1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
16.01.2012 № 38
Про організаційне вдосконалення діяльності підрозділів митних органів, що здійснюють заходи по боротьбі з контрабандою та порушеннями митних правил
У зв'язку з введенням в дію наказу Держмитслужби України від 05.12.2011 № 1025 "Про затвердження Примірної структури регіональної митниці, митниці та Вимог до штатної структури регіональної митниці, митниці" та відповідно до Положення про Державну митну службу України , затвердженого Указом Президента України від 12.05.2011 № 582/2011, а також з метою оптимізації структурних підрозділів митних органів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити:
1.1. Примірне положення про службу боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил регіональної митниці, митниці (далі - Примірне положення), що додається;
1.2. Примірну структуру служби боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил регіональної митниці, митниці (далі - Примірна структура), що додається;
2. Начальникам регіональної митниці, митниць:
2.1. У 5-денний строк привести Положення про службу боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил відповідної регіональної митниці, митниці у відповідність до затвердженого цим наказом Примірного положення.
2.2. Відповідно до Примірного положення внести зміни до розподілу обов'язків між начальником митниці та його заступниками і затвердити їх в установленому порядку.
3. Уважати такими, що втратили чинність, накази Держмитслужби України від 17.06.2010 № 655 "Про організаційне вдосконалення діяльності підрозділів митних органів, що здійснюють заходи з боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил" , від 05.10.2010 № 1146 "Про затвердження Примірного положення про Службу (відділ) митної варти" .
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Служби Дериволкова С.Д.
Т.в.о. Голови Служби О.М. Дороховський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держмитслужби України
16.01.2012 № 38
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про службу боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил регіональної митниці, митниці
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Це Примірне положення визначає правовий статус і компетенцію служби боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил регіональної митниці, митниці, а саме права, завдання, функції та відповідальність її працівників.
1.2. Служба боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил (далі - служба) є визначеним Митним кодексом України підрозділом регіональної митниці, митниці (далі - митний орган), який уповноважений на виконання функцій боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил.
1.3. Служба підпорядковується начальнику митного органу.
Координацію, контроль та спрямування діяльності служб митних органів при виконанні покладених на них завдань і функцій здійснює заступник Голови Держмитслужби України відповідно до розподілу функціональних обов'язків між Головою Держмитслужби України та його заступниками (далі - заступник Голови Служби).
Організаційне забезпечення діяльності служб здійснює Департамент боротьби з контрабандою, аналізу ризиків та протидії корупції Держмитслужби України (далі - Департамент).
1.4. Для виконання завдань, передбачених цим Положенням, служба взаємодіє з іншими структурними підрозділами митниці, правоохоронними органами, іншими органами державної влади України, відповідними органами іноземних держав.
1.5. У своїй діяльності служба керується Конституцією України , Митним кодексом України , іншими законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, наказами Держмитслужби України й відповідної митниці, а також цим Положенням.
1.6. Служба здійснює свою діяльність відповідно до планів роботи Держмитслужби України, митного органу й плану роботи служби, затвердженого начальником митного органу.
1.7. У межах визначеної компетенції служба здійснює окреме діловодство у встановленому Держмитслужбою України порядку.
1.8. Положення про службу розробляється на підставі цього Положення та затверджується наказом митного органу.
Положення про структурні підрозділи служби й посадові інструкції посадових осіб служби розробляються й затверджуються в установленому Держмитслужбою України порядку.
1.9. Дисциплінарні стягнення й заохочення до посадових осіб служби застосовуються в порядку, установленому Дисциплінарним статутом митної служби України та іншими актами законодавства України.
1.10. Підрозділи служби розміщуються, як правило, у місці знаходження відповідного митного органу.
За рішенням Голови Служби посадові особи служби митного органу, а також відповідні транспорт, зброя й спеціальні засоби у разі оперативної потреби в установленому законодавством України порядку можуть бути тимчасово переміщені в інші регіони України поза місцем основного знаходження митного органу.
1.11. Покладання на посадових осіб служби (окрім заступника начальника митниці - начальника служби) обов'язків, не передбачених положенням про службу митного органу, не допускається.
2. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ СЛУЖБИ
2.1. Забезпечення:
реалізації митної політики України, зокрема, у сфері захисту економічних інтересів держави, боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил;
додержання посадовими особами митного органу вимог законодавства щодо діяльності в напрямі боротьби з контрабандою й порушеннями митних правил для захисту прав громадян, наданих їм Конституцією та законами України, актами Президента України й Кабінету Міністрів України;
реалізації державної політики стосовно збереження державної таємниці, додержання посадовими особами служби вимог законодавства щодо порядку одержання, використання, поширення й зберігання інформації з обмеженим доступом;
надання практичної допомоги структурним підрозділам митного органу з питань боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил.
2.2. Проведення заходів щодо виявлення, розкриття, припинення та запобігання порушення митного законодавства, в тому числі у взаємодії з митними й правоохоронними органами.
2.3. Проведення заходів, в тому числі спеціальних, спеціальних митних операцій, спрямованих на виявлення, розкриття, припинення, профілактику порушень митних правил, виявлення та затримання товарів, транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України поза пунктом пропуску або поза місцем розташування митних органів, при транзитних переміщеннях митною територією України, з порушенням законодавства з питань митної справи.
2.4. Організація й проведення заходів з попередження незаконного переміщення через митний кордон України культурних цінностей, зброї та боєприпасів, спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації, радіоактивних матеріалів, отруйних, сильнодіючих, вибухових речовин, фальсифікованих лікарських засобів, наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів, у тому числі поза пунктами пропуску на державному кордоні України.
2.5. Організація та забезпечення використання службових собак у складі кінологічних команд працівниками служби при здійсненні митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, з метою виявлення та припинення порушень митного законодавства, попередження незаконного обігу предметів контрабанди, наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів, зброї та боєприпасів тощо.
2.6. Проведення аналізу результативності діяльності кінологічних команд та їх використання при митному контролі, фактів спрацювання службових собак, виявлення і усунення в межах компетенції служби чинників, які негативно впливають на результати роботи, з подальшим наданням відповідної інформації та пропозицій Центру підвищення кваліфікації, перепідготовки працівників та кінології Держмитслужби, Департаменту та керівнику митного органу.
2.7. Забезпечення дотримання посадовими особами підрозділів служби та митниці умов використання службових собак та інших вимог законодавства з питань кінології під час їх діяльності.
2.8. Провадження у справах про порушення митних правил та дізнання у кримінальних справах.
2.9. Збір, обробка, узагальнення та аналіз статистичної й тематичної інформації щодо стану та результатів роботи митного органу на напрямі боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, з подальшим наданням Департаменту та начальнику митного органу пропозицій щодо вдосконалення і підвищення ефективності та якості роботи митного органу на цьому напрямі.
2.10. Взаємодія з митними органами іноземних держав у сфері надання взаємної адміністративної допомоги з метою запобігання, виявлення й розслідування порушень митного законодавства на підставі відповідних міжнародних угод і в межах визначеної компетенції.
2.11. Організація та здійснення охорони й супроводження товарів та транспортних засобів, забезпечення безпеки громадян, фізичний захист співробітників митних органів, дотримання режиму, законності й правопорядку в зоні митного контролю, охорона будинків, споруд, приміщень митного органу й інших об'єктів митної інфраструктури,
2.12. Локалізація разом з іншими уповноваженими органами конфліктних ситуацій у зоні діяльності митного органу, участь у ліквідації наслідків катастроф, аварій, стихійного лиха й екологічного забруднення в зоні діяльності митного органу.
2.13. Участь митних органів у здійсненні контролю поза пунктами пропуску спільно з органами охорони державного кордону та іншими правоохоронними органами України і суміжних держав відповідно до умов, передбачених міжнародними договорами.
2.14. У межах компетенції служба виконує інші завдання, визначені керівництвом Держмитслужби України, Департаменту та начальником митного органу.
3. ОСНОВНІ ПОВНОВАЖЕННЯ СЛУЖБИ
Служба відповідно до покладених на неї завдань:
3.1. Організовує виконання актів Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, доручень керівництва Держмитслужби України, Департаменту, здійснює контроль за їх реалізацією.
3.2. Розробляє, організовує та здійснює самостійно або у взаємодії з правоохоронними органами, іншими митними органами України скоординовані заходи й спеціальні операції з виявлення й припинення контрабанди та порушень митних правил, а також із запобігання незаконному переміщенню товарів та транспортних засобів через митний кордон України й затримання осіб, причетних до такого переміщення.
3.3. Здійснює комплексний моніторинг зовнішньоекономічних операцій, процедур митного контролю й митного оформлення товарів та транспортних засобів з метою виявлення причин, закономірностей в скоєнні контрабанди та порушень митних правил, прогнозування можливих тенденцій і напрямків незаконного переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України; вивчає структуру митних правопорушень, їх форми й методи; розробляє рекомендації іншим оперативним структурним підрозділам митного органу, спрямовані на посилення контролю за переміщенням через митний кордон України окремих груп товарів і попередження протиправних дій.
Упроваджує на цій основі й реалізовує заходи митного органу щодо боротьби з митними правопорушеннями.
3.4. Збирає й узагальнює інформацію для здійснення комплексного аналізу діяльності митного органу з питань боротьби з контрабандою й порушеннями митних правил, у тому числі з урахуванням специфіки регіону й митних оформлень, обсягів вантажів, що переміщуються, кількості особового складу, що проводить таке оформлення тощо.
За результатами такого аналізу:
інформує керівництво Департаменту, начальника митного органу;
готує й уносить Департаменту та начальнику митного органу пропозиції щодо підвищення ефективності заходів з боротьби з порушеннями митного законодавства, удосконалення форм і методів роботи митного органу на цьому напрямі.
3.5. Здійснює оперативне орієнтування митних органів щодо можливих фактів підготовки до незаконного переміщення через митний кордон України товарів і транспортних засобів.
3.6. Проводить самостійно або у взаємодії з правоохоронними органами заходи щодо виявлення, попередження та припинення контрабанди й порушень митних правил, у тому числі шляхом переоглядів товарів і транспортних засобів щодо яких завершені заходи митного контролю чи митного оформлення.
3.7. Уживає заходів з виявлення й затримання наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів, ліквідації каналів незаконного обігу цих речовин і виявлення осіб, причетних до такого обігу.
Забезпечує взаємодію й обмін інформацією з цих питань з правоохоронними органами України.
3.8. Уживає, спільно з правоохоронними органами, іншими органами державної влади заходів, спрямованих на недопущення незаконного вивезення за кордон предметів, що становлять культурну цінність.
3.9. У встановленому Держмитслужбою України порядку та відповідно до міжнародних угод організовує, в межах компетенції служби, взаємодію й обмін інформацією з митними органами іноземних держав з питань взаємної адміністративної допомоги у запобіганні, виявленні й розслідуванні порушень митного законодавства.
3.10. Відповідно до встановлених Держмитслужбою України форм звітності забезпечує постійне інформування керівництва Держмитслужби України, Департаменту, начальника митного органу про оперативну обстановку в зоні діяльності митого органу й результати роботи по боротьбі з митними правопорушеннями.
3.11. Забезпечує в установленому Держмитслужбою України порядку й у межах компетенції служби внесення інформації до Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби та баз даних митного органу.
3.12. Готує й подає до Департаменту пропозиції щодо вдосконалення нормативно-правових актів, які стосуються питань боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил.
Бере участь в опрацюванні проектів нормативно-правових актів Держмитслужби в межах своєї компетенції.
3.13. Здійснює провадження у справах про порушення митних правил і проведення дізнання в кримінальних справах про контрабанду.
3.14. Організовує передання речових доказів разом з кримінальною справою до органів досудового слідства.
3.15. Забезпечує, за погодженням з начальником митниці та за наявності підстав, передачу звернень до судів вищого рівня й наглядових прокурорів щодо перегляду рішень судів про закриття справ про порушення митних правил або незастосування конфіскації безпосередніх предметів порушення митних правил.
3.16. Бере участь в судових засіданнях у справах про порушення митних правил або у справах, пов'язаних зі скаргами чи позовами до митних органів з питань, віднесених до компетенції служби.
3.17. За дорученням начальника митного органу представляє цей митний орган в органах державної влади та місцевого самоврядування, місцевих державних адміністраціях, правоохоронних органах, органах прокуратури й суду, інших митних органах, спеціалізованих митних установах та організаціях України, у митних органах зарубіжних країн з питань, що належать до компетенції служби.
3.18. Забезпечує приєднання до матеріалів справ про порушення митних правил документів про понесені витрати під час провадження у цих справах.
3.19. Організовує направлення для виконання до органів державної виконавчої служби постанов митного органу в справах про порушення митних правил, а також спільно з юридичним підрозділом - отриманих службою постанов суду в цих справах. Забезпечує передання до підрозділів фінансів, бухгалтерського обліку та звітності митного органу постанов суду в справах про порушення митних правил, які стосуються предметів правопорушень, що зберігаються на складі або в касі митного органу.
3.20. Забезпечує своєчасне передання посадовими особами служби на склад або до каси митного органу предметів, визначених статтею 377 Митного кодексу України .
3.21. Проводить у встановлені Держмитслужбою України строки звірення наявних у службі даних, що стосуються вилученого у справах про порушення митних правил, переданого на зберігання, конфіскованого за рішеннями судів майна, у тому числі товарів та транспортних засобів, з даними бухгалтерських облікових документів.
Про результати зазначених звірень інформує начальника митного органу.
3.22. Здійснює перевірки додержання посадовими особами інших підрозділів митного органу вимог законодавства, що визначають порядок організації боротьби з контрабандою й порушеннями митних правил.
За результатами таких перевірок надає пропозиції начальнику митного органу щодо усунення недоліків, а також практичну допомогу таким підрозділам митного органу з питань організації діяльності за напрямом боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил.
3.23. У встановленому порядку забезпечує охорону й супроводження товарів, які перебувають під митним контролем, у тому числі тих, що переміщуються транзитом через територію України.
3.24. Здійснює заходи щодо:
виявлення, розкриття, припинення порушень митних правил, запобігання таким порушенням, в тому числі поза пунктами пропуску на державному кордоні України;
забезпечення безпеки громадян, схоронності товарів і дотримання режиму й правопорядку в зонах митного контролю;
охорони об'єктів митної інфраструктури й зон митного контролю від будь-яких протиправних посягань;
фізичного захисту працівників митного органу та осіб, які перебувають у зоні митного контролю;
локалізації, у взаємодії з іншими органами виконавчої влади, конфліктних ситуацій, ліквідації наслідків катастроф, аварій, стихійного лиха й екологічного забруднення в зоні діяльності митниці;
організації та проведення спеціальних митних операцій, в тому числі поза пунктами пропуску на державному кордоні, для забезпечення взаємодії із спеціальними підрозділами правоохоронних органів;
забезпечення дотримання посадовими особами підрозділів служби та митниці умов використання службових собак та інших вимог законодавства з питань кінології під час їх діяльності в напрямі боротьби з незаконним переміщенням через митний кордон наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів, вибухових речовин, зброї та боєприпасів тощо;
забезпечення розміщення, утримання, харчування службових собак, обладнання місць тимчасового їх утримання, ветеринарного обслуговування та нагляду, спорядження кінологічних команд тощо, в установленому Держмитслужбою України порядку;
3.25. Проводить в установленому Митним кодексом України порядку адміністративне затримання, особистий огляд громадян, огляд і переогляд їх ручної поклажі й багажу, огляд товарів і транспортних засобів, які перебувають під митним контролем, а також переогляд товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митну територію України, у тому числі в режимі транзиту.
3.26. Зупиняє й повертає в зони митного контролю транспортні засоби та громадян, які без дозволу митних органів залишили зону митного контролю, а також морські й річкові судна, які без дозволу митних органів вийшли із зони митного контролю за межі митної території України і не перебувають у територіальних водах інших держав.
3.27. Здійснює службову діяльність поза місцем розташування митного органу, переміщується будь-якими ділянками місцевості й водного простору в межах зони діяльності митного органу, а також у межах контрольованого прикордонного району - за погодженням з відповідними органами охорони державного кордону України.
3.28. У порядку, визначеному законодавством України, для виконання покладених на митний орган завдань і функцій, а також для виконання окремих доручень керівництва Держмитслужби України й начальника митного органу користується безперешкодним доступом на території пунктів пропуску через державний кордон України, зон митного контролю, складів митних органів та інших об'єктів митної інфраструктури; вилучає в установленому порядку потрібну документацію.
3.29. Здійснює в установленому порядку огляд територій і приміщень складів тимчасового зберігання, митних ліцензійних складів, спеціальних митних зон, магазинів безмитної торгівлі й інших місць, де розміщені або можуть бути розміщені товари й транспортні засоби, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено законом на митні органи.
3.30. З метою виявлення і перевірки товарів і транспортних засобів, що підлягають митному контролю чи контроль за якими покладено на митні органи, а також відповідних документів на них, здійснює митне обстеження територій, приміщень, складів і сховищ підприємств, організацій і установ (крім іноземних дипломатичних представництв і прирівняних до них за статусом) незалежно від їх відомчого підпорядкування й форм власності.
3.31. Припиняє навантаження, вивантаження, перевантаження, розпакування, упакування й перепакування товарів, які перебувають під митним контролем, виявляє пошкодження їх пакування, заміну акцизних марок та ідентифікаційних знаків чи маркування на цих товарах або їх упаковці, а також заміну транспортного засобу, на якому вони переміщуються, без дозволу митного органу.

................
Перейти до повного тексту