1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
31 серпня 2024 року № 104
Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України
Відповідно до статей 7, 15, 56 Закону України "Про Національний банк України", статей 66, 67 Закону України "Про банки і банківську діяльність", з метою вдосконалення порядку ліцензування банків Правління Національного банку України постановляє:
1. Пункт 4 постанови Правління Національного банку України від 22 грудня 2018 року № 149 "Про затвердження Положення про ліцензування банків" (зі змінами) виключити.
2. Затвердити Зміни до Положення про ліцензування банків, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 22 грудня 2018 року № 149 (зі змінами) (далі - Зміни), що додаються.
3. Департаменту методології регулювання діяльності банків (Оксана Присяженко) після офіційного опублікування довести до відома банків України інформацію про прийняття цієї постанови.
4. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування, крім підпункту 2 пункту 3 Змін, який набирає чинності з 01 січня 2025 року.

Голова

А. ПИШНИЙ
Інд. 22
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
31 серпня 2024 року № 104
Зміни до Положення про ліцензування банків
( Див. текст )
1. Пункт 2 глави 1 розділу I після підпункту 9 доповнити новим підпунктом 9-1 такого змісту:
"9-1) Закон про регіональну політику - Закон України "Про засади державної регіональної політики";".
2. У главі 10 розділу II:
у пункті 76 та в абзаці першому пункту 80 слова "(рішення приймає Комітет з нагляду)" виключити;
главу після пункту 87 доповнити новим пунктом 87-1 такого змісту:
"87-1. Рішення щодо визнання ділової репутації фізичної або юридичної особи небездоганною, визначене в пункті 76 глави 10 розділу II цього Положення, а також рішення, зазначені в пунктах 80, 86 глави 10 розділу II цього Положення, приймає Правління Національного банку або Комітет з нагляду.".
3. У розділі IV:
1) підпункт 5 пункту 214 глави 24 викласти в такій редакції:
"5) інформацію про наявні в новоствореному банку приміщення, включаючи касовий вузол, їх технічний стан і організацію охорони, які відповідають вимогам Інструкції про порядок організації касової роботи банками та проведення платіжних операцій надавачами платіжних послуг в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 25 вересня 2018 року № 103 (зі змінами), та Правил з організації захисту приміщень банків в Україні, затверджених постановою Правління Національного банку України від 10 лютого 2016 року № 63 (зі змінами), та вимогам щодо забезпечення людям з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення доступу до банківських та інших фінансових послуг, включаючи доступ до приміщень, в яких здійснюється обслуговування клієнтів банку;";
2) у главі 28:
у пункті 242 слово "особам" замінити словом "людям";
пункти 243, 244 викласти в такій редакції:
"243. Банк зобов’язаний:
1) визначити в кожному регіоні (згідно з визначенням Закону про регіональну політику), в якому банк здійснює свою діяльність через відокремлені підрозділи, перелік відокремлених підрозділів банку (філій/відділень), але не менше 50% від загальної кількості відокремлених підрозділів банку в цьому регіоні, у приміщеннях для обслуговування клієнтів яких забезпечуватиметься фізична та інформаційна доступність для надання послуг клієнтам із числа людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення з урахуванням визначених Національним банком правил інклюзивного надання фінансових послуг;
2) забезпечувати клієнтів актуальною та достовірною інформацією (не пізніше наступного робочого дня після її визначення/актуалізації) про приміщення для обслуговування клієнтів банку, що є фізично та інформаційно доступними для надання послуг клієнтам із числа людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, включаючи місцезнаходження таких приміщень, їх контактні номери телефонів і графік їх роботи, шляхом розміщення інформації щонайменше:
на головній сторінці офіційного вебсайту банку та його мобільної версії, у мобільному застосунку банку (за наявності);
через служби клієнтської підтримки (контактні центри) банку, чат-боти та месенджери банку (за наявності);
у загальнодоступних місцях приміщення для обслуговування клієнтів банку, включаючи розміщення інформації біля чи на вхідних дверях, на інформаційних екранах або табло з відеоматеріалом (за наявності).
244. Банк забезпечує фізичну доступність приміщень для обслуговування клієнтів своїх відокремлених підрозділів для клієнтів із числа людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення з урахуванням відповідних державних стандартів з питань інклюзивності будівель і споруд.
Банк забезпечує інформаційну доступність приміщень для обслуговування клієнтів своїх відокремлених підрозділів для клієнтів із числа людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення шляхом розміщення інформації в такому приміщенні, в/на устаткуванні, у вебресурсі у формах і засобах, які дають можливість вільного одержання й оброблення цієї інформації, а також самостійного орієнтування, пересування таким приміщенням, використання устаткування та вебресурсу людьми з інвалідністю та іншими маломобільними групами населення.".

................
Перейти до повного тексту