1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ПРОМИСЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
24.02.2014 № 78
Про затвердження Порядку підготовки і подання проектів нормативно-правових актів Мінпромполітики України
З метою удосконалення процесу підготовки і подання проектів нормативно-правових актів до Кабінету Міністрів України та Міністерства юстиції України, їх супроводження при розгляді в заінтересованих органах, Кабінеті Міністрів України та Верховній Раді України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок підготовки і подання проектів нормативно-правових актів Мінпромполітики України (далі - Порядок), що додається.
2. Структурним підрозділам Мінпромполітики України:
2.1. Неухильно дотримуватись вимог цього Порядку.
2.2. Щороку до 10 червня та 10 грудня надавати Департаменту юридичного забезпечення інформацію про проведену роботу.
3. Департаменту юридичного забезпечення надавати консультації щодо приводу застосування Порядку.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Агентства держмайна України від 9 квітня 2012 року № 65 "Про затвердження Порядку підготовки і подання проектів законодавчих, інших нормативно-правових та розпорядчих актів".
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В. о. Міністра О.Ф. Каленков
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мінпромполітики України
24.02.2014 № 78
ПОРЯДОК
підготовки і подання проектів нормативно-правових актів у Мінпромполітики України
I. Загальні положення
1.1. Порядок підготовки і подання проектів нормативно-правових актів у Мінпромполітики України розроблено відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950, наказу Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 року № 34/5 "Про вдосконалення порядку державної реєстрації нормативно-правових актів у Міністерстві юстиції України та скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів", зареєстрованого у Мін'юсті від 12 квітня 2005 року за № 381/10661, і регламентує роботу структурних підрозділів Мінпромполітики України (далі - Міністерство) щодо підготовки і подання проектів нормативно-правових актів до Кабінету Міністрів України, Міністерства юстиції України, їх супроводження при розгляді у заінтересованих органах, Кабінеті Міністрів України та Верховній Раді України.
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
головний розробник проекту акта - структурний підрозділ Міністерства, який здійснює його підготовку та супровід;
заінтересований орган виконавчої влади - орган виконавчої влади, що відповідно до компетенції бере участь у розробленні проекту акта або його погодженні;
закон - нормативно-правовий акт, який приймається в особливому порядку органом законодавчої влади, регулює найбільш важливі суспільні відносини, виражає волю й інтереси більшості населення, має вищу юридичну силу щодо інших нормативно-правових актів, є загальнообов'язковим для всього населення і держави та охороняється державною владою;
постанова - нормативний акт вищого органу у системі органів виконавчої влади з загальних питань;
розпорядження - акт з організаційно-розпорядчих та інших поточних питань;
наказ - підзаконний акт, який видається від імені органів управління та посадових осіб - керівників міністерств та інших центральних органів виконавчої влади в межах наданих їм повноважень у відповідній сфері управління;
нормативно-правовий акт - офіційний письмовий документ, прийнятий уповноваженим нормотворчим органом в межах його компетенції у визначеній законом формі та за встановленою процедурою, спрямований на регулювання суспільних відносин, встановлення загальнообов'язкових прав та обов'язків для невизначеного кола суб'єктів та розрахований на тривале, багаторазове застосування;
нормопроектувальна техніка - система правил і прийомів підготовки проектів актів, що забезпечує максимально повну і точну відповідність форми нормативних положень їх змісту, простоту викладу та доступність для розуміння, вичерпне охоплення питань, що належать до предмета правового регулювання актів;
регуляторний акт - це:
1) прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання;
2) прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.
II. Планування роботи
2.1. Розроблення проектів нормативно-правових актів здійснюється відповідно до орієнтовного плану законопроектних робіт, щорічного плану діяльності Міністерства, на виконання законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та за власною ініціативою.
2.2. Організація роботи з підготовки проектів нормативно-правових актів Міністерством здійснюється за такими етапами:
планування роботи з підготовки нормативно-правових актів;
підготовка нормативно-правових актів;
подання нормативно-правових актів до заінтересованих органів, Кабінету Міністрів України;
супровід проектів нормативно-правових актів у заінтересованих органах, Міністерстві юстиції України, Кабінеті Міністрів України та Верховній Раді України.
2.3. Планування роботи з підготовки нормативно-правових актів, що належать до сфери компетенції Міністерства, провадиться на основі та на виконання Конституції, законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, актів Кабінету Міністрів України, а також з ініціативи Міністерства, відповідно до перспективних та поточних планів.
2.4. Орієнтовний план законопроектних робіт Міністерства формується відповідно до Програми діяльності Кабінету Міністрів України з урахуванням Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, інших державних програм, концепцій, стратегій, основних напрямів реалізації державної політики, інших програмних документів концептуального характеру та пропозицій структурних підрозділів Міністерства строком на рік.
2.5. Пропозиції до орієнтовного плану законопроектних робіт на наступний рік структурними підрозділами Міністерства подаються до Департаменту юридичного забезпечення до 10 вересня поточного року.
2.6. У пропозиціях структурних підрозділів Міністерства до орієнтовного плану законопроектних робіт на відповідний рік зазначаються:
1) орієнтовна назва законопроекту:
2) проблема, яка потребує законодавчого врегулювання;
3) підстава для розроблення законопроекту;
4) строк внесення законопроекту до Кабінету Міністрів України;
5) структурний підрозділ, відповідальний за розробку акта.
Сформований орієнтовний план законопроектних робіт на наступний рік подається Департаментом юридичного забезпечення на затвердження Міністру до 25 вересня поточного року.
2.7. Структурні підрозділи Міністерства до 10 червня та 10 грудня поточного року подають до Департаменту юридичного забезпечення інформацію про проведену роботу згідно з додатком 1.
2.8. Для розроблення проекту нормативно-правового акта за наказом Міністра може утворюватися робоча група. До складу робочої групи включаються представники основних структурних підрозділів, до компетенції яких віднесено предмет правового регулювання акта, а також представник Департаменту юридичного забезпечення. У разі необхідності до складу робочої групи можуть бути залучені науковці, народні депутати, представники громадських організацій.
III. Підготовка нормативно-правових актів
3.1. Структурний підрозділ, до компетенції якого належить предмет правового регулювання відповідного проекту акта, є головним розробником та відповідає за його підготовку, погодження та прийняття.
3.2. Департамент юридичного забезпечення Міністерства розробляє проекти нормативно-правових актів, які мають узагальнений характер.
3.3. Головний розробник не змінюється у процесі підготовки, погодження та подання проекту акта та у разі потреби в подальшому вносить зміни до розроблених та прийнятих нормативно-правових актів.
3.4. Керівник структурного підрозділу, що є головним розробником, визначає відповідальну особу за розроблення та координацію роботи з підготовки проекту нормативно-правового акта.
3.5. Головний розробник проекту акта:
3.5.1. Проводить аналіз стану справ у відповідній сфері правового регулювання та причин, що обумовлюють необхідність підготовки проекту;
3.5.2. Визначає предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання;
3.5.3. Організовує, спрямовує і координує роботу інших структурних підрозділів Міністерства шляхом проведення консультацій, узгоджувальних нарад, робочих зустрічей тощо, залучаючи у разі потреби у встановленому порядку науковців, представників недержавних організацій, готує проект акта та необхідні супроводжувальні документи до нього.
3.5.4. Перевіряє проект на відповідність міжнародним зобов'язанням України, основним положенням законодавства Європейського Союзу та Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенції з прав людини.
3.5.5. Узгоджує проект із структурними підрозділами Міністерства. В разі отримання зауважень до проекту опрацьовує їх та вносить необхідні зміни.
3.5.6. Вживає вичерпних заходів для усунення можливих розбіжностей щодо проекту.
3.5.7. Узгоджує доопрацьований варіант проекту із заінтересованими органами виконавчої влади.
3.5.8. Надсилає узгоджений проект до Міністерства юстиції України для проведення правової експертизи або державної реєстрації.
3.5.9. Вносить проект на розгляд до Кабінету Міністрів України або Міністерства юстиції України в установленому порядку
3.5.10. Супроводжує проект під час його розгляду.
3.6. Проект акта, який готується за дорученням керівництва Міністерства, розробляється у термін, встановлений у дорученні.
3.7. Після розроблення проекту нормативно-правового акта структурний підрозділ, що був головним розробником, подає його до Департаменту юридичного забезпечення для проведення юридичної експертизи з інформаційною довідкою, що додається (Додаток 2).
3.8. Департамент юридичного забезпечення розглядає проект нормативно-правового акта у триденний термін. Погоджує його або надає юридичний висновок відповідно до наказу Мін'юсту України від 6 липня 2011 року № 1805/5 "Про затвердження форми висновку юридичної служби міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади та його територіальних органів, місцевих державних адміністрацій за результатами проведення юридичної експертизи проекту нормативно-правовою акта", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 7 липня 2011 року за № 826/19564.
3.9. У разі, коли Міністерство визначено як заінтересований орган, структурний підрозділ, до компетенції якого належить предмет правового регулювання відповідного проекту, і зазначений першим у дорученні щодо опрацювання цього проекту, здійснює такі заходи:
3.9.1. опрацьовує разом з іншими визначеними структурними підрозділами положення проекту акта з питань, що належать до компетенції Міністерства;

................
Перейти до повного тексту