- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про організацію роботи з питань правового аналізу, систематизації та обліку актів законодавства в органах прокуратури
Відповідно до
статей 8,
9 Закону України "Про прокуратуру" з метою забезпечення належного рівня організації діяльності органів прокуратури щодо правового аналізу, систематизації та обліку актів законодавства
НАКАЗУЮ:
1. Першому заступнику та заступникам Генерального прокурора України, заступнику Генерального прокурора України - Головному військовому прокурору, заступнику Генерального прокурора - керівнику Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівникам самостійних структурних підрозділів Генеральної прокуратури України, регіональних, місцевих та військових прокуратур роботу з правового аналізу здійснювати з урахуванням практичної діяльності органів прокуратури. Забезпечити належну якість, юридичну обґрунтованість та відповідність актам законодавства процесуальних та інших службових документів.
2. Затвердити Порядок здійснення систематизації та обліку актів законодавства в органах прокуратури України, що додається.
2.1. Організацію роботи з питань правового аналізу, систематизації та обліку законодавства здійснювати відповідно до вимог цього наказу, а також затвердженого ним Порядку.
2.2. Основними завданнями діяльності на цьому напрямі визначити:
- здійснення аналізу законодавства України у відповідній сфері, практики його застосування, виявлення прогалин та суперечностей;
- опрацювання законодавчих пропозицій, проектів законів та інших законодавчих актів, висловлення щодо них пропозицій і зауважень;
- підготовку пропозицій щодо удосконалення законодавства у сферах, пов'язаних з діяльністю органів прокуратури України, в тому числі з урахуванням міжнародних стандартів та нормотворчого і практичного досвіду інших держав;
- систематизацію, облік та зберігання законодавчих актів, підтримання їх у контрольному стані, а також надання контрольних примірників текстів нормативно-правових актів працівникам органів прокуратури;
- проведення консультативно-довідкової роботи щодо інформування працівників органів прокуратури про набрання чинності чи втрату чинності нормативно-правовими актами, їх офіційного оприлюднення, а також підготовку оглядів про нове законодавство.
2.3. Забезпечити використання можливостей комп'ютерних правових програм, інформаційно-правових інтернет-ресурсів, активно впроваджувати сучасні технології отримання, обробки, зберігання і систематизації інформації.
2.4. Керівникам регіональних і місцевих прокуратур самостійно вирішувати питання доцільності та обсягу ведення систематичної картотеки законодавчих актів, картотек судової практики і публікацій з правової тематики з урахуванням потреб практичної діяльності цих прокуратур.
3. Першому заступнику та заступникам Генерального прокурора України, заступнику Генерального прокурора України - Головному військовому прокурору, заступнику Генерального прокурора - керівнику Спеціалізованої антикорупційної прокуратури відповідно до розподілу обов'язків забезпечити взаємодію між самостійними структурними підрозділами центрального апарату при опрацюванні згідно з компетенцією проектів законів та інших законодавчих актів. Провідним підрозділом у здійсненні цієї діяльності визначити управління правового забезпечення Генеральної прокуратури України.
3.1. Персональну відповідальність за якість і своєчасність здійснення правового аналізу проектів законів та інших законодавчих актів покласти на керівників самостійних структурних підрозділів Генеральної прокуратури України.
3.2. Управлінню правового забезпечення Генеральної прокуратури України здійснювати підготовку проектів законодавчих актів, які розробляються з ініціативи Генеральної прокуратури України, з урахуванням пропозицій відповідних структурних підрозділів та регіональних прокуратур.
3.3. Самостійним структурним підрозділам Генеральної прокуратури України, регіональним прокуратурам, Національній академії прокуратури України забезпечувати участь у межах компетенції в опрацюванні проектів законів та інших законодавчих актів, подання у встановленому порядку обґрунтованих пропозицій щодо змін до законодавства, усунення прогалин, неузгодженостей, виявлених під час виконання конституційних функцій.
3.4. Пропозиції структурних підрозділів Генеральної прокуратури України подавати до управління правового забезпечення з відповідним обґрунтуванням та редакцією запропонованих змін, завізовані заступником Генерального прокурора України та керівником самостійного структурного підрозділу.
3.5. Листи Генеральної прокуратури України до інших державних органів, в яких містяться пропозиції щодо змін і доповнень до законодавства, попередньо погоджувати в управлінні правового забезпечення.
3.6. Пропозиції регіональних прокуратур з необхідним обґрунтуванням і наданням редакцій проектів законодавчих актів надсилати до Генеральної прокуратури України за підписом керівників прокуратур після їх попереднього обговорення.
3.7. Підготовлені структурними підрозділами Генеральної прокуратури України за результатами опрацювання законодавчих пропозицій зауваження до проектів законів та інших законодавчих актів візувати заступникам Генерального прокурора України або керівникам самостійних структурних підрозділів, підпорядкованих безпосередньо Генеральному прокурору України.
3.8. Для підготовки особливо важливих і складних за змістом проектів правових актів створювати робочі групи під керівництвом заступників Генерального прокурора України. До їх складу включати висококваліфікованих працівників Генеральної прокуратури України та Національної академії прокуратури України.
4. Участь у робочих групах з розробки проектів актів законодавства у комітетах Верховної Ради України, Кабінеті Міністрів України, Міністерстві юстиції України, інших державних органах брати управлінню правового забезпечення Генеральної прокуратури України або працівникам інших підрозділів за дорученням Генерального прокурора України, його першого заступника та заступників.
5. Департаменту забезпечення діяльності керівництва та управлінню документального забезпечення Генеральної прокуратури України при надходженні законів, постанов Верховної Ради України, указів і розпоряджень Президента України, постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових актів перший примірник передавати до управління правового забезпечення.
6. Критерієм оцінки ефективності роботи на цьому напрямі вважати належне та своєчасне забезпечення працівників органів прокуратури всіх рівнів необхідними актами законодавства України, оволодіння ними чинною нормативно-правовою базою та участь у роботі з удосконалення законодавства України.
8. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника та заступників Генерального прокурора України, заступника Генерального прокурора України - Головного військового прокурора, заступника Генерального прокурора - керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівників самостійних структурних підрозділів Генеральної прокуратури України, регіональних, місцевих та військових прокуратур.
Виконувач обов'язків Генерального прокурора України |
Ю. Севрук |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Генеральної прокуратури України
15.03.2016 № 119
ПОРЯДОК
здійснення систематизації та обліку актів законодавства в органах прокуратури України
1. Загальні положення
1.1. Систематизація законодавства в органах прокуратури ведеться з метою ефективної реалізації повноважень, забезпечення працівників органів прокуратури точною і повною інформацією про чинне законодавство України, надання їм допомоги в оперативному пошуку законодавчих актів.
1.2. Організація роботи із систематизації та обліку законодавчих актів включає:
ведення систематичних картотек законодавчих актів, судової практики та публікацій з правової тематики;
підтримання законодавчих актів (у тому числі кодексів України) у контрольному стані;
забезпечення обліку і зберігання законодавчих актів та юридичної літератури;
проведення консультативно-довідкової роботи щодо інформування працівників прокуратури про набрання чинності чи втрату чинності законодавчими актами, їх офіційного опублікування, надання текстів законодавчих актів у контрольному стані, у тому числі з використанням комп'ютерної техніки;
інформування про нове законодавство, участь в організації та проведенні занять з вивчення прийнятих нормативно-правових актів;
участь у заходах з підвищення професійного рівня працівників прокуратури з питань систематизації та обліку законодавчих актів;
впровадження сучасних комп'ютерних технологій отримання, обробки, зберігання і систематизації інформації;
підтримання зв'язків із видавництвами, оформлення замовлень на придбання нової юридичної, наукової, довідково-енциклопедичної, іншої спеціальної літератури, здійснення передплати періодичних видань.
1.3. Законодавчі акти, офіційні та інші друковані видання, що надходять до Генеральної прокуратури України, регіональних та місцевих прокуратур, підлягають обліку і зберіганню.
Облік законодавчих актів здійснюється шляхом ведення систематичної картотеки актів законодавства, журналів їх обліку та контрольних примірників актів законодавства.
2. Ведення систематичної картотеки законодавчих актів, судової практики та публікацій на правові теми
2.1. Систематична картотека законодавчих актів ведеться відповідно до Класифікатора (додаток 1), який є переліком розділів і підрозділів, сформованих за галузевим критерієм системи законодавства України.
Розділи і підрозділи мають цифрові позначення - індекси (розділи позначаються римськими цифрами, підрозділи - арабськими). Підрозділи можуть також позначатися великими літерами.
Зміни до Класифікатора вносяться Генеральною прокуратурою України.
2.2. На законодавчому акті, який підлягає обліку, проставляється чітко і розбірливо індекс (числове позначення розділу та підрозділу Класифікатора) згідно з основним питанням, яке регулюється актом.
Якщо статті та пункти акта мають норми, які належать до інших розділів та підрозділів Класифікатора, відповідні індекси проставляються проти цих статей, пунктів.
Наприклад,
постанова Кабінету Міністрів України від 08.10.2014 "Питання митного оформлення вантажів гуманітарної допомоги" регулює питання митного оформлення такого специфічного об'єкта, як гуманітарна допомога, тому на першій сторінці проставляється індекс XXII/8 ("Митна справа. Митний контроль. Переміщення та пропуск товарів") та індекс XXII/10 ("Гуманітарна допомога").
2.3. Відповідно до проставлених індексів на актах заповнюється відповідна кількість карток обліку за встановленою формою (додаток 2 ).
У картці зазначається індекс акта, заголовок, вид акта та орган, який його прийняв, дата, номер, джерело опублікування.
Картки обліку складаються:
на закони України, постанови Верховної Ради України, укази і розпорядження Президента України, постанови і розпорядження Кабінету Міністрів України, висновки і рішення Конституційного Суду України - управлінням правового забезпечення Генеральної прокуратури України.
2.4. Картки розміщуються в картотеці відповідно до зазначених на них індексів за розділами і підрозділами Класифікатора у хронологічному порядку.
Розділи і підрозділи Класифікатора розподіляються картками-роздільниками, які повинні бути на 1,5 см вище облікових (додаток 3). На картках-роздільниках зазначається індекс і назва розділу та підрозділу. Індекси розділів зазначаються також на ящиках, де зберігаються картки.
2.5. Обліку в систематичній картотеці законодавчих актів підлягають:
акти загальнонормативного характеру, прийняті Верховною Радою України, Президентом України, Кабінетом Міністрів України, центральними органами виконавчої влади;
рішення та висновки Конституційного Суду України;
постанови пленумів Верховного Суду України та вищих спеціалізованих судів України, висновки Верховного Суду України;
накази Генеральної прокуратури України.
Не обліковуються акти господарсько-розпорядчого та персонального характеру, про втрату чинності та про зміну раніше прийнятих актів, про зміну в адміністративно-територіальному поділі.
2.6. Картотеки опублікованої судової практики (додаток 4) і публікацій з правової тематики (додаток 5) ведуться окремо від картотеки законодавчих актів відповідно до класифікаторів судової практики та публікацій на правові теми.
3. Ведення контрольних примірників законодавчих актів
3.1. У Генеральній прокуратурі України, регіональних прокуратурах ведуться контрольні примірники законодавчих актів, у місцевих прокуратурах - контрольні примірники кодексів України.
3.2. У контрольному стані підтримуються
Конституція України, кодекси України, закони України; постанови Верховної Ради України; укази та розпорядження Президента України; постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, що опубліковані в офіційних друкованих виданнях, а саме: "Відомості Верховної Ради України", "Офіційний вісник України", "Офіційний вісник Президента України", "Зібрання постанов Уряду України".
У контрольному стані також ведуться: накази Генеральної прокуратури України; постанови Пленумів Верховного Суду України та вищих спеціалізованих судів України; нормативно-правові акти центральних органів виконавчої влади.
3.3. До контрольних примірників законодавчих актів вносяться позначки про всі зміни, доповнення або визнання законодавчих актів (статей, пунктів, абзаців) нечинними.
3.4. Контрольні позначки повинні точно відображати норму акта, яким вносяться зміни, та мати посилання на його вид, дату, номер, джерело, в якому він опублікований.
При внесенні контрольної позначки дозволяються такі скорочення:
акт втратив чинність |
- "втр. чин." |
частково втратив чинність |
- "ч. втр. чин." |
дію акта продовжено |
- "продов. до ... (на)" |
дію акта зупинено |
- "акт зуп." |
поширено |
- "пошир." |
акт доповнено |
- "доп." |
змінено |
- "змін." |
викладено в новій редакції |
- "нов. ред." |
виключено пункт, статтю, абзац |
- "викл." |
заміна слів, цифр |
- "зам. ел." |
Скорочуються також назви виду акта та джерел їх опублікування, органів, що видали акти, та посадових осіб:
постанова |
- "пост." |
Розпорядження |
- "розп." |
"Відомості Верховної Ради України" |
- ВВРУ |
"Офіційний вісник України" |
- ОВУ |
"Офіційний вісник Президента України" |
- ОВПУ |
"Зібрання постанов Уряду України" |
- ЗПУ |
Верховна Рада України |
- ВРУ |
Президент України |
- ПУ |
Кабінет Міністрів України |
- КМУ. |
Для позначення назв державних органів може застосовуватися їх скорочена назва (абревіатура). Наприклад: Служба безпеки України - СБУ.
3.5. Контрольні позначки до всього акта в цілому виконуються на верхньому полі першої сторінки, а при значній кількості відміток - на окремій вклейці. Контрольні позначки до статей, пунктів робляться на полях проти відповідних статей, пунктів.
У разі визнання акта (статей, пунктів) нечинним або викладення його в новій редакції текст акта (статей, пунктів) перекреслюється лінією по діагоналі.
При визнанні нечинним акта (статті, пункту), яким затверджуються додатки - положення, статути, інструкції, тексти таких додатків також повністю перекреслюються і під їх заголовками робиться контрольна позначка.
Текст акта (статті, пункту) не перекреслюється, якщо він визнається таким, що втратив чинність частково.
При доповненні, зміні редакції статей кодексів та інших законодавчих актів, крім відповідних позначок на полях, в акти вклеюються тексти нової редакції статей або доповнень.
3.6. При отриманні нового видання кодексів, збірників або довідників контрольний примірник попереднього видання замінюється новим, в якому відповідні позначки робляться починаючи від дати, яка зазначена в передмові до видання (станом на яке число вміщені чинні акти).
З огляду на це у виданні "Відомості Верховної Ради України" № 49, 1991, ст. 682
стаття 19 зазначеного
Закону перекреслюється і на полях робиться напис: "нов. ред. - Закон від 10.10.2013, ВВР № 22, 2014, ст. 773".
Указом Президента України від 16.01.2013
№ 20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій" визнано таким, що втратив чинність, Указ Президента України від 06.04.2011
№ 402 "Про Положення про Міністерство надзвичайних ситуацій України".
У зв'язку з цим необхідно у виданнях "Офіційний вісник України" № 29, 2011, ст. 1236 та "Офіційний вісник Президента України" № 10, 2011, ст. 555 цей Указ перекреслити, а на верхньому полі першої сторінки під назвою зробити позначку: "втр. чин. - Указ ПУ від 16.01.2013 № 20/2013 ОВУ № 5, 2013, ст. 154, ОВПУ № 2, 2013, ст. 63".
4. Зберігання законодавчих актів
4.1. У Генеральній прокуратурі України, регіональних та місцевих прокуратурах забезпечується зберігання актів законодавства, створюються умови для їх належного зберігання.
Порядок користування законодавчими актами визначається керівником прокуратури. Контрольними примірниками законодавчих актів користуються, як правило, в приміщенні, в якому вони зберігаються.
Офіційні та інші друковані видання комплектуються в окремі комплекти по роках.
Управління
правового забезпечення
Генеральної прокуратури
України
Додаток 1
до Порядку здійснення систематизації
та обліку актів законодавства в органах
прокуратури України
(пункт 2.1)
КЛАСИФІКАТОР
систематичної картотеки законодавчих актів
РОЗДІЛИ
I. Конституційний лад. Територіальний устрій. Державні символи
II. Державна оборона
III. Органи правосуддя. Юстиція. Адвокатура
IV. Прокуратура
V. Кримінальне законодавство
V-A. Кримінально-виконавче законодавство
VI. Кримінальне процесуальне законодавство
VII. Цивільне та сімейне законодавство
VIII. Цивільне процесуальне та господарське процесуальне законодавство
IX. Загальні питання господарської діяльності. Підприємництво. Господарські товариства. Приватизація державних підприємств. Обмеження монополізму
X. Бюджетна система. Фінанси. Кредит. Банки
XI. Будівництво. Містобудування. Архітектура
XII. Промисловість та електрифікація. Атомна енергетика
XIII. Сільське господарство, агропромисловий комплекс. Землекористування і землеустрій. Тваринний світ. Водне, лісове господарство. Надра, охорона довкілля
XIV. Заготівля сільськогосподарської продукції
XV. Транспорт. Космос. Шляхове господарство. Зв'язок
XVI. Торгівля. Громадське харчування і побутове обслуговування населення
XVII. Законодавство про працю та зайнятість населення
XVIII. Житлове і комунальне господарство
XIX. Освіта. Наука. Культура
XX. Охорона здоров'я. Фізична культура та спорт
XXI. Соціальне страхування. Соціальне забезпечення
XXII. Зовнішньоекономічна діяльність
XXIII. Національна безпека. Охорона громадського порядку, боротьба із злочинністю, корупцією та тероризмом
XXIV. Законодавство про адміністративні правопорушення
XXV. Міжнародні відносини
XXV-A. Міжнародні відносини держав - учасників СНД
ПІДРОЗДІЛИ
I. Конституційний лад. Територіальний устрій. Державні символи
1.
Конституція України. Верховна Рада України. Комітети. Регламент. Уповноважений Верховної Ради з прав людини. Рахункова палата. Рада регіонів. Очищення влади. Референдуми.
2. Президент. Адміністрація Президента. Рада національної безпеки і оборони України. Інші органи і служби при Президентові України.
3. Кабінет Міністрів України. Організація діяльності. Органи і організації при Кабінеті Міністрів України.
4. Центральні органи виконавчої влади. Міністерства, державні комітети, комітети, інспекції, управління, комісії, служби, державні фонди. Національні комітети та агентства.
5. Місцеві органи виконавчої влади - місцеві державні адміністрації.
6. Місцеве самоврядування. Співробітництво територіальних громад.
7. Адміністративна реформа в Україні.
8. Вибори. Виборча система. Депутати.
9. Нормотворча діяльність. Державна реєстрація нормативно-правових актів, офіційне оприлюднення та набрання ними чинності. Систематизація законодавства. Регуляторна політика. Імплементаційна діяльність.
10. Громадянство. Реєстрація. Перепис населення. Переселення. Закордонні українці.
11. Міжнаціональні відносини. Біженці. Міграція. Депортація. Державний демографічний реєстр.
12. Державні нагороди. Почесні грамоти. Почесні звання. Знаки. Значки. Комісії по державних нагородах, державні стипендії, премії.
13. Ювілеї. Свята. Порядок вшанування пам'яті видатних осіб та історичних подій.
14. Об'єднання громадян, політичні партії, профспілки та інші. Благодійництво. Співробітництво територіальних громад. Волонтерство, гуманітарна допомога.
15. Законодавство про інформацію та інформатизацію. Захист персональних даних.
16. Індивідуальні й колективні письмові звернення громадян, адміністративні послуги.
17. Архівна справа. Діловодство. Страховий фонд документації.
18. Свобода совісті та релігійні організації.
19. Порядок організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів, демонстрацій та інших масових заходів.
20. Державні символи. Символіка.
21. Законодавство про мови.
22. Територіальний устрій. Найменування і перейменування населених пунктів.
23. Міста із спеціальним статусом - Київ і Севастополь. Статус окремих районів Донецької та Луганської областей.
24. Автономна Республіка Крим.
25. Державні цільові програми.
II. Державна оборона
1. Оборона України. Збройні Сили. Загальний військовий обов'язок і військова служба. Антитерористична операція. Призов та демобілізація. Військовий облік. Миротворчі сили. Державна програма.
2. Підготовка громадян до військової служби. Проходження військової служби. Присяга. Військові статути. Служба в запасі.
3. Відповідальність за порушення законодавства про військовий обов'язок і військову службу.
4. Військові звання, знаки розрізнення, спеціальні відзнаки. Форма одягу.
5. Соціальний і правовий захист військовослужбовців, учасників АТО та членів їхніх сімей. Пільги, пенсійне забезпечення та допомога. Грошове забезпечення. Інше.
6. Цивільна оборона.
7. Воєнний стан. Мобілізація.
8. Альтернативна (невійськова) служба.
9. Військові навчальні заклади.
10. Озброєння, військова техніка. Постачання, фінансування, військове майно. Господарська діяльність, реалізація надлишкового та невикористаного майна.
III. Органи правосуддя. Юстиція. Адвокатура
1. Загальні питання суду і судоустрою (матеріально-технічне забезпечення). Вища рада юстиції. Державна судова адміністрація України. Національна школа суддів (Академія суддів). Органи суддівського самоврядування.
2. Конституційний Суд України. Повноваження. Рішення, висновки, ухвали.
3. Верховний Суд України. Вищі спеціалізовані суди. Апеляційні суди. Місцеві суди. Їх повноваження.
4. Постанови Пленуму Верховного Суду України. Висновки Верховного Суду України щодо застосування норми права.
5. Постанови, роз'яснення пленумів вищих спеціалізованих судів.
6. Статус суддів. Вища кваліфікаційна комісія суддів України. Призначення, обрання, заохочення і відповідальність суддів. Народні засідателі, присяжні.
7. Третейські суди.
8. Органи юстиції. Державна виконавча служба.
9. Державна реєстрація. Державні реєстри. Реєстрація актів цивільного стану.
10. Нотаріат.
11. Адвокатура. Безоплатна правова допомога.
12. Юридична діяльність.
13. Судова експертиза.
IV. Прокуратура
2. Система, організація, кількісний склад та структура органів прокуратури. Класні чини, формений одяг працівників прокуратури. Посвідчення прокурорів і слідчих. Кадри. Спеціальна перевірка кандидата на посаду прокурора. Кваліфікаційний іспит.
3. Соціальне та матеріально-побутове забезпечення працівників органів прокуратури. Гарантії незалежності прокурора. Пенсійне забезпечення. Обов'язкове державне страхування. Право носіння зброї.
4. Заохочення і відповідальність прокурорів і слідчих. Кваліфікаційно-дисциплінарна комісія прокурорів.
5. Організація роботи, контроль виконання, систематизація законодавства. Діловодство, облік і звітність в органах прокуратури.
6. Підтримання державного обвинувачення в суді.
7. Представництво інтересів громадянина або держави в суді.
8. Нагляд за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство.
9. Нагляд за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов'язаних з обмеженням особистої свободи громадян.
10. З інших питань діяльності органів прокуратури. Звернення громадян.
Військові прокуратури. Спеціалізована антикорупційна прокуратура.
11. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення органів прокуратури. Національна академія прокуратури України.
12. Органи прокурорського самоврядування (всеукраїнська конференція працівників прокуратури, Рада прокурорів України).
13. Міжнародне співробітництво Генеральної прокуратури України.
V. Кримінальне законодавство
1. Загальні положення. Злочинність. Боротьба з організованою злочинністю, корупцією і тероризмом. Санкції.
2. Покарання. Заходи кримінально-правового характеру щодо юридичних осіб. Заходи медичного та виховного характеру. Особливості кримінальної відповідальності та покарання неповнолітніх.
3. Звільнення від кримінальної відповідальності. Амністія. Помилування. Політичні репресії. Реабілітація.
4. Злочини проти основ національної безпеки України.
5. Злочини проти особи. Крадіжка. Вимагання.
6. Злочини в сфері економіки.
7. Злочини проти громадського порядку та моральності. Злочини у сфері обігу наркотичних засобів. Техніка безпеки. Екологія.
8. Злочини проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян та злочинів проти журналістів.
9. У сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг.
10. Злочини проти правосуддя.
11. Військові злочини.
12. Злочини проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку.
V-A. Кримінально-виконавче законодавство
1. Загальні питання.
2. Кримінально-виконавчі установи.
3. Виконання покарань, не пов'язаних з позбавленням волі.
4. Пробація.
VI. Кримінальне процесуальне законодавство
1. Загальні положення.
2. Підсудність.
3. Учасники кримінального провадження, їх права та обов'язки. Безпека. Відводи.
4. Докази. Доказування.
5. Фіксування кримінального провадження. Процесуальні строки та витрати.
6. Порушення кримінального провадження. Дізнання і досудове розслідування. Єдиний реєстр досудових розслідувань.
7. Заходи забезпечення кримінального провадження. Запобіжні заходи.
8. Судове провадження в суді першої інстанції. Судові рішення.
9. Судове провадження з перегляду судових рішень.
10. Провадження у Верховному Суді України та за нововиявленими обставинами.
11. Судові рішення. Цивільний позов у кримінальному провадженні.
12. Особливі порядки кримінального провадження (на підставі угод, приватного обвинувачення тощо).
13. Кримінальне провадження щодо неповнолітніх.
14. Кримінальне провадження щодо застосування примусових заходів медичного характеру.
15. Виконання судових рішень.
16. Заочне кримінальне провадження.
17. Міжнародне співробітництво під час кримінального провадження.
VII. Цивільне та сімейне законодавство
1. Загальні положення, строки, позовна давність, представництво.
2. Право власності. Державна власність.
3. Приватна власність.
4. Комунальна власність.
5. Колективна власність. Власність об'єднань громадян, релігійних організацій.
6. Зобов'язальне право. Загальні положення (виникнення, виконання, відповідальність за порушення зобов'язань, припинення зобов'язань). Забезпечення виконання зобов'язань (застава, завдаток, порука, гарантія, неустойка тощо).
7. Купівля-продаж. Поставка. Контрактація. Міна (бартер). Дарування. Довічне утримання.
8. Позичка. Майновий найм. Оренда. Лізинг. Підряд. Страхування.
9. Перевезення. Доручення. Зберігання. Комісія.
10. Інтелектуальна власність. Авторські і ліцензійні права. Право на відкриття. Винахідницьке право.
11. Зобов'язання, які виникають внаслідок заподіяння шкоди.
12. Спадкове право.
13. Сімейне законодавство (шлюб, контракт, припинення шлюбу, права та обов'язки матері, батька і дитини, аліменти, усиновлення (удочеріння), опіка, піклування, патронат та інше).
14. Застосування законів іноземних держав та міжнародних договорів в Україні.
VIII. Цивільне процесуальне та господарське процесуальне законодавство
1. Загальні положення.
2. Підвідомчість. Підсудність.
3. Докази. Строки. Судові витрати.
4. Учасники процесу. Представництво в суді.
5. Провадження у суді першої інстанції. Позовне провадження.
6. Наказне провадження.
7. Окреме провадження.
8. Апеляційне, касаційне провадження.
9. Перегляд судових рішень Верховним Судом України та за нововиявленими обставинами.
10. Звернення до виконання судових рішень. Виконавче провадження.
11. Провадження у справах про оскарження рішень третейських судів та про видачу виконавчих листів на примусове виконання рішень третейських судів.
12. Визнання та виконання рішень іноземних судів в Україні.
13. Господарське процесуальне законодавство. Підвідомчість. Підсудність. Процесуальні строки. Господарське провадження. Виконання рішення.
IX. Загальні питання господарської діяльності. Підприємництво. Господарські товариства. Приватизація державних підприємств. Обмеження монополізму
1. Акти, які регулюють комплексні питання господарської діяльності. Роздержавлення. Державна програма. Демонополізація. Державний матеріальний резерв. Реструктуризація підприємств.
2. Державний контракт (бартер). Державне замовлення. Нова техніка і технологія.
3. Підприємництво. Реєстрація підприємницької діяльності. Державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Ліцензування. Дозволи. Обмеження підприємницької діяльності. Банкрутство. Санація державних підприємств. Діяльність іноземних підприємств.
4. Господарські товариства. Створення, реорганізація і ліквідація підприємств. Реєстрація товариства. Дочірні підприємства. Представництва. Корпоратизація.
5. Види підприємств (приватне, колективне, казенне, державне, мале, спільне тощо).
6. Приватизація майна державних підприємств. Порядок і спосіб приватизації. Об'єкти, які не підлягають приватизації. Державні органи приватизації. Мала приватизація.
7. Оренда майна державних підприємств і організацій.
8. Товарна, фондова біржа. Біржові операції, торгівля. Припинення діяльності.
9. Ціни та ціноутворення. Тарифи.
10. Захист прав споживачів. Державні стандарти. Якість і безпека продукції. Товарні знаки. Знаки обслуговування. Промислові зразки. Кодування товарів. Реклама.
11. Метрологія. Служба єдиного часу і еталонних частот. Міра й вага. Пробірна справа.
12. Інвестиційна діяльність. Державне регулювання інвестиційної діяльності. Державна експертиза інвестицій. Іноземні інвестиції.
13. Антимонопольне законодавство. Захист економічної конкуренції.
14. Облік, статистика, звітність.
15. Бухгалтерські звіти. Ревізії. Інвентаризації. Аудиторська діяльність.
X. Бюджетна система. Фінанси. Кредит. Банки
1. Загальні положення фінансової системи. Державне казначейство.
2. Державний бюджет. Місцевий бюджет. Інші види бюджетів. Бюджетна класифікація.
3. Фінансування та кредитування господарської діяльності підприємництва. Витрати на соціальний захист населення. Фонди (цільові, резервні, позабюджетні).
4. Фінансова дисципліна. Пеня. Державна фінансова інспекція. Державна фіскальна служба.
5. Цінні папери (акції, облігації, казначейські зобов'язання, ощадні сертифікати, векселі). Приватизаційні папери. Державний контроль за випуском і обігом цінних паперів.
6. Грошовий обіг. Іноземна валюта. Валютний фонд. Валютні біржі. Дорогоцінні метали і каміння. Пробірна палата.
7. Банки. Банківські операції. Кредит. Ощадна справа. Ломбарди. Гарантування вкладів.
8. Загальні положення системи оподаткування. Загальнодержавні податки і збори. Місцеві податки і збори. Акциз та інші збори. Державне мито.
9. Державне страхування. Добровільне. Особисте. Страхування відповідальності. Медичне страхування.
XI. Будівництво. Містобудування. Архітектура
1. Загальні питання будівництва, містобудування та архітектури.
2. Договір підряду.
3. Проекти й кошториси. Норми та розцінки. Експертиза.
4. Будівельний контроль, нагляд.
5. Будівельні організації.
6. Будівельні матеріали.
7. Промислове та інше будівництво.
8. Житлове будівництво.
9. Знесення (перенесення) будинків і будівель.
10. Прийняття в експлуатацію завершених об'єктів.
11. Капітальний ремонт, реконструкція будівель, споруд, устаткування.
12. Планування, забудова, реконструкція міст та інших населених пунктів.
XII. Промисловість та електрифікація. Атомна енергетика
1. Загальні питання. Державна програма.
2. Окремі галузі промисловості. Гірничорудна. Легка. Машинобудування. Сільськогосподарське машинобудування. Металургійна. Харчова. Електронна і електротехнічна. Місцева промисловість. Інші.
3. Оборонна.
4. Основні та оборотні засоби. Обладнання та матеріали. Амортизація.
5. Відходи промисловості. Вторинна сировина. Склотара.
6. Паливна. Електрифікація. Газифікація. Атомна енергетика.
7. Товари народного споживання.
8. Промисли і ремесла.
9. Геологія.
10. Геодезія і картографія.
XIII. Сільське господарство, агропромисловий комплекс. Землекористування й землеустрій. Тваринний світ. Водне, лісове господарство. Надра, охорона довкілля
1. Загальні питання. Державна програма. Органи управління сільським господарством і агропромисловим комплексом.
2. Механізація та соціальний розвиток села.
3. Сільські спеціалісти. Оплата праці.
4. Державні сільськогосподарські підприємства.
5. Колективні сільськогосподарські підприємства. Державна реєстрація. Господарська, фінансова і зовнішньоекономічна діяльність підприємства. Контроль за діяльністю підприємства.
6. Селянські (фермерські) товариства. Державна реєстрація. Кадрове й наукове забезпечення господарства.
7. Особисті підсобні господарства.
8. Агропромислові комплекси (птахофабрики, відгодівельні господарства).
9. Рільництво. Насінництво. Рослинництво. Зерноводство. Овочівництво. Садівництво. Виноградарство. Технічні та кормові культури. Карантин рослин.
10. Тваринництво. Птахівництво. Бджільництво. Шовківництво. Виробництво кормів.
11. Агрономія. Агрономічна служба, хімізація. Потрави посівів.
12. Зоотехніка. Ветеринарна медицина. Карантин.
13. Земельне законодавство. Загальні положення. Земельна реформа. Правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення.
14. Право власності та інші права на землю. Землекористування (оренда). Надання і вилучення земель.
15. Продаж земель. Приватизація земель. Застава землі (іпотека). Плата за землю.
16. Використання земель (сільськогосподарського призначення, населених пунктів, промисловості, транспорту, лісового, водного фонду, запасу та інші).
17. Охорона земель. Відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам і втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
18. Контроль за використанням і охороною земель та їх моніторинг.
19. Землеустрій. Державний земельний кадастр. Категорія земель. Склад земель.
20. Вирішення земельних спорів.
21. Відповідальність за порушення земельного законодавства.
22. Законодавство про охорону вод. Загальні питання охорони і контролю водних об'єктів і водних ресурсів (моря, річки, озера, водосховища, греблі, інше).
23. Водокористування. Охорона вод. Питне водопостачання. Порядок скидання виробничих та стічних вод. Меліорація. Відповідальність за порушення водного законодавства.
24. Законодавство про тваринний світ. Загальні питання охорони, використання тваринного світу. Контроль. Відповідальність.
25. Мисливство. Мисливські господарства. Ліцензії. Такси.
26. Рибне господарство. Риболовецькі підприємства. Охорона.
27. Інші види тваринного світу.
28. Законодавство про охорону лісів. Загальні питання, контроль за охороною лісів. Ведення, поділ лісів за групами. Лісокористування. Оренда лісів. Рубка лісу. Відпуск лісу на пні. Такса. Відповідальність за порушення лісового законодавства.
29. Загальні питання охорони і використання надр. Плата за користування надрами. Охорона надр.
30. Законодавство про охорону довкілля. Органи охорони довкілля. Екологічна безпека. Природний заповідний фонд (заповідники, заказники, національні парки та інше). Екологічний контроль. Екологічна експертиза. Відповідальність за порушення законодавства. Державна програма.
................Перейти до повного тексту