-правовими або розпорядчими актами Національного банку здійснюється в електронній формі в СЕД шляхом накладення на них КЕП працівника за встановленою в СЕД технологічною процедурою або в паперовій формі під власноручний підпис працівника.
(главу І розділу ІІ доповнено новим пунктом 14-1 згідно з рішенням Правління Національного банку України від 29.12.2018 № 920-рш)
15. Нормативно-правові та розпорядчі акти, внутрішні документи, які підлягають реєстрації, створюються в СЕД із використанням електронних шаблонів і надсилаються тільки в електронній формі, за винятком розпоряджень з фінансових питань (операції з іноземною валютою) та документів із грифом обмеження доступу.
Документи для вирішення зовнішніх питань (вихідні документи) створюються та погоджуються в СЕД із використанням електронних шаблонів і надсилаються в електронній або паперовій формі.
(пункт 15 глави 1 розділу ІІ у редакції рішень Правління Національного банку України від 22.08.2017№ 536-рш, реєстр. № 2268 від 23.08.2017, від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018, від 29.12.2018 № 920-рш)
16. Пронумеровані бланки використовуються тільки для оформлення розпоряджень з фінансових питань (операції з іноземною валютою), документів дозвільного характеру.
Організацію виготовлення, обліку, зберігання, видачі та знищення пронумерованих бланків, а також контроль за їх використанням здійснює підрозділ діловодства.
(абзац перший пункту 16 глави 1 розділу ІІ у редакції рішення Правління Національного банку України від 22.08.2017№ 536-рш, реєстр. № 2268 від 23.08.2017, пункт 16 глави 1 розділу ІІ у редакції рішення Правління Національного банку України від 29.12.2018 № 920-рш)
17. Документування управлінської інформації в Національному банку здійснюється державною мовою, крім випадків, передбачених законодавством про мови в Україні.
18. Документи, які надсилаються іноземним адресатам, оформляються українською мовою та/або мовою держави-адресата, або однією з мов міжнародного спілкування.
19. Підготовка, розгляд, реєстрація нормативно-правових і розпорядчих актів (постанови та рішення Правління) здійснюються відповідно до Регламенту Правління Національного банку України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 08 жовтня 2015 року № 680 (зі змінами), та розпорядчих актів Національного банку, що регулюють порядок розроблення проектів нормативно-правових і розпорядчих актів.
(пункт 19 глави 1 розділу ІІ у редакції рішення Правління Національного банку України від 22.08.2017 № 536-рш, реєстр. № 2268 від 23.08.2017)
19-1. Опис системи внутрішнього контролю щодо процесу організації документування управлінської інформації в Національному банку наведено в додатку 2 до цієї Інструкції.
(главу 1 розділу ІІ доповнено новим пунктом 19-1 згідно з рішенням Правління Національного банку України від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018, пункт 19-1 глави 1 розділу ІІ зі змінами, унесеними рішенням Правління Національного банку України від 29.12.2018 № 920-рш)
20. Особливості оформлення документів дозвільного характеру (ліцензій, свідоцтв, дозволів, погоджень) визначаються окремими розпорядчими актами Національного банку.
2. Дата документа
21. Датою документа є відповідно дата його підписання, погодження (візування), затвердження, реєстрації або складення (для актів), засідання колегіального органу (для протоколів), яку оформляють відповідно до ДСТУ 4163-2003 цифровим або словесно-цифровим способом.
22. Під час опрацювання [підписання, погодження (візування), затвердження, реєстрація] електронного документа дата проставляється в СЕД автоматично, а в паперовій формі - службовцем, який його підписує, погоджує (візує) або затверджує.
3. Резолюція документа
23. Резолюція - стислий зміст прийнятого рішення керівником щодо організації виконання документа посадовою особою, зазначеною в цій резолюції.
Резолюція створюється в електронній формі керівником безпосередньо в СЕД і складається з таких елементів:
1) дати резолюції;
2) прізвища, ініціалів працівника(ів) (головного виконавця, виконавця), якому (яким) доручають виконання документа;
3) змісту доручення;
4) строку виконання;
5) КЕП керівника.
Електронні документи надходять до виконавців засобами СЕД на підставі накладених на них електронних резолюцій.
(пункти 23 глави 3 розділу ІІ у редакції рішення Правління Національного банку України від 29.12.2018 № 920-рш)
24. Для визначення в резолюції головного виконавця електронного документа в СЕД обов'язково проставляється позначка "Головний виконавець".
Головним виконавцем документа в Національному банку є особа, визначена в резолюції Голови Національного банку або посадової особи, яка виконує його обов'язки, якщо до документа створено кілька резолюцій (першим заступником, заступниками Голови Національного банку).
Зміна резолюції в СЕД здійснюється шляхом створення нової резолюції.
(пункти 24 глави 3 розділу ІІ у редакції рішення Правління Національного банку України від 29.12.2018 № 920-рш)
25. Для виконання завдання, зазначеного в резолюції, головному виконавцю надається право залучати до співпраці інших співвиконавців та координувати їх роботу.
26. На документах у паперовій формі резолюція проставляється відповідно до ДСТУ 4163-2003.
4. Підписання, погодження (візування) документа
27. Підписання, затвердження, погодження (візування) внутрішніх, вихідних документів, фінансової та бухгалтерської документації, нормативно-правових та розпорядчих актів здійснюється на вибір підписанта, якщо це не суперечить вимогам щодо підписання документа, у такому порядку:
або в електронній формі - у СЕД за встановленою в ній технологічною процедурою із застосуванням КЕП;
або в паперовій формі - власноручно.
(пункт 27 глави 4 розділу ІІ зі змінами, унесеними рішенням Правління Національного банку України від 22.08.2017 № 536-рш, реєстр. № 2268 від 23.08.2017, у редакції рішення Правління Національного банку України від 29.12.2018 № 920-рш)
28. Створення, опрацювання, погодження (візування), підписання документів, які адресовані органам виконавчої влади, іншим установам та організаціям, у тому числі банкам України, які є учасниками системи електронної взаємодії виконавчої влади (далі - СЕВ ОВВ), а також фінансової, бухгалтерської документації, внутрішніх документів, у тому числі розпорядчих актів, зокрема наказів про відрядження та розпоряджень з адміністративно-господарських питань Національного банку, крім документів постійного та тривалого (понад 10 років) строків зберігання, здійснюється в електронній формі в СЕД шляхом накладення на них КЕП відповідних посадових осіб за встановленою в СЕД технологічною процедурою.
На момент накладення КЕП технологічно та/або організаційно забезпечується проставлення у створеному електронному документі дати і його реєстраційного номера.
Під час погодження (візування) або підписання зауваження і пропозиції до поданого проекту електронного документа (у разі їх наявності) зазначаються в аркуші внутрішнього погодження електронного документа.
Документи постійного та тривалого (понад 10 років) зберігання, у тому числі нормативно-правові та розпорядчі акти, погоджуються (візуються) в електронній формі в СЕД із застосуванням КЕП відповідних посадових осіб за встановленою в СЕД технологічною процедурою, а підписуються в паперовій формі з урахуванням роздрукованого аркуша внутрішнього погодження електронного документа, який обов'язково додається до такого документа.
(пункт 28 глави 4 розділу ІІ у редакції рішення Правління Національного банку України від 22.08.2017 № 536-рш, реєстр. № 2268 від 23.08.2017, від 29.12.2018 № 920-рш)
29. Факсимільне відтворення підпису на організаційно-розпорядчих документах, фінансовій та бухгалтерській документації в паперовій формі не допускається.
30. Перелік посадових осіб, які повинні погодити (завізувати) проекти актів, внутрішніх або вихідних документів визначається:
1) керівництвом Національного банку, керівниками підрозділів - на підставі їх резолюції;
2) колегіальними органами;
3) головним виконавцем (розробником) - для проектів актів, що створені за дорученням керівництва Національного банку, керівника підрозділу головного виконавця (розробника).
(пункт 30 глави 4 розділу ІІ у редакції рішеннь Правління Національного банку України від 22.08.2017 № 536-рш, реєстр. № 2268 від 23.08.2017, від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018)
30-1. Головний виконавець (розробник) забезпечує попереднє узгодження проектів актів, внутрішніх та вихідних документів засобами корпоративної електронної пошти (e-mail) Національного банку.
(главу 4 розділу ІІ доповнено новим пунктом 30-1 згідно з рішенням Правління Національного банку України від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018)
30-2. У СЕД розміщується попередньо узгоджена засобами корпоративної електронної пошти (e-mail) Національного банку остаточна версія проекту акта (в одному файлі), внутрішнього/вихідного документа з установленням окремих
етапів (рівнів) для їх погодження (візування):
1) керівником головного виконавця (розробника);
2) керівниками структурних підрозділів-співвиконавців;
3) Юридичним департаментом (за потреби, у межах повноважень);
4) працівниками підрозділу діловодства, які здійснюють функції контролю та редагування (у межах повноважень).
(главу 4 розділу ІІ доповнено новим пунктом 30-2 згідно з рішенням Правління Національного банку України від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018)
30-3. Погодження (візування) проектів актів, внутрішніх та вихідних документів у СЕД здійснюється в такому порядку і з дотриманням таких строків:
1) проекти актів:
перший етап (три робочих дні) - погоджують (візують) директор департаменту/начальник управління Національного банку - головного виконавця (розробника), начальники управлінь, відділів структурних підрозділів-співвиконавців (або посадова особа, якій делеговані права погодження (візування) актів на підставі відповідних розпорядчих актів Національного банку);
другий етап (два робочих дні) - погоджують (візують) директори департаментів/начальники управлінь Національного банку-співвиконавців (або посадова особа, якій делеговані права погодження (візування) актів на підставі відповідних розпорядчих актів Національного банку);
третій етап (сім робочих днів) - погоджують (візують) директор, начальники управлінь Юридичного департаменту [або посадова особа, якій делеговані права погодження (візування) актів на підставі відповідних розпорядчих актів Національного банку] (за потреби);
четвертий етап (один робочий день) - погоджує (візує) працівник підрозділу діловодства, який здійснює функцію контролю;
п'ятий етап (сім робочих днів) - перевіряє працівник підрозділу діловодства, який здійснює функцію редагування;
2) проекти внутрішніх та вихідних документів:
перший етап (один робочий день) - погоджують (візують) начальники відділів структурних підрозділів Національного банку (або посадова особа, якій делеговані права погодження (візування) документів на підставі відповідних розпорядчих актів Національного банку) та працівники структурних підрозділів-співвиконавців;
другий етап (один робочий день) - погоджують (візують) директори департаментів/начальники управлінь головного розробника (виконавця) та структурних підрозділів-співвиконавців [або посадова особа, якій делеговані права погодження (візування) документів на підставі відповідних розпорядчих актів Національного банку];
третій етап (два робочих дні) - погоджують (візують) директор, начальники управлінь [або посадова особа, якій делеговані права погодження (візування) документів на підставі відповідних розпорядчих актів Національного банку] Юридичного департаменту (за потреби);
четвертий етап (один робочий день) - перевіряється працівником підрозділу діловодства, який здійснює функцію редагування (поширюється лише на внутрішні і вихідні документи за підписом керівництва Національного банку).
(главу 4 розділу ІІ доповнено новим пунктом 30-3 згідно з рішенням Правління Національного банку України від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018)
31. Структурними підрозділами-співвиконавцями зауваження і пропозиції до проекту акта, внутрішнього або вихідного документа надаються засобами корпоративної електронної пошти (e-mail) Національного банку під час їх попереднього узгодження протягом п'яти робочих днів із дня їх надходження.
(пункт 31 глави 4 розділу ІІ у редакції рішення Правління Національного банку України від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018)
31-1. Якщо під час погодження (візування) до проекту остаточної версії акта, розміщеного в СЕД, унесені суттєві зміни, то він підлягає доопрацюванню і повторному погодженню (візуванню) всіма учасниками погодження (візування) в строки, передбачені пунктом 30-3 глави 4 розділу II цієї Інструкції.
Остаточну доопрацьовану версію акта обов'язково погоджують:
1) директор департаменту/начальник управління Національного банку головного виконавця (розробника) документа;
2) уповноважена особа Юридичного департаменту, підрозділу, що проводив правову експертизу (у випадку обов'язкового візування акта Юридичним департаментом згідно з вимогами цієї Інструкції);
3) працівник підрозділу діловодства, який здійснює функцію контролю;
4) працівник підрозділу діловодства, який здійснює функцію редагування.
(главу 4 розділу ІІ доповнено новим пунктом 31-1 згідно з рішенням Правління Національного банку України від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018)
31-2. Якщо проект акта не був погоджений (завізований) протягом установлених у підпункті 1 пункту 30-3 глави 4 розділу II цієї Інструкції строків, то керівник підрозділу, який є його головним виконавцем (розробником), подає керівництву Національного банку згідно з розподілом функціональних обов'язків доповідну записку щодо причин недотримання строків його погодження (візування).
(главу 4 розділу ІІ доповнено новим пунктом 31-2 згідно з рішенням Правління Національного банку України від 08.08.2018 № 523-рш, реєстр. № 2423 від 08.08.2018)
32. Візування Юридичним департаментом проектів нормативно-правових, розпорядчих актів Національного банку, інших документів означає погодження ним проектів цих документів або окремих його частин, які потребують правової експертизи на відповідність Конституції України, законодавству України, міжнародним договорам, нормативно-правовим актам Національного банку в межах завдань Юридичного департаменту з розподілом меж та обсягу перевірки, зазначених у цьому пункті.
Юридичний департамент обов'язково погоджує (візує):
1) проекти законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів державної влади (включаючи службові листи щодо роботи над цими проектами);
2) проекти нормативно-правових актів Національного банку щодо їх відповідності законам України та узгодженості з іншим законодавством;
3) проекти розпорядчих актів Національного банку (включаючи ті, що регулюють діяльність Національного банку) щодо відповідності їх законам та нормативно-правовим актам Національного банку (крім випадків, передбачених абзацами сьомим - одинадцятим, та з урахуванням абзацу дванадцятого пункту 32 розділу II цієї Інструкції);
4) проекти цивільно-правових, господарських договорів, що укладатиме Національний банк, крім проектів договорів, розроблених згідно із затвердженими зразками договорів, стандартними формами, примірними, типовими, шаблонами договорів, тощо.
Не підлягають погодженню (візуванню) проекти наказів, розпоряджень Національного банку та службових документів, що:
1) містять позицію Юридичного департаменту, надану ним у вигляді правового висновку;
2) не містять положень, що потребують правового аналізу, правової експертизи, надання правової позиції щодо порядку застосування норм права;
3) містять позицію Юридичного департаменту з питання, щодо якого раніше надавалися правові висновки;
4) є частиною стандартних процесів (процедур) у Національному банку.
Проекти рішень Правління Національного банку погоджуються (візуються) Юридичним департаментом у частині їх відповідності вимогам законодавства щодо застосування Національним банком заходів впливу до об'єкта нагляду, а також відповідності проектів статті 15 Закону України "Про Національний банк України" (крім рішень, головним розробником яких він є).
Юридичний департамент під час погодження (візування) проекту нормативно-правового або розпорядчого акта Національного банку, у якому є положення, які можуть мати наслідком виникнення правових ризиків під час реалізації або застосування цього акта після його прийняття, зазначає про наявність таких ризиків.
Головний розробник під час розгляду/прийняття Правлінням Національного банку, іншим колегіальним органом, уповноваженою посадовою особою проекту відповідного акта зобов'язаний інформувати про наявність у ньому положень, які можуть мати наслідком виникнення правових ризиків, зазначених Юридичним департаментом під час погодження (візування) цього проекту.

................
Перейти до повного тексту