1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
12.02.2003 N 129
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національної комісії регулювання електроенергетики N 714 від 25.05.2006 )
Про затвердження Положення про проведення експертизи та порядок реєстрації експертів при Національній комісії регулювання електроенергетики України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії регулювання електроенергетики N 1215 від 25.11.2003 N 391 від 21.04.2004 N 483 від 30.04.2004 )
Відповідно до Законів України "Про електроенергетику", "Про природні монополії", Указу Президента України від 21 квітня 1998 року N 335 "Питання Національної комісії регулювання електроенергетики України" та з метою створення умов для забезпечення прозорості, обгрунтованості та об'єктивності прийнятих Національною комісією регулювання електроенергетики України у межах її компетенції рішень у процесі державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій та суміжних ринків у паливно-енергетичному комплексі України Національна комісія регулювання електроенергетики України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про проведення експертизи та порядок реєстрації експертів при Національній комісії регулювання електроенергетики України, що додається.
2. Постанову НКРЕ від 21 березня 2002 року N 270 "Про затвердження Положення про проведення експертизи та порядок реєстрації експертів при Національній комісії регулювання електроенергетики України" вважати такою, що втратила чинність.
3. Установити, що свідоцтва про реєстрацію експертів при НКРЕ, видані до набрання чинності цією постановою, є дійсними.
( Постанову доповнено пунктом 3 згідно з Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики N 1215 від 25.11.2003 )
Голова Комісії Ю.Продан
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕ
12.02.2003 N 129
ПОЛОЖЕННЯ
про проведення експертизи та порядок реєстрації експертів при Національній комісії регулювання електроенергетики України
1. Загальні положення
1.1. Положення про проведення експертизи та про порядок реєстрації експертів при Національній комісії регулювання електроенергетики України (далі - Положення) розроблено відповідно до Указу Президента України від 21.04.98 N 335 "Питання Національної комісії регулювання електроенергетики України" з метою створення умов для підвищення прозорості, обгрунтованості та об'єктивності рішень, прийнятих Національною комісією регулювання електроенергетики України (далі - НКРЕ).
1.2. Положення визначає порядок проведення експертизи за рішенням НКРЕ, порядок реєстрації експертів при НКРЕ та інші питання, що стосуються організації експертизи, та поширюється на ліцензіатів, експертів та осіб, що звернулися до НКРЕ із заявою на реєстрацію.
2. Терміни та визначення
У цьому Положенні наведені нижче терміни та визначення мають таке значення:
анонімна експертиза - експертиза, яка проводиться із збереженням анонімності експерта;
( Розділ 2 доповнено терміном згідно з Постановою НКРЕ N 391 від 21.04.2004; в редакції Постанови НКРЕ N 483 від 30.04.2004 )
експерт - юридична або фізична особа, яка має спеціальні знання для проведення експертизи за відповідним напрямком і діє на підставі цього Положення та рішення НКРЕ про реєстрацію, як експерта;
експертиза - процес дослідження експертами на основі спеціальних знань кола питань з метою отримання інформації, необхідної для прийняття НКРЕ відповідного рішення в межах її компетенції;
експертний висновок - офіційний документ, що містить висновки за результатами проведення експертизи, оформлений відповідно до вимог цього Положення;
ініціатори експертизи - НКРЕ, а також інші органи державної влади та місцевого самоврядування, ліцензіати НКРЕ, представники споживачів, інші заінтересовані юридичні та фізичні особи, що подали в НКРЕ пропозиції про проведення експертизи з конкретного питання (у випадку проведення анонімної експертизи ініціатором може виступати лише НКРЕ та інші центральні органи виконавчої влади);
( Абзац розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою НКРЕ N 391 від 21.04.2004 )
ліцензіат - суб'єкт господарювання, який отримав ліцензію НКРЕ на здійснення господарської діяльності в електроенергетиці або нафтогазовому комплексі, щодо окремих аспектів діяльності якого здійснюється експертиза;
реєстр - перелік зареєстрованих при НКРЕ експертів з визначенням номера за реєстром, найменування юридичної особи або прізвища, ім'я та по батькові для фізичної особи, місцезнаходження, контактних телефонів, напрямків проведення експертизи та переліку питань, щодо яких може давати висновок цей експерт.
3. Суб'єкти та об'єкти експертизи
3.1. Суб'єктами експертизи є ліцензіати, НКРЕ, ініціатори експертизи та експерти.
( Пункт 3.1 в редакції Постанови НКРЕ N 391 від 21.04.2004 )
3.2. Об'єктами експертизи відповідно до цього Положення можуть бути будь-які питання, дослідження яких вимагає спеціальних знань і відносно яких прийняте рішення НКРЕ про проведення експертизи.
3.3. Виконавцями експертизи можуть бути лише зареєстровані при НКРЕ експерти.
3.4. У випадку проведення анонімної експертизи виконавцями експертизи можуть виступати також фізичні та юридичні особи, які не зареєстровані експертами при НКРЕ, проте мають відповідні знання та досвід за напрямком проведення анонімної експертизи.
( Розділ 3 доповнено пунктом 3.4 згідно з Постановою НКРЕ N 391 від 21.04.2004 )
3.5. У випадку здійснення повторної експертизи експерти, які були виконавцями первинної експертизи, не мають права брати участь у її проведенні.
( Розділ 3 доповнено пунктом 3.5 згідно з Постановою НКРЕ N 391 від 21.04.2004 )
3.6. НКРЕ виступає організатором експертизи.
3.7. Основними напрямками проведення експертизи є:
правова;
фінансово-економічна;
технічна.
4. Призначення та проведення експертизи
4.1. У разі виникнення у НКРЕ необхідності проведення експертизи або надходження в НКРЕ пропозиції щодо проведення експертизи від ініціатора експертизи структурний підрозділ НКРЕ відповідальний за напрямок експертизи, а також підрозділ НКРЕ, який буде використовувати результати експертизи, проводять попередній розгляд пропозиції щодо організації експертизи та матеріалів, доданих до неї, якщо такі додаються. За результатами попереднього розгляду відповідальний структурний підрозділ готує подання Голові Комісії щодо призначення експертизи.
4.2. Пропозиція ініціатора про проведення експертизи може бути відхилена рішенням Комісії.
4.3. Пропозиція щодо кандидатури експерта та завдання на проведення експертизи готується підрозділом, відповідальним за напрямок експертизи, за узгодженням з структурними підрозділами, які використовуватимуть результати експертизи, за умови надання попередньої згоди експерта на здійснення цієї експертизи та погодження ним завдання на її проведення.
4.4. Вибір експерта для проведення експертизи здійснюється НКРЕ відповідно до напрямку дослідження з числа зареєстрованих експертів на основі аналізу даних про освіту, досвід роботи в профільній сфері, досвід підготовки експертних висновків, якість раніше виконаних робіт та інших критеріїв з дотриманням принципу незалежності експертів.
4.5. Рішення про проведення експертизи приймається на засіданні НКРЕ і направляється ліцензіату та експерту або експертам.
4.6. Рішення щодо кандидатури виконавця на проведення анонімної експертизи приймається на закритому засіданні НКРЕ за участю уповноважених представників ініціатора анонімної експертизи.
4.7. У рішенні НКРЕ про проведення експертизи зазначаються кандидатури експерта чи експертів, які призначені для проведення експертизи, завдання на проведення експертизи та терміни її проведення.
4.8. Після отримання рішення НКРЕ щодо проведення експертизи призначений Комісією експерт протягом п'яти робочих днів готує та надає на погодження в Комісію кошторис або калькуляцію робіт з експертизи, які після погодження НКРЕ є основою для виставлення рахунку на оплату.
4.9. Рішення про погодження кошторису та щодо порядку оплати здійснення експертизи приймається на засіданні НКРЕ і за необхідності направляється стороні, що здійснює оплату за проведення анонімної експертизи, та експерту або експертам.
4.10. Оплата вартості проведення експертизи за рішенням НКРЕ здійснюється НКРЕ, ініціатором експертизи, третьою стороною, якщо це встановлено нормативними актами, або тим ліцензіатом, щодо окремих аспектів діяльності якого проводиться експертиза.
4.11. Ліцензіат у разі здійснення ним оплати проведення експертизи протягом трьох банківських днів після отримання виставленого експертом рахунку на проведення експертизи (якщо інше не передбачено у вимозі НКРЕ) здійснює за цим рахунком 100% апопередню оплату вартості проведення експертизи.
4.12. Кошти на оплату вартості експертизи відносяться ліцензіатом на статтю витрат "інші операційні витрати".
4.13. Після підготовки висновку експертизи і передачі його НКРЕ експерт зобов'язаний (крім випадків проведення анонімної експертизи) протягом п'яти робочих днів направити один примірник експертного висновку на адресу ліцензіата, щодо окремих аспектів діяльності якого здійснюється експертиза, а ліцензіат зобов'язаний у той же час оформити акт здачі-прийняття виконаних експертом робіт щодо проведення експертизи та направити один примірник цього акту на адресу експерта.
4.14. При проведенні анонімної експертизи, з метою упередження порушення анонімності експертів, НКРЕ забезпечує отримання необхідних матеріалів від ліцензіата з подальшим наданням їх виконавцям експертизи; безпосередні контакти між ліцензіатом та виконавцем експертизи не допускаються.
4.15. У випадку незгоди НКРЕ з висновками експертизи Комісія має право ініціювати повторну експертизу відповідно до цього Положення.
4.16. У випадку незгоди ліцензіата з висновками експертизи ліцензіат має право ініціювати повторну експертизу відповідно до цього Положення.
( Розділ 4 в редакції Постанови НКРЕ N 391 від 21.04.2004 )
5. Права та обов'язки суб'єктів експертизи
5.1. Ліцензіат має право:
направляти НКРЕ або експерту зауваження та пояснення до експертного висновку;
одержувати експертний висновок у письмовій формі (при проведенні анонімної експертизи експертний висновок надається ліцензіату від НКРЕ без підпису та реквізитів експерта);
( Абзац третій пункту 5.1 із змінами, внесеними згідно з Постановою НКРЕ N 391 від 21.04.2004 )
використовувати результати експертизи у своїй діяльності;
ініціювати проведення повторної експертизи;
здійснювати інші дії, передбачені цим Положенням і чинним законодавством.
5.2. Ліцензіат зобов'язаний:
дотримуватись умов цього Положення;
вчасно та у повному обсязі здійснювати 100% попередню оплату експертизи, якщо експертиза виконується відповідно до умов цього Положення за його рахунок;
( Абзац третій пункту 5.2 із змінами, внесеними згідно з Постановою НКРЕ N 391 від 21.04.2004 )
надавати експерту за поданням НКРЕ необхідні матеріали і документи для проведення експертизи, з дотриманням відповідного порядку роботи з конфіденційною інформацією та комерційною таємницею;
відповідати за достовірність і повноту наданих НКРЕ та експерту матеріалів;
сприяти експерту в проведенні експертизи;
забезпечувати анонімність експертів, захист їх прав у випадку неправомірних дій з боку третіх осіб;
прийняти у експерта за актом висновки експертизи.
5.3. НКРЕ:
приймає від ініціаторів пропозиції на проведення експертизи;
вчасно сповіщає експерта щодо необхідності проведення експертизи;
вчасно інформує ліцензіата про прийняте рішення щодо проведення експертизи і, крім випадків проведення анонімної експертизи, надає склад експертів, призначених для проведення експертизи;
( Абзац четвертий пункту 5.3 із змінами, внесеними згідно з Постановою НКРЕ N 391 від 21.04.2004 )
забезпечує організацію проведення експертизи та надання експерту за його вимогою необхідних для проведення експертизи документів та матеріалів;
використовує висновки експертизи у своїй діяльності;
оприлюднює, у разі необхідності, висновки експертизи, якщо вони не містять конфіденційної інформації або комерційної таємниці;
ініціює, у разі необхідності, проведення повторної експертизи;
не перешкоджає ліцензіату в проведенні експертизи за його ініціативою;
дотримується норм авторського права і права інтелектуальної власності у відношенні експертних висновків, об'єктів експертизи і матеріалів, наданих для підготовки експертного висновку.
здійснює інші дії, передбачені цим Положенням і нормами чинного законодавства;
забезпечує проведення анонімної експертизи із збереженням анонімності експерта в межах своєї компетенції.
( Пункт 5.3 доповнено абзацом згідно з Постановою НКРЕ N 391 від 21.04.2004 )
5.4. Експерт має право:
вимагати, у разі необхідності, у ліцензіата або НКРЕ документи, матеріали і дані щодо об'єкта експертизи;
відмовитися від проведення експертизи;
вільно обирати методи експертного аналізу й оцінки;
вільно викладати думку щодо об'єктів експертизи, інших питань, пов'язаних з проведенням експертизи;
вносити свої пропозиції і рекомендації щодо удосконалення форм і методів проведення експертизи;
звертатися до НКРЕ та замовника експертизи, у разі необхідності, щодо продовження терміну проведення експертизи з наданням відповідного обгрунтування;
( Абзац сьомий пункту 5.4 із змінами, внесеними згідно з Постановою НКРЕ N 391 від 21.04.2004 )( Абзац восьмий пункту 5.4 вилучено на підставі Постанови НКРЕ N 391 від 21.04.2004 )
робити інші дії, передбачені цим Положенням і нормами чинного законодавства;
з метою підвищення об'єктивності проведення експертизи залучати за своєю ініціативою третіх осіб із збереженням за собою відповідальності за якість експертизи.
( Пункт 5.4 розділу 5 доповнено абзацом згідно з Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики N 1215 від 25.11.2003 )
5.5. Експерт зобов'язаний:
дотримуватися умов цього Положення;
провести у встановлений НКРЕ термін всебічну, якісну та об'єктивну експертизу згідно з рішенням НКРЕ та завданням на проведення експертизи;
підготувати експертний висновок у письмовій формі у відповідності до вимог цього Положення;
направити експертний висновок, складений ним у ході проведення експертизи на адресу НКРЕ, замовника та ліцензіата, крім випадків проведення анонімної експертизи;
( Абзац п'ятий пункту 5.5 в редакції Постанови НКРЕ N 391 від 21.04.2004 )

................
Перейти до повного тексту