- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Н А К А З
Про затвердження Інструкції про порядок здійснення Національною службою посередництва і примирення заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів)
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Національної
служби посередництва і примирення
N 40 від 25.03.2005
N 12 від 27.01.2006 )
1. Затвердити Інструкцію про порядок здійснення Національною службою посередництва і примирення заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів НСПП забезпечити дотримання положень затвердженої пунктом 1 цього наказу Інструкції про порядок здійснення Національною службою посередництва і примирення заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) в процесі реалізації повноважень НСПП, визначених Законом України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)", Положенням про Національну службу посередництва і примирення, затвердженим Указом Президента України від 17 листопада 1998 року
N 1258/98, із змінами, внесеними Указом Президента України від 30 грудня 2000 року
N 1393/2000.
3. Інструкцію про порядок здійснення Національною службою посередництва і примирення заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) опублікувати в Бюлетені Національної служби посередництва і примирення.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Національної служби посередництва і примирення | В.Руденко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національної служби
посередництва і примирення
03.08.2004 N 111
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок здійснення Національною службою посередництва і примирення заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів)
1. Загальні положення
1.2. Інструкція визначає:
зміст організаційного забезпечення здійснення системи запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
порядок взяття на контроль розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин;
комплекс заходів, що мають здійснюватися для запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) з метою своєчасного врегулювання розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин, недопущення їх переростання у колективні трудові спори (конфлікти) або на пом'якшення їх можливих наслідків;
порядок зняття з контролю розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин;
порядок здійснення обліку роботи по здійсненню запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
порядок здійснення інформаційного забезпечення системи запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
форми і методи взаємодії НСПП із сторонами соціально-трудових відносин;
форми і методи взаємодії НСПП із професійними спілками, їх об'єднаннями, роботодавцями та їх об'єднаннями, центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в питаннях запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів).
2. Організаційне забезпечення заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів)
2.1. Організаційне забезпечення заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) здійснюють:
2.1.1. на виробничому рівні в Автономній Республіці Крим та областях - відділення НСПП в Автономній Республіці Крим та областях;
2.1.2. на виробничому рівні в містах Києві та Севастополі - сектор НСПП по роботі в місті Києві, представництво НСПП в місті Севастополі;
( Підпункт 2.1.2 пункту 2.1 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 40 від 25.03.2005 )
2.1.3. на виробничому рівні на підприємствах, які мають структурні підрозділи на території декількох адміністративно-територіальних одиниць України, - відділ правового забезпечення НСПП;
( Підпункт 2.1.3 пункту 2.1 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 40 від 25.03.2005 )
2.1.4. на територіальному і територіально-галузевому рівнях в Автономній Республіці Крим та областях - відділення НСПП в Автономній Республіці Крим та областях;
2.1.5. на територіальному і територіально-галузевому рівнях в містах Києві та Севастополі - сектор НСПП по роботі в місті Києві і представництво НСПП в місті Севастополі;
( Підпункт 2.1.5 пункту 2.1 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 40 від 25.03.2005 )
2.1.6. на галузевому і національному рівнях - відділ правового забезпечення НСПП.
( Підпункт 2.1.6 пункту 2.1 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 40 від 25.03.2005 )
2.2. Відділ правового забезпечення НСПП, сектор НСПП по роботі в місті Києві, представництво НСПП в місті Севастополі, відділення НСПП в Автономній Республіці Крим та областях виконують функції управління, координації, зв'язку, контролю та інформаційного забезпечення заходів по запобіганню виникненню колективних трудових спорів (конфліктів).
( Пункт 2.2 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 40 від 25.03.2005 )
2.3. До виконання заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) залучаються арбітри, посередники, позаштатні радники НСПП, а також інформаційно-консультаційні центри НСПП.
2.4. Організаційно-методичне забезпечення функціонування системи запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) здійснює відділ правового забезпечення НСПП за участю відділу аналітично-інформаційної роботи та прогнозування НСПП.
( Пункт 2.4 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 40 від 25.03.2005 )
2.5. Організацію узагальнення результатів роботи по запобіганню виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), інформаційного забезпечення системи запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) здійснює відділ аналітично-інформаційної роботи та прогнозування НСПП.
3. Взяття на контроль розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин
3.1. Підставами для взяття на контроль розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин з метою запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) є:
- усне або письмове звернення найманих працівників, письмове звернення органу, уповноваженого представляти їх інтереси, профспілки, об'єднання профспілок про виникнення розбіжностей;
- усне або письмове звернення власника або уповноваженого ним органу (представника), об'єднання роботодавців про сприяння у вирішенні розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин;
- письмове звернення органу місцевого самоврядування, місцевого органу виконавчої влади про сприяння у вирішенні розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин на підприємствах, в установах і організаціях, що знаходяться на відповідній території;
( Пункт 3.1 розділу 3 доповнено абзацом четвертим згідно з Наказом Національної служби посередництва і примирення
N 12 від 27.01.2006 )
- результати аналізу стану соціально-трудових відносини і наявності розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин, невирішення яких може привести до виникнення колективного трудового спору (конфлікту);
- інформації арбітрів, посередників, позаштатних радників НСПП, завідуючих інформаційно-консультаційними центрами НСПП;
- публікації в засобах масової інформації.
3.2. Правовою основою здійснення заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) є:
на виробничому рівні в Автономній Республіці Крим та областях - наказ відділення НСПП в Автономній Республіці Крим та областях;
на виробничому рівні в містах Києві та Севастополі - розпорядження НСПП;
на виробничому рівні на підприємствах, які мають структурні підрозділи на території декількох адміністративно-територіальних одиниць України, - розпорядження НСПП;
на територіальному і територіально-галузевому рівнях в Автономній Республіці Крим та областях - наказ відділення НСПП в Автономній Республіці Крим та областях;
на територіальному і територіально-галузевому рівнях в містах Києві та Севастополі - розпорядження НСПП;
на галузевому і національному рівнях - розпорядження НСПП.
3.3. В розпорядженні НСПП, наказі відділення НСПП про взяття на контроль розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин з метою запобігання виникненню колективного трудового спору (конфлікту) вказуються:
3.3.1. сторони соціально-трудових відносин, між якими виникли розбіжності;
3.3.2. розбіжності між сторонами соціально-трудових відносин;
3.3.3. дата, з якої беруться на контроль розбіжності між сторонами соціально-трудових відносин;
3.3.4. суб'єкти, яким надсилаються розпорядження НСПП, накази відділень НСПП про взяття розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин на контроль:
- на виробничому рівні: представницький орган найманих працівників, орган управління підприємством, установою, організацією - адміністрація, розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор, місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування;
- на територіальному і територіально-галузевому рівнях: представницький орган найманих працівників, профспілка, об'єднання профспілок, територіально-галузевий орган управління, об'єднання роботодавців, місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування;
- на галузевому і національному рівнях: профспілка, об'єднання профспілок, об'єднання роботодавців, відповідний центральний орган виконавчої влади.
4. Здійснення заходів щодо сприяння вирішенню розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин
4.1. Не пізніше наступного дня після видання розпорядження НСПП, наказу відділення НСПП про взяття на контроль розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин відділ правового забезпечення НСПП, сектор НСПП по роботі в місті Києві, представництво НСПП в місті Севастополі, відділення НСПП в Автономній Республіці Крим та областях готують і направляють звернення про надання інформації про причини виникнення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин, можливі шляхи їх вирішення:
на виробничому рівні: органу управління підприємством, установою, організацією - адміністрації, відповідному органу місцевого самоврядування, місцевому органу виконавчої влади, розпоряднику майна, керуючому санацією, ліквідатору та представницькому органу найманих працівників;
( Абзац другий пункту 4.1 розділу 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Національної служби посередництва і примирення
N 12 від 27.01.2006 )
на територіальному і територіально-галузевому рівнях: територіально-галузевому органу управління, відповідному органу місцевого самоврядування, місцевому органу виконавчої влади, об'єднанню роботодавців, представницькому органу найманих працівників, профспілці, об'єднанню профспілок;
( Абзац третій пункту 4.1 розділу 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Національної служби посередництва і примирення
N 12 від 27.01.2006 )
на галузевому і національному рівнях: центральному органу виконавчої влади, об'єднанню роботодавців, профспілці, об'єднанню профспілки.
( Пункт 4.1 розділу 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 40 від 25.03.2005 )
4.2. В семиденний строк після надходження звернення НСПП або її відділень в Автономній Республіці Крим та областях орган управління підприємством, установою, організацією, територіально-галузевий орган управління, об'єднання роботодавців, відповідний центральний або місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, представницький орган найманих працівників, профспілка, об'єднання профспілок надають НСПП інформацію про причини виникнення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин, можливі шляхи їх вирішення.
4.3. В трьохденний строк після отримання інформації про причини виникнення розбіжостей між сторонами соціально-трудових відносин, можливі шляхи їх вирішення відділ правового забезпечення НСПП, сектор НСПП по роботі в місті Києві, представництво НСПП в місті Севастополі, відділення НСПП в Автономній Республіці Крим та областях готують рекомендації щодо шляхів вирішення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин.
( Пункт 4.3 розділу 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 40 від 25.03.2005 )
4.4. Рекомендації НСПП складаються із вступної, описової, мотивувальної і рекомендаційної частин.
4.4.1. У вступній частині вказуються найменування НСПП або її відповідного відділення, дата прийняття рекомендацій, найменування сторін соціально-трудових відносин.
4.4.2. Описова частина рекомендацій повинна містити стислий виклад розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин, причини їх виникнення, позицію власника або уповноваженого ним органу (представника) щодо можливих шляхів і термінів вирішення цих розбіжностей, заяв, пояснень сторін та їх представників, опис дій, виконаних НСПП або її відповідним відділенням по вирішенню розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин.
4.4.3. У мотивувальній частині вказуються обставини виникнення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин, встановлені НСПП або її відповідним відділенням, причини виникнення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин, докази, на підставі яких прийняті рекомендації, законодавчі та нормативно-правові акти, якими НСПП або її відповідне відділення керувалися, приймаючи рекомендації.
................Перейти до повного тексту