1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАГЛЯДУ
ЗА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ БЕЗПЕКИ АВІАЦІЇ
Н А К А З
25.01.2005 N 47
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної авіаційної служби N 142 від 29.07.2011 )
Про затвердження Порядку подання, розгляду, затвердження та публікації поправок в документи аеронавігаційної інформації
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації N 407 від 15.06.2005 )
З метою виконання положень Правил обслуговування аеронавігаційною інформацією, що затверджені наказом Мінтрансу України від 01.07.2004 р. N 564 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 23.07.2004 р. за N 913/9512, в частині, що стосується дотримання вимог щодо оброблення та публікації аеронавігаційної інформації,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити та прийняти до керівництва Порядок подання, розгляду, затвердження та публікації поправок в документи аеронавігаційної інформації (далі - Порядок), що додається.
2. Заступникові голови Державіаслужби (Настасієнко В.М.) організувати доведення цього наказу до відома зацікавлених у ньому осіб.
3. Із уведенням у дію цього Порядку наказ Укравіатрансу від 18.03.2004 N 148 "Про Порядок погодження Інструкцій з виконання польотів (використання повітряного простору)" вважати таким, що втратив чинність.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова В.Максимов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державіаслужби
25.08.2005 N 47
ПОРЯДОК
подання, розгляду, затвердження та публікації поправок в документи аеронавігаційної інформації
1. Загальні положення
1.1. Порядок подання, розгляду, затвердження та публікації поправок в документи аеронавігаційної інформації (далі - Порядок) розроблено з метою упорядкування процедури, пов'язаної із дотриманням термінів і процедур обробки та публікації поправок в документи аеронавігаційної інформації, що визначені Правилами обслуговування аеронавігаційною інформацією.
1.2. Порядок використовується юридичними і фізичними особами, які згідно з Положенням про використання повітряного простору України та Правилами обслуговування аеронавігаційною інформацією можуть подавати проекти змін до елементів об'єднаного пакета аеронавігаційної інформації України та приймають участь у їх погодженні згідно з карткою погодження, що наведена у додатках 1 та 2 цього Порядку.
1.3. Зазначений Порядок враховує схеми обробки аеронавігаційної інформації, що визначаються відповідними документами Європейської організації за безпеку аеронавігації (Євроконтроль).
1.4. Нормативні посилання
При розробці цього Порядку використовувались такі нормативно-правові акти:
Положення про використання повітряного простору України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 р. N 401;
Правила обслуговування аеронавігаційною інформацією, затверджені наказом Мінтрансу України від 01.07.2004 р. N 564 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 23.07.2004 р. за N 913/9512;
"AIS Data Process flowchart", EUROCONTROL, 22.10.2002;
Додаток 15 "Служби аеронавігаційної інформації" до Чиказької Конвенції про міжнародну цивільну авіацію (1944 р.).
1.5. У цьому Порядку терміни мають такі значення:
- об'єднаний пакет аеронавігаційної інформації (Integrated Aeronautical Information Package) - пакет, що складається з таких елементів:
Збірника аеронавігаційної інформації України (далі - АІР), у тому числі поправок;
доповнень до AIP;
повідомлень NOTAM та бюлетенів передпольотної інформації (РІВ);
циркулярів з аеронавігаційної інформації (AIC);
контрольних переліків та переліків чинних повідомлень NOTAM;
поправка до Збірника аеронавігаційної інформації України (АІР Amendment) - постійні зміни, які вносяться до інформації, що міститься в AIP;
циркуляр аеронавігаційної інформації (aeronautical information circular) - повідомлення, що містить інформацію, яка не потребує випуску повідомлень NOTAM або внесення її до АІР, але яка стосується питань безпеки польотів або аеронавігаційних, технічних, адміністративних і юридичних питань.
1.6. У цьому Порядку скорочення мають такі значення:
ОПР - обслуговування повітряного руху;
CAI - служба аеронавігаційної інформації;
AIC - циркуляр аеронавігаційної інформації (aeronautical information circular);
AIP - випущена або санкціонована державою публікація, яка містить у собі довготермінову аеронавігаційну інформацію, що має важливе значення для аеронавігації (aeronautical information publication);
AIRAC - регламентація та контролювання аеронавігаційної інформації (aeronautical information regulation and control), що означають систему, призначену для завчасного повідомлення про обставини, що викликають необхідність внесення значних змін в експлуатаційну практику на основі загальних дат набуття чинності;
NOTAM - (повідомлення для пілотів - notice to airman) повідомлення, що розсилається засобами електрозв'язку і містить інформацію про введення у дію, стан або зміну будь-якого аеронавігаційного устаткування, обслуговування і правил, або інформацію про небезпеку, своєчасне попередження про які має важливе значення для персоналу, пов'язаного з виконанням польотів.
2. Процедури обробки та публікації аеронавігаційної інформації
2.1. Інформація (крім NOTAM), яка підлягає публікації в складі об'єднаного пакета аеронавігаційної інформації, як поправка, класифікується за двома ознаками:
інформація, яка стосується району відповідальності конкретного аеродрому / посадкового майданчика (цивільної авіації, аеродрому спільного базування, аеродрому спільного використання) та міститься в Інструкції з виконання польотів (використання повітряного простору) в районі аеродрому / посадкового майданчика (далі - Інструкції);
інша інформація, яка не є предметом Інструкцій.
Інструкції (зміни) з експлуатації полігонів (запуску куль-пілотів), аеродромів державної авіації Міноборони України погоджуються за карткою погодження, формат якої наведено у додатку 2, та із урахуванням основних принципів цього Порядку стосовно процедур обробки та публікації аеронавігаційної інформації.
( Абзац 4 підпункту 2.1 в редакції Наказу Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації N 407 від 15.06.2005 )
2.1.1. Інформація, яка стосується району відповідальності конкретного аеродрому / посадкового майданчика та міститься в Інструкції.
2.1.1.1. Зміни до Інструкцій (далі - Поправки) мають послідовну нумерацію протягом дії Інструкції.
2.1.1.2. Погодження Інструкцій або Поправок до них здійснюється розробником Інструкцій або уповноваженим ним компетентним представником (далі - розробником) за відповідною Карткою погодження (далі - Картка), варіанти яких наведено у додатках до цього Порядку.
При затвердженні нової Інструкції (перезатвердженні Інструкції у новій редакції) погодження здійснюється з усіма підрозділами, що визначаються в Картці.
При погодженні Поправки до Інструкції допускається скорочення списку підрозділів, що зазначені в Картці (додаток 1) в позиціях 4 - 9, 11, якщо зміни, зазначені у Поправці до Інструкції, не стосуються компетенції цих підрозділів. Позиції Картки 1 - 3, 10, 12 - 14 є обов'язковими для погодження Поправки до Інструкції.
Скорочення списку підрозділів, що зазначені в Картці (додаток 2), не дозволяється.
( Абзац 3 підпункту 2.1.1.2 в редакції Наказу Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації N 407 від 15.06.2005 )
2.1.1.3. Інструкція (Поправка) надається на погодження у двох примірниках.
2.1.1.4. Відповідно до вимог Положення про використання повітряного простору України до візування Картки оформлюється окремий список погодження із заінтересованими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, діяльність яких потребує координації/взаємодії.
Зазначений список погодження Інструкції (Поправки) готується розробником (власником) Інструкції за його підписом і є невід'ємним додатком до Інструкції.
2.1.1.5. Інструкції (Поправки) розглядаються спільно із розробником.
2.1.1.6. Черговість погодження за Карткою визначається за принципом "знизу - до верху".
2.1.1.7. Розробники представляють Інструкцію (Поправку) в CAI.
2.1.1.8. CAI фіксує дату надходження Інструкції або поправки до неї в Картці, здійснює попередній розгляд представленого матеріалу з метою усунення недоліків на попередній стадії погодження в межах своєї компетенції та ставить відмітку CAI на сторінках Інструкції (Поправки). Після цього начальник відділу інформації CAI в Картці зазначає дату початку погодження та видає аркуш зауважень до Інструкції (змін), формат якого наведено у додатку 3 до цього Порядку.
2.1.1.9. Погодження начальником CAI здійснюється для всіх вищезазначених Інструкцій (Поправок) в останню чергу (перед затвердженням Інструкції чи Поправки). Для цього розробник надає в CAI аркуш зауважень (додаток 3), із зауваженнями, що були отримані в процесі погодження. CAI здійснює перевірку представленого матеріалу із урахуванням виправлень, які повинні бути здійсненими з метою усунення отриманих в ході погодження зауважень. Після цього візується Картка та визначається термін набуття чинності аеронавігаційної інформації за системою регламентації та контролю чи поза нею.
2.1.1.10. Зауваження, які надаються відповідальними за погодження підрозділами, викладаються письмово в аркуші зауважень. Візування Картки повноважною особою здійснюється тільки після усунення цих зауважень.
2.1.1.11. По завершенні вищенаведеної процедури Інструкція (Поправка) до неї, включаючи Картку, оформлений згідно з підпунктом 2.1.1.4 цього Порядку список попереднього погодження та аркуш зауважень подається на затвердження.
2.1.1.12. Інструкції (Поправки) затверджуються керівником відповідного органу, на підпис якого ставиться печатка державного зразка.
2.1.1.13. Примірник затвердженої Інструкції (Поправки) розсилається із урахуванням пунктів 28 та 29 Положення про використання повітряного простору України.
2.1.2. Інша інформація, яка не входить до Інструкцій.
2.1.2.1. Якщо зміни стосуються інформації, що не є предметом Інструкцій - вони оформлюються згідно з вимогами Правил обслуговування аеронавігаційною інформацією та подаються до CAI у вигляді проекту змін до АІР України, проекту Циркуляру аеронавігаційної інформації тощо (далі - Зміни).
2.1.2.2. Пропозиції щодо встановлення або змін елементів повітряного простору України подаються до CAI згідно з вимогами пункту 45 Положення про використання повітряного простору України із урахуванням підпункту 2.1.2.1 цього Порядку.
2.1.2.3. Всі Зміни, які подаються користувачами повітряного простору до CAI, мають бути погодженими згідно з вимогами Положення про використання повітряного простору України залежно від їх змісту.
2.1.2.4. Після отримання Змін, CAI здійснює моніторинг отриманої інформації з метою визначення належності її до аеронавігаційної інформації, цілісності та коректності викладення, відповідності вимогам точності, відповідності формату аеронавігаційної бази даних України тощо.
У разі неприйнятності запропонованого проекту Змін чи наявності в них помилок, протиріч тощо - CAI повертає представлений проект Змін розробнику та вказує причини неприйнятності проекту.
2.1.2.5. Під час аналізу отриманого проекту Змін CAI аналізує джерело інформації, що викладена в поправці. Якщо джерело інформації некомпетентне - поправка повертається розробнику.
2.1.2.6. Після завершення перевірки проекту Змін та усунення розробником виявлених недоліків, CAI подає зазначений проект Змін на затвердження / отримання дозволу на публікацію до Державіаслужби.
При цьому CAI пропонує дату повернення Змін до CAI після затвердження та дату уведення поправки в дію із урахуванням обсягу робіт щодо обробки затвердженого матеріалу, його розмноження та розсилки згідно з термінами, що визначені Правилами обслуговування аеронавігаційною інформацією.
3. Прикінцеві положення
3.1. Визначені в Картці структурні підрозділи проводять розгляд представленого для погодження матеріалу упродовж не більше 3-х робочих днів та можуть повертати наданий матеріал на доопрацювання, вимагати додаткову інформацію чи дані, які необхідні для здійснення якісного погодження.
3.2. В CAI та у власника Інструкції зберігаються титульні аркуші Інструкцій /поправок/ списку погодження / картки погодження з оригіналами підписів та печаток, а також аркуш зауважень. Іншим користувачам (відповідно до аркуша розсилки) направляються копії документа.
3.3. Термін розгляду проекту поправки стосовно інформації, яка не входить до Інструкцій, не має перевищувати:
в CAI - 10 робочих днів;
в Державіаслужбі - 14 робочих днів.
Залежно від терміновості /складності/ обсягу проекту поправки (Змін) зазначені терміни можуть бути зменшеними/збільшеними рішенням начальника відповідного підрозділу Державіаслужби.
Заступник Голови В.Настасієнко
Додаток 1
до пункту 1.2
Порядку подання, розгляду,
затвердження та публікації
поправок в документи
аеронавігаційної інформації
КАРТКА ПОГОДЖЕННЯ
Інструкції (змін) з виконання польотів (використання повітряного простору) у районі аеродрому (посадкового майданчика) ____________________
------------------------------------------------------------------
| N | Посада | Дата |Підпис, ініціали, |
| | | | прізвище |
|----------------------------------------------------------------|
| Державіаслужба |
|----------------------------------------------------------------|
| 1 |Заступник голови | | |
|---+----------------------------------+------+------------------|
| 2 |Директор департаменту | | |
| |інспектування безпеки польотів | | |
|---+----------------------------------+------+------------------|
|2.1|Начальник відділу інспектування | | |
| |льотної діяльності експлуатанта | | |
|---+----------------------------------+------+------------------|

................
Перейти до повного тексту